Тема: Звуки в гості завітали.
( Звуковий аналіз і синтез слів)
Мета: сприяти усвідомленню дитиною мовлення шляхом практичного ознайомлення з елементами мови(речення, слово, склад, звук); формувати вміння виділяти голосні, м’які та тверді приголосні звуки в словах; продовжувати вчити позначати голосні та приголосні(м’які та тверді) їх умовними позначеннями-фішками; закріплювати вміння визначати послідовність звуків у слові, визначати їх кількість; закріплювати вміння складати речення; розвивати фонематичний слух, мовлення, логічне мислення, пам'ять; розвивати дрібну моторику рук, уміння орієнтуватися на аркуші листка під час малювання за зразком чотирикутників у клітинку та їх штрихування; виховувати інтерес до заняття, бажання досягти успіху у знаннях.
Матеріал: іграшка; фішки для позначення голосних, мяких та твердих приголосних звуків; предметні малюнки, листки в клітинку; олівці.
Хід заняття:
І. Організаційний момент
Вихователь пропонує дітям утворити коло і пограти в гру.
Гра «Ми йдемо до сонечка»
Ми йдемо до сонечка, ля-ля-ля,(ідуть по колу)
Щоб погрітись трішечки, ля-ля-ля,(плескають у долоні)
Нумо, дітки, не баріться(піднімають руки вгору)
І до сонця усміхніться,
Долоньки всі разом з’єднайте, ( беруться за руки руки)
Весело покружляйте, (кружляють)
А тепер присіли-встали
Усміхнулись, заспівали: ля-ля-ля.
ІІ. Основна частина
Дидактична гра «Продовж далі»
Вихователь починає промовляти чистомовку, а діти мають повторити.
Ца-ца-ца – Смачна піца,
Ця-ця-ця – лагідна киця
Та-та-та – спіймали кота
Тя-тя-тя – осіннє листя
Са-са-са – нема колеса
Сі-сі-сі – здорові усі.
Дидактична Гра «Упізнай , якого звука бракує»
Вихователь показує предмет і починає чітко, голосно вимовляти слово, а діти мають його закінчити. Далі гра ускладняється. Вихователь промовляє початок або закінчення слова без опори на наочність.
Слова: ма..(к), ра..(к), жу..(к), си..(р), ні..(с), рук(а), шуб(а), сло(н), пол.(е),
Сонц(е), чашк(а), віни(к), телефон(н), дзеркал(о), календа(р).
Дидактична гра «Відгадай із яких звуків складається слово»
(Цап, ліс)
Хто справився викладіть фішками на дошці.
Дидактична гра «Заміни неправильний звук»
Вихователь читає речення та пропонує дітям знайти в кожному з них слово, що не відповідає змісту, і замінити один звук у цьому слові так щоб зміст речення набув належного сенсу.
Фізкультхвилинка
Вітер віє нам в лице,
Захиталось деревце
Вітерець все вище, вище,
Деревце все нижче, нижче.
Дидактична гра « Продовж речення далі»
Вихователь промовляє коротке речення, що кожен із дітей має продовжити далі.
Наприклад:
Підготовка руки до письма
Малювання за зразком чотирикутників на листку в клітинку та їх штрихування, у зазначеному напрямку. Вихователь звертає увагу дітей на дотримання інтервалу між фігурами.
ІІІ. Нашому гостю дуже сподобалося на нашому занятті.
- А вам дітки що сподобалось?
- Що було важко виконати?
- А що легко?
- Молодці, ви були дуже активні.