Конспект заняття з валеології для середньої групи «У Гості до Лікаря Айболита» (вчимося чистити зуби)»

Про матеріал
Мета заняття з валеології для середньої групи «У Гості до Лікаря Айболита» (вчимося чистити зуби)»: Формування основ здорового способу життя у дітей дошкільного віку Завдання: освітні: Сприяти формуванню уявлення про людину як про цілісний організм. Викликати у дітей інтерес до подальшого пізнання себе. Ознайомити дітей із способами зміцнення і збереження здоров'я, застосування їх у повсякденному житті. виховні: Формувати у дітей культурно-гігієнічні навички. Виховувати потребу в усвідомленому виконанні гігієнічних процедур. Виховувати звичку до здорового способу життя. Розвиваючі: Вчити уважно слухати педагога, відповідати на питання повним пропозицією, виконувати дії відповідно до заданого алгоритму. Формувати граматично правильну мову і звуковимову. Словникова робота: Активізувати активний і пасивний словник: стоматолог, карієс, мікроби, зубна щітка, жорстка щетина, вітаміни, корисні продукти; запашна, м'ятна, зубна паста. Демонстраційний матеріал: Об'ємний макет рота, картинки із зображенням зубів, мольберт, дидактична гра «Корисні - шкідливі продукти», зубна паста різного кольору і запаху, білий халат для вихователя, іграшка «Карлсон», яблука для частування дітей, зубні щітки різного розміру. Роздатковий матеріал: Дзеркала, зубні щітки, стаканчики з кип'яченою водою за кількістю дітей.
Перегляд файлу

 

Конспект  заняття з валеології для  середньої групи «У Гості до Лікаря Айболита» (вчимося чистити зуби)»

Вихователь

Маріупольської спеціальної школи №21     Ковальова О.П.

 

 

Мета:

Формування основ здорового способу життя у дітей дошкільного віку

Завдання:

освітні:

Сприяти формуванню уявлення про людину як про цілісний організм. Викликати у дітей інтерес до подальшого пізнання себе.

Ознайомити дітей із способами зміцнення і збереження здоров'я, застосування їх у повсякденному житті.

виховні:

Формувати у дітей культурно-гігієнічні навички. Виховувати потребу в усвідомленому виконанні гігієнічних процедур.

Виховувати звичку до здорового способу життя.

Розвиваючі:

Вчити уважно слухати педагога, відповідати на питання повним пропозицією, виконувати дії відповідно до заданого алгоритму.

Формувати граматично правильну мову і звуковимову.

Словникова робота:

Активізувати активний і пасивний словник: стоматолог, карієс, мікроби, зубна щітка, жорстка щетина, вітаміни, корисні продукти; запашна, м'ятна, зубна паста.

Демонстраційний матеріал:

Об'ємний макет рота, картинки із зображенням зубів, мольберт, дидактична гра «Корисні - шкідливі продукти», зубна паста різного кольору і запаху, білий халат для вихователя, іграшка «Карлсон», яблука для частування дітей, зубні щітки різного розміру.

Роздатковий матеріал:

Дзеркала, зубні щітки, стаканчики з кип'яченою водою за кількістю дітей.

Попередня робота:

Читання художньої літератури: К. Чуковський «Мойдодир», В. Маяковський «Що таке добре і що таке погано», Б. Заходер «Шкідливі поради».

Розгляд ілюстрацій по темі «Правила гігієни», «Корисні звички», бесіда з ним, розглядання предметів гігієни;

Відгадування загадок;

Дидактична гра «Що таке добре, що таке погано»;

Індивідуальна робота з дітьми та батьками.

 

Хід заняття:

Дітей зустрічає вихователь в білому халаті - доктор. Вихователь - біля столу з атрибутами, діти сідають перед ним півколом.

В. - Сьогодні я запрошую вас в кабінет лікаря, який піклується про здоров'я ваших зубів - стоматолога. Тут ви дізнаєтеся багато цікавого і корисного. У кожного з вас є зуби (дати дітям дзеркальця, подивитися зуби)

 Які ваші зуби? Для чого вони потрібні? Як ви думаєте, що було б з людиною, якби не було зубів? (Повні відповіді дітей)

 Ми з вами прийшли до висновку, що зуби дуже важливі для людини. У дорослої людини 32 зуби. У дітей зуби молочні, вони не міцні. До 6-7 років молочні зуби починають випадати, замість них виростають постійні. Якщо випаде або зламається постійний зуб, то новий вже не виросте, тому зуби треба берегти.

- Діти, а ви знаєте, що не всяка їжа корисна для зубів і для здоров'я. Корисні ті продукти, в яких багато вітамінів.

В. - Давайте пограємо в гру «Магазин корисних продуктів». Прийшовши в магазин, ви будете вибирати тільки ті продукти, які корисні для здоров'я людини, в яких багато вітамінів. (Діти по черзі підходять до столу, вибирають картку із зображенням продукту, закріплюють картку на мольберті і пояснюють свій вибір, вихователь підводить підсумок гри)

- Ви правильно вибрали корисні продукти - в них багато вітамінів та інших корисних і для зубів, і для здоров'я речовин. (Вихователь виставляє на мольберт  картинки)

Якщо їсти багато солодкого, гризти зубами тверді горіхи, їсти одночасно гарячу і холодну їжу - в зубах з'являться дірочки - це карієс. Велика дірка в зубі - це завжди боляче, зуб доведеться лікувати. Давайте берегти зуби!

Физкультминутка «Що корисно, а що ні»

Вихователь називає дію, якщо воно корисне - діти плещуть у долоні, якщо немає - присідають. (Умиватися, битися, загартовуватися, їсти сніг, робити зарядку і т. Д.)

В. - А що ще потрібно робити, щоб ваші зуби були здоровими і міцними? (Доглядати за зубами, чистити.) Що потрібно для того, щоб почистити зуби?

Відгадайте загадку:

Тверда спинка, на спинці -

жорстка щетина,

З м'ятною пастою дружить,

нам старанно служить. (Зубна щітка)

В. -Щітки бувають різні: великі - для дорослих і маленькі - для дітей. У кожної людини повинна бути своя зубна щітка. Не можна користуватися чужою щіткою і свою нікому не можна давати. Як ви думаєте, чому? (Щоб мікроби від однієї людини разом зі щіткою не передавались іншому.)

Зубна паста теж буває різна: біла, рожева, смугаста; і пахне вона теж по-різному. (Показує, дає понюхати) Діти, якщо навіть зубна паста пахне дуже добре, їсти її не можна. Маленьку горошину пасти кладуть на щітку, чистять нею зуби, і разом з водою випльовують. Ковтати пасту не можна.

Діти, а ви знаєте, як правильно чистять зуби? Чистити зуби треба не тільки зовні і спереду, але і ззаду, добираючись до найдальших зубів. Зараз я вам покажу. У мене є макет рота. (Показує) Бачите, які брудні зуби, скільки в них залишків їжі? Якщо їх не прибрати, зуби будуть хворіти і руйнуватися. (Просить дитину показати на макеті, підказує йому, пояснює дії)

До групи з виттям влітає Карлсон з перев'язаною щокою.

К. - Ой, ой, ой!

В. -Здрастуй, Карлсон! Що з тобою трапилося? Проходь, сідай.

К. - Погано жити мені стало раптом,

Розболівся сильно зуб.

Нема сили ніякої,

Треба зуб лікувати хворий.

В. - Дуже добре, що ти прилетів до нас! Ми з дітками постараємося тобі допомогти. Що ти сьогодні їв?

К. - Варення, печиво, цукерки і торт. Я дуже люблю солодощі! Я - самий вгодований, найвихованіший в світі чоловік в самому розквіті сил!

В. - Діти, чому у Карлсона захворіли зуби? Поясніть, будь ласка, яка їжа корисна для здоров'я. (Повні відповіді дітей)

К. - Спасибі, діти! Я тепер буду, їсти тільки корисні продукти.

В. - Карлсон, а ти сьогодні вмивався? А зуби чистив?

К. - Ні, це ще навіщо?

В. - Діти, поясніть, будь ласка, чому потрібно чистити зуби. (Відповіді дітей)

К. - У мене і щітки то немає! Можна я почищу зуби твоєї щіткою.? (Звертається з проханням до декількох дітей) Ну і жаднюги!

В. - Карлсон, ти не ображайся - у кожного повинна бути своя зубна щітка. Ми тобі її подаруємо.

К. - ОЙ, спасибі! Тепер я почищу зуби! (Колупається ручкою щітки в зубах)

В. - Що ти робиш, ти поламаєш зуби! Діти, давайте навчимо Карлсона чистити зуби.

(Діти показують, як треба чистити зуби на макеті зубів  )

К. - Спасибі, діти! Зуби перестали хворіти! Тепер я кожен день буду вмиватися, чистити зуби, і їсти корисні продукти!

В. - Я пропоную вам дати урочисту обіцянку. Я прочитаю пропозицію, а ви доповніть слово.

Щоб в бруднулю і нечепуру мені не перетворитися,

Обіцяю щодня чисто, чисто ... Митися.

 

Бути хочу завжди я чистим, а не чорною галкою,

Обіцяю я дружити з ... Милом і Мочалкою

 

А ще два рази на добу обіцяю чистити ... Зубки.

К. -Мені у вас дуже сподобалося! Я багато чому навчився! Щоб ваші зуби стали міцнішими, я хочу пригостити вас яблуками. Будьте здорові! До побачення!

В.Діти сьогодні у нас вами було заняття про здоров*я зубів. Що ви запам*ятали більше? Що вам сподобалося ? Скільки раз  в день треба чистити зуби? Які корисні продукти треба їсти, щоб були здорові зуби?

Ви всі молодці!

 C:\Users\Босс\Downloads\IMG_20210507_134410.jpg

1

 

docx
Додано
3 січня 2022
Переглядів
2927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку