Отож як ви зрозуміли темою нашого уроку є алгоритми. А якщо точніше алгоритми з розгалуженням.
Ви сьогодні з'ясуєте, що таке логічне слідування; дізнаєтесь про алгоритми з розгалуженням , навчитесь складати алгоритми з розгалуженням у середовищі Скретч.
Давайте повторимо:
Інформатика 4 клас. 05. 02. 2018
Тема: Алгоритми з розгалуженням.
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.
Програмне забезпечення: Скретч
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Давайте для початку розгадаємо кросворд
Отож як ви зрозуміли темою нашого уроку є алгоритми. А якщо точніше алгоритми з розгалуженням.
Ви сьогодні з’ясуєте, що таке логічне слідування; дізнаєтесь про алгоритми з розгалуженням , навчитесь складати алгоритми з розгалуженням у середовищі Скретч.
Давайте повторимо:
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.
Логічна розминка: Я чарівним чином зможу відгадати число, яке здобудете ви, виконавши певні дії.
Розпочнемо з логічних слідувань:
ІV. Вивчення нового матеріалу
Відношення між двома висловлюваннями, коли з істинності одного обов’язково слідує істинність іншого, називають логічним слідуванням.
Логічне слідування можна подати за допомогою слів «якщо… то». Наприклад: «Якщо Петриків кіт сьогодні чхнув, то завтра буде дощ».
Ми знаємо, що алгоритм можна подати різними способами. Розглянемо алгоритм для виконавця цієї дії, поданий різними способами.
Алгоритми з розгалуженням:
Алгоритм, у якому ті чи інші команди виконуються залежно від заданої умови, називають алгоритмом із розгалуженням.
Давайте згадаємо правила як слід переходити вулицю в місці, де встановлено світлофор. Та складемо алгоритм.
Правила: Підійшовши до переходу, треба зупинитись і подивитись на світлофор. Якщо сигнал світлофора зелений, то можна переходити вулицю. Інакше (якщо світло червоне або жовте), переходити вулицю не можна. Слід обов'язково дочекатися зеленого сигналу світлофора.
На блок-схемах команду перевірки умови записують у блоці, що має форму ромба.
Складаємо алгоритм з розгалуженням:
У середовищі Скретч для створення алгоритмів із неповним розгалуженням існує команда Якщо, яка міститься в групі Керувати.
У середовищі Скретч для складання умови використовують «цеглинки» шестикутної форми, що містяться в групах Датчики та Оператори.
Розглянемо зразок алгоритму.
V. Фізкультхвилинка
Діти, ви втомились, пора відпочити. Станьте біля парт, виконаємо декілька вправ.
1-2 – Bci пірнають;
3-4 – виринають;
5-6 – на воді
кріпнуть крильця молоді,
7-8 – що є сили
вci до берега поплили;
9-10 – обтрусились
i за комп’ютери присіли.
(Або музична)
VІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Робота за комп’ютером / Виконуємо завдання на листку та з презентації
2)Інструктаж учителя.
3) Вправи для очей.
VІІ. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
1. Що вивчили на уроці?
2. З якими командами Рудого кота ви ознайомились?