Урок з інформатики вивчення нового матеріалу "Створення списків" 4 клас

Про матеріал

Урок 12

Тема. Списки. Послідовні списки у текстах

Мета: навчити розташовувати текст лінійно, у вигляді списку, розпізнавати види списків, формувати групу компетентностей: інформаційної, уміння вчитися, соціально-трудову, загальнокультурну, здоров'язберігаючу, закріпити правила поведінки в комп'ютерному класі; розвивати вміння аналізувати, співставляти, сприяти всебічному розвитку; виховувати інтерес до вивчення інформатики, бережливе ставлення до комп'ютерної техніки.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: комп'ютери, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Microsoft Word 2000, сервіси learningapps, wordart.

Хід уроку

І. Організаційний етап

1) Привітання

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай.

2) Визначення емоційного стану

Один до одного повернулись,

Один одному посміхнулись.

3) Очікування

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

А я очікую, що сьогоднішній урок дійсно буде УРОКОМ з великої букви. Щоб він таким став учні повинні бути:

У – уважні

Р – розумні

О – охайні, організовані

К – кмітливими, культурними.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Прийом «Злови м'ячик»

1)Яку програму ми вчимо?

2)Вона належить до …

3)Вона призначена для …

4)Яку клавішу потрубно натиснути для переходу в новий рядок?

5)Яку клавішу потрубно натиснути для створення великої літери?

6)Як перейти на іншу мову?

7)Що можна розмістити на сторінках текстових документів?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Тема сьогоднішнього уроку допоможе визначити ребус.

(список)

Отож, чи зустрічали ви списки у своєму житті?

Де саме? Для чого вони нам? На сьогоднішньому уроці ми спробуємо навчитися створювати списки у текстовому редакторі Microsoft Word.

IV. Вивчення нового матеріалу

Створення нумерованих і маркованих списків

Особливим видом форматування абзаців є оформлення їх у вигляді списків. Списками можуть подаватися переліки об'єктів, описи порядку дій тощо.

У текстовому процесорі Word 2007 можна створювати списки трьох типів:

1)маркований, у якому кожний абзац на початку позначається деяким спеціальним символом (маркером);

2)нумерований, у якому на початку кожного абзацу вказується його номер. Порядковий номер абзацу в списку може задаватися числом (записаним арабськими або римськими цифрами), літерою алфавіту або числівником.

3)багаторівневий, у якому абзаци пронумеровані за їхньою ієрархічною структурою. Максимальна кількість вкладень елементів багаторівневого списку – 9 рівнів.

Існує кілька способів оформлення деякого фрагмента тексту у вигляді маркованого чи нумерованого списку.

І спосіб. Основний. Для початку введення списку слід розмістити курсор у потрібному місці документа і виконати Формат - Список – обираємо вид списку та вигляд маркерів чи нумерації та натискаємо ОК. У поточному місці документа з'явиться маркер або номер того виду списку.

Для вибору іншого виду маркера (зміни існуючого маркера) слід вибрати Формат - Список – обираємо вид списку та вигляд маркеру який ми хочемо змінити та натискаємо кнопку Изменить обираємо новий вигляд маркеру значком чи малюнком та натискаємо ОК. Після цього можна вводити перший елемент списку.

Для переведення тексту у другий пункт натискаємо Enter , а в багаторівневих списках для переведення в другий пункт натискаємо Enter, а в підпункт натискаємо перед текстом Tab+Enter.

ІІ спосіб. Перетворення на список. Якщо деякі абзаци тексту, введеного раніше, потрібно оформити як список, то слід виділити ці абзаци і вибрати на Стрічці кнопку відповідного типу списку: Маркери , Нумерація . Для вибору іншого виду списку слід вибрати кнопку .

Якщо в будь-якому місці списку потрібно додати ще один рядок, то слід установити курсор у кінці попереднього рядка списку і натиснути клавішу Enter – буде вставлено додатковий рядок з відповідним номером чи маркером, а нумерація в усіх наступних рядках списку автоматично зміниться. Для видалення елемента списку його потрібно виділити і натиснути клавішу Delete – нумерація також автоматично зміниться.

V. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM або

Раз, два! Пострибали!

Три, чотири! Назад стали.

Лапки вліво, лапки вправо.

Лапки вгору підняли.

Всі тихесенько присіли.

Потім знову підвелись.

І кружились, веселились, усміхнулись,

Й за науку знов взялись.

VІ. Усвідомлення набутих знань

1)Робота з зошитом

с. 22 в. 1 – 2.

2)Робота в групах.

а) Дерево знань. Знайдіть терміни, які пов'язані із сьогоднішньою темою.

https://wordart.com/edit/ketgsbjr2gbz

б) Розв'яжіть сканворд.

https://learningapps.org/watch?v=pqmgbzxot17

VII. Формування вмінь та навичок

1)Повторення правил поведінки у комп'ютерному класі

2)Робота з комп'ютером

Скласти нумерований список дітей вашого класу.

Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору (вправа із лазерною указкою).

Провести по стіні вліво-вправо, вгору-вниз, цифру 8.

VIII. Підбиття підсумків уроку

Вправа «Інтерв'ю»

-Що для вас було сьогодні найцікавішим?

-Що ви запам'ятали?

-Про що розповісте дома?

-З чим, на вашу думку, ви не впоралися?

ІХ. Самооцінювання

Аплодисменти.

Перегляд файлу

Урок 12

Тема. Списки. Послідовні списки у текстах

Мета: навчити розташовувати текст лінійно, у вигляді списку, розпізнавати види списків, формувати групу компетентностей: інформаційної, уміння вчитися, соціально-трудову, загальнокультурну, здоров’язберігаючу, закріпити правила поведінки в комп’ютерному класі; розвивати вміння аналізувати, співставляти, сприяти всебічному розвитку; виховувати інтерес до вивчення інформатики, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: комп’ютери,  презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Microsoft Word 2000,  сервіси learningapps, wordart.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

1) Привітання

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай.

 

2) Визначення емоційного стану

 Один до одного повернулись,

 Один одному посміхнулись.

 

3) Очікування

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 А я очікую, що сьогоднішній урок дійсно буде УРОКОМ з великої букви. Щоб він таким став учні повинні бути:

У – уважні

Р – розумні

О – охайні, організовані

К – кмітливими, культурними.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Прийом «Злови м’ячик»

  1. Яку програму ми вчимо?
  2. Вона належить до …
  3. Вона призначена для …
  4. Яку клавішу потрубно натиснути для переходу в новий рядок?
  5. Яку клавішу потрубно натиснути для створення великої літери?
  6. Як перейти на іншу мову?
  7. Що можна розмістити на сторінках текстових документів?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Тема сьогоднішнього уроку допоможе визначити ребус.

(список)

Отож, чи зустрічали ви списки у своєму житті?

Де саме? Для чого вони нам? На сьогоднішньому уроці ми спробуємо навчитися створювати списки у текстовому редакторі Microsoft Word.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

 Створення нумерованих і маркованих списків

Особливим видом форматування абзаців є оформлення їх у вигляді списків. Списками можуть подаватися переліки об’єктів, описи порядку дій тощо.

У текстовому процесорі Word 2007 можна створювати списки трьох типів:

  1. маркований, у якому кожний абзац на початку позначається деяким спеціальним символом (маркером);
  2. нумерований, у якому на початку кожного абзацу вказується його номер. Порядковий номер абзацу в списку може задаватися числом (записаним арабськими або римськими цифрами), літерою алфавіту або числівником.
  3. багаторівневий, у якому абзаци пронумеровані за їхньою ієрархічною структурою. Максимальна кількість вкладень елементів багаторівневого списку – 9 рівнів.

 

Існує кілька способів оформлення деякого фрагмента тексту у вигляді маркованого чи нумерованого списку.

І  спосіб. Основний. Для початку введення списку слід розмістити курсор у потрібному місці документа і виконати Формат - Список – обираємо вид списку та вигляд маркерів чи нумерації та натискаємо ОК. У поточному місці документа з’явиться маркер або номер того виду списку.

Для вибору іншого виду маркера (зміни існуючого маркера) слід вибрати Формат - Список – обираємо вид списку та вигляд маркеру який ми хочемо змінити та натискаємо кнопку Изменить обираємо новий вигляд маркеру значком чи малюнком  та натискаємо ОК. Після цього можна вводити перший елемент списку.

Для переведення тексту у другий пункт натискаємо Enter , а в багаторівневих списках для переведення в другий пункт натискаємо Enter, а в підпункт натискаємо перед текстом Tab+Enter.

 

ІІ спосіб. Перетворення на список. Якщо деякі абзаци тексту, введеного раніше, потрібно оформити як список, то слід виділити ці абзаци і вибрати на Стрічці кнопку відповідного типу списку: Маркери , Нумерація . Для вибору іншого виду списку слід вибрати кнопку .

 

Якщо в будь-якому місці списку потрібно додати ще один рядок, то слід установити курсор у кінці попереднього рядка списку і натиснути клавішу Enter – буде вставлено додатковий рядок з відповідним номером чи маркером, а нумерація в усіх наступних рядках списку автоматично зміниться. Для видалення елемента списку його потрібно виділити і натиснути клавішу Delete – нумерація також автоматично зміниться.

 

V. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM  або

Раз, два! Пострибали!

Три, чотири! Назад стали.

Лапки вліво, лапки вправо.

Лапки вгору підняли.

Всі тихесенько присіли.

Потім знову підвелись.

І кружились, веселились, усміхнулись,

Й за науку знов взялись.

 

 

VІ. Усвідомлення набутих знань

  1. Робота з зошитом

с. 22 в. 1 – 2.

  1. Робота в групах.

а) Дерево знань. Знайдіть терміни, які пов’язані із сьогоднішньою темою.

https://wordart.com/edit/ketgsbjr2gbz

 

б) Розв’яжіть сканворд.

https://learningapps.org/watch?v=pqmgbzxot17

 

VII. Формування вмінь та навичок

  1. Повторення правил поведінки у комп’ютерному класі
  2. Робота з комп’ютером

Скласти нумерований список дітей вашого класу.

 

Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору (вправа із лазерною указкою).

Провести по стіні вліво-вправо, вгору-вниз, цифру 8.

 

VIII. Підбиття підсумків уроку

Вправа «Інтерв’ю»

  • Що для вас було сьогодні найцікавішим?
  • Що ви запам’ятали?
  • Про що розповісте дома?
  • З чим, на вашу думку, ви не впоралися?

 

ІХ. Самооцінювання

Аплодисменти.

 

1

doc
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
3133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку