1
Даний методичний посібник містить дидактичні ігри з використанням камінців Марблс (освітній напрям «Дитина в соціумі», освітній напрям «Мовлення дитини», освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»), пальчикові ігри з камінцями Марблс, а також додатки з матеріалом до ігор та фотографії занять з використанням камінчиків Марблс з дітьми з порушеннями зору. Матеріал, поданий в посібнику, рекомендується використовувати в роботі з дітьми педагогам логопедичних та інклюзивних груп закладів дошкільної освіти, а також у загальноосвітніх закладах.
Матеріали підготувала: Поваляшко Наталія Анатоліївна – вихователь Сумської спеціальної початкової школи №31, Сумської міської ради.
Зміст
Вступ
4.1 Матеріал до ігор з камінцями Марблс …...………………………....18
4.2 Фото…………………..…………………………………………….….24
«Розум дитини знаходиться на кінчиках пальців».
В.О. Сухомлинський
Все життя дитини - гра. І тому процес навчання дитини не може проходити без неї. В дитячій грі розвиваються тактильні відчуття, дрібна моторика, розумові операції.
Вченими доведено, що рухи пальців рук стимулюють діяльність центральної нервової системи і прискорюють розумовий розвиток дитини. Постійна стимуляція зон кори головного мозку, які відповідають за дрібну моторику, - необхідний елемент в системі корекційної роботи.
Камінці Марблс - це кульки овальної або круглої форми. Вони можуть бути зроблені з глини, дерева, скла, пластику. Вони мають різноманітні відтінки, кольори, краса їх зачаровує настільки, що і дорослим і дітям хочеться до них доторкнутися, потримати в руках, різноманітні кольори камінців пробуджують почуття прекрасного. А головне їхнє призначення це веселі, корисні та прості ігри.
Використання камінців Марблс - це один з нетрадиційних прийомів навчання дітей з особливими освітніми потребами. Їх можна починати використовувати на заняттях з дітьми починаючи з 2-3 років. Ігри і вправи з камінцями Марблс можуть варіюватися залежно від вікових та індивідуальних пізнавальних можливостей дітей, корекційної та пізнавальної спрямованості, зорових діагнозів, їх фізичного та розумового розвитку, моторної здатності, зацікавленості в грі. Але слід пам'ятати, що діти молодшого дошкільного віку можуть брати їх в рот, тому рекомендується взяти більші за розміром Марблс і обов'язково грати в іри тільки під наглядом дорослих. Дітям з порушеннями зору важче зафіксувати камінець на контурі малюнка, тому пропонується приклеїти на плоску сторону камінця липучку або магніт і в роботі з такими дітьми використовувати фланелеграф або магнітну дошку. При виконанні різних вправ рекомендується задіяти пальці обох рук.
Основна мета цієї іноваційної технології - розвиток загальної і дрібної моторики рук.
Корекційні завдання:
Використання інноваційних технологій в освітній та виховній діяльності в закладах дошкільної освіти безумовно є важливим та цікавим процесом. Тому, камінці Марблс рекомендується використовувати в роботі з дітьми педагогам логопедичних та інклюзивних груп закладів дошкільної освіти, а також у загальноосвітніх закладах.
ДИДАКТИЧНІ ІГРИ З КАМІНЦЯМИ МАРБЛС.
ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «ДИТИНА В СОЦІУМІ»
Мета: розширити та систематизувати словник дітей за лексичними темами; закріпити вміння групувати, класифікувати та узагальнювати поняття; розвивати слухову та зорову пам'ять, увагу, мислення, дрібну моторику рук.
Гра «Виклади по контуру»
Обладнання: камінці Марблс, предметні контурні картинки за лексичними темами.
Завдання: викласти камінці на контурне зображення предмета.
Ускладнення: викласти добираючи колір, додати елемети.
Гра «Художник»
Обладнання: камінці Марблс, предметні картинки за лексичними темами.
Завдання: запропонувати дитині викласти з камінчиків Марблс схематичне зображення заданого предмету.
Гра «Збери за зразком»
Обладнання: камінці Марблс, зразки викладених з камінців предметних картинок за лексичними темами.
Завдання: дитині пропонується картинка - зразок, як у мозаїці, по якій і необхідно зібрати свою картинку.
Гра «Заповни картинку камінчиками»
Обладнання: камінці Марблс, предметні контурні картинки, або картинки з «заплатками» за лексичними темами.
Завдання: викласти камінці на «заплатки», дотримуючись кольорів фону.
Ускладнення: заповнити контурне зображення, дотримуючись кольору контура.
Гра «Знайди та назви»
Обладнання: камінці Марблс, предметні картинки за лексичними темами
Завдання: дитина викладає Марблс за кількістю предметів та заданим кольором, промовляє колір, цифри, назви предметів. (Наприклад, 5 огірків - 5 камінців зеленого кольору, 4 моркви - 4 оранжевого кольору, який колір Марблс є ще в тарілочці? (Фіолетовий). Відгадай, який це овоч. Назви, яких овочів найбільше?
Гра «Розкажи про свій малюнок?»
Обладнання: камінці Марблс, кольоровий фон.
Завдання: запропонувати дитині викласти на аркуші будь-які картинки, а далі розповісти, що в неї вийшло.
Гра «Прикрась»
Обладнання: камінці Марблс, предметні картинки за лексичними темами.
Завдання: дитині пропонується викласти візерунок на предметних зображеннях на власний розсуд (наприклад, прикрасити ялинку, плаття, чашку тощо) і розповісти про нього (які кольори використовувала, скільки, для чого).
Гра «Лабіринти»
Обладнання: камінці Марблс, друковані лабіринти за лексичними темами.
Завдання: викласти камінці щільно один біля одного, таким чином щоб заповнити ними доріжку лабіринта.
Гра «Четвертий зайвий»
Обладнання: камінці Марблс, друковані картки «Четвертий зайвий» за лексичними темами.
Завдання: дітям пропонується знайти серед картинок на картці зайву та помітити її камінцем, пояснити вибір.
Гра «Відгадай, назви, покажи»
Обладнання: камінці Марблс, поле з картинками за лексичними темами (3×3, 4×4).
Завдання: дітям надається ігрове поле, в якому зібрані картинки за лексичними темами. Педагог задає запитання, дитина знаходить відповідь та накриває її камінцем. Гра відбувається на основі занять з коректурними таблицями Н. Гавриш.
Гра «Коректурна проба»
Обладнання: камінці Марблс, коректурна проба (таблиця) з картинками за лексичними темами.
Завдання: педагог пропонує дитині закрити на таблиці задану картинку (всі що є на таблиці, наприклад: м’ячик).
Ускладнення: запропонувати закривати м’ячики червоним камінцем, а машинки - синім.
Гра «Знайди тінь»
Обладнання: камінці Марблс, предметні картинки за лексичними темами та їх тіні.
Завдання: запропонувати дитині викласти доріжку, з’єдуючи предмет та його тінь.
ДИДАКТИЧНІ ІГРИ З КАМІНЦЯМИ МАРБЛС.
ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «МОВЛЕННЯ ДИТИНИ»
Мета: закріплювати поняття «речення», «слово», формувати навички звукового аналізу та синтезу, розвивати граматичний лад мови (словозміна та словотвір, узгодження слів у реченні). Розвивати слухову та зорову пам'ять, увагу, мислення, дрібну моторику рук.
Гра «Чарівний мішечок»
Обладнання: камінці Марблс, картки з предметними зображеннями.
Завдання: дитині пропонується дістати з мішечка камінчики (зеленого, синього або червоного кольору) і знайти серед карток або придумати слово на відповідний звук (синій колір - твердий приголосний звук, червоний - голосний звук, зелений - м'який приголосний звук).
Гра «Виклади слово»
Обладнання: камінці Марблс, картки з предметними зображеннями.
Завдання: викласти схему звукового аналізу слова.
Гра «Виклади речення»
Обладнання: камінці Марблс.
Завдання: порахувати скільки слів у реченні, поданому вихователем, та викласти камінчиками схему речення.
Гра «Склади речення»
Обладнання: камінці Марблс, сюжетні картки
Завдання: за сюжетною картинкою скласти речення, де кожен камінець слово, маленький камінчик - «маленьке слово» (прийменник).
Гра «Доріжка лагідних слів»
Обладнання: камінці Марблс, картки з предметними зображеннями
Завдання: побудувати доріжку з камінчиків, називаючи при цьому слова із зменшено-пестливих форм.
Гра «Сочинялки»
Обладнання: камінці Марблс
Завдання: викласти камінчики у довільному порядку. Скласти розповідь. (Наприклад, камінці лежать так: жовтий, червоний, синій, зелений, оранжевий. Розповідь може бути такою: «Світило жовте сонечко, Маша в червоній сукні пішла до лісу. Там вона побачила синю річку. Перепливла вона через річку на зеленому човнику. Раптом, бачить, росте помаранчева морква. Зірвала вона її, помила та з'їла.»)
У молодшій та середній групі можна підбирати предмети за кольорами камінчиків і просто називати слова: жовте – сонечко, червона – кулька, синій прапорець, зелений листок.
Гра «Він, вона, воно»
Обладнання: камінці Марблс, картки з предметними картинками.
Завдання: дитині пропонуються картинки з різними предметами. Необхідно назвати предмет, визначити рід, знайти камінчик відповідного кольору (чоловічий рід – синій, жіночий – червоний, середній – жовтий).
Гра «Коло та навколо»
Обладнання: камінці Марблс, ігрове поле.
Завдання: запропонувати дитині покласти червоний камінчик на сонечко (де знаходиться сонечко? (в середині)); синій - над сонечком (уточнити, що знаходиться над сонечком? (хмарка)), покласти зелений під сонечко (уточнити, хто знаходиться під сонечком(метелик)), тощо (робота з прийменниками).
Гра «Виправлялки»
Обладнання: камінці Марблс.
Завдання: дитині пропонується зображення зіпсованої літери. Завдання полягає в тому, щоб виправити або доробити відсутні або зіпсовані елементи літери.
Гра «В якому слові живе звук»
Обладнання: камінці Марблс, предметні картки.
Завдання: дитині пропонується уважно розглянути картки і знайти слово, яке починається на заданий звук (в якому живе, або яке закінчується на заданий звук).
ДИДАКТИЧНІ ІГРИ З КАМІНЦЯМИ МАРБЛС.
ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «ДИТИНА В СЕНСОРНО-ПІЗНАВАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ»
Мета: закріпити порядковий рахунок, поняття «число», «цифра», числа-сусіди, поняття «більше», «менше». знання про геометричні фігури; вправляти у вмінні співвідносити число з групою предметів, порівнювати предмети за розміром, коліром, формою, групувати, класифікувати, встановлювати їх схожість і відмінність. Розвивати у дітей дрібну моторику, тактильні відчуття; логічне мислення, пам'ять, увагу, орієнтування у просторі.
Гра «Виклади цифру»
Обладнання: камінці Марблс, картки з цифрами.
Завдання: запропонувати дітям впізнати, назвати, зобразити цифру за допомогою Марблс.
Ускладнення: на першому етапі викласти цифру шляхом накладання на зображення цифри, на другому - поруч, на третьому - по пам’яті.
Гра «Викладати геометричні фігури»
Обладнання: камінці Марблс, зображення геометричних фігур.
Завдання: запропонувати дітям впізнати, назвати, зобразити геометричну фігуру за допомогою Марблс.
Ускладнення: на першому етапі викласти фігуру шляхом накладання на зображення геометричної фігури, на другому - поруч, на третьому - по пам’яті.
Гра «Порядковий рахунок і математичні терміни»
Обладнання: камінці Марблс, знаки «більше», «менше», «дорівнює».
Завдання: запропонувати порахувати кількість камінчиків в одній групі предметів і в інший та поставити між ними знаки («більше», «менше» або «дорівнює»).
Гра «Поклади камінчик на своє місце»
Обладнання: камінці Марблс, картки з цифрами.
Завдання: запропонувати дитині виконати словесні інструкції педагога. (Наприклад, поклади камінчик після числа 3 (5, 2, 8, 6), або поклади камінчик перед числом 7 (4, 5, 2, 8).
Ускладнення: поклади один камінчик (або камінчик заданого кольору) між числом 7 і 8, а інший перед числом 4.
Гра «Співвідношення числа з групою»
Обладнання: камінці Марблс, дрібні іграшки, картки з зображеннями груп предметів, цифри.
Завдання:
- викласти стільки камінчиків, яка цифра на карточці;
- викласти з камінчиків цифру, яка відповідає кількості предметів;
- викласти доріжку з камінчиків від числа до відповідної цифри.
Гра «Збери фігуру»
Обладнання: камінці Марблс різного кольору.
Завдання: педагог пропонує дітям розкласти камінці кожного кольору окремо, та викласти з кожного кольору різні геометричні фігури, так, щоб використати всі камінці.
Ускладнення: після виконання завдання можна перерахувати камінчики. З'ясувати, скільки камінчиків пішло на кожну фігуру, розкласти камінці один під одним, порівняючи таким чином кількість Марблс кожного кольору.
Гра «Змійка»
Обладнання: камінці Марблс
Завдання: запропонувати дитині скласти камінчики, прикладаючи один до одного, таким чином, щоб вийшла довга змійка (коротка, товста, рівна, хвиляста, хвиляста довга, тощо).
Ускладнення: педагог пропонує викласти змійку, використовуючи один колір, два кольори, чергуючи їх, використовуючи кількісний показник (5 камінчиків одного кольору та 4 камінчики іншого кольору).
Гра «Порахуй»
Обладнання: камінці Марблс, ігрове поле (на 9 (3×3), 16 (4×4) квадратів).
Завдання: все розкреслене поле заповнюється камінчиками різного розміру та кольору довільно. Потім дітям пропонується порахувати (усне завдання) скільки, наприклад, червоних камінчиків, або скільки великих і маленьких камінчиків, або всього камінчиків усіх кольорів у певних рядах або на полі. Педагог пропонує порахувати і назвати який за рахунком той чи інший камінчик, які камінчики є сусідами, тощо.
Ускладнення: педагог дає завдання викласти камінчики Марблс певного кольору за інструкцією.
Гра «Числові будиночки»
Обладнання: камінці Марблс, числові будиночки з цифрами на даху від 2 до 10 (або цифри).
Завдання: запропонувати дитині розкласти число на два менші і складати з двох менших більше (наприклад, у будиночку із цифрою 4 на даху необхідно заповнити порожні віконечка 1 камінчик - 3 камінчика; 2 - 2; 3 - 1).
Гра «Порахуй і скажи»
Обладнання: камінці Марблс.
Завдання: педагог промовляє арифметичні завдання на додавання або віднімання, а діти розв’язують його за допомогою Марблс.
Ускладнення: діти складають арифметичні завдання на додавання та віднімання і промовляють його умову та розв’язують самостійно (наприклад, ці 2 камінчика – це цукерки які дала мені мама, а ці 3 - бабуся. Скільки цукерок у мене стало?).
Гра «Хрестики-нулики»
Обладнання: камінці Марблс двох кольорів, поле для гри (3×3).
Завдання: в гру грає двоє дітей, або дитина і педагог. Діти по черзі викладають на вільні клітини поля камінчики. Виграє той, хто першим збудував у ряд 3 своїх камінчика по вертикалі, горизонталі або діагоналі.
Гра «Весела гусінь»
Обладнання: камінці Марблс
Завдання: педагог наголошує, як повзе зараз гусінь - то по прямій лінії, то вгору, то вниз, іноді швидко, а іноді повільно, таким чином диктує дитині напрямок руху гусениці, діти швидко викладають камінчики один біля одного, скільки встигнуть до наступної інструкції. Порівняти довжину отриманих гусениць.
Гра «Будь уважним»
Обладнання: камінці Марблс, зразки.
Завдання: педагог пропонує дитині викласти певну кількість будь-яких камінчиків в ряд, запам'ятати їх послідовність. Закрити очі та проговорити.
Ускладнення: розглянути зразок, викласти по пам’яті.
Гра «Будівельник»
Обладнання: камінці Марблс.
Завдання: запропонувати дітям викласти з камінчиків довгу і коротку доріжку, високу і низьку башточку, широку і вузьку стежку, великий і маленький будинок, тощо.
Гра «Графічний диктант»
Обладнання: камінці Марблс, ігрове поле (аркуш паперу з квадратами 3×3; 4×4), зразки.
Завдання: педагог пропонує дитині зразок розкладених на ігровому полі камінчиків, дитині потрібно відтворити малюнок.
Ускладнення: педагог пропонує виконати усні завдання типу: покладіть червоний камінчик у центр листа. Синій - у лівий верхній кут, зелений - у правий верхній кут, синій - у правий нижній; зелений - у лівий нижній. Перевірку завдання можна здійснити через пред'явлення еталона завдання і через усний контроль педагогом.
Гра «Виправлялки»
Обладнання: камінці Марблс.
Завдання: запропонувати дітям зображення зіпсованої цифри. Дитині необхідно виправити або доробити відсутні або зіпсовані елементи цифри.
Гра «Фокусник»
Обладнання: камінці Марблс.
Завдання: дітям пропонується викласти задану цифру, потім перетворити цифру на схожий предмет. Назвати його.
Гра «Доможи знайти дорогу»
Обладнання: камінці Марблс, ігрове поле з квадратами (5×5)
Завдання: дитині запропонувати викласти шлях від заданої клітинки до кінцевої (наприклад, кошеня до кішки - 1 клітинка направо, 1 наверх, 2 направо тощо)
Ускладнення: самостійно придумати, викласти шлях і проговорити його.
Гра «Весѐлий рахунок»
Обладнання: камінці Марблс, ігрове поле з квадратами (3×3).
Завдання: дитині пропонується викласти в заданому квадраті на ігровому полі певну кількість камінців (наприклад, в нижньому правому квадраті покласти стільки камінців, скільки у людини рук, в верхньому середньому квадраті покласти камінців стільки, скільки ніжок у стола тощо).
Гра «Що змінилося?»
Обладнання: камінці Марблс, ігрове поле з квадратами (3×3).
Завдання: запропонувати дитині уважно розглянути ігрове поле на якому розміщені камінці та заплющити очі. Після того, як педагог змінює кількість, або розташування чи колір камінчиків, дитина повинна знайти і виправити те, що змінилося.
Гра «В небі зірочка горить»
Обладнання: камінці Марблс, ігрове поле з місяцем посередені (4×4).
Завдання: запропонувати дітям виконувати словесні вказівки педагога по орієнтуванню на аркуші (покласти камінчик певного кольору справа від місяця; синій зліва, жовтий на дві клітинки вище тощо).
Гра «Знайди за кольором»
Обладнання: камінці Марблс, «чарівний мішечок».
Завдання: запропонувати дитині дістати камінчик з мішечка та знайти предмет на картинці відповідного кольору, намагаючись правильно узгоджувати слово-предмет і слово-ознаку: зелений камінчик - зелений огірок, зелена машина, зелене яблуко тощо.
Ускладнення: назвати слова-предмети в множині, назвати слово-дію до цього предмета (наприклад зелений камінчик- зелена машина-зелені машини, їде, сигнале, везе тощо).
Гра «Попелюшка»
Обладнання: камінці Марблс, кольорові картки, ємності для розкладання (кількість залежить від кількості кольорів).
Завдання:
«Розбери за кольором» Дітям пропонується відсортувати камінці поступово по одному кольору, за візуальною підказкою – картка з позначкою кольору. Діти називають колір і складають у ємності лише камінці відповідного кольору.
Ускладнення: колір не подається карткою, а називається словом.
«Розбери за формою» Дітям пропонується відсортувати камінці поступово по одному за формою, за візуальною підказкою – картка з позначкою круг, овал.
Ускладнення: форма не подається карткою, а називається словом.
«Розбери за розміром» Дітям пропонується відсортувати камінці поступово по одному за розміром, за візуальною підказкою – картка з великою чи малою позначкою.
Ускладнення: розмір не подається карткою, а називається словом.
Гра «Слухняні пальчики»
Обладнання: камінці Марблс, глибока ємність, різні дрібні предмети (іграшки Кіндер).
Завдання: вибирати предмети, що відрізняються від камінців Марблс з відкритими очима спокатку двома руками, потім однією рукою.
Ускладнення: пошук предметів з заплющеними очима, визначити предмет на дотик.
Гра «Веселі камінці»
Обладнання: камінці Марблс, поле з кольоровими квадратами (3×3)
Завдання: розглянути поле з кольоровими віконечками, відповісти на питання (яке за кольором віконце розташоване в правому верхньому куті; знайди і розкажи де знаходиться червоне віконце?). Розподілити камінчики по кольорових віконцях.
Гра «Продовж ряд»
Обладнання: камінчики Марблс, зразки.
Завдання: педагог пропонує зразок розкладених камінчиків на площині, дитині необхідно зрозуміти системність і продовжити малюнок.
Гра «Виклади за контуром»
Обладнання: камінці Марблс, шаблони з малюнками.
Завдання: педагог пропонує дитині розкласти камінчики накладаючи їх на зразок картки, на якій нанесений малюнок.
Ускладнення: викласти камінчики, орієнтуючись на зразок на вільному просторі; запам'ятати візерунок на картці та викласти по пам'яті.
Гра «Хто перший»
Обладнання: камінчики Марблс, емності з комірками
Завдання: педагог пропонує пограти в гру двом дітям. За командою діти починають розкладати камінці по одному в комірки (наприклад, ємність для льоду, яєць). Виграв той, хто перший розклав.
Гра «Гірлянда»
Обладнання: камінчики Марблс, шаблони з зразком.
Завдання: запропонувати дітям викласти послідовно камінчики за зразком, обов'язково дотримуватись цілісності гірлянди та послідовністі малюнка.
Гра «Ходилка»
Обладнання: камінчики Марблс, поле для гри, кубик ігровий з крапками.
Завдання: педагог пропонує пограти в гру двом дітям, у кожної дитини камінчик певного кольору. Перемагає той, хто швидше дістанеться фінішу (до центра поля). Потрібно назвати слова на певну тему (наприклад, дитині випадає кубик з 5 крапками, він обирає картку з темою і називає 5 слів на цю тему). На кожне слово вкладає камінчик, якщо важко, хід переходить до іншої дитини.
Гра «Виклади за зразком»
Обладнання: камінчики Марблс, поле для гри.
Завдання: дітям пропонується уважно розглянути зразок та викласти аналогічну картинку.
Ускладнення: викласти симетричну картинку (дзеркальне відображення).
Гра «Перекладання камінців»
Обладнання: камінчики Марблс, емності, мірні ложки .
Завдання: дитині пропонується уважно перенести мірною ложкою камінці з однієї ємності в іншу.
Ускладнення: переносити камінці певного кольору. Гру можна проводити в формі змагань між двома дітьми.
ПАЛЬЧИКОВІ ІГРИ З КАМІНЦЯМИ МАРБЛС
Мета: розвивати дрібну моторику, координацію рухів пальців рук, точність окоміру, кольоросприйняття, вміння концентрувати увагу.
«Зігріємо долоньки»
Розтирати камінчик між долонями двох рук, нібито зігріваючи.
Камінчик, в руках катаємо
Та долоні зігріваємо.
Дуже швидко ми катаємо,
Ніколи не змерзаємо.
«Пальчики йшли»
Вказівний та середній пальчики обох рук ідуть по столу, на слово «знайшов» накривають камінчики відповідного кольору.
Пальчики йшли, йшли, йшли,
зелений (жовтий, червоний) камінчик знайшли.
«Роздавимо камінчик»
Тримати камінчик у центрі лівої долоні, покласти зверху праву долоню і намагатися роздавити кулю, потім поміняти руки.
«Пальчики вітаються з камінчиком»
Намагатися доторкнутися до камінчика, який розташований прямо в центрі долоні, по черзі кожним пальчиком (обох рук).
«Вуглик на долоні».
Безперервно перекидати камінчик з однієї долоні на іншу, ніби це «гаряче вугілля».
«Хованки»
Передавати з долоні в долоню та міцно-міцно затиснути камінчик у кулачок; педагог перевіряє, чи в якій долоні дитина сховала камінчик.
«Попади»
Легенько «стріляти» двома пальчиками (вказівним та великим) по камінцях, намагаючись здвинути з місця, або попасти в якісь предмети на столі (по черзі лівою та правою рукою, або двома відразу).
«Покаталочки»
Катати камінчик пальцем по столу по черзі (вказівним, среднім, безіменним та мізинцем)
Покрути - покатай
Та іншому передай.
«Камінець»
Намагатися взяти та тримати камінчик поміж сусідніх пальців, або пальцями обох рук.
Ми навчились камінці
Поміж пальцями тримати.
Це у школі допоможе
Цифри рівненько писати.
«Веселий урок»
Катати камінчики поміж двома пальцями (двома вказівними, двома середніми, двома безіменними, двома мізинцями)
Камінці в руках катаю,
Поміж пальців я кручу.
Безперечно кожен палець
Бути сильним я навчу.
«Доріжка»
Імітувати пальчиками (вказівним та середнім) обох рук «стрибки» зайчика та «біг» мишки.
Я взяла камінчики,
Виклала доріжку,
щоб побігли та пострибали
Зайчики та мишки.
МАТЕРІАЛ ДО ІГОР З КАМІНЦЯМИ МАРБЛС
«ВИКЛАДИ ПО КОНТУРУ»
«ВИКЛАДИ ЗА ЗРАЗКОМ»
«ЗАПОВНИ КАРТИНКУ КАМІНЧИКІМИ»
«ВИКЛАДИ ЦИФРУ»
«КОРЕКТУРНА ПРОБА»
«ВІДГАДАЙ, НАЗВИ І ПОКАЖИ»
«ПРИКРАСЬ»
«ВИКЛАДИ ГЕОМЕТРИЧНУ ФІГУРУ»
«ЛАБІРИНТ»
«ВИКЛАДИ СЛОВО»
«ВІН, ВОНА, ВОНО»
«В ЯКОМУ СЛОВІ ЖИВЕ ЗВУК?»
«ЧИСЛОВІ БУДИНКИ»
«ПРОДОВЖ ДАЛІ»
«ГІРЛЯНДА»
«ВИКЛАДИ ЗА ЗРАЗКОМ»
«ЧЕТВЕРТИЙ ЗАЙВИЙ»
«ДОРІЖКА ЛАГІДНИХ СЛІВ»
ФОТО «ДИДАКТИЧНІ ІГРИ З КАМІНЧИКАМИ МАРБЛС»
«ПОПЕЛЮШКА» «СЛУХНЯНІ ПАЛЬЧИКИ»
«ВИКЛАДИ ЗА КОНТУРОМ» «КОЛІР ТА ВІДТІНОК»
«ДОПОМОЖИ ЗНАЙТИ ДОРОГУ» «ЩО ЗМІНИЛОСЯ?»
«ХТО ПЕРШИЙ?»
«ЗНАЙДИ ТІНЬ» «ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ»
«СПІВВІДНОШЕННЯ ЧИСЛА З ГРУПОЮ» «НАМИСТО»
«ПРИКРАСЬ»
«ЗАПОВНИ КАРТИНКУ» «БУДІВЕЛЬНИК»
«ВИКЛАДИ ЦИФРУ»
«ЧИСЛОВИЙ БУДИНОЧОК» «ВИКЛАДИ СЛОВО»
«ХРЕСТИКИ-НУЛИКИ»
СУМСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ПОЧАТКОВА ШКОЛА №31
СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ
«КАМІНЧИКИ МАРБЛС»
У ВСЕБІЧНОМУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