конспект заняття з використанням ТРВЗ "В пошуках пелюстки квітки-семицвітки"

Про матеріал
конспект занятт з використання елементів ТРВЗ для середньої групи з цікавиди дидактичними іграми
Перегляд файлу

 

В пошуках пелюстки квітки-семицвітки..

Заняття з використанням ТРВЗ

в середній групі.

 

 

 

Вихователь Н.В.Шилкіна.

 

     1

Мета: Вчити дошкільнят за допомогою метода моделювання передавати зміст знайомої казки, формувати вміння нетрадиційно працювати з казкою  «Колобок», змінювати характер героїв; вигадувати незвичайну кінцівку. Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, мислення, творчу уяву, здатність креативно підходити до вирішення завдань. Виховувати інтерес до казок,  бажання висловлювати свою думку; відповідати на запитання

Матеріал: іграшки – колобок, зайчик, лисичка, вовк, ведмідь, скринька; декорація лісу; колобок з снігу, глини, пластиліну; ширма, дидактичні ігри.

Хід заняття

  • Діти, ви любите подорожувати?
  • А казки вам подобаються?
  • А які казки вам подобаються?
  • Сьогодні я вас запрошую у незвичайну подорож казкою!

Ми в чарівний ліс підем ,

Казку в лісі ми знайдем .

Кругом себе повернись ,

Казко, де ти? Нам з’явись.

Діти:Казко – казочко, з’явись!

Покажись і розкажись!

Ось ми і в казці, тільки я не знаю в якій, але в мене є чарівний конверт в якому, може бути підказка. Давайте поглянемо куди ми потрапили. (схематично зображена казка)

Вихователь:Так, це казка про квітку-семицвітку, пам’ятаєте, але на чарівній картинці показано, що злий вітер дмухнув на квітку і всі листочки розлетілись по різних казках, і щоб врятувати казку нам потрібно їх знайти. А потрапити в казки нам допоможе ось ця чарівна скриня.

Чарівна скринька відчинись

Казко, казочко зявись.

Діти, що це (рукавичка). То в яку казку ми потрапили? (відповіді дітей)

Вихователь:Ой, хтось біжить. Привіт, Зайчику.

Зайчик: Привіт, малята.

Вихователь:А куди ти біжиш?

Зайчик: До рукавички, я зараз там живу.

Вихователь: Зайчику, а ти не бачив чарівної пелюстки?

Зайчик: так, знайшов таку, вона вам потрібна? (так) я вам її віддам , але і ви мені допоможіть, мої зайченята ще не всі поміняли сіру шубку на білу і я хвилююся за них?

Вихователь: Діти, чому Зайчик хвилюється за своїх зайченят? Навіщо їм міняти шубку з сірої на білу?

Давайте допоможемо Зайчику. На столиках вас чекають маленькі зайченятка, яким треба змінити шубку, але шубки тут не тільки зайченят а й інших тварин, будьте уважні.

Зайчик: Дякую, ось ваша пелюстка , а мені вже пора, до побачення.

Чарівна скринька відчинись

Казко, казочко зявись

Вихователь: Що це?(борошно), в які казці може бути борошно?

Діти, згадайте, як починається казка про Колобка? (діти переказують початок казки)

З чого ще можна зліпити Колобка? (борошна, глини, снігу, пластиліну)

У моїй скриньці є такі Колобки  (дістає, показує дітям, обстежують). Як ви гадаєте з чого зроблений це Колобок? А цей?

Діти, погляньте, чим відрізняється ось цей Колобок від інших?(в нього немає посмішки). Я вам пропоную подарувати цьому Колобку посмішку. Ось у

мене є різні дрібні предмети з яких можна зробити посмішку.(метод спроб і помилок).

Наш сніговий колобок вже посміхається, а що з ним станеться коли ми лишимо його в нашій групі (розтане), мені буде його шкода, придумайте як його врятувати. (варіанти дітей)

Чуєте пісеньку «я по засіку метений, я на яйцях печений».

Привіт Колобок.

Колобок:привіт, не їжте мене, я вам пісенька заспіваю.

Вихователь дякую, Колобку,але ми твою пісеньку знаємо і тобі заспівати можемо, якщо віддаси нам он ту пелюстку

Колобок:А вона вам дуже потрібна? (так) тоді беріть, вона мені, все одно непотрібна, в мене є моя гарна пісенька, і я її так гарно співаю.

Вихователь:Малята, а чим закінчиться казка про Колобка? А давайте ми підкажемо Колобку, як йому врятуватися.(відповіді дітей)(Колобок дякує і прощається)

Давайте заглянемо в скриню.

Чарівна скринька відчинись

Казко, казочко зявись

Що це? (колосок) в яку казку ми потрапили? Хто головні герої? (зявляється півник)

Вихователь: доброго дня Півнику, ти такий заклопотаний

Півник: Так, в мене є двоє друзів Круть і Верть, вони розумні і веселі, але дуже ледачі, вони зовсім не хочуть мені допомагати, тому мені здається, що вони інколи бувають добрі, а інколи погані.

Вихователь:Півнику, а давай ми тебе навчимо розпізнавати де добре, а де погано. Давайте пограємо в гру «Добре – погано» (протиріччя)

Вихователь: Півнику, а ти коли замітав подвіря ти не знаходив чарівну пелюстку?

Півник Ось вона, візьміть.(прощаються)

Чарівна скринька відчинись

Казко, казочко зявись

Вихователь: З якої казки це пірячко. (варіанти дітей)

(Зявляється Баба Яга)

Вихователь: Доргого дня Бабусю, а чи не бачила ти тут пелюстку?

Б.Я.нічого я тут не бачила, і нічого не віддам, і взагалі я поспішаю.

Вихователь:бабусю, нам дуже потрібна чарівна пелюстка, будь ласка, віддай нам.

Б.Я. ну, добре, віддам, але якщо ви впораєтесь із моїми чарівними кругами.

Вихователь: ми спробуємо. (завдання з кругами)

Б.Я.Молодці, візьміть пелюстку, і мерщій звідси, а то з’їм

Чарівна скринька відчинись

Казко, казочко зявись

 (з скрині дістати рибу)

Вихователь:малята, як ви гадаєте в яку казку ми птрапили.(Лисичка-сестричка і Сірий Вовк)

А що ви думаєте про лисичку з цієї казки, яка вона?(відповіді) давайте пригадаємо ті неприємні ситуації які сталися через неї . (навчання функціонального аналізу)

Через неї дід залишився без улову

Обдурила вовка, і через неї він залишився без хвоста

Вовка побили

Ще й бабусі тісто зіпсувала

(зявляється Вовк)

Вихователь:добрий день, Вовчику. Чому ти такий засмучений?

Вовк: Обдурила мане Лисичка, хочу піти з цієї казки,лиш не знаю куди.

Вихователь Ми з малятами тобі підкажемо, якщо ти віддаси нам он ту пелюстку.

Дидактична гра «В якій казці є цей герой?»

Вовк: дякую, ось візьміть пелюстку, а я піду собі іншу казку пощукаю, до побачення.

Чарівна скринька відчинись

Казко, казочко зявись

(корзинка в пиріжками)

Вихователь: з якої казки? (відповіді дітей)

На зустріч Ведмідь

Вітаємо тебе, Ведмедику, ми з малятами бачимо, що в тебе є чарівна пелюстка, дай нам її , будь ласка.

Ведмідь: А ви зі мною пограєте, бо Маша з додому втекла і мені дуже сумно.

Вихователь:  малята, пограємо ? Уявіть собі ніби ми не діти, а звірятка. Оберіть, ким ви хочете бути і розкажіть про себе.

Дидактична гра «Уяви себе тваринкою»

-Ти хто?

-Де ти живеш?

-Що любиш їсти?

-Як зветься твоя хатка?

- Ти тваринка свійська чи дика?

Ведмідь:молодці, малята, з вами було весело, тому візьміть пелюстку.До побачення.

Вихователь. Ось ми і зібрали всі пелюстки чарівної квітки –семицвітки, а значить врятували казку. Діти, а як би ви використали чарівні пелюстки, на які справи?

 

Нажаль, нам  теж час повертатися в дитячий садочок.

Нумо очі закриваємо…

І в садочок вирушаємо…

1-2-3   з казки повернулись ми…

Діти, ось ми знову в дитячому садку.

Вам сподобалась наша подорож?

 Що вам запам’яталось?

А на згадку про нашу чудову подорож я дарую вам розмальовки улюблених казкових героїв. Розфарбуйте їх і разом з друзями придумайте багато нових, цікавих казочок чи історій.

Малята, ніколи не забувайте, що казки – це наші друзі. Вони живуть в наших серцях, у нашому розумі та уяві. Вигадуйте, міркуйте, фантазуйте – і казка ніколи вас не покине; буде завжди поруч, буде радувати і дивувати вас.

 

docx
Додав(-ла)
Шилкіна Наталя
Додано
2 жовтня 2022
Переглядів
773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку