Конспект комплексного заняття "Подорож Черкащиною", середня група

Про матеріал

Мовлення є формою опосередкованого пізнання дійсності, її відображенням за допомогою рідної мови. Для того, щоб людина могла досить точно передавати свої думки іншій людині, вона повинна дуже добре володіти рідною мовою. Проблема розвитку мовлення дітей дошкільного віку, формування й удосконалення мовленнєвих умінь є. Розвиток зв'язного мовлення дошкільнят − одна з найактуальніших проблем сучасної освіти. Порушення мовленнєвого розвитку негативного впливають на формування особистості дитини, що позначається на процесах її соціальної адаптації.

Конспект комплексного заняття по ознайомленню з соціумом "Подорож Черкащиною", допоможе малятам розв'язати деякі питання з розвитку мовлення. Мета даного заняття ознайомити дітей середнього віку з тяжкими порушеннями мовлення з видами наземного транспорту, природою Черкащини. Заняття проходить у формі гри-подорожі. Під час заняття діти вивчають чистомовки, повторюють вивчені раніше загадки та вірші. Вчаться складати коротенькі розповіді, використовуючи власний досвід. Червоною лініє через все заняття проходить закріплення правил безпеки дорожнього руху. На занятті діти розвивають зв'язне мовлення, навчаючись описувати картини природи, кмітливість, спостережливість, увагу.

Перегляд файлу

1

 

Конспект комплексного заняття

в старшій групі

для дітей з тяжкими порушеннями мовлення

«Подорож Черкащиною»

 

Мета. закріплювати уявлення дітей про наземний транспорт, призначення й особливості пересування; збагачувати словник дітей словами; ввести узагальнююче слово наземний транспорт; продовжувати ознайомлювати з правилами дорожнього руху, роботою світлофора, прави­лами поведінки пішоходів на вулиці (додержуватися правого боку, переходити дорогу лише на переході при зеленому світлі світлофора). Розвивати зв’язне мовлення, описуючи картинки та складаючи коротенькі розповіді з власного досвіду, кмітливість, спостережливість Вчити розгадувати загадки. Виховувати любов до природи рідного краю.

Матеріал. Розрізні картинки з зображенням транспорту, прапорці червоного, зеленого та жовтого кольору; картинки з зображенням природи Черкащини, м’яч, дорожні знаки.

 

Хід заняття:

 

Добрий день, мої малята,

Любі хлопчики й дівчата!

Ось ми з вами привітались,

А куди це ви зібрались?

Чи у поле, чи в садок,

Чи до мене на часок?

Як до мене - буду рада

Вас у гостях я вітати

Й завданнями турбувати.

Вже зібралися усі?

Тож сідайте у таксі.

 

Вихователь: сьогодні ми з вами будемо подорожувати просторами Черкащини.

  • А чи знає хто-небудь із вас, що таке Черкащина?

(Це край де ми з вами проживаємо – Черкаська область)

  • А чи пам’ятаєте ви, як називається місто, в якому ви живете?

(Умань)

  • Природа Черкаського краю багата та красива. Ми сьогодні з вами у цьому переконаємося. Спочатку ми поїдемо в славетне місто Черкаси. Це наш обласний центр.
  • А яким транспортом нам краще доїхати до Черкас?
  • Давайте відгадаємо загадку.

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах (потяг)

  • Вірно, діти. Найкраще доїхати до Черкас потягом.
  • А чи ходить потяг від нашого садочку?
  • Для потягу потрібна спеціальна дорога – металева. Ця дорога зветься залізниця. А чи можемо ми ходити по такій дорозі?

(бесіда про те коли і як ми можемо переходити залізницю: по мосту, коли немає потягів, залізницю не можна перебігати тощо)

Дидактична вправа «Покажи картинку» з метою формувати уявлення про наземний транспорт.

  • На чому можна пересуватися по місту щоб перевезти велику кількість людей? (автобус, тролейбус, трамвай)
  • Якщо перевозимо декілька людей? (таксі, автомобіль)
  • Якщо потрібно перевезти вантаж? (вантажні автомобілі)
  • Якого транспорту немає у нашому місті? Чому?
  • Як назвемо транспорт в якому перевозять людей?(пасажирський)
  • Що перевозять вантажівки?
  • Хто сидить за кермом?(водії)
  • Хто перевіряє квитки? (кондуктор)
  • Як назвемо транспорт що рухається по землі? (наземний)
  • А до якого транспорту віднесемо потяг? Чому?
  • По чому рухається потяг? (залізничній колії)
  • То як ще його можна назвати? (залізничний)
  • Що ще можна віднести до залізничного? (метро) Чому у нас немає метро?
  • Хто керує потягом? (машиніст)
  • Хто перевіряє квитки(провідниця).
  • Як нам дістатися залізниці?

(автобусом, таксі, пішки)

Вихователь. Ми готові подорожувати – можемо вирушати.

  • Якщо ми підемо пішки, ким ми будемо?

(пішоходами)

  • Пішоходи як і водії мають знати правила дорожнього руху.

 

Динамічна пауза. Гра «Світлофор»

Гру проводять з метою закріплення знань про кольори світлофора, їхнє значення; розвитку уваги і реакції.

Діти стоять на килимку. Вихователь піднімає зелений прапорець, діти тупають ногами. Якщо піднятий жовтий прапорець — плескають у долоні; якщо червоний — присідають без руху і звуку. (Повторити двічі–тричі.)

Вихователь. А тепер, діти, послухайте вірш про перехід через вулицю та виконайте разом рухи. (Імітація рухів за текстом вірша.)

Подивись ліворуч,

А потім праворуч,

Якщо хочеш ти

Дорогу перейти.

І якщо побачиш,

Будь-яку машину,

Почекай на місці,

Щоб не було біди.

Вихователь. Ось ми і прийшли.  Але наш потяг не простий. Він чарівний. Щоб сісти на цей потяг, нам потрібно виконати вправу.

Дидактична гра «Склади ціле»

Дітям даються картки із зображенням машин, розрізані на частини. Діти складають цілі машини. Вихователь запитує у кожної дитини, яка машина в неї вийшла.

Вихователь. А тепер подивіться у віконечка потяга і розкажіть мені що ви бачите?

(коротенькі розповіді дітей по картинах)

Вихователь. Швидко минув наш шлях. Ми і не зогляділися. На зупинці нас вже чекає транспорт. А що за транспорт ми дізнаємося, як відгадаємо загадку.

Вгору ріжки підіймає

І в дорогу вирушає.

Їздить тільки у містах,

В будні дні і по святах.(тролейбус)

Вихователь. Тролейбусом ми поїдемо в Сосновий бір? (площа на якій ростуть лише сосни)

Вихователь. Погляньте на право. Ми проїжджаємо повз великий міст. Через яку річку прокладений цей міст? (Дніпро – найбільша річка України)

  • По мосту через річку їздять різні машини. У кожної з них своє призначення

Мовна вправа «Утворити назву транспорту з двох слів» (метод мозкового штурму)

  • Возить воду (водовоз)
  • возить цукерки (цукерковоз)
  • Возить рибу (рибовоз)
  • возить морозиво (морозивовоз)
  • Возить хліб (хлібовоз)
  • возить квіти (квітовоз)
  • Возить молоко (молоковоз)
  • возить птахів (птаховоз)
  • Возить бензин (бензовоз)
  • возить іграшки (іграшковоз)
  • Возить сміття (сміттєвоз)
  • возить тварин (твариновоз)
  • Возить борошно (борошновоз)
  • возить торти (тортовоз)

Вихователь. Кожен день на дорогах України трапляється дуже багато аварій. Одні – по провині водіїв, інші – по провині пішоходів. На вулиці зустрічається багато різних дорожніх знаків. Вони розповідають про те яка дорога, як треба їхати, що дозволено і чого не можна робити. Кожен знак має свою назву і встановлений в такому місці, де він необхідний. Давайте з ними познайомимося:

http://img353.imageshack.us/img353/1936/znakss3.pngКилимок-помічничок, —
посмугований бочок, —
на дорозі примостився,
пішоходові згодився.

                       (Пішохідний перехід)

 

Вихователь:Як ви думаєте, чому смужки на зебрі білі?

Діти: Білі смужки для того, щоб їх було добре видно навіть вночі.


http://av.volyn.ua/news/59_4f66becd.jpgТи рушай зі мною в ногу,
перейдем удвох

 

дорогу:
під землею проведу,
на той бік переведу.

Підземний перехід


 

http://persha.kr.ua/wp-content/uploads/2014/07/post-77822-1240590208-209x300.jpgЯк переходиш вулицю,

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема,

Трикольорові очі

Я маю недарма.

Світлофор

 

 

 

 

 

 

 

 

У цьому місці пішохід

Транспорт вже чекає.

Важко нам уже ходить,

Станем пасажирами.

D:\Desktop\Новая папка (6)\125e7069005c87d577691f2f5190b137.jpg

D:\Desktop\Новая папка (6)\2000px-Road_sign_trolleybus_stop_(Ukraine).svg.pngD:\Desktop\Новая папка (6)\images.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка:

Дорога не стежка, дорога не канава,

Спершу дивись ліворуч, потім дивись направо.

Ти повернись наліво, один одному всміхнись.

Топни правою ногою: 1,2,3;

Поколиши головою: 1,2,3,

Руки вгору ти піднімай

І поплескай: 1, 2, 3.

Вихователь. По Сосновому бору ми можемо пересуватися дуже цікавим видом транспорту. Скажіть яким, відгадавши загадку

Покрути його педалі —
Й повезе в далекі далі.
Є звичайний, є гірський,
Жовтий, білий, голубий…(Велосипед)

Вихователь. Сівши на велосипед ми станемо ким?

(Велосипедистами)

Вихователь. Велосипедист, що рухається проїзною частиною, є повноправним учасником дорожнього руху! Він, відповідно, зобов'язаний знати й дотримуватися Правил дорожнього руху. Велосипедисти повинні рухатися по велодоріжках, а якщо їх немає — по крайній правій смузі проїзної частини, в один ряд (також можна їздити по узбіччю.

Вихователь. Ось ми і виїхали із Соснового бору.

Пальчикова гімнастика.

Оцей пальчик в ліс пішов.

Оцей пальчик гриб знайшов.

Оцей пальчик гриб приніс

Оцей пальчик гриб зварив.

А цей пальчик все поїв —

Ось чому він потовстів.

  • Тепер будемо повертатися додому.

Якщо треба швидко

Домчати до місця

Кожен з діток знає точно

Що лиш тільки попроси –

Вмить примчить швидке … (таксі)

  • Кожен вид транспорту складається з певних частин: таксі це автомобіль. У ньому є — салон, кабіна, двері, вікна, колеса, крісла, кермо. А скільки пасажирів може сісти в таксі? (4)
  • А чи можна перенавантажувати таксі?
  • Чому?

Гра з м’ячем

Я буду кидати м'яч і задавати питання, а ви відповідаєте на питання і повертаєте м'яч.

  1. Хто йде по тротуару? (пішохід)
  2. Де люди чекають транспорт? (на зупинці)
  3. Хто називається «водієм?» (Людина, яка керує транспортним засобом.)
  4. Як на дорозі позначається пішохідний перехід? (Спеціальною розміткою - «зебра».)
  5. Чому не можна з'являтися зненацька перед транспортом який їде дуже близько? (Тому що транспортні засоби не зможуть відразу зупинитися.)
  6. Хто перший повинен вийти з автобуса - дорослий чи ти? (З будь-якого транспортного засобу першим завжди виходить дорослий, потім дитина.)
  7. Як треба правильно обходити автобус, спереду чи ззаду? (Треба почекати поки він від'їде.)
  8. Можна грати дітям біля дороги?

Вихователь. Наше таксі примчало нас на вокзал. Ми вирушаємо у рідне місто.

По маршруту вас везуть
І квиточки продають.
З вигляду продовгуватий,
Але зовсім не рогатий.(автобус)

  • Тепер ми поїдемо на автобусі. Погляньте у віконечка. І з лівого і з правого боку нас оточують поля.

Який транспорт працює на полях навесні?


Помилуйтеся конем:
Серце в нім горить вогнем,
Не годований вівсом
І не битий батогом,
А як полем він іде,
Аж сім борозен кладе.

(Трактор)

 

Гострозубий крокодил
По всім полі походив,
Де були його сліди –
Зеленіють там ряди.

(Сіялка)

 


Вихователь. Швидко час минає. Ось ми і повернулися у рідне місто Умань. Проїжджаємо ми повз дивовижний парк «Софіївка».

(короткі розповіді дітей про те, як вони з батьками відпочивали в парку).

  • Додому в садочок ми знову підемо пішки.

Дидактична гра «Наша вулиця»

Мета: Закріплювати правила поведінки пішоходів і водіїв, розрізняти дорожні знаки.

Хід (1 варіант):

 Діти виконують завдання ведучого. Ось вони йдуть по тротуару, ось переходять дорогу по світлофору та без нього, за допомогою регулювальника.

 

Хід (2 варіант):

Вихователь показує дорожні знаки. Діти пояснюють, що означає цей знак. Розігрується дорожня ситуація.

Вихователь: Пригадаємо, як ми сьогодні подорожували.

На конях їхали? (клацання язиком) (НІ)

До річки доїхали. Трр. Стоп. Розворот.

На машину сіли.

Долили бензину буль-буль.

На машині їхали ш-ш-ш.

До садочка доїхали.

Вихователь.

  • Чи сподобалась вам мандрівка?
  • Діти, куди ми з вами сьогодні подорожували?
  • Яким транспортом ми сьогодні подорожували?
  • Як його назвати одним словом? (наземний)
  • Які ви молодці! Ви добре знаєте правила дорожнього руху. Намагайтеся бути гранично уважними на дорозі, щоб не доставляти неприємності ні собі, ні близьким вам людям.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сорокіна Олена Іванівна
    використання нетрадиційних методів та прийомів на занятті зацікавлює дітей з особливими потребами, спонукає до праці.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
2371
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку