Конспекти занять нетрадиційне малювання

Про матеріал
Конспект містить заняття з малювання з використанням нетрадиційних технік малювання.
Перегляд файлу

Конспекти занять

Тема: Осіннє дерево. (Колективна робота)

Техніка: Малювання долоньками.

Мета: розвивати ритм і кольоросприйняття, вчити бачити красу осінньої природи; продовжити використовувати техніку малювання долоньками;виховувати самостійність, охайність

Матеріали та обладнання: Лист ватману тонований із зображеним на ньому стовбуром дерева; дошка; гуаш в мисочках; засушені листя знайомих дітям дерев; аудіозапис пісні Т. Морозової «Різнобарвна осінь»

Попередня робота: Спостереження за деревами восени під час прогулянок, вивчення будови дерева, читання художніх творів

Хід заняття

Вихователь: Діти, як красиво на вулиці! Настала золота осінь, розфарбувала все навколо своїми яскравими фарбами. Як ви думаєте, чому осінь називають золотою? (Відповіді дітей) Ось і в мене на столі різнокольорові листочки з різних дерев. Давайте подивимося і назвемо, з якого дерева відірвався листок.

Дидактична гра «З якого дерева листок?»

(Діти виходять по черзі, вибирають листок, показують іншим дітям і голосно називають назва дерева).

Вихователь: Хлопці, а що відбувається з листочками восени? (Відповіді дітей) Як називається природне явище, коли листя опадає з дерев? (Відповіді дітей)

Фізкультхвилинки «Листопад»

Падають, падають листя,

У нашому саду листопад.

(Змахи руками).

Жовті, червоні листя

За вітром в'ється, летять.

(Повороти навколо себе).

Вихователь: Подивіться, у нас теж є невелике дерево (показує на ватман), тільки от незрозуміло, як воно називається. Чого ж не вистачає нашому дереву? (Відповіді дітей) Правильно, листя. Зараз ми їх намалюємо і відразу зрозуміємо, як називається дерево. Занурте долоньку в мисочку з будь-якою фарбою (жовтої, помаранчевої, червоної), прикладіть долоню до гілочки і у вас вийде чудовий листок (діти виконують)

Ігра-медитація « Я – листочок»

Я — маленький листочок, позолочений осінню. Мене весело гойдає вітерець і ніби кличе за собою. І ось я відриваюся від гілочки, злітаю. Як хороше кружляти над землею. Коли я втомлююсь – спущуся на неї відпочити.

Вихователь: Подивіться, яка чудове осіннє дерево у нас вийшло. Як же воно зветься? (Відповіді дітей). Мабуть, у нас вийшов клен. Ви молодці, гарно попрацювали, а тепер ходімо мити ручки.

 

Тема: «Намистинки»

Техніка: малювання пальчиком

Мета: вчити дітей малювати намистинки пальчиком вмоченим у фарбу, розміщувати намистинки на лінії на певній відстані; закріплювати кольори (жовтий, червоний); розвивати естетичний смак; виховувати акуратність у роботі.

Обладнання: гуашеві фарби жовтого і червоного кольору, 1/2 аркуша паперу з проведеною лінією, серветка.

Хід заняття

Пальчикова гімнастик «Розминка»

1. Пальцями однієї руки почергово розминати ділянки між пальцями другої.

2. Те саме зробити другою рукою.

Стук у двері. В гості приходить лялька Катруся в гарному вбранні і з гарним намистом. Діти розглядають ляльку, розглядають гарне намисто.

Діти, вам сподобалось Катрусене намисто? (Так.)

Ось послухайте віршик про намисто.

На довгу нитку намистини

Іринка хоче нанизать,

Вона, напевно, буде нині

На нашім святі виступать.

Вихователь:

- Якою хоче бути Катруся? (Гарною.)

А ваші мами і ви, дівчатка, на свято одягаєте намисто?

Ми з вами зараз нанизаємо намистинки на ниточку. А малювати намистинки ми будемо пальчиком. Ось так. Йдемо достолів і ви мені покажете, як пальчиком будемо нанизувати намистинки (діти пальцем показують).

Фізкультхвилинка «Зарядка»

Швидко стали по порядку,

Розпочнем мерщій зарядку.

Покрутили головою,

Стали всі, немов до бою,

Крила в боки розвели

Й полетіли, попливли.

Ліва, права, ліва, права —

Роблять ніжки наші вправи.

Не лінуйтесь, присідайте,

Ви здоров'ячко зміцняйте,

Щоб хвороби оминали,

Смутку й слабкості не знали.

-А тепер, дітки, вмокніть пальчик у жовту фарбу і зробіть намистинки, але робіть між ними величеньку відстань, щоб можна було туди вмістити намистинку червоного кольору.

Діти працюють, після малювання жовтим кольором витирають пальчик серветкою і малюють червоним кольором, потім знову витирають пальчик.

- Давай, Іринко, подивимось, які намистинки вийшли у дітей.

Вихователь з лялькою оглядають малюнки.

- Дуже гарні намистинки ми повісили на ляльку.

- Давайте з вами заспіваємо пісеньку-хоровод.

 

Тема: «Квіти для мами»

Техніка: ниткографія

Мета: вчити дітей малювати методом ниткографії, розвивати фантазію, дрібну моторику пальців рук, виховувати вміння слухати пояснення вихователя, правильно відтворювати запропоновані дії, охайність, самостійність.

Обладнання й матеріали: аркуш паперу білого кольору, гуаш жовтого, червоного кольору, нитки.

Хід заняття

Пальчикоа гімнастика « Квіточки»

Ой, у нашому садку квіти гарні в квітнику!

На стеблах гойдаються, мені посміхаються!

Я татуся поцілую, гарну квітку подарую.

Послухайте, будь ласка, вірш В. Костецького.

НЕ ХОЧУ

Метелика ловити я не хочу;

Він — квітка неба, хай живе собі!

Хай крильцями барвистими тріпоче,

Щоб радісно було мені й тобі!

І квітку лісову не стану рвати,

Її додому я не понесу,

Бо вдома їй джмеля не погойдати

І не попити ранками росу!

І ні стеблинку, гілку чи травинку

Я не ображу — це страшенний гріх!

Бо в кожній з них живе тремка живинка,

Що світиться дрвірою до всіх.

Вихователь. Дітки, подумайте, будь ласка, що хоче нам сказати автор цим віршем?

Діти. Щоб ми не ловили метеликів, не рвали квітів, не губили природу, а берегли природу. Не слід рвати квіти, краще ними милуватися. Потрібно берегти всю природу, і квіти, і комах, і птахів.

Вихователь. Молодці, діти. Я дуже рада, що ви так гарно зрозуміли цей вірш. А який подарунок можна зробити, якщо ми не будемо рвати квіти?

Діти. Можна виростити квіти і подарувати їх. Можна купити квіти для подарунку.

Вихователь. А ще, діти, можна виготовити квіти своїми руками і подарувати їх. Хочете навчитися виготовляти такі квіти?

Діти. Дуже хочемо.

Вихователь. Намалюємо для матусі гарну квіточку на подарунок

Спочатку з вами відпочипемо, а потім будемо малювати

Фізкультхвилинка - «Квіточка»

Навесні в гайок піду, (Малята довільно ідуть вперед.)

Першу квіточку знайду, (Зупиняються і схиляються вниз)

Біля квіточки помрію, (Присідають.)

Разом з нею порадію, (Беруться руками за щоки і хитають головою.)

І вона всміхнеться (Усміхаються, простягаючи руки перед собою, а потім плавно класти іх собі на груди.)

Вихователь:Сьогодні ми будемо малювати не пензликами, не олівцями, а мотузочками.

Зараз я вам розповім як ми будемо малювати. Опускаємо нитку у фарбу, віджимає її. Потім на аркуш паперу викладаємо з нитки зображення, залишаючи один її кінець вільним. Після цього зверху накладаємомо інший аркуш, притискає, притримуючи рукою, і витягуємо нитку за кінчик і можна домалювати листя і вазу.

 

Тема:Барви осені.

Техніка: Малювання мильними бульками

Мета:закріпити та розширити знання дітей про хвойні та листянідерева, вміння розпізнавати їх за словесним описом; продовжувати вчити малювати на основі власних спостережень, уявлень, використовуючи різні техніки; правильно розміщувати малюнок на папері; формувати бажання емоційно ставитись до природи; розвивати мислення, пам'ять, увагу, уяву; виховувати почуття прекрасного, вміння долати труднощі.

Матеріал:музика П.І.Чайковського«Осіння пісня»,зображеннядерев, тоновані аркуші паперу, пензлі, кольорові мильні бульки, соломинки; зубні щітки, тички з тканини. гуашеві фарби.

 

Хід заняття

 

Вихователь розповідає казку про осінь

Якось погожого осіннього дня піднявся в небо великий Повітряний змій. Глянув він довкола й замилувався.

-Що за краса! А таки гарна осінь!

Почула ті слова Сорока, повторила та й полетіла далі, повторюючи:

Але й осінь! Ну й краса.

Побачила вона горобця, що дзьобав засохлу грушу на дереві.

Бачив?! Що за красуня осінь!

Чого репетуєш?

Кра-са, кр-ра-са!

А мені що з тієї краси? Ні хробачка, ні мушки тобі. Вже котрий день соняшником перебиваюсь!..

І то правда, - погодилась Сорока.

Що з тої краси.

Полетіла до корови, що жувала пахуче сіно.

Чула, - кричить, - усі кажуть Осінь - красуня!

А що з тієї краси, коли ні комара ні мухи?!

Ну й дурепа ж ти, - замукала Корова.

То ж і є краса, що немає твоїх мух та комарів, тим і гарна осінь!

Агов, вухастий! Ти як гадаєш, осінь гарна?

Та що ж у ній гарного? Глянь, як листя облітає - біда!

Ой біда з тією осінню.

Отож і я кажу, що біда з тією осінню, - заверещала Сорока і подалась до Ведмедя, що попався на галявині.

 

Біда, біда йде, Мишко! Незабаром все листя пообпадає - тоді нідене заховаєшся: ні за кущем, ні за деревом...

А все через оту осінь!

Посміхнувся Ведмідь:А чого це мені під кущами ховатись? Я собі барліг на зиму приготував. Бачиш, який матрац сухим листям набив.Осінь гарна!І я осінь шаную, - сказала Білочка.

Вона щира і вродлива, і нас до зими готує. Он скільки нам подарувала грибів, жолудів, горішків, ягід. Добра осінь лагідна!

Зовсім заплуталась Сорока, чи гарна осінь, чи ні?

Вихователь:

А як ви думаєте, діти, осінь гарна?

Чим вона вам подобається?

Так, вона всюди на деревах розвішала жовто-багряні ліхтарики, проводжає пташок у вирій, допомогла звірям готуватися до зими.

Діти, а давайте пригадаємо, які дерева ростуть у лісі? (Ялинки, сосни, дуби, клени, берези).

Скажіть, а чи є листочки у ялини, сосни?

А що замість листочків?

Якого кольору ці голки?

Як їх ще називають?

А тепер перевіримо хто з вас спостережливий. Ви всі бачили ялинки і сосни.

Молодці! Я бачу ви всі спостережливі. Давайте з вами пограємось у гру «Пізнай за описом», перевіримо чи добре ви знаєте дерева.

  •     Це дерево має високий міцний стовбур, на верхівці якого ростуть гілки з вузькими довгими зеленими голками, на гілках цього дерева білки завжди знаходять свою улюблену їжу (сосна). (Додаткове запитання: Що знаходять білки на гілках сосни?)
  •     Це дерево має білий тонкий стовбур з чорними плямами. Його довгі гілки, мов коси дівчат, схиляються майже до землі. Листочки маленькі і мають лікувальні властивості. З цього дерева на весні збирають смачний сік (береза). (Додаткове запитання: Як називається цей сік?)
  •     Могутній товстий стовбур з широкою кроною. Листя цього дерева має чудернацьку форму. Восени на ньому з'являються одні з улюблених припасів білочки (дуб). (Додаткове запитання: Як називаються ці припаси?)
  •     Високе дерево з широким стовбуром та звуженою доверху кроною. Листя
  •      
  •     широке, середнього розміру. У червні з гілок цього дерева на землю падає щось схоже на пух (тополя). (Додаткове запитання: Яке з описаних дерев не росте у лісі?)
  •     Де росте це дерево? (Біля доріг, у парках)
  •     Ми з вами побували в осінньому лісі і побачили, що в ньому росте багато різноманітних дерев. А зараз передайте свої враження від осені у малюнку. Намалюйте дерева в осінньому вбранні, які вам найбільше сподобались.
  •     У кінці заняття вихователь проводить аналіз дитячих робіт.

 

Тема: «Ялиночка» (малювання по солі або посипання сіллю)

Мета: розширювати й поглиблювати знання дітей про хвойні дерева, будову дерева, ознайомлювати  з нетрадиційним способом малювання посипання сіллю, розвивати емоції й міміку; учити радіти з результатів роботи

Матеріали: зображення хвойних дерев; аркуш, фарба, волога канчірка, серветка, сіль, вода для миття пензля

Хід заняття

1. Створення позитивного настрою.

Вправа «Здрастуй!»

Здрастуй, сонце золоте!

Здрастуй, небо голубе!

Здрастуй, деревце мале!

Здрастуй, чистий білий сніг!

Привітав я вас усіх!

(Діти виконують нахили уперед, начебто кланяються один одному, вітаючись.)

2. Мотивація діяльності.

— Скажіть, будь ласка, яка зараз пора року? Як ви здогадалися?

— Які опади найчастіше бувають узимку? Що можна сказати про сніг?

— Чим вкриваються річки й озера узимку? Який буває лід?

— Назвіть, будь ласка, зимові місяці.

— Як виглядають дерева взимку? (Тихі, замріяні, вкриті снігом, як ковдрою, одягнені в снігові шуби, дрімають під сніжною ковдрою.)

Давайте послухаємо історію про ялинку.

Зібралися лісові тварини на галявину до ялинки, щоб прикрасити Її. Аж бачать — дроворуби зібралися рубати дерево. Лісові жителі прогнали дроворубів і встигли порятувати ялинку. Якби ж усім ялинкам так щастило! Як було б гарно. А в оселях нехай стоять собі штучні деревця або намальовані. А якщо хтось іще не вміє малювати ялинку, ми навчимо!

3. Фізкультхвилинка «Під снігом»

На ялинку сніг спадав, (Присідання.)

Голочки їй лоскотав, (Згинання пальчиків.)

Гілочки додолу гнув, (Нахили до кожної ноги.)

В білу шубку загорнув, (Імітація з махами рук.)

Щоб ялинка мила

Спала, не тремтіла. (Імітація.

4. Образотворча діяльність.

— Сьогодні ми з вами виконаємо цікаву роботу намалюємо ялинку, але з використанням нетрадиційної техніки малювання посипання сіллю.

Виконання роботи:

  • Розташувавши вертикально аркуш, знайдіть його серединку.
  • Малюємо ялинку

– Доки фарба не висохла, посипати малюнок сіллю, яка надасть роботі зернистості

5. Рухлива гра «Ялинка».

Одна дитина стоїть в середині кола та тримає в руках бубон.

Вихователь з дітьми стають в коло обличчям до «ялинки» і виконують відповідні рухи, проказуючи:

Ой, ялинко зелененька,

Ти була колись маленька,

А тепер ти ось яка-

І висока , і струнка.

Ось така, ось така-

І висока, і струнка.

Біля тебе ми, ялинко,

Заспіваєм пісню дзвінко,

Візьмем руки у бочок,

Затанцюєм гопачок.

Ялинко, пограй з нами!

«Ялинка» з бубном стає між двома дітьми. За командою діти оббігають коло в протилежні сторони. Хто перший підбігає і вдаряє в бубон – той переможець.

6. Перегляд та обговорення дитячих робіт.

Виставка дитячих робіт. Діти розповідають про свої роботи. Вихователь дякує дітям за малюнки і відзначає, що кожен зміг створити неповторний образ ялинки.


 

doc
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
3653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку