Підготувала вихователь Оникієнко Тетяна Іванівна
ДНЗ №14 «Калинка»
м. Конотоп
Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей першої молодшої групи
"В гості до казки"
Програмовий зміст:
1. Формувати пізнавальну активність, долучаючи малюків до національної культури;
2. Продовжити знайомство з фольклорними творами;
3. Вчити дітей відгадувати загадки, побудовані на описі і порівнянні;
4. Розвивати уяву, мислення , мовлення дітей;
5.Розвивати дрібну моторику пальців рук з допомогою пальчикового театру, сенсоної гри;
6. Вправляти у спритності під час рухливої гри;
Попередня робота: читання казки «Ріпка», ігри з прищіпками.
Матеріал:
Пальчиковий театр до казки «Ріпка»; м'яка іграшка кіт, ілюстрації до казки «Ріпка», прищіпки, готові шаблони ріпки, маски «мишенят».
Хід заняття:
Діти заходять в зал і вітаються з гостями.
Вихователь зустрічає дітей, вітається з ними, говорить які вони сьогодні всі ошатні.
- Діти, а ви любите казки?
- Так любимо (відповідь дітей).
- Бачу, заблищали очі!
А я хочу запросити вас здійснити подорож у казку, на казковому паровозику.
Ну що, сідаємо зручніше, заводимо мотор р-р-р. Поїхали пух - пух - пух.
Вагончики, вагончики
По рейках торохтять
Везуть, везуть вагончики
У казочку малят - Ось ми і потрапили, діти з вами в казку.
- Ой,малята , що тут сталося, так тихо, куди всі поділися? Ні кого не видно?
- Ні, - відповідають діти.
А знаєте, діти, ми з вами зараз пошукаємо нашу казку.
Раз - два - три - чотири - п'ять,
Будемо казку ми шукати!
А для того щоб нам знайти нашу казку, я пропоную вам відгадати загадки.
Відгадайте діти, про кого моя загадка?
Загадки
В неї чотири лапки, А на лапках - цап - царапки, Полосата наша крихта Ну, звичайно це...
- Діти: (кішка)
У норі хатинку має
хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком-нишком
Бігає сіренька...
- Діти: (мишка)
Каже грізно: «Гав-гав-гав!» Пильно дім охороняє , Кицю Мурку захищає, Бачить з буди двір увесь… Хто це, дітки? Звісно, …(пес)!
- Діти: (собачка)
- З якої казки ці персонажі, хто знає?
Діти називають казку «Ріпка”.
А кого ж ще немає, яких героїв казки ми не знайшли? Так звичайно діда з бабою. Де ж вони? Та ось вони наші дід з бабою. А де ж їхня онука? І внучка ось вона. А тепер ми можемо з вами сказати яка це казка? Правильно це «Ріпка». А де ж ріпка? Дітлахи подивіться, а ріпку кіт Мурчик сховав і віддавати нам її не хоче.
А знаєте чому?
Він хоче щоб ми з ним пограли.
Вихователь підходить і бере кота, читаючи потішку:
Котик мурчик Наш голубчик Вушка сірі Лапки білі Ходить котик тихо, тихо Буде мишкам лихо.
Вихователь звертається до кота: «Кіт Мурчик сідай в гурток, і ми з тобою пограємо», а ми діти уявимо що ми маленькі мишки.
Проводиться гра «Кіт і миші» - 2 рази
Вихователь, ось як гарно ми пограли ,але котик нам ріпку не віддає, хоче щоб ми ще в гру пограли
Гра «Посадимо ріпку» ( гра з прищіпками)
Щось засумували наші казкові герої, що сталося? Так вони хочуть щоб ми показали про них казку, покажемо? (Так).
Тихо, тихо дітки
Ви послухайте про ріпку
Казка може і мала,
Але про важливі справи,
Починається як треба:
Жили були дід та баба,
Внучка, Жучка, кішка Мурка,
А в підвалі - миша - шкряботушка,
Поруч в діда є город,
Далі казочка піде...
Діти разом з вихователем показують казку (пальчиковий театр).
По закінченні казки чутний гудок паровоза.
Вихователь - ну що діти, а нам пора повертатися в дитячий сад. А щоб наші герої не нудьгували ми візьмемо їх з собою. Сідаємо всі з вагончиків і вирушаємо в дорогу.
Ось поїхав паровоз, Діток в садочок він повіз. Ту - ту - ту.