«На казковій галявині»

Про матеріал
Мовленнєве спілкування: Зв’язна мова:Формувати вміння відповідати повними реченнями на запитання вихователя, слухати один одного і доповнювати відповіді товарищів . Збагатити словниковий запас дітей. Продовжувати вчити дітей складати розповіді (за малюнком, з власного досвіду), вправляти дітей у вживанні повних поширених речень. Звукова культура мови:Продовжувати вчити називати перший звук у слові, добирати слова на заданий звук. Закріпити вміння дітей вживати всі частини мови, узгоджувати слова у роді, числі, відмінку Вправлятися у називанні прислів’їв та прикмет. Закріпити слова мовленнєвої гри «Що з весною настає». Розвивати словник, логічне мислення, збагачувати мову. Природа: Систематизувати знання дітей про весняні місяці, стан живої та неживої природи. Продовжувати вчити називати і розрізняти житло тварин та комах, птахів. Виховувати турботливе, доброзичливе ставлення до птахів, бажання піклуватися про них..Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, логічне мислення. Виховувати зосередженість, інтерес до занять, бажання якнайкраще виконати завдання і вболівання за загальну справу.Сприяти виникненню відчуття емоційного задоволення від слухання віршів, розглядання ілюстрацій. Надати дітям можливість сприймати красу рухів, поетичного слова, народних висловів.
Перегляд файлу

 

 

«На казковій галявині»

МЕТА:

 Мовленнєве спілкування: Зв’язна мова:Формувати вміння відповідати повними реченнями на запитання вихователя, слухати один одного і доповнювати відповіді товарищів .  Збагатити словниковий запас дітей. Продовжувати вчити дітей складати розповіді (за малюнком, з власного досвіду), вправляти дітей у вживанні повних поширених речень. Звукова культура мови:Продовжувати вчити називати перший звук у слові, добирати слова на заданий звук. Закріпити вміння дітей вживати  всі частини мови, узгоджувати слова у роді, числі, відмінку Вправлятися у називанні прислів’їв та прикмет. Закріпити слова мовленнєвої гри «Що з весною настає». Розвивати словник, логічне мислення, збагачувати мову.

Природа: Систематизувати знання дітей про весняні місяці, стан живої та неживої природи.  Продовжувати вчити називати   і розрізняти  житло тварин  та  комах, птахів, квітів. Виховувати турботливе, доброзичливе ставлення до птахів, бажання піклуватися про них..Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, логічне мислення. Виховувати зосередженість, інтерес до занять, бажання якнайкраще виконати завдання і вболівання за загальну справу.Сприяти виникненню відчуття емоційного задоволення від слухання віршів, розглядання ілюстрацій. Надати дітям можливість сприймати красу рухів, поетичного слова, народних висловів.

Словник: активізувати вживання назв птахів; вводити узагальнюючі слова

Матеріал: лист від Василиси, загадки, вірші,  квіти з завданнями, чарівна  паличка  ,  дидактична гра «Хто де живе», дидактична гра »ВЕСНА РАДІСНА,,»  , ілюстрації з зображенням комах, птахів, квітів , фізкультхвилинка, колобок -іграшка і малюнок,  , квіти з цифрами, подарунки для дітей (солодощі).

 

Хід заняття:

Організаційний момент

 

Вихователь. Ми дуже любимо, коли до нас приходять гості! Подивіться, скільки в нас гостей! Привітаймося з ними.

 

 

(Привітання дітей)

Гості, любі, дорогі,  щиро вас вітаємо!

Час приємно провести  щиро Вам бажаємо!

 

Вихователь:

Доброго  ранку, вітаєм вас.

Настає дозвілля час.

Діти наші, не зівають.

Добру казку починають.

В казку вирушим всі разом,

Перешкоди всі пройдем.

  1.  

Основна частина

Сьогодні ми зібралися тут всі разом для того, щоб побувати в гостях у казки.Діти дуже люблять слухати казки, а дорослі з великим задоволенням розповідають, читають їх дітям.             

Вихователь:Діти ,погляньте,  вітром до нас  у групу принесло якийсь конверт. Читаю,що  написано на конверті. «Дітям з дитячого садочку  група «РОМАШКА».  Вірно це нам! Як ви думаєте,що там може бути? (дістаю у конверті  лист). Вам цікаво,що на ньому записано? Послухаємо?(Діти стають у коло).

