Конспект заняття з розвитку мовлення "Подорож до чарівного лісу"

Про матеріал
«Подорож до чарівного лісу» Мета: Зв’язне мовлення: уточнити, систематизувати та доповнити знання дітей по диких тварин, розвивати мовленнєве дихання, артикуляційний апарат, фонематичне сприйняття, формувати вміння будувати діалог в уявних сюжетних ситуаціях, вправляти в умінні відповідати на запитання вихователя, вчити культурі спілкування, привчати у розмові з дорослими, однолітками вживати слова ввічливості .
Перегляд файлу

«Подорож до чарівного лісу»

Мета:

Зв’язне мовлення:  уточнити, систематизувати та доповнити знання дітей по диких тварин, розвивати мовленнєве дихання, артикуляційний апарат, фонематичне сприйняття, формувати вміння будувати діалог в уявних сюжетних ситуаціях, вправляти в умінні відповідати на запитання вихователя, вчити культурі спілкування, привчати у розмові з дорослими, однолітками вживати слова ввічливості .

Граматика: стимулювати дітей до вживання різних типів речень (простих, складних) з однорідними членами та із сполучниками (і, а, але), займенниками (хто? що?), закріплювати вміння утворювати зменшено-пестливі назви дитинчат диких тварин та вживання їх у родовому відмінку множини, вправляти в умінні добирати до почутих звуків дієслова.

Словник: продовжувати збагачувати, уточнювати, активізувати словник дітей різними частинами мови, поповнювати словниковий запас дітей словами навколишнього світу, дій, ознак; тварин, дитинчат із пестливими суфіксами.

Розвивати пізнавальну активність, супроводжувати формувати навички культури поведінки в природі. Виховувати пізнавальний інтерес, почуття товариськості, повагу до друзів. Виховувати любов до природи, формувати дбайливе ставлення до неї

 

Хід заняття:

  1. Вступна частина

Організаційний момент

Вихователь вітається з дітьми. Привітання.

Добрий день, добрий день.

Ми вітаємось.

До гостей дорогих, посміхаємось!

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, людям.

І тоді обов’язково.

День привітним буде.

 

Сюрпризний момент. Лісовичок

 

Вихователь. Та це ж, напевно, Лісовичок. Як ви гадаєте чому його так називають?

 

Діти. Тому що він живе у лісі, допомагає тваринам, годує їх узимку, охороняє ліс від небезпек, рятує дитинчат (міркування дітей)

 

Вихователь. Діти, ви любите подорожувати? Разом з хорошим настроєм ми розпочинаємо нашу чарівну подорож (звучить спокійна музика)

Чи ви бажаєте малята,

У дивний ліс помандрувати.

Ми разом підемо туди,

Щоб там цікаве знайти.

Отож, гайда до лісу пішки.

Нехай крокують наші ніжки!

Вихователь. А зараз візьміться за руки і закрийте очі:

Опустилися, піднялися.

У зимовому лісі опинилися.

Вихователь. Діти, куди ми з вами потрапили?

Діти. Ми потрапили в ліс. (аудіозапис «Звуки зимового лісу»)

Вихователь. Діти, як в зимовому лісі?

Діти. Холодно, спокійно, вітряно, сніжно, тихо, похмуро…

Вихователь. Діти, яке повітря в лісі?

Діти. Чисте, морозне, холодне.

 

Дихальна гімнастика

 

Вихователь. А хто мешкає у лісі?

Діти. Дикі звірі (ведмідь, лисиця, …)

Вихователь. Як ви вважаєте,чому вони дикі?

Діти. Тому що вони живуть у лісі; самі добувають собі їжу, самі про себе дбають, самі будують собі житло.

Вихователь. Лісовичок пропонує з ним помандрувати в цікаві ігри пограти. Приймаємо його запрошення? Тому ставайте діти в коло «Один, два, три перевтілимось у звірів ми».

 

Загадування загадок

Вихователь загадує дітям загадки про звірів, хто відгадає той наголівник одягає:

Влітку носить сіру шубу, взимку-білий кожушок.(заєць)

Гострий носик вона має, слід рудим хвостом змітає.(лисиця)

Не стрибаю ,а літаю-хвіст мені допомагає.(білка)

Влітку медом  ласував, Ягоди з кущів зривав. А як випав білий сніг, у барлозі спати ліг.(Ведмідь)

Сірий, зубатий, по полю гуляє, ягнят шукає.(Вовк)

Хто це ходить по ліску у колючім кожушку. (Їжак)

Вихователь. Діти, погляньте на кого ми перевтілились?

 

Мовленнєва гра «Знайомство» (зі сніжкою у колі)

Вихователь дає першій дитині сніжку і пропонує дати відповіді на поставлені запитання, а діти відповідь дають та сніжку передають.

Вихователь. Хто ти?

Дитина. Я – білка.

Вихователь. Де живеш?

Дитина. Я живу у дуплі.

Вихователь. Яка ти?

Дитина. Я руденька, маленька, спритна, запаслива.

Далі гру продовжують діти, задаючи одне одному запитання, а вихователь слідкує за змістовністю діалогу.

Вихователь. Ось ми і познайомились з вами. Наша подорож продовжується. Наступне завдання, яке підготував для нас Лісовичок, йому цікаво знати, чим звірі харчуються взимку?

 

Дидактична гра «Хто, що їсть?»

На столі розкладені пригощення для звірів (об’ємні предмети: шишки, горішки, гриби, мед та ін.). Як ускладнення пригощення які не стосуються харчування звірів: цукерки, бублики…

Вихователь пропонує кожній дитині обрати для себе корм.

Вихователь. Хто ти? Який корм ти обрала?

Дитина. Я – білка, я їм шишки, горішки, гриби, у мене корм білячий.

За аналогією діти розповідають про свій корм.

По закінченню гри діти знімають наголівники.

 

Фізкультхвилинка діалог з білкою.

Вихователь пропонує дітям обіграти літературний твір. Вихователь обирає одну дитину на роль білки одягає їй наголівник,  а інші діти стоячи у колі звертаються до неї.

Діти: - Здрастуй, білко!

Як живеш?

Як ти зиму проведеш?

Білочка: - Ось горішки заховаю

Біля теплого дупла я,

Буду по гілках скакати,

Шишечки з ялин зривати.

Як зима прийде до лісу,

Буде що у мене їсти.

Вихователь. Діти, білочка приготувала для вас подарунки. Вихователь виставляє кошик із сосновими шишками перед дітьми. Білочка роздає дітям шишки і пропонує з ними трішки погратися.

  • Візьми шишку в долоньку і перекладіть в іншу долоню.
  • Покатайте шишку по колу між долонями.
  • Тепер стисніть шишку в правій руці, а тепер перекладіть в ліву і стисніть так само.

 

Дидактична гра «Чий? Чия? Чиє? Чиї?»

Вихователь об’єднує дітей на дві підгрупи, пропонує їм підійти до столів. На столах розкладені картинки з таємним зображенням лисиці і зайця. Діти повинні відгадати що за тварина зображена і назвати те що зображено відповідаючи на запитання: Чий? Чия? Чиє? Чиї? Діти в командах відповідають по черзі.

Хвіст (чий?) заячий.

Лапи (чиї?) заячі.

Вуха (чиї?) заячі.

Сліди (чиї?) заячі.

Хутро (чиє?) заяче.

Аналогічно про лисицю.

Ніс (чий?) лисячий.

Хвіст (чий?) лисячий.

Лапи (чиї?) лисячі.

Хутро (чиє?) лисяче.

Нора (чия?) лисяча.

 

Фонетична вправа «Відшукаймо дитинча»

Вихователь пропонує дітям вийти і сісти на килимок. Завдання від Лісовичка послухати як «говорить» звір, відшукати його зображення, виставити на фланелеграф та назвати тварину. Наприклад: Вовчиця (гарчить, виє), ведмедиця (гарчить), їжачиха (сопе), лисиця (дзявкає, гавкає), миша (пищить), лосина (реве, фиркає) (грамзапис звуків тварин додається)

Вихователь: Ось ми з вами відгадали як «говорять» тварини, а тепер спробуємо відшукати їхніх дитинчат.

 

Логічне завдання: Хто з цих тварин спить взимку?

Дидактична гра «Мама і дитинчата». Закріпити вміння утворювати зменшено-пестливі  назви дитинчат тварин та вживання їх в родовому відмінку множини.

На столах викладені картинки із зображенням дитинчат диких тварин. Завдання дітей правильно дібрати мамі її дитинча.

У вовчиці – вовченята

У ведмедиці – ведмежата

У лисиці – лисенята

У миші – мишенята

У лосини – лосенята

У їжачихи - їжаченята

 

Вихователь. Лісовичку дуже сподобалося як ви виконали завдання. Але він не простий, а чарівний, і має для вас ще одне завдання. Він пропонує пограти – цікаві розповіді поскладати (за мнемосмужкою)

Наприклад: Взимку зайчик змінює шубку з сірої на білу. Ведмідь взимку спить в барлозі.

Вихователь. Молодці, діти. Лісовичку дуже сподобалося, як ви виконували завдання.

Вихователь.  Діти, як ви гадаєте, що робить Лісовичок взимку?

Діти.

  • Допомагає вітру здувати сніг з гілок, щоб білочка добиралася до своєї домівки.
  • Насипає снігу на ведмежий барліг, щоб йому було не холодно спати взимку

Підсумок.

  • Що нового дізналися?
  • Яке найцікавіше завдання було від Лісовичка?
  • Яке найскладніше?
  • З ким вам сподобалось виконувати завдання?
  • Що розповісте батькам про сьогоднішнє заняття?

 

doc
Додано
19 січня 2019
Переглядів
7735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку