КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ зі сталого розвитку на тему:
«Збережемо планету Земля»
Підготувала вихователь
Лубенського ЗДО №12 «Червона Шапочка»
Руденко Віра Василівна
Мета: сформувати уявлення у дітей цілісного ставлення до збереження ресурсів планети Земля, навички економного використання різних джерел енергії; продовжувати вчити розуміння єдності людини і природи в збереженні води, тепла і світла; формувати знання дітей про процеси утворення тепла і розуміння важливості бути економними; формувати знання дітей про те, що вода – джерело життя і здоров’я і її потрібно берегти; розвивати розумову активність, вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки. Виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу, дбайливе відношення до енергоресурсів, дарів природи і вміння працювати в колективі.
Матеріал: дидактичні картинки до дидактичних ігор: «Які предмети зберігають тепло, а які його виробляють», «Збери лампочки», «Знайди відповідну картинку», загадки, глобус, макет землі.
Хід заняття.
Діти стають півколом.
Вихователь: Доброго ранку сонце привітне
Доброго ранку небо блакитне
Доброго ранку у небі пташки
Доброго ранку тобі і мені.
Діти, сьогодні ми з вами відправимося у цікаву подорож.
Буває часом сліпну від краси
Спиняюся, не тямлю, що воно за диво
Оці степи, це небо, ці ліси
Усе так гарно, чисто, незрадливо!
Цими чудовими рядками ми розпочнемо нашу цікаву і пізнавальну подорож.
Вихователь виставляє зображення сумної планети Земля.
Вихователь:
-Діти, Земля звертається із проханням допомогти їй зберегти її енергоресурси, бо її ресурси неощадливо використовують. Тож, допоможемо Землі.
Це, діти, буде нам нелегко, адже вам знадобляться знання та винахідливість, дружба та взаємодопомога. Ви готові, діти? Тож, вирушаємо. На нас чекає літак (діти імітують рухи літака, ставши в коло).
Перша наша зупинка «Теплоенергія».
Послухайте уважно загадку:
Воно день на землі починає
Ніжним промінням у вікно заглядає
Своїм теплом усіх зігріває (Сонце)
Діти: батарея, сонце, камін, піч, вогонь.
Вихователь:
-Молодці, вірно ви назвали ці предмети, які виробляють тепло. А тепер скажіть, чи знаєте ви предмети, які зберігають тепло?
Діти: одяг.
Вихователь:
- Діти, я пропоную пограти в гру: «Виробляють чи зберігають тепло» (діти розкладують фішки: зелені фішки – зберігають тепло, червоні – виробляють тепло)
Вихователь:
-Вірно ви виконали завдання. Щоб допомогти нашій планеті Земля зберегти енергоресурси нам потрібно знати як зберегти теплоенергію, яка є в наших будинках. Як ми можемо це зробити?
Діти:
-закривати та утеплювати двері;
-заклеювати вікна;
-утеплювати стіни;
-не загромаджувати предметами та меблями батареї;
-замінювати старі вікна на нові.
Вихователь:
-Молодці, діти, гарно ви засвоїли правила збереження тепла і тому Сонечко хоче з вами потанцювати танок (діти стають в коло і виконують танок із Сонечком, беручись за стрічки – промінчики)
Вихователь:
-Наступна зупинка «Електроенергія». Тут мешкають цікаві жителі: лампочки, вимикачі світла, розетки, електричні прилади.
-Діти, давайте пограєм в гру «Збери лампочки» (діти діляться на дві команди і з розрізаних картинок на яких зображені лампочки: звичайна та енергозберігаюча, складають зображення лампочок.
Вихователь:
Діти: освітлювати приміщення, вулиці і т.д.
Вихователь:
(роздуми та відповіді дітей)
Вихователь:
-Ви добре справились і з цим завданням, то ж наступна гра «Знайди відповідну картинку»
Діти підходять до картинок, на яких зліва зображені предмети побуту, що потребують електроенергії, а з права пуста клітинка, куди треба покласти картку із зображенням дії, яку ми робимо, використовуючи певний предмет. По закінченню діти пояснюють, чому було б важко жити без цих предметів вжитку.
Вихователь:
-А що буде, якщо ми ввімкнемо всі електроприлади в будинку?
Діти: Може статися пожежа, щось зламатися, потрібно буде платити багато грошей.
Вихователь:
-А зараз пограємо в гру «Назви як правильно». Вихователь показує картинки з малюнками із правильним і неправильним використанням електроенергії, а діти до них називають правила:
-Якщо виходиш з кімнати, вимикай світло.
-Спочатку остудити потрібно їжу, а потім поставити в холодильник.
-Замінити всі лампочки на енергозберігаючі.
-Холодильник розташовувати подалі від джерел тепла.
-Вимикати прилади, якими не користуєтесь.
Вихователь:
-Молодці, діти. Добре ви засвоїли правила збереження електроенергії.
Наша подорож продовжується. Нас чекає корабель (діти імітують рухи і звуки корабля)
-Діти, подивіться, що у мене на столі. Це глобус, зображення нашої Землі. Жовтим кольором позначена суша, а синім – вода.
-Для чого потрібна вода?
Діти: Для купання, приготування їжі, пити, чистити зуби і т. д.
Вихователь:
-Кому потрібна вода?
Діти: Рослинам, тваринам, рибам і т. д.
Вихователь:
-Вода – це жива чи нежива природа? (Нежива)
-А чи всю воду на планеті можна пити? (Ні)
-А яка вода придатна для вживання? (З колодязя, з крана, з джерела)
Воду не можна забруднювати її потрібно економити. Ми користуємось водою із крана, то як ми можемо її економити?
Діти: Закручувати кран, а якщо він протікає, відремонтувати його; наливати воду у склянку при чищенні зубів; при митті рук, посуду, овочів фруктів, потрібно стежити, щоб вода лилась тоненькою цівочкою і т. д.
Вихователь:
- У природі чистої питної води дуже мало, тому, діти, її потрібно використовувати дуже економно. Недарма про воду складено багато приказок і прислів’їв. Давайте ми їх пригадаємо.
Діти:
«Без води і ні туди, і ні сюди»
«Пролиту воду – назад не збереш»
«Без води й борщу не звариш»
«Вода все сполоще, крім лихого слова»
«Решетом води не наносиш»
«Води хоч топись, та нема де напитись»
«Не плюй у криницю, бо доведеться води напиться»
Дитина:
Вода – це джерело життя
І край квітучий без води
Зчорніє і загине,
Благаєм, люди, бережіть
Кожнісіньку краплинку.
З’являється зображення радісної планети Земля…
Вихователь:
-Ви так гарно засвоїли правила використання водних і енергоресурсів, що наша планета Земля розквітла, стала веселою і гарною. Ви, діти, її надія, ви її майбутнє. Ми з вами побували у цікавій подорожі, де допомогли нашій планеті повернути віру, що ви зможете її зберегти для наступних поколінь. А нам вже час повертатися до своєї групи.