Лист:  «Добрий день,  дорослі й діти!     Текст листа

Дорогі мої малята , я добра Василиса Премудра , з чарівного Тридесятого королівства, звертаюся до вас за допомогою. Всі  проживали у мирі ,доки не з'явився злий чаклун він впевнений , що  діти  групи «РОМАШКА» ничого не знають і не заслуговують на подарунки , що треба всі подарунки віддати йому.І тому вирішів перевірити  ваші знання і запросив прийти гостей, які будуть спостерігати за рішенням  цих завдань. Якщо ви виконуєте всі завдання, то я вчасно до вас прийду з подарунками, якщо ні то всі подарунки забере злий чаклун.

 

Вихователь. : Допоможемо казковим жителям?

Вихователь:  Перш ніж відправитись у подорож, пропоную  пригадати таємниці казок. Чим казка відрізняється від інших художніх творів.Казка буває сумна і

весела, початок завжди чарівний, казковий.Казка навчає нас розуму, висміює ледачих і хвальків. Дарує щедрість, багатство хорошим людям. У казках тварини вміють розмовляти.

 

 

  •                   На чому можна подорожувати? (Діти перераховують види транспорту: велосипед, пароплав, літак, поїзд, машина.)
  •                   Як все це назвати одним словом?
  •                   Давайте виберемо потяг  (імітують потяг  під музику).

Вихователь: Готові? Тоді рушаймо

Вихователь: .Ось ми і приїхали.(Діти  на квітучу галявину. На ній багато квітів). Вихователь: Діти, як гарно навкруги, яка краса. Подивіться, скільки квітів. Вони незвичайні. А що ж тут незвичайного? Що такого, чого не буває в природі? (Цифра в серединці квітки). Це чарівні квіти, якщо ви знайдете цифру 1, то дізнаєтесь, яке завдання треба виконати. Знайдіть цифру 1.

Цифра 1.  Дидактична гра”Навпаки”

Мета: розвивати уяву, вміння порівнювати предмети за величиною, довжиною, формою, смаком та іншіми  властивостями.

Дорослий називає слово, а діти повинні назвати слово з протилежним значенням.

Іменники 
день — ніч 
сонце — місяць 
темрява — світло 
тиша — галас 
зима — літо 
радість — горе 
сміх — сльози 

Прикметники 
високий — низький 
тонкий — товстий 
великий — маленький 
широкий — вузький 
м'який — твердий 
білий — чорний 
солодкий — кислий 

Прислівники
холодно — тепло
темно — світло
добре — погано
радісно — сумно
твердо — м'яко
мокро — сухо
 

 

високо — низько

Квітка-Цифра 2  Загадка

Вих.: Дітки послухайте  загадку:

Вовка зовсім не боявся

 І ведмедю не дістався,

Але лисиці на зубок

Все ж потрапив… (Колобок)

 

-                     Діти , який Колобок ?

-                     Діти : Круглий , золотистий , рум’яний , запашний ,гарний, свіжий )

-                     Вихователь: А як ви думаєте, Колобок веселий чи сумний ?(припущення дітей). Чому Колобок сумний? (Бо його в казці з’їла лисичка).

 

Гра «ДОБРИЙ-_ЗЛИЙ» МІМІКА

Діти,  зараз я буду показувати героя казки, а ви покажете мімікою  який цей герой:

Добрий, злий, здивований, засмучений, а потім поясніть, чому ви так вважаєте.

 

ВОВК

Діти: Вовк злий , бо він у  казках всіх  ображає.

 

 

ЛИСИЧКА-Діти: хитра, бо всіх обманювала.

 

ЗАЙЧИК-Діти: сумний , бо  його всі ображали.

 

ВЕДМІДЬ:-Діти: здивований, завжди з ним якась пригода трапляється.

 

Вихователь :

Діти , у колобка заболіли очі , він погано бачить . Давайте ми йому допоможемо , зробити гімнастику для очей . Ви згодні допомогти ?(Так)

Діти ( проводиться гімнастика для очей):

Оченята втомились,

У віконце подивились

Заморгали: блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вниз і вгору подивились

Вліво-вправо покрутились

Знову швидко: блим, блим, блим

Відпочити треба їм!

Оченята закриваєм

 

 

 

Оченята відкриваєм

Потім знову: блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

 

ЦИФРА 3-Дидактична гра «Назви перший звук у слові»

Під нашим дахом морквинка росте,

Сонце пригріє - вона відпаде (бурулька)

 

Я пробуджую поля

Та заквітчую гілля,

І усякий мене зна,
Відгадали? Я - ….(весна)

 

Облетіли всю вербичку

Сірі братики й сестрички.

У пухнастих кожушках

Причаїлись на гілках

 

 

Перші вісники весни,

Відгадали, хто вони? (вербові котики)

 

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку,   (пролісок)

 

Дивний ключ у небі лине,

Не залізний, а пташиний.

 

 

Цим ключем в весняній млі

Прилітають.... (журавлі)

 

Вихователь: Діти, назвіть перший звук у словах: бурулька, весна, проліски, котики, журавлі.

Які ще слова починаються на звук – {Б},{П},{Ж},{В},{К}?

 У повсякденному житті людину оточує безліч звуків: шум моря, плескіт води в джерельці, шелест листя, гуркіт грому, стук коліс потяга, шум двигуна автомобіля чи літака. Давайте ми пограємо в гру і дізнаємось, які звуки ви почули.

 

 

 Гра "Що це? Хто це?"

Вихователь: вмикає аудіозапис немовних звуків, діти відповідають, чому або кому вони належать.

- Ви відповіли правильно, тому що кожен із цих предметів - джерел звука - має характерний тільки для нього звук.

- Відтворення немовних звуків дітьми

Наприклад: плескіт у долоні, звук від удару камертона, барабана, метронома, дзвіночка, стукіт ложечки в склянці води, шуршання цупкого паперу, гра на музичних інструментах (сопілці, скрипці, фортепіано).

- Який звук найкраще чути, коли гарчить собака? ([р])

- А шумить вітер? ([ш])

- А сичить змія? ([с])

- А дзвенить комарик? ([дз])

- - Як кує зозуля, як "розмовляють" корова, ворона, кінь, півень, кури, каченята, гуси?

- А які звуки може видавати людина? (Чхати, хропіти, сміятися, свистіти, кашляти тощо)

- Чи може людина висловити свою думку такими звуками? (Ні)

- Чому? Ще немовні звуки, усі вони сприймаються по-різному, їх не можна точно відтворити на письмі.)

- Усе, що ми чуємо,- це звуки. Вони всі різні, і ми їх відрізняємо один від одного. Зараз я говорю, і ви теж чуєте звуки. Це звуки людського мовлення. За їх допомогою люди мають змогу виражати свої думки. Із мовних звуків складається мова спілкування - українська, російська, англійська, французька та багато інших.

Будь-яку мову треба поважати, можна вивчити і знати її, але рідну мову треба любити, берегти, спілкуватися і пишатися нею.

  •                               Молодці, діти. Вирушаймо далі.

Квітка-Цифра 4 (ЗА СТОЛАМИ)

Вправа на дихання «Вітер»

 Дме вітер сильний (діти вдихають і сильно видихають).

 Дме вітер слабкий (вдих і повільний, без напруження видих-видих)

 

 

 

 

 

 

ФІЗХВИЛИНКА«Наш потяг»аудіо 

Діти стоять один за одним тримаючи руки зігнуті у ліктях.

 

Вихователь:

 Наш потяг рушає

Вагони біжать

А в потязі-наші

Малята сидять

Чук-чук-чук чук

Чук-чук-чук-чук

Та ось і зупинка

Час нам вставати

Ходім у лісочок

Будем гуляти.

 

Зупинка «Весняна»-Вихователь: Діти, подивіться, яка гарна природа навкруги. Яка пора року так змінила все довкола? (Весна) Правильно, але ж вона не сама приходить на землю. Які місяці йдуть разом з нею?

Мовленнєва гра «Що з весною настає?»

- Що з весною настає?

- Сніг у полі розтає.

 

 А чому – то так буває?

- Сонце його пригріває.

 

 А що пнеться з-під листа?

- То травичка вироста.

 

 

А над полем що бринить?

- Любий жайворон летить.

 

Молодці, діти. Вирушаймо далі.

Д/гра: «ВЕСНА РАДІСНА,  ВЕСНА СУМНА»

Мета: формувати уявлення  дітей про весну, як пору року, знаходити  добрі та сумні її сторони, розвивати мислення, увагу. Виховувати повагу та гарне ставлення до весни, турботу про здоров`я.

 

Д/г « Весна яка ?» - словник ( діти  беруть квіточку і кажуть яка весна – лагідна, чарівна,  квітуча, зелена, мила,  тепла, сонячна,  запашна…)

 

 

 

Квітка-ЦИФРА 5  дидактична гра»ХТО ДЕ ЖИВЕ?»

Мета: закріпити знання дітей про зміни пір року, вміння розрізняти  житло тварин  та  комах,  вчити будувати  відповіді  на запитання  повним реченням, розвивати логічне мислення.Виховувати дбайливе ставлення до природи.

 

Вихователь. А чому не видно і не чути птахів? Давайте з вами проспіваємо закличку:

 

Пташок викликаєм із теплого краю:

Летіть, соловейки, на нашу земельку,

Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки!

 

 (Звучить музика, вихователь запрошує дітей до килимка.)

Вихователь.

Нумо, діти, поспішайте.

Друзів своїх зустрічайте.

Птахи до нас прилетіли.

І на килим в групі сіли.

 

— Погляньте, скільки птахів завітало до нас. Давайте спробуємо пригадати, як вони називаються.

Діти. Сорока, снігур, горобець, чапля, голуб, сова, лелека тощо.

Вихователь. Чи всіх цих птахів ми бачили взимку?

Діти. Ні, одні птахи відлітали у вирій, інші зимували у нас.

 

Вихователь. Як називаються птахи, які відлітали?

Діти. Перелітні.

 

Вихователь. А ті, що залишалися зимувати?

Діти. Зимуючі.

 

Дидактична гра «Перелітні — зимуючі»-Діти розподіляються на дві групи. Перша група «збирає» — перелітних пташок, друга — зимуючих. (Шпак —

перелітний птах, восени він відлітає у вирій. Горобець — зимуючий, залишається зимувати в нас.)

 

Вихователь.

Зустрілися дві пташки: одна — в клітці, а інша — на волі. Поміркуйте, про що можуть говорити пташки, які живуть в різних умовах: одна в неволі, а інша в лісі? Одна живе на всьому готовому, але в клітці, а іншій доводиться самій шукати собі їжу, рятуватися від ворогів, проте, вона вільна. (Міркування дітей.)

 

 

 

 

Вихователь. Давайте пригадаємо, як ми піклуємося про наших птахів.

Діти. Годуємо взимку, робимо шпаківні весною тощо.

 

Вихователь. А чому ви піклуєтеся про птахів? (Відповіді дітей.) Вихователь пропонує дітям вивчити прислів’я «Де багато пташок, там немає комашок» і просить пояснити його зміст.

  •                   (Звучить казкова музика  входить Василиса Премудра )

Добрий день ,малята ,я Василиса Премудра, бачу,що всі завдання  ви виконали правильно та знайшли мою чарівну паличку, дякую вам. Зараз паличкой махну,чари вмить я зупиню .Нехай в казковому Тридесятому королівстві панує дружба , добро і радість . Василиса Премудра роздає дітям подарунки (солодощі)

Рефлексія.
Василиса Премудра
- А тепер я пропоную всім стати в коло і поділитися своїми враженнями. Ми передаємо чарівну паличку один одному і ділимося думками. Починайте свої пропозиції такими словами, як «мені сподобалося....», «я запам'ятав....», «я вдома батькам розповім про......», «мені не сподобалося.......»( Діти передають чарівну паличку  і діляться своїми враженнями)
 

Вихователь:
- А мені сподобалося якими ви активними,талановитими, добрими , веселими були на  сьогоднішньому занятті і я хочу вам сказати спасибі!

 

Лічилка : Один , два , три в садочок нас верни.

Підсумок заняття: Діти , вам сподобалась наша подорож.?  Попрощаємось із нашими гостями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект  інтегрованного   заняття

«На казковій галявині»

(середня група)

 

 

 

 

 

                                                                                Петрівський ДНЗ №2

                                                                                       Вихователь: Іванова І.В.

 

docx
Додано
19 січня 2019
Переглядів
1155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку