Конспект заняття з валеології для середньої групи «У Гості до Лікаря Айболита» (вчимося чистити зуби)»
Вихователь
Маріупольської спеціальної школи №21 Ковальова О.П.
Мета:
Формування основ здорового способу життя у дітей дошкільного віку
Завдання:
освітні:
Сприяти формуванню уявлення про людину як про цілісний організм. Викликати у дітей інтерес до подальшого пізнання себе.
Ознайомити дітей із способами зміцнення і збереження здоров'я, застосування їх у повсякденному житті.
виховні:
Формувати у дітей культурно-гігієнічні навички. Виховувати потребу в усвідомленому виконанні гігієнічних процедур.
Виховувати звичку до здорового способу життя.
Розвиваючі:
Вчити уважно слухати педагога, відповідати на питання повним пропозицією, виконувати дії відповідно до заданого алгоритму.
Формувати граматично правильну мову і звуковимову.
Словникова робота:
Активізувати активний і пасивний словник: стоматолог, карієс, мікроби, зубна щітка, жорстка щетина, вітаміни, корисні продукти; запашна, м'ятна, зубна паста.
Демонстраційний матеріал:
Об'ємний макет рота, картинки із зображенням зубів, мольберт, дидактична гра «Корисні - шкідливі продукти», зубна паста різного кольору і запаху, білий халат для вихователя, іграшка «Карлсон», яблука для частування дітей, зубні щітки різного розміру.
Роздатковий матеріал:
Дзеркала, зубні щітки, стаканчики з кип'яченою водою за кількістю дітей.
Попередня робота:
Читання художньої літератури: К. Чуковський «Мойдодир», В. Маяковський «Що таке добре і що таке погано», Б. Заходер «Шкідливі поради».
Розгляд ілюстрацій по темі «Правила гігієни», «Корисні звички», бесіда з ним, розглядання предметів гігієни;
Відгадування загадок;
Дидактична гра «Що таке добре, що таке погано»;
Індивідуальна робота з дітьми та батьками.
Хід заняття:
Дітей зустрічає вихователь в білому халаті - доктор. Вихователь - біля столу з атрибутами, діти сідають перед ним півколом.
В. - Сьогодні я запрошую вас в кабінет лікаря, який піклується про здоров'я ваших зубів - стоматолога. Тут ви дізнаєтеся багато цікавого і корисного. У кожного з вас є зуби (дати дітям дзеркальця, подивитися зуби)
Які ваші зуби? Для чого вони потрібні? Як ви думаєте, що було б з людиною, якби не було зубів? (Повні відповіді дітей)
Ми з вами прийшли до висновку, що зуби дуже важливі для людини. У дорослої людини 32 зуби. У дітей зуби молочні, вони не міцні. До 6-7 років молочні зуби починають випадати, замість них виростають постійні. Якщо випаде або зламається постійний зуб, то новий вже не виросте, тому зуби треба берегти.
- Діти, а ви знаєте, що не всяка їжа корисна для зубів і для здоров'я. Корисні ті продукти, в яких багато вітамінів.
В. - Давайте пограємо в гру «Магазин корисних продуктів». Прийшовши в магазин, ви будете вибирати тільки ті продукти, які корисні для здоров'я людини, в яких багато вітамінів. (Діти по черзі підходять до столу, вибирають картку із зображенням продукту, закріплюють картку на мольберті і пояснюють свій вибір, вихователь підводить підсумок гри)
- Ви правильно вибрали корисні продукти - в них багато вітамінів та інших корисних і для зубів, і для здоров'я речовин. (Вихователь виставляє на мольберт картинки)
Якщо їсти багато солодкого, гризти зубами тверді горіхи, їсти одночасно гарячу і холодну їжу - в зубах з'являться дірочки - це карієс. Велика дірка в зубі - це завжди боляче, зуб доведеться лікувати. Давайте берегти зуби!
Физкультминутка «Що корисно, а що ні»
Вихователь називає дію, якщо воно корисне - діти плещуть у долоні, якщо немає - присідають. (Умиватися, битися, загартовуватися, їсти сніг, робити зарядку і т. Д.)
В. - А що ще потрібно робити, щоб ваші зуби були здоровими і міцними? (Доглядати за зубами, чистити.) Що потрібно для того, щоб почистити зуби?
Відгадайте загадку:
Тверда спинка, на спинці -
жорстка щетина,
З м'ятною пастою дружить,
нам старанно служить. (Зубна щітка)
В. -Щітки бувають різні: великі - для дорослих і маленькі - для дітей. У кожної людини повинна бути своя зубна щітка. Не можна користуватися чужою щіткою і свою нікому не можна давати. Як ви думаєте, чому? (Щоб мікроби від однієї людини разом зі щіткою не передавались іншому.)
Зубна паста теж буває різна: біла, рожева, смугаста; і пахне вона теж по-різному. (Показує, дає понюхати) Діти, якщо навіть зубна паста пахне дуже добре, їсти її не можна. Маленьку горошину пасти кладуть на щітку, чистять нею зуби, і разом з водою випльовують. Ковтати пасту не можна.
Діти, а ви знаєте, як правильно чистять зуби? Чистити зуби треба не тільки зовні і спереду, але і ззаду, добираючись до найдальших зубів. Зараз я вам покажу. У мене є макет рота. (Показує) Бачите, які брудні зуби, скільки в них залишків їжі? Якщо їх не прибрати, зуби будуть хворіти і руйнуватися. (Просить дитину показати на макеті, підказує йому, пояснює дії)
До групи з виттям влітає Карлсон з перев'язаною щокою.
К. - Ой, ой, ой!
В. -Здрастуй, Карлсон! Що з тобою трапилося? Проходь, сідай.
К. - Погано жити мені стало раптом,
Розболівся сильно зуб.
Нема сили ніякої,
Треба зуб лікувати хворий.
В. - Дуже добре, що ти прилетів до нас! Ми з дітками постараємося тобі допомогти. Що ти сьогодні їв?
К. - Варення, печиво, цукерки і торт. Я дуже люблю солодощі! Я - самий вгодований, найвихованіший в світі чоловік в самому розквіті сил!
В. - Діти, чому у Карлсона захворіли зуби? Поясніть, будь ласка, яка їжа корисна для здоров'я. (Повні відповіді дітей)
К. - Спасибі, діти! Я тепер буду, їсти тільки корисні продукти.
В. - Карлсон, а ти сьогодні вмивався? А зуби чистив?
К. - Ні, це ще навіщо?
В. - Діти, поясніть, будь ласка, чому потрібно чистити зуби. (Відповіді дітей)
К. - У мене і щітки то немає! Можна я почищу зуби твоєї щіткою.? (Звертається з проханням до декількох дітей) Ну і жаднюги!
В. - Карлсон, ти не ображайся - у кожного повинна бути своя зубна щітка. Ми тобі її подаруємо.
К. - ОЙ, спасибі! Тепер я почищу зуби! (Колупається ручкою щітки в зубах)
В. - Що ти робиш, ти поламаєш зуби! Діти, давайте навчимо Карлсона чистити зуби.
(Діти показують, як треба чистити зуби на макеті зубів )
К. - Спасибі, діти! Зуби перестали хворіти! Тепер я кожен день буду вмиватися, чистити зуби, і їсти корисні продукти!
В. - Я пропоную вам дати урочисту обіцянку. Я прочитаю пропозицію, а ви доповніть слово.
Щоб в бруднулю і нечепуру мені не перетворитися,
Обіцяю щодня чисто, чисто ... Митися.
Бути хочу завжди я чистим, а не чорною галкою,
Обіцяю я дружити з ... Милом і Мочалкою
А ще два рази на добу обіцяю чистити ... Зубки.
К. -Мені у вас дуже сподобалося! Я багато чому навчився! Щоб ваші зуби стали міцнішими, я хочу пригостити вас яблуками. Будьте здорові! До побачення!
В.Діти сьогодні у нас вами було заняття про здоров*я зубів. Що ви запам*ятали більше? Що вам сподобалося ? Скільки раз в день треба чистити зуби? Які корисні продукти треба їсти, щоб були здорові зуби?
Ви всі молодці!
1