Конспект заняття з розвитку мовлення «Зустрічаємо весну»

Про матеріал
Закріпляти вміння дітей складати речення, узгоджувати слова в реченні. Розвивати образне, логічне та доказове мовлення, любов до рідної природи. Бажання більше пізнавати довкілля; формувати діалогічне та монологічне мовлення. Виховувати бажання розповідати вірші Тараса Шевченка.
Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку мовлення

«Зустрічаємо весну»

 

Мета.

Зв’язне мовлення: продовжувати вчити дітей будувати відповідь згідно запитання вихователя; відповідати на запитання загадки, стимулювати дітей підтримувати діалог вербальними засобами та діалог в уявних сюжетних ситуаціях, руханках, дидактичних іграх, складати невеличку розповідь про весну за опорними малюнками.

Звукова культура: продовжувати розвивати слухати й чути звуки природи; вправляти у правильності вимови звуків за допомогою чистомовок.

Граматика: закріпляти вміння дітей складати речення, узгоджувати слова в реченні.

Розвивати образне, логічне та доказове мовлення, любов до рідної природи. Бажання більше пізнавати довкілля; формувати діалогічне та монологічне мовлення.

Виховувати бажання розповідати вірші Тараса Шевченка.

Обладнання: ІКТ, загадки, заклички, вірші Тараса Шевченко, чистомовки, дидактичні ігри: «Звукові асоціації», «З ким дружить весна?»

Демонстраційний матеріал: ІКТ, роз даткові картинки, сюжетні картинки

Попередня робота: заучування закличок, віршів Шевченка про весну, спостереження в довкіллі за змінами в природі, читання оповідань про весну,

 

Хід заняття

 

І. Вихователь запрошує дітей утворити коло, узявшись за руки. Діти вітаються із сонечком, супроводжуючи їх характерними рухами.

Психогімнастика «Здрастуй. Сонечко!»

 

Вихователь. Любі малята, сьогодні до нас зібралася у гості казкова Незнайомка, а щоб дізнатися, хто вона, потрібно відгадати загадки. Відповідати потрібно використовуючи слова: «я думаю», « я вважаю, що це…», «тому, що», «отже». Послухайте першу загадку:

Де вона ходить,

Там травиця сходить,

Квіти розцвітають,

Солов’ї співають.

-         Я думаю, що це весна, тому що навесні травиця сходить.

-         Я вважаю, що це весна,бо навесні розцвітають квіти.

-         Отже,  це весна, бо навесні співають солов’ї.

А яку відповідь ви дасте на цю загадку?

Тепло стало надворі,

Синє небо угорі.

Сонце промінь шле землі,

Прилітають журавлі.

-         Я думаю - це весна, тому що навесні стає тепло.

-         Я вважаю, що це весна, бо сонячні промінчики зігрівають землю.

-         Таким чином, це весна, адже навесні прилітають журавлі

 

Вихователь. Так, любі діти. Я відчула, що всі ваші відповіді зігріті теплом та любов’ю. Весна! Яке ніжне і ласкаве слово! Діти, скажіть це слово тихо, тепер голосно,  з подивом, з радістю. Що вам нагадує слово весна?

-         Мені нагадує перший сонячний промінчик.

-         А мені перший спів пташок.

-         А мені лагідну пісню солов’я.

-         А мені синь блакитного неба.

-         А мені дзюрчання весняного струмочка.

 

Вихователь промовляє рядки вірша Т.Шевченка «Встала весна»

 

Запитання до дітей за змістом вірша:

- Про яку пору року цей віршик ?(Про весну).

- Кого розбудила весна (Чорну землю)

- Що відбувається навесні? ( Все пробуджується від сну).

 

Дидактична гра «Звукові асоціації»

Весна вам приготувала ось таке незвичайне завдання (шелест пакету, монети, склянка з водою)

-         Про що ми подумали, коли почули цей звук? (Відповіді дітей)

Подякуємо вушкам за таку чудову роботу. Весна дуже щедра і від неї люди сподіваються щедрих дарів. Тому чекають її, запрошують, закликають до себе. А які ви знаєте заклички?

 

Діти промовляють закличкти

 


Прийди, прийди, весно,

Прийди, прийди, красна,

Ми тебе чекаємо

 

Весна-красна надходить

Свої крила підводить

Над гаями та полями,

Над вишневими садами


 

Вихователь. Молодці, діти. А зараз нам треба з вами поміркувати. На столі лежать картки і вам треба вибрати з ким може подружитися весна.

 

Дидактична гра «З ким дружить весна?»

На магнітній дошці зображення дівчинки-весни. Діти повинні вибрати картку і викласти її на дошці біля дівчинки-весни і сказати чому саме з ними вона хоче поддружитися.

 Відповіді дітей.

-Весна дружить з сонечком тому, що воно тепле, лагідне..

-Весна дружить із квітами тому, що вони розквітають.

-Весна дружить із травичкою тому, що вона пахне.

- Весна дружить із птахами тому, що вони повертаються додому.

 

Вихователь. Дітки, щось я так втомилася і ви, мабуть, втомилися? Давайте підемо на веселу галявинку і трішки відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка  «Ось до нас іде весна» з використанням ІКТ

 Діти дивляться на екран і виконують руханку:

 

Ось іде до нас весна. (Діти крокують)

Все навколо ожива,

Підсніжники прокидаються. (Діти потягуються)

Проліски посміхаються. (Посміхаються)

Пташки прилітають. (Махають руками, ніби крилами)

Діти вибігають (Біжать на місці)

На галявинці стрибають. (Діти стрибають)

Дуже хороше весною.

 

Вихователь.А зараз давайте сядемо на килимок та промовимо чистомовки.

 


На-на-на-настала весна.

Че-че-че- вода в річці тече.

Ок-ок-ок-розтанув сніжок.

Ки-ки-ки-заспівали пташки.

Ки-ки-ки- всюди красиві квітки.

 Са-са-са-на дворі краса.


 

Вихователь. Діти. А ви ще хочете пограти? (Так). Весна дуже любить придумувати красиві речення до малюнків і хоче, щоб ви їй допомогли. Допоможемо?

 

Дидактична гра «Склади оповідання».

      Вихователь:

        Давайте про весну складемо маленьке оповідання.

Завдання:

Розгляньте малюнки.

      Складіть до кожного малюнку речення.

 

Діти придумують і розповідають.

 

Вихователь.

Прийшла весна – красна.

Все навколо ожило, сміється, співає, радіє лагідному весняному сонечку. Та інколи сірі хмаринки опускаються низько і на землю падають краплинки.

 

Пальчикова гімнастика «Весняний дощ»

Весняну пісню дощ співає,

ліси, сади і землю поливає

(пальці стукають по столу спочатку швидко, потім повільно)

Цю пісеньку не розуміємо

Ні я, ні ти

Але розуміють її квіти

(пальці барабанять швидко-швидко (ллє злива))

І травичка зелененька,

І берізка молоденька

(пальці стукають усе повільніше-повільніше і зупиняються)

Краще всіх розуміє зерно

Проростати почне воно.

     

Вихователь:

        Ось і в нас пройшов дощик.

 

Звучить запис мелодії пробудження природи.

Вихователь. Дітки, послухайте як гарно співають пташки.

Дітки, а хто у віршику Тараса Шевченка вранці сонце зустрічає? (Соловейко)

А хто хоче розповісти цей віршик (2-3 дітей розповідають вірш Т.Шевченка «Світає, край неба палає»)

А які ще пташки повертаються до нас навесні з вирію (Діти називають перелітних пташок)

 

Вихователь пропонує пограти в гру «Жайворонки»

 

Підсумок

-Діти, вам подобається весна? Чому?

 

docx
Додано
4 квітня
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку