Конспект заняття зі сталого розвитку +економічне виховання +соціум для дітей старшої групи. Тема : "Вода – джерело життя, збережемо її ".

Про матеріал
Реалізація в роботі ідей освіти для сталого розвитку передбачає засвоєння дітьми надзвичайно важливих навичок екологічно-, економічно- й соціально доцільної поведінки, без якої неможливе створення та існування суспільства стійкого благополуччя, суспільства, яке засобами комфортного існування сьогодні з любов’ю створює таке ж комфортне майбутнє для наступних поколінь.
Перегляд файлу

Конспект заняття зі сталого розвитку +економічне виховання +соціум для дітей старшої групи.

 

Тема : Вода – джерело життя, збережемо її.

Мета: Вчити дітей виділяти одну з першочергових потреб – потребу в воді. Формувати звичку бережливо ставитись до води, первинні уявлення про ресурси. Розвивати навички економного витрачання води в домашніх умовах, прищеплювати найпростіші правила поведінки в навколишньому середовищі. Розвивати мовлення, спостережливість; активізувати і збагатити словник дітей іменниками, прикметниками і дієсловами по темі заняття; збагатити життєвий досвід дошкільників. Виховувати бажання берегти водні ресурси, любити та бережно ставитись до природи.

Хід заняття:

-Діти, уявляєте,  сьогодні  вранці зайшла в групу і почула, що з крана капає вода (показую дітям кран, з якого капає вода).Я підставила відеречко, щоб водичка не витікала.

-Як ви гадаєте я вірно зробила? (так) А в кінці заняття подивимось, скільки набереться води.

-Що тече з крану? (вода)

-Хто має потребу у воді?  (люди, рослини, тварини)

-Що означає слово «потреби» (необхідність у чомусь, бажання щось мати). Потреба у воді, це першочергова потреба для всього живого, бо без води немає життя.

Погляньте на нашу квіточку. Пам’ятаєте ми проводили дослід(два горщики, один з них не поливався), що сталося з листям (воно зав’яло, кінчики сухі,) а в тому горщику що поливали- зелені, соковиті.

Вода – цінніший ресурс, який ми повинні берегти, охороняти і економно її використовувати.

Д\Г «Кому і для чого потрібна вода?» (вихователь просить дітей вибрати собі одну картинку і пояснити : кому і для чого потрібна вода.

Вода потрібна людям, щоб…(пити, митися, готувати їжу, мити овочі, прати одяг і т.д.)

Вода потрібна рослинам, щоб… (рости, жити)

Вода потрібна тваринам, щоб…(пити, купатися)

-Де ми більше всього витрачаємо воду вдома? (прибирання, ванна, душ, умивання, прання, миття посуду, приготування їжі і т.д.)

Дослід №1

Вихователь запрошує дітей до столика, на якому стоїть 3-л банка води, тарілка й чашка с залишками їжі, брудна морква на тарілці, брудна сукня у ванночці, брудні пензлики, мило. Біля кожного предмета стоїть баночка, мисочка й лежить серветка. Посередені стоїть велика миска. Вихователь ставить по двоє дітей біля кожного «знаряддя праці», розливає в мисочки воду з великої банки, пропонує виконати потрібну роботу (діти виконують). Брудну воду з маленьких мисок всі зливають в велику миску.

-Що можна зробити з використаною водою? (Ту, що від залишок їжі. Можна віддати тваринам. Тією, що від помитих овочів. Можна полити кімнатні рослини. Мильною водою змити унітаз).

- Яку радість приносить людям вода? (купатися, ловити рибу, плавати на човні і т.д.) Зараз ми з вами відправимося до річки…Ось наша річка. Погляньте, що робиться на березі, скрізь сміття…(діти збирають сміття в кульок, вихователь бере пакет у дітей і кидає в річку…)

-Діти, я правильно зробила? (ні) Чому? (не можна смітити, річка забрудниться, вода стане грязною, рибки помруть, не можна буде купатися в річці).

-Вода з великої річки тече по спеціальних трубах і потрапляє до нас у дитсадок і у ваші будинки – ці труби називаються «водопровідними». Для того щоб ми з вами могли пити чисту воду, вмиватися і мити руки, потрібно берегти воду, не витрачати її даремно. Якщо ви помили руки або обличчя, не забувайте закривати кран.

Дослід №2 «Як зробити воду чистою?»

-Діти, тепер подивіться : перед вами дві ємкості з водою. (чиста і брудна вода) Як ви думаєте, вода в них однакова?

-Ні, в одній ємкості вода чиста, в іншій – брудна.

- А яку воду ви  хотіли б випити? Чому?

-Тому що тут вода чиста, а в іншому графині брудна. Воду потрібно пити чисту і кип’ячену.

-Давайте всі разом спробуємо очистити брудну воду.(кожна дитина виконує самостійно) Для цього візьмемо воронку, вкладемо в неї листок спеціального паперу і почнемо пропускати брудну воду через лійку. Подивіться, що у нас виходить, вода стала чистою.

-А що стало з нашим папером? Він став брудним.

-Що потрібно робити, щоб наші річки, моря, океани були чистими?

-Для очистки води потрібно багато часу, тому воду потрібно економити, і раціонально використовувати.

Д/Г « Хто робить правильно, а хто ні?» (індивідуальна робота дітей з картками, зелений кружечок- вірно, червоний –не вірно).

-Молодці діти, правильно виконали завдання. Бачу ви запам’ятали, як бережливо і економно використовувати воду.

-Пропоную скласти «Правила ощадливого використання води» ( на плакаті діти кріплять картинки). Послухайте приказку «Закривай сильніше кран, щоб не витік океан» (заучування приказки)

-Діти, що ви розкажете своїм батькам про правила використання води?

( кожна дитина повторює правила ощадливого використання води)

-Давайте подивимось, скільки води набралось у відерце. Що ми можемо зробити з цією водою  (полити квіточку).

-Наше заняття закінчилось, але правила використання води ви повинні пам’ятати завжди, бо вода – це сік життя. Без неї людина не зможе жити.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лебідь Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ярошенко Ростислав
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
6013
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку