Конспект заняття з розвитку мовлення за темою "В світі фарб та форм" (середня група)

Про матеріал

Конспект заняття з формування звукової культури мовлення, розвитку лексико - граматичної будови та зв'язного мовлення у дітей середньої групи із ЗНМ за лексичною темою "В світі фарб та форм"

Перегляд файлу

Дата проведення:

Вікова група: середня

Розділ програми: звукова культура мовлення + лексико-граматична будова + зв'язне мовлення

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: фронтальне

ТЕМА:  В СВІТІ ФАРБ ТА ФОРМ

Програмовий зміст:

Корекційно-розвивальні завдання:

- розвивати дрібну моторику, зорово-просторовий гнозис;

-формувати узгодженість мови з рухом;

- розвивати слухову увагу, фонематичний слух

- розвивати мовне дихання і інтонаційну виразність мови

Корекційно - навчальні завдання:

- познайомити з артикуляцією звуку [О];

-закріплювати артикуляцію звуків [У], [А];

-формувати вміння виділяти звук [О] з ряду звуків;

- продовжувати формувати вміння виділяти перший голосний звук в словах;

- формувати узагальнююче поняття «геометричні фігури»;

- формувати вміння узгоджувати іменники з кількісними числівниками;

- закріплювати основні кольори відтінки;

- продовжувати формувати вміння давати відповіді на питання повним реченням

Корекційно-мовленнєві завдання:

- вправляти в утворенні зменшувально-пестливих форм іменників;

- вправляти в утворенні іменників множини родового відмінка;

- вправляти у вживанні прийменників НАД, ПІД, МІЖ 

Корекційно - виховні:

- виховувати самостійність, акуратність при роботі в зошиті.

Матеріал:

Розвиваюче середовище: навчальна зона, сектор застосування коректурної таблиці

Демонстраційна наочність: картинки по темі, фігурки з артикуляцією звуку [а], [у], [о], коректурна таблиця, Незнайка

Роздавальний матеріал: зошити, олівці, пропуск за кількістю дітей

Художнє слово: вірш для орг. моменту, пальчикової гімнастики і фізхвилинки, загадки про геометричні фігури                                             

Хід заняття

I. Організаційна частина

1. Привітання.

Для того, щоб у нас був гарний настрій давайте назвемо своїх друзів лагідно. 

2."Назви сусіда лагідно" - діти передають осінній листочок і називають сусіда лагідно»

Сідають за столи.

II. Основна частина

До нас сьогодні прийшов в гості Незнайка. Вітаються. Незнайка знайомиться з дітьми. 

1. По дорозі до нас в дитячий сад Незнайка знайшов цікаві об'єкти, а що це таке він не знає

"Вгадай на дотик н назви геометричну фігуру»

2.  «Назви предмети одним словом» - узагальнююче поняття.

3. "Що буває кругле, квадратне, трикутне, овальне.

4.«Чим відрізняються фігури?»

• Різні за розміром *Різного кольору

• Є кути – немає кутів *Говорять різні звуки

5."Скажемо разом" - діти вимовляючи звуки [а], [у] по заданій артикуляції (тихо, голосно, беззвучно).  Закріплення артикуляції цих звуків.

6. Знайомство з артикуляцією звуку [О]

5.«Будь уважний» - виділення звуку [О] з ряду звуків.

6."Подаруємо фігурці слова на звук [О]" - діти виділяють в словах перший голосний звук і дарують тільки слова на звук [О]

Незнайка запрошує нас в будинок геометричних фігур

Але спочатку трошки відпочинемо.

Динамічна пауза: логопед по черзі показує геометричні фігури – діти виконують рухи:

Трикутник – прокрокуй,

 Квадрат – присідай,

 Ну, а якщо коло – дружок,

 Виконуй  скоріш стрибок

В будинок потрапить той, хто правильно порахує фігури на своєму пропуску.

7. "Разом порахуємо" тупни ніжкою стільки разів, скільки фігур на картинці.

8. Робота з коректурною таблицею: «Відгадай і назви» -

Я без сторін і без кутів,
Як звуся, відгадай.
І на малюнках дітлахів
У сонечку впізнай.          (Круг)

 Він давно знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини.            (Квадрат)

Він не круг і не квадрат
І не прямокутник.
Має тільки три кути
Звуть його ... (Трикутник)

 «На квадрат я дуже схожий,

Маю теж чотири сторони.

Тільки дві з них протилежні –

Однієї довжини,

А сусідні – різні» (Прямокутник).

    Назвіть відгадки, одним словом.

9. «Один – багато» В будинку багато кругів, квадратів, трикутників, овалів …

10. "Назви лагідно»

11. "Де фігура?» - вживання прийменників.

Пальчикова гімнастика " долоньки вгору, долоньки вниз»

  12.   Робота в зошитах «Розфарбуй геометричні фігури за зразком»

 III. Заключна частина

1.  Рефлексія: хто приходив в гості? Що робили? Що було складно? Що сподобалося? Скажімо, до побачення сім'ї геометричних фігур і Незнайку.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
5779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку