Конспект заняття зі сталого розвитку +економічне виховання +соціум для дітей старшої групи.
Тема : Вода – джерело життя, збережемо її.
Мета: Вчити дітей виділяти одну з першочергових потреб – потребу в воді. Формувати звичку бережливо ставитись до води, первинні уявлення про ресурси. Розвивати навички економного витрачання води в домашніх умовах, прищеплювати найпростіші правила поведінки в навколишньому середовищі. Розвивати мовлення, спостережливість; активізувати і збагатити словник дітей іменниками, прикметниками і дієсловами по темі заняття; збагатити життєвий досвід дошкільників. Виховувати бажання берегти водні ресурси, любити та бережно ставитись до природи.
Хід заняття:
-Діти, уявляєте, сьогодні вранці зайшла в групу і почула, що з крана капає вода (показую дітям кран, з якого капає вода).Я підставила відеречко, щоб водичка не витікала.
-Як ви гадаєте я вірно зробила? (так) А в кінці заняття подивимось, скільки набереться води.
-Що тече з крану? (вода)
-Хто має потребу у воді? (люди, рослини, тварини)
-Що означає слово «потреби» (необхідність у чомусь, бажання щось мати). Потреба у воді, це першочергова потреба для всього живого, бо без води немає життя.
Погляньте на нашу квіточку. Пам’ятаєте ми проводили дослід(два горщики, один з них не поливався), що сталося з листям (воно зав’яло, кінчики сухі,) а в тому горщику що поливали- зелені, соковиті.
Вода – цінніший ресурс, який ми повинні берегти, охороняти і економно її використовувати.
Д\Г «Кому і для чого потрібна вода?» (вихователь просить дітей вибрати собі одну картинку і пояснити : кому і для чого потрібна вода.
Вода потрібна людям, щоб…(пити, митися, готувати їжу, мити овочі, прати одяг і т.д.)
Вода потрібна рослинам, щоб… (рости, жити)
Вода потрібна тваринам, щоб…(пити, купатися)
-Де ми більше всього витрачаємо воду вдома? (прибирання, ванна, душ, умивання, прання, миття посуду, приготування їжі і т.д.)
Дослід №1
Вихователь запрошує дітей до столика, на якому стоїть 3-л банка води, тарілка й чашка с залишками їжі, брудна морква на тарілці, брудна сукня у ванночці, брудні пензлики, мило. Біля кожного предмета стоїть баночка, мисочка й лежить серветка. Посередені стоїть велика миска. Вихователь ставить по двоє дітей біля кожного «знаряддя праці», розливає в мисочки воду з великої банки, пропонує виконати потрібну роботу (діти виконують). Брудну воду з маленьких мисок всі зливають в велику миску.
-Що можна зробити з використаною водою? (Ту, що від залишок їжі. Можна віддати тваринам. Тією, що від помитих овочів. Можна полити кімнатні рослини. Мильною водою змити унітаз).
- Яку радість приносить людям вода? (купатися, ловити рибу, плавати на човні і т.д.) Зараз ми з вами відправимося до річки…Ось наша річка. Погляньте, що робиться на березі, скрізь сміття…(діти збирають сміття в кульок, вихователь бере пакет у дітей і кидає в річку…)
-Діти, я правильно зробила? (ні) Чому? (не можна смітити, річка забрудниться, вода стане грязною, рибки помруть, не можна буде купатися в річці).
-Вода з великої річки тече по спеціальних трубах і потрапляє до нас у дитсадок і у ваші будинки – ці труби називаються «водопровідними». Для того щоб ми з вами могли пити чисту воду, вмиватися і мити руки, потрібно берегти воду, не витрачати її даремно. Якщо ви помили руки або обличчя, не забувайте закривати кран.
Дослід №2 «Як зробити воду чистою?»
-Діти, тепер подивіться : перед вами дві ємкості з водою. (чиста і брудна вода) Як ви думаєте, вода в них однакова?
-Ні, в одній ємкості вода чиста, в іншій – брудна.
- А яку воду ви хотіли б випити? Чому?
-Тому що тут вода чиста, а в іншому графині брудна. Воду потрібно пити чисту і кип’ячену.
-Давайте всі разом спробуємо очистити брудну воду.(кожна дитина виконує самостійно) Для цього візьмемо воронку, вкладемо в неї листок спеціального паперу і почнемо пропускати брудну воду через лійку. Подивіться, що у нас виходить, вода стала чистою.
-А що стало з нашим папером? Він став брудним.
-Що потрібно робити, щоб наші річки, моря, океани були чистими?
-Для очистки води потрібно багато часу, тому воду потрібно економити, і раціонально використовувати.
Д/Г « Хто робить правильно, а хто ні?» (індивідуальна робота дітей з картками, зелений кружечок- вірно, червоний –не вірно).
-Молодці діти, правильно виконали завдання. Бачу ви запам’ятали, як бережливо і економно використовувати воду.
-Пропоную скласти «Правила ощадливого використання води» ( на плакаті діти кріплять картинки). Послухайте приказку «Закривай сильніше кран, щоб не витік океан» (заучування приказки)
-Діти, що ви розкажете своїм батькам про правила використання води?
( кожна дитина повторює правила ощадливого використання води)
-Давайте подивимось, скільки води набралось у відерце. Що ми можемо зробити з цією водою (полити квіточку).
-Наше заняття закінчилось, але правила використання води ви повинні пам’ятати завжди, бо вода – це сік життя. Без неї людина не зможе жити.