Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей 6-го р.ж. Тема: Осінь щедра та багата з подарунками прийшла!

Про матеріал
Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей 6-го р.ж. Тема: Осінь щедра та багата з подарунками прийшла! Мета: Активізувати пізнавальні процеси дітей, закріпити і уточнити знання дітей про дні тижня, осінні місяці та про осінню пору року; узагальнюючі поняття овочі та фрукти; закріпити орієнтування в просторі, знання цифр. Вправлятися у чіткій звуковикові звуків; у розумінні і правильному вживанні просторових прислівників і прикметників. Виховувати витривалість, посидючість. Розвивати допитливість, мовленнєву ініціативність, швидкість реакції, широту сприйняття; творчість, фантазію. Наочність: коректурна таблиця «Овочі і фрукти», розлінована, не заповнена таблиця, предметні картинки. І. Організаційний момент Психогімнастика вихователь: У нас сьогодні ніби свято, гостей зібралося багато, а ну ж на мене подивіться і веселенько посміхніться! ІІ. Основна частина: Вихователь: Діти, а чи знаєте ви, який сьогодні у нас день? Так вірно, п’ятниця. А завтра який буде день? А скільки днів має тиждень? Молодці малята. Давайте пригадаємо вірш, який ми знаємо про тиждень. (діти розказують вірш) Днів у тижні рівно 7 Назви вивчимо усі. Понеділок – перший день, А за ним вівторок йде, Далі середа, четвер – твердо знаю я тепер! Після п’ятниці субота, де кінчається робота, Ну а сьомий день який? Кожен знає – вихідний! Вихователь: Діти, а місяць який? Вірно – жовтень. А пора року? Як осінь можна назвати? Вірно вона – щедра пора року, а чому ми її так називаємо? Вона завітала до нас у групу і лишила свої дарунки. Ходімо подивимося, що ж вона поклала у нашу корзину. (діти сідають біля коректурної таблиці «Овочі і фрукти») Вихователь: Малята, давайте разом роздивимося що тут є. Ми знаємо багато усього про осінні дарунки. Давайте пригадаємо. Чи готові ви відповідати? Отож увага перше завдання. Назви осінні дари: 1. які люди збирають у саду: Яблуко, груша, слива, виноград. 2. Які люди збирають на городі Морква, буряк, картопля, часник, цибуля, перець, баклажани, капуста, огірок, томат. • Скажи одним словом Картопля, буряк, морква, баклажан – це овочі. Яблуко, груша та виноград – це фрукти • Назви сад: якщо потрапити до саду, де ростуть яблуні, то цей сад називається – яблуневий; груші – грушевий; сливи – сливовий; виноград – виноградний. А усі ці сади одним словом назвемо – фруктові. Назви усе, що необхідно для росту овочів та фруктів – сонце,вода. Він – вона – воно Знайди слова про які можна сказати вона – він – воно; Зараз ми звами перетворимося на маленьких кухарів 1. Зваримо сік Яблуко – яблучний Томат – томатний Морква – морквяний Яблуко і морква – яблучно – морквяний Виноград – виноградний Слива – сливовий 2. Зваримо борщ – назвіть усе що необхідно для приготування борщу. Молодці смачно вмієте готувати. Пятий зайвий ( із гупи предметів вибрати зайвий) Уважно подивіться на перший ряд та скажіть, що у ньому зайве, чому? Гра «Чого не стало» – назвіть усе, що ви бачите у четвертому ряді. Закрийте очі, відкрийте та скажіть, чого не вистачає? Молодці вмієте гарно гратися. Назвіть слово, яке починається на голосний звук; Назвіть слово, яке починається на звук к, м, б і т. д. Придумайте розповідь за опорними картинками – сонечко, дерево, яблуко, консервація. Сонечко, водичка, город, огірок помідор. Вправа «Швидко колір називай». Показати картинки, а діти у швидкому темпі називають її колір(наприклад капуста зелена) Скажи пестливо: Яблуко – яблучко; Огірок – огірочок; Морква – мор квочка; Буряк – бурячок. Молодці як ви багато знаєте про Осінні дарунки. А нагадайте мені де ростуть усі фрукти, а овочі? У нас з вами теж є город у садочку. Давайте розкажемо що ж на ньому виросло. (діти встають у коло промовляючи чистомовку, супроводжуючи рухами) Од-од-од – славний внас город;(обводять навколо себе руками) Уля-уля-уля – виросла цибуля;(лівою рукою показують) Орква-орква – і красуня морква;(правою рукою показали) Оля-оля-оля – і смачна квасоля;(гладять себе по животику) Уста-уста-уста – і товста капуста;(імітують руками щось товсте) Ок-ок-ок – зелений огірок;( показують великий палець, решта в кулачок) Ата-ата-ата – раді всі малята.(роблять посмішку на своїх щічках) Діти, а що роблять люди, коли зберуть щедрий урожай? Так вірно консервують, а ще зберігають в підвалах, в коморах. Давайте ми з вами теж розкладемо овочі та фрукти по поличках у підвалі. Готові ви малята до такої справи? Ну тоді сідаймо за столи. Отож увага! (діти сідають за столи, де перед ними розміщена дидактична рамка, тобто розліноване на квадрати ігрове поле і набір предметних картин) Вихователь: У нас є великий підвал, а у ньому багато полиць. На поличці під номером 1 – покладемо зберігати моркву. На поличку номер – 5 покладемо картоплю. Повернемося до полиці, де ми поклали моркву, від неї опустимося вниз на 2 кроки і на цій поличці лишимо для зберігання капусту. Праворуч від капусти покладемо яблуко. На третій полиці покладемо грушу. Між морквою та грушею покладемо буряк. Повернемося знову на поличку, де ми поклали картоплю, від неї опустимося вниз на три кроки та повернемо на ліво на один крок і покладемо цибулю. III. Заключна частина Ну, що ж ви усі впоралися із цим завданням. Урожай буде тепер зберігатися у нашому підвалі. І ніяка зима нам не страшна. А на вас чекають гостинці від Пані Осені.
Перегляд файлу

Тема: «Цікава подорож» Математика

 Середня група

Мета: продовжувати вчити називати числа від 1 до 10, розрізняти лічбу в прямому та зворотному порядку, від заданого числа, кількісну та поряд­кову лічбу;

вправляти в умінні розв’язувати приклади;

вправляти у порівнянні двох множин за кількістю та визна­ченні відношень: “на скільки більше?”, “на скільки менше?”, “порівну”, утворювати рівність з нерівності;

продовжувати вчити визначати напрямок руху (ліворуч, праворуч, вгору, вниз);

розширювати уявлення про геометричні фігури, їх властивості: квадрат та пря­мокутник; вчити ділити предмети на рівні частини (2 і 4), дати уявлення про відношення частин до цілого; виховувати активність на занятті.

Матеріал: барабан, малюнки із зображенням різних звірів з цифрами, картки з прикладами на кожну дитину, каса з цифрами та знаками «+», «-», сова, картки зі смужками, розд. матеріал: груші та яблука по 11 шт., картки для графічного диктанту, прості олівці, квадратний паперовий торт, кольорові квадрати, ножиці, магнітофон, аудіо запис «Ми йдемо», картки - лабіринт для домашнього завдання.

Хід заняття:

- Сьогодні ми вирушаємо в цікаву подорож до лісу, де на нас чекають різні несподіванки та відкриття. А поведе нас ось цей чарівний барабанчик. Будьте уважними, вам потрібно порахувати кількість ударів по ньому, хто готовий буде відповідати піднімайте руку.

Д/г «Лічи далі»

Пряма і зворотна лічба від будь-якого числа.

- Ми потрапили на галявину, де нас зустрічають звірята.

Д/г «Весела лічба»

Вихователь пропонує розглянути малюнки і знайти, хто зі звірів помилився і став не на своє місце. Діти виправляють помилку і виставляють звірів у правильному порядку. Утворюючи числовий ряд.

- Скільки всього звірів? (10)

- Хто стоїть третім?

- Хто стоїть перед шостим?

- Якою за рахунком стоїть лисичка?

- Вирушаємо далі, і зустрічає нас Мудра Сова, (підходять діти до дошки на якій зображена Сова та сідають за столи) яка вирішила перевірити, чи розуміють наші малята, знаки «+», «-», і запросила пограти в гру «Кіт і миші». Кіт ганявся за мишками, вони сховалися від нього в прикладах. Треба розв’язати приклад, і дізнатися, які знаки закрили миші.

«Розв’язування прикладів» (діти підбирають потрібний знак)

- Сова приготувала для своїх друзів частування яблучка та грушки, але не знає їх кількість чи порівну яблучок та грушок, чи вистачить усім друзям?

- Як ми можемо перевірити? (відповіді дітей)

- Перевіримо за допомогою ось цих карток зі смужками, викладемо на верхню помаранчеву смужку - яблучка, на нижню зелену – грушки та порахуємо їх.

Робота з карточками

- Діти, що ми будимо рахувати? (відповіді)

- Давайте пригадаємо з якої сторони починаємо викладати?

- Зліва на право, під прапорцем. Знайдіть його будь ласка.

- Приготувалися, будьте уважні.

- На верхню, помаранчеву смужку, потрібно викласти 9 яблук.

(в-ль індивідуально запитує у дітей)

- Що викладаємо? (яблука)

- Скільки потрібно викласти яблук?

- На якій смужці викладатимемо? (на верхній)

(в-ль викликає одну дитину до дошки, решта працюють на місцях)

- Скільки всього яблук на верхній смужці? (9, перевіряємо біля дошки, потім індив. та хорова відповідь дітей), (дитина, що працювала біля дошки сідає на місце).

- На нижню, зелену смужку потрібно викласти, грушок на одну більше ніж яблучок.

- Скільки потрібно викласти груш? (10, хорова та індив. відповідь)

- На якій смужці викладатимемо? (на нижній, під яблуками)

(в-ль викликає одну дитину до дошки, решта працюють на місцях)

- Скільки всього на нижній смужці груш? (10, перевіряємо біля дошки, потім індив. та хорова відповідь дітей), (дитина, що працювала біля дошки сідає на місце).

- Діти, скільки у нас яблук? (9)

- Покажіть цифру, яка відповідає кількості яблук. (діти показують)

- Скільки всього груш? (10)

- Покажіть цифру, яка відповідає кількості груш.

- Чого більше яблук чи груш?

- На скільки? (на 1)

- Що потрібно зробити, щоб яблук та груш стало порівну?

(Потрібно добавити одне яблуко).

- Діти, покладіть ще одне яблучко на верхню смужку.

- Скільки зараз стало яблук? (10)

- А груш? (10)

- Порівну яблук та груш чи ні? (порівну)

- Молодці гарно впорались із завданням, допомогли Сові.

Графічний диктант

Вихователь пропонує дітям визначити, чи дістанеться їжачок своєї хатинки під ялинкою, якщо рухатиметься за вказівками.

2 клітинки вниз, 2 клітинки праворуч, 1 вгору, з праворуч, 1 вниз, 1 праворуч, 4 вниз, 2 праворуч, 3 вгору, 3 праворуч.

Фізкультхвилинка музична «Ми йдемо»

- Сова пропонує останнє завдання. Слід поділити тортик між чотирма друзями так, щоб у кожного був однаковий шматок.

В-ль демонструє намальований тортик квадратної форми.

- Скільки тортиків? (Один)

- Скільки друзів? (Чотири)

- Як поділити торт на рівні частини?

В-ль роздає дітям кольорові квадрати й ножиці.

- На яку геометричну фігуру схожий торт? (На квадрат)

- Як розділити квадрат на дві рівні частини? (Діти складають навпіл, щоб збігалися куточки, роблять лінію згину і розрізають ножицями).

- На скільки рівних частин поділили квадрат? (На дві)

- Візьміть одну частину в руки. Ви взяли пів квадрата, квадрата.

- На яку фігуру схожа половина квадрата? (На прямокутник)

- Але звірят четверо. Як отримати чотири рівні частини? (Діти так само кожну з двох частин ділять навпіл.)

- Скільки отримали частин? (Чотири)

- Візьміть одну частину в руки – це четверта частина цілого квадрата.

- Всі звірята задоволені. - Час повертатися нам до садочка.

- Чи сподобалась вам подорож? - Які завдання ви хотіли б виконати ще?

 

 

 

Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей 6-го р.ж.

Тема: Осінь щедра та багата з подарунками прийшла!

 

Мета: Активізувати пізнавальні процеси дітей, закріпити і уточнити знання дітей про дні тижня, осінні місяці та про осінню пору року; узагальнюючі поняття овочі та фрукти; закріпити орієнтування в просторі, знання цифр. Вправлятися у чіткій звуковикові звуків; у розумінні і правильному вживанні просторових прислівників і прикметників. Виховувати витривалість, посидючість. Розвивати допитливість, мовленнєву ініціативність, швидкість реакції, широту сприйняття; творчість, фантазію.

Наочність: коректурна таблиця «Овочі і фрукти», розлінована, не заповнена таблиця, предметні картинки.

І. Організаційний момент

Психогімнастика

вихователь: У нас сьогодні ніби свято,

гостей зібралося багато,

а ну ж на мене подивіться

і веселенько посміхніться!

ІІ. Основна частина:

Вихователь: Діти, а чи знаєте ви, який сьогодні у нас день? Так вірно, п’ятниця. А завтра який буде день? А скільки днів має тиждень? Молодці малята. Давайте пригадаємо вірш, який ми знаємо про тиждень.

(діти розказують вірш)

Днів у тижні рівно 7

Назви вивчимо усі.

Понеділок – перший день,

А за ним вівторок йде,

Далі середа, четвер – твердо знаю я тепер!

Після п’ятниці субота, де кінчається робота,

Ну а сьомий день який?

Кожен знає – вихідний!

Вихователь: Діти, а місяць який? Вірно – жовтень. А пора року? Як осінь можна назвати? Вірно вона – щедра пора року, а чому ми її так називаємо? Вона завітала до нас у групу і лишила свої дарунки. Ходімо подивимося, що ж вона поклала у нашу корзину.

(діти сідають біля коректурної таблиці «Овочі і фрукти»)

Вихователь: Малята, давайте разом роздивимося що тут є. Ми знаємо багато усього про осінні дарунки. Давайте пригадаємо. Чи готові ви відповідати? Отож увага перше завдання.

Назви осінні дари:

  1. які люди збирають у саду:

Яблуко, груша, слива, виноград.

  1. Які люди збирають на городі

Морква, буряк, картопля, часник, цибуля, перець, баклажани, капуста, огірок, томат.

  • Скажи одним словом

Картопля, буряк, морква, баклажан – це овочі.

Яблуко, груша та виноград – це фрукти

  • Назви сад: якщо потрапити до саду, де ростуть яблуні, то цей сад називається – яблуневий; груші – грушевий; сливи – сливовий; виноград – виноградний. А усі ці сади одним словом назвемо – фруктові.

Назви усе, що необхідно для росту овочів та фруктів – сонце,вода.

Він – вона – воно

Знайди слова про які можна сказати вона – він – воно;

Зараз ми звами перетворимося на маленьких кухарів

  1. Зваримо сік

Яблуко – яблучний

Томат – томатний

Морква – морквяний

Яблуко і морква – яблучно – морквяний

Виноград – виноградний

Слива – сливовий

  1. Зваримо борщ  назвіть усе що необхідно для приготування борщу. Молодці смачно вмієте готувати.

Пятий зайвий ( із гупи предметів вибрати зайвий)

Уважно подивіться на перший ряд та скажіть, що у ньому зайве, чому?

Гра «Чого не стало» – назвіть усе, що ви бачите у четвертому ряді. Закрийте очі, відкрийте та скажіть, чого не вистачає? Молодці вмієте гарно гратися.

Назвіть слово, яке починається на голосний звук;

Назвіть слово, яке починається на звук к, м, б і т. д.

Придумайте розповідь за опорними картинками – сонечко, дерево, яблуко, консервація.

Сонечко, водичка, город, огірок помідор.

Вправа «Швидко колір називай». Показати картинки, а діти у швидкому темпі називають її колір(наприклад капуста зелена)

Скажи пестливо:

Яблуко – яблучко;

Огірок – огірочок;

Морква – мор квочка;

Буряк – бурячок.

Молодці як ви багато знаєте про Осінні дарунки. А нагадайте мені де ростуть усі фрукти, а овочі? У нас з вами теж є город у садочку. Давайте розкажемо що ж на ньому виросло.

(діти встають у коло промовляючи чистомовку, супроводжуючи рухами)

Од-од-од – славний внас город;(обводять навколо себе руками)

Уля-уля-уля – виросла цибуля;(лівою рукою показують)

Орква-орква – і красуня морква;(правою рукою показали)

Оля-оля-оля – і смачна квасоля;(гладять себе по животику)

Уста-уста-уста – і товста капуста;(імітують руками щось товсте)

Ок-ок-ок – зелений огірок;( показують великий палець, решта в кулачок)

Ата-ата-ата – раді всі малята.(роблять посмішку на своїх щічках)

Діти, а що роблять люди, коли зберуть щедрий урожай? Так вірно консервують, а ще зберігають в підвалах, в коморах. Давайте ми з вами теж розкладемо овочі та фрукти по поличках у підвалі. Готові ви малята до такої справи? Ну тоді сідаймо за столи. Отож увага!

(діти сідають за столи, де перед ними розміщена дидактична рамка, тобто розліноване на квадрати ігрове поле і набір предметних картин)

Вихователь: У нас є великий підвал, а у ньому багато полиць. На поличці під номером 1 – покладемо зберігати моркву. На поличку номер – 5 покладемо картоплю. Повернемося до полиці, де ми поклали моркву, від неї опустимося вниз на 2 кроки і на цій поличці лишимо для зберігання капусту. Праворуч від капусти покладемо яблуко. На третій полиці покладемо грушу. Між морквою та грушею покладемо буряк. Повернемося знову на поличку, де ми поклали картоплю, від неї опустимося вниз на три кроки та повернемо на ліво на один крок і покладемо цибулю.

III. Заключна частина

Ну, що ж ви усі впоралися із цим завданням. Урожай буде тепер зберігатися у нашому підвалі. І ніяка зима нам не страшна. А на вас чекають гостинці від Пані Осені.

 

 

Конспект занятия по изобразительной деятельности в средней группе на тему: «Праздник Новый год»

  Цель: обучение изображению ели с соблюдением пропорций.

 Задачи:

Образовательная:

    упражнять в нанесении краской огоньков обратной стороной кисти;

    учить по показу воспитателя изображать ёлочку на листе бумаги кисточкой;

Развивающая:

    развивать мелкую моторику рук;

    развитие воображения

 Воспитательная:

   воспитывать аккуратность при пользовании красками;

   воспитывать интерес к изобразительной деятельности

Оборудование:

    игрушка Снеговик, иллюстрации «Ёлка в лесу», «Новогодняя ёлка», «Снеговик»;

    баночки-непроливайки, кисти № 3, ½ листа А-4, краски акварельные или гуашь на каждого ребёнка; влажные салфетки

Предварительная работа:  рассматривание новогодней ёлки;  проведение подвижных игр;   проведение пальчиковых игр;  заучивание стихотворений о зиме;  отгадывание загадок о зиме;  рисование ёлочки с соблюдением деталей по величине;  знакомство с навыком рисования огоньков на ёлке обратной стороной кисти.

  1. Организационный момент

               Воспитатель: — Дети, какое время года сейчас?
               Дети: — Зима!

               Воспитатель: — А какой скоро праздник?

Дети: — Новый год!

Воспитатель: — Да. Вы, наверное, дома уже поставили ёлочку?

Дети: — Да.

Воспитатель: — Хорошо. Ой, а кто это у меня в сумке сидит? Кто-то там шевелится?

  1. Основная часть
  1. Воспитатель достаёт из сумки игрушку Снеговика и картинку, на которой изображена ёлочка в зимнем лесу.

Воспитатель: — Да это же снеговик! А как он сюда попал? Наверное, ребята, он забрался ко мне в сумку, пока я шла по улице утром в детский сад. А что у него в руках?

Дети: — Картинка.

 Воспитатель: — А что на ней изображено?

 Дети: — Ёлочка в лесу зимой.

              Воспитатель: — А как вы догадались, что зимой?
             Дети: — Потому, что ёлочка в снегу.

Воспитатель: — Дети, а Снеговичок нам что-то говорит.

Дети: — Ничего не слышно.

Воспитатель: — Снеговик показывает нам картинку, а на ней ёлочка ещё не наряжена. А ведь скоро праздник Новый год. Давайте нарисуем Снеговику ёлочку и украсим её. А что нужно повесить на ёлочку, чтобы она стала нарядной?

Дети: — Бусы, гирлянды, шарики.

Воспитатель: — Молодцы. Ёлочку нарисуем и зажжём на ней огоньки. 2)     Дети садятся за столы, где уже лежат принадлежности для рисования

Воспитатель: — Сначала мы нарисуем ствол, а затем веточки. Посмотрите, как нужно рисовать.

( Воспитатель показывает на листе бумаги, прикрепленном к магнитной доске, как нужно рисовать ёлочку поэтапно. Объясняет, что верхние веточки короткие, а нижние длинные. Во время работы воспитатель уделяет внимание каждому ребёнку индивидуально. Дети загадывают загадки и читают четверостишия о зиме. Затем дети оставляют листы подсыхать

  1. Динамическая пауза «На горке»

Бух! Бух! Бух!                                       На каждое восклицание дети приседают

Белый снег как белый пух.                Выпрыгивают вверх, резко выбросив

                                                                   руки перед   собой

С горки катимся гурьбой.

Я на санках — за тобой.        Бегут друг за другом «паровозиком» по   кругу

Развалились на снегу.                         Падают на ковер, раскинув руки и ноги

Ой, я больше не могу!                      По команде воспитателя расслабляются

 

  1.  Дети садятся за столы. Краска подсохла. Продолжается занятие.

Воспитатель: — А теперь нарядим нашу ёлочку. Давайте другой кончик кисточки, где нет ворсинок, обмакнём в краску любого цвета (красную, синюю, жёлтую) и нарисуем огоньки на нашей ёлочке. 

Пальчиковая гимнастика «Снеговик»

 Давай, дружок, смелей, дружок,               Дети показывают, как лепят снежки                                                                                

                                                                               (то одна рука сверху, то другая)

 Кати по снегу свой снежок.

Он превратится в толстый ком     

                                                       Разводят руки в стороны, показывая большой  ком

И станет ком Снеговиком.                                             Ставят руки на пояс

Его улыбка так светла!                                         Показывают на лице улыбку

 Два глаза, шляпа, нос, метла.                  Показывают руками глаза, кладут одну                                                                                                                                          

                                                                             ладонь на голову приставляют ладони                        

                                             с растопыренными пальцами     к носу (как у Петрушки),

                                   поднимают одну руку вверх и широко раздвигают пальцы

Но солнце припечет слегка                      Поднимают вверх скрещенные руки       

                                                                      с раздвинутыми пальцами («солнце») 

Увы! И нет Снеговика.                 Пожимают плечами и разводят руки в стороны

  1. Итог.

 Дети дорисовывают огоньки, кто-то рисует подарки под ёлкой.

Воспитатель: — Какие нарядные ёлочки получились. Снеговичку они очень понравились. Давайте подуем на наши ёлочки и скажем волшебные слова: «Раз, два, три, ёлочка, гори!» Зажглись на наших ёлочках огоньки?

Дети: — Да!

Воспитатель: — Тогда мы наши рисунки отправим со Снеговиком к Деду Морозу. Дед Мороз полюбуется ими, поблагодарит нас и придёт к нам на праздник с подарками!
 

 

docx
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку