Конспекти з інформатики 4 клас

Про матеріал

Отож як ви зрозуміли темою нашого уроку є алгоритми. А якщо точніше алгоритми з розгалуженням.

Ви сьогодні з'ясуєте, що таке логічне слідування; дізнаєтесь про алгоритми з розгалуженням , навчитесь складати алгоритми з розгалуженням у середовищі Скретч.

Давайте повторимо:

Перегляд файлу

Інформатика 4 клас.                                                                  05. 02. 2018

Тема: Алгоритми з розгалуженням.

Цілі:

  • навчальна: навчити виконувати, створювати та записувати алгоритми з розгалуженням;
  • розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
  • виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратністьу роботі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.

Програмне забезпечення: Скретч

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання;
  • перевірка присутніх;
  • перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Давайте для початку розгадаємо кросворд

Отож як ви зрозуміли темою нашого уроку є алгоритми.  А якщо точніше алгоритми з розгалуженням.

Ви сьогодні з’ясуєте, що таке логічне слідування; дізнаєтесь про алгоритми з розгалуженням , навчитесь складати алгоритми з розгалуженням у середовищі Скретч.

Давайте повторимо:

  • Алгоритмом називають порядок  дій, що дає змогу виконати певні задачі, а виконавцями – тих, хто їх виконує.
  • У кожного виконавця є власна система команд, тобто набір зрозумілих йому команд, які він здатен виконати.
  • Скретч – це середовище програмування, де можна створювати власні програми, ігри, цікаві історії, мультфільми та багато іншого.
  • Виконавця в середовищі Скретч називають спрайт.
  • Інструкції, складені для виконавця в середовищі Скретч, називають скрипт.
  • Сцена – місце для виконання створених проектів.

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

Логічна розминка: Я чарівним чином зможу відгадати число, яке здобудете ви, виконавши певні дії.

Розпочнемо з логічних слідувань:

  1. Ви вже знаєте, що деякі висловлювання бувають істинними чи хибними залежно від обставин. Наприклад, висловлювання «Через три дні буде четвер» істинне за умови, що сьогодні понеділок.
  2. Розв’яжіть задачу. За день до дощу Петриків кіт обов’язково чхає. Сьогодні кіт чхнув. Отже, завтра буде дощ?  Буде

ІV. Вивчення нового матеріалу

Відношення між двома висловлюваннями, коли з істинності одного обов’язково слідує істинність іншого, називають логічним слідуванням.

Логічне слідування можна подати за допомогою слів «якщо… то». Наприклад: «Якщо Петриків кіт сьогодні чхнув, то завтра буде дощ».

  1. У житті часто виникають ситуації, коли якісь дії потрібно виконати тільки за певної умови. Наприклад, якщо на вулиці дощ, потрібно взяти парасольку.

Ми знаємо, що алгоритм можна подати різними способами.  Розглянемо алгоритм для виконавця цієї дії, поданий різними способами.

  • Що таке блок-схема? (Графічне зображення алгоритму).
  • Які геометричні фігури використовують при складанні блок-схеми?(прямокутник, ромб);
  • Що означають стрілки на блок-cxeмi? (порядок виконання команд).

Алгоритми з розгалуженням:

Алгоритм, у якому ті чи інші команди виконуються залежно від заданої умови, називають алгоритмом із розгалуженням.

Давайте згадаємо правила як слід переходити вулицю в місці, де встановлено світлофор. Та складемо алгоритм.

Правила: Підійшовши до переходу, треба зупинитись і подивитись на світлофор. Якщо сигнал світлофора зелений, то можна переходити вулицю. Інакше (якщо світло червоне або жовте), переходити вулицю не можна. Слід обов'язково дочекатися зеленого сигналу світлофора.

На блок-схемах команду перевірки умови записують у блоці, що має форму ромба.

Складаємо алгоритм з розгалуженням:

У середовищі Скретч для створення алгоритмів із неповним розгалуженням існує команда Якщо, яка міститься в групі Керувати.

У середовищі Скретч для складання умови використовують «цеглинки» шестикутної форми, що містяться в групах Датчики та Оператори.

Розглянемо зразок алгоритму.

V. Фізкультхвилинка

Діти, ви втомились, пора відпочити. Станьте біля парт, виконаємо декілька вправ.


1-2 – Bci пірнають;

3-4 – виринають;

5-6 – на воді

кріпнуть крильця молоді,

7-8 – що є сили

вci до берега поплили;

9-10 – обтрусились

i за комп’ютери присіли.


(Або музична)

VІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером /     Виконуємо завдання на листку та з презентації

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2)Інструктаж учителя.

3) Вправи для очей.

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Фронтальне опитування

1. Що вивчили на уроці?

2. З якими командами Рудого кота ви ознайомились?

docx
Додано
28 березня 2018
Переглядів
2299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку