|
В пошуках пелюстки квітки-семицвітки.. |
Заняття з використанням ТРВЗ в середній групі. |
Вихователь Н.В.Шилкіна. |
1
Мета: Вчити дошкільнят за допомогою метода моделювання передавати зміст знайомої казки, формувати вміння нетрадиційно працювати з казкою «Колобок», змінювати характер героїв; вигадувати незвичайну кінцівку. Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, мислення, творчу уяву, здатність креативно підходити до вирішення завдань. Виховувати інтерес до казок, бажання висловлювати свою думку; відповідати на запитання
Матеріал: іграшки – колобок, зайчик, лисичка, вовк, ведмідь, скринька; декорація лісу; колобок з снігу, глини, пластиліну; ширма, дидактичні ігри.
Хід заняття
Ми в чарівний ліс підем ,
Казку в лісі ми знайдем .
Кругом себе повернись ,
Казко, де ти? Нам з’явись.
Діти:Казко – казочко, з’явись!
Покажись і розкажись!
Ось ми і в казці, тільки я не знаю в якій, але в мене є чарівний конверт в якому, може бути підказка. Давайте поглянемо куди ми потрапили. (схематично зображена казка)
Вихователь:Так, це казка про квітку-семицвітку, пам’ятаєте, але на чарівній картинці показано, що злий вітер дмухнув на квітку і всі листочки розлетілись по різних казках, і щоб врятувати казку нам потрібно їх знайти. А потрапити в казки нам допоможе ось ця чарівна скриня.
Чарівна скринька відчинись
Казко, казочко зявись.
Діти, що це (рукавичка). То в яку казку ми потрапили? (відповіді дітей)
Вихователь:Ой, хтось біжить. Привіт, Зайчику.
Зайчик: Привіт, малята.
Вихователь:А куди ти біжиш?
Зайчик: До рукавички, я зараз там живу.
Вихователь: Зайчику, а ти не бачив чарівної пелюстки?
Зайчик: так, знайшов таку, вона вам потрібна? (так) я вам її віддам , але і ви мені допоможіть, мої зайченята ще не всі поміняли сіру шубку на білу і я хвилююся за них?
Вихователь: Діти, чому Зайчик хвилюється за своїх зайченят? Навіщо їм міняти шубку з сірої на білу?
Давайте допоможемо Зайчику. На столиках вас чекають маленькі зайченятка, яким треба змінити шубку, але шубки тут не тільки зайченят а й інших тварин, будьте уважні.
Зайчик: Дякую, ось ваша пелюстка , а мені вже пора, до побачення.
Чарівна скринька відчинись
Казко, казочко зявись
Вихователь: Що це?(борошно), в які казці може бути борошно?
Діти, згадайте, як починається казка про Колобка? (діти переказують початок казки)
З чого ще можна зліпити Колобка? (борошна, глини, снігу, пластиліну)
У моїй скриньці є такі Колобки (дістає, показує дітям, обстежують). Як ви гадаєте з чого зроблений це Колобок? А цей?
Діти, погляньте, чим відрізняється ось цей Колобок від інших?(в нього немає посмішки). Я вам пропоную подарувати цьому Колобку посмішку. Ось у
мене є різні дрібні предмети з яких можна зробити посмішку.(метод спроб і помилок).
Наш сніговий колобок вже посміхається, а що з ним станеться коли ми лишимо його в нашій групі (розтане), мені буде його шкода, придумайте як його врятувати. (варіанти дітей)
Чуєте пісеньку «я по засіку метений, я на яйцях печений».
Привіт Колобок.
Колобок:привіт, не їжте мене, я вам пісенька заспіваю.
Вихователь дякую, Колобку,але ми твою пісеньку знаємо і тобі заспівати можемо, якщо віддаси нам он ту пелюстку
Колобок:А вона вам дуже потрібна? (так) тоді беріть, вона мені, все одно непотрібна, в мене є моя гарна пісенька, і я її так гарно співаю.
Вихователь:Малята, а чим закінчиться казка про Колобка? А давайте ми підкажемо Колобку, як йому врятуватися.(відповіді дітей)(Колобок дякує і прощається)
Давайте заглянемо в скриню.
Чарівна скринька відчинись
Казко, казочко зявись
Що це? (колосок) в яку казку ми потрапили? Хто головні герої? (зявляється півник)
Вихователь: доброго дня Півнику, ти такий заклопотаний
Півник: Так, в мене є двоє друзів Круть і Верть, вони розумні і веселі, але дуже ледачі, вони зовсім не хочуть мені допомагати, тому мені здається, що вони інколи бувають добрі, а інколи погані.
Вихователь:Півнику, а давай ми тебе навчимо розпізнавати де добре, а де погано. Давайте пограємо в гру «Добре – погано» (протиріччя)
Вихователь: Півнику, а ти коли замітав подвіря ти не знаходив чарівну пелюстку?
Півник Ось вона, візьміть.(прощаються)
Чарівна скринька відчинись
Казко, казочко зявись
Вихователь: З якої казки це пірячко. (варіанти дітей)
(Зявляється Баба Яга)
Вихователь: Доргого дня Бабусю, а чи не бачила ти тут пелюстку?
Б.Я.нічого я тут не бачила, і нічого не віддам, і взагалі я поспішаю.
Вихователь:бабусю, нам дуже потрібна чарівна пелюстка, будь ласка, віддай нам.
Б.Я. ну, добре, віддам, але якщо ви впораєтесь із моїми чарівними кругами.
Вихователь: ми спробуємо. (завдання з кругами)
Б.Я.Молодці, візьміть пелюстку, і мерщій звідси, а то з’їм
Чарівна скринька відчинись
Казко, казочко зявись
(з скрині дістати рибу)
Вихователь:малята, як ви гадаєте в яку казку ми птрапили.(Лисичка-сестричка і Сірий Вовк)
А що ви думаєте про лисичку з цієї казки, яка вона?(відповіді) давайте пригадаємо ті неприємні ситуації які сталися через неї . (навчання функціонального аналізу)
Через неї дід залишився без улову
Обдурила вовка, і через неї він залишився без хвоста
Вовка побили
Ще й бабусі тісто зіпсувала
(зявляється Вовк)
Вихователь:добрий день, Вовчику. Чому ти такий засмучений?
Вовк: Обдурила мане Лисичка, хочу піти з цієї казки,лиш не знаю куди.
Вихователь Ми з малятами тобі підкажемо, якщо ти віддаси нам он ту пелюстку.
Дидактична гра «В якій казці є цей герой?»
Вовк: дякую, ось візьміть пелюстку, а я піду собі іншу казку пощукаю, до побачення.
Чарівна скринька відчинись
Казко, казочко зявись
(корзинка в пиріжками)
Вихователь: з якої казки? (відповіді дітей)
На зустріч Ведмідь
Вітаємо тебе, Ведмедику, ми з малятами бачимо, що в тебе є чарівна пелюстка, дай нам її , будь ласка.
Ведмідь: А ви зі мною пограєте, бо Маша з додому втекла і мені дуже сумно.
Вихователь: малята, пограємо ? Уявіть собі ніби ми не діти, а звірятка. Оберіть, ким ви хочете бути і розкажіть про себе.
Дидактична гра «Уяви себе тваринкою»
-Ти хто?
-Де ти живеш?
-Що любиш їсти?
-Як зветься твоя хатка?
- Ти тваринка свійська чи дика?
Ведмідь:молодці, малята, з вами було весело, тому візьміть пелюстку.До побачення.
Вихователь. Ось ми і зібрали всі пелюстки чарівної квітки –семицвітки, а значить врятували казку. Діти, а як би ви використали чарівні пелюстки, на які справи?
Нажаль, нам теж час повертатися в дитячий садочок.
Нумо очі закриваємо…
І в садочок вирушаємо…
1-2-3 з казки повернулись ми…
Діти, ось ми знову в дитячому садку.
Вам сподобалась наша подорож?
Що вам запам’яталось?
А на згадку про нашу чудову подорож я дарую вам розмальовки улюблених казкових героїв. Розфарбуйте їх і разом з друзями придумайте багато нових, цікавих казочок чи історій.
Малята, ніколи не забувайте, що казки – це наші друзі. Вони живуть в наших серцях, у нашому розумі та уяві. Вигадуйте, міркуйте, фантазуйте – і казка ніколи вас не покине; буде завжди поруч, буде радувати і дивувати вас.