КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ
(СЕРЕДНЯ ГРУПА)
ВИХОВАТЕЛЬ:
ЄРГІНА ОЛЬГА ОЛЕГІВНА
СМТ НОВОВОРОНЦОВКА, 2021
МЕТА
Продовжувати вчити дітей грати у квест-мандрівки; вчити розрізняти види матеріалу, з яких виготовлені предмети навколо. Ознайомити дітей із поняттями «легкий», «важкий»; із прислів’ям «Дружба – то велика сила», вчити розуміти його.
Вправляти в умінні орієнтуватися у просторі, використовуючи слова «наліво», «направо»; у називанні видів транспорту, розрізненні їх характерних звуків; у вживанні іменників чоловічого роду у Р. в.; складанні простих речень.
Закріпити уміння досліджувати пісок, використовувати геометричні фігури як матеріал для конструювання, називати їх основні властивості, колір;
виконувати завдання з конструювання із геометричних фігур за уявою; назви та зображення цифр.
Розвивати уміння досліджувати, висувати припущення; мовлення та кругозір.
Виховувати почуття дружби, піклування про тварин і тих, хто потребує допомоги.
МАТЕРІАЛ: іграшковий телефон, ящик з піском та предметами у ньому (м’ячики, залізні підкови, дерев’яні кубики, пластмасові машинки), ємність з водою, ілюстрація вулика, ілюстрація «Заячої комори», геометричні фігури різних розмірів та кольорів, дороговказ, окуляри для агентів (з фетру), кошик з горіхами, аудіозаписи (голос-повідомлення Зайчика, транспорт, телефонний дзвінок, набір номера телефону, пісня про дружбу)
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь. Добрий ранок! Добрий час!
Рада бачити я вас!
Треба дружно привітатись
Посміхнутись, обійнятись.
Усміхніться ви гостям,
Будуть раді вони вам.
Вихователь звертає увагу на те, що настрій не повинен залежати від погоди чи від пори року.
Дзвоне телефон. Чути голос Зайчика.
«Доброго ранку, малята, любі хлопчики й дівчата! Трапилася в мене біда. Потрібна ваша допомога. Ціле літо ми трудилися усією заячою родиною, збирали запаси на зиму, але забув я, де сховав ключа від комори. Допоможіть нам його відшукати»
Вихователь. – Допоможемо? Ми відшукаємо, де схований ключик, але потрібно виконати нам завдання. Пропоную уявити себе таємними агентами і вирушити до пригод!
Діти і вихователь одягають окуляри таємних агентів.
Вихователь.- Все! Ми готові подорожувати. Підкажіть-но мені, на чому можна подорожувати?
Дидактична гра «Відгадай звук»
Мета: вправляти дітей у називанні видів транспорту; впізнавати характерний звук транспорту.
Вихователь тримає в руках дороговказ із рухомою стрілкою діти визначають напрям руху – направо-наліво. Під слова «Загудів паровоз : «Не боюся я гроз! Чох-чох, чух-чух! У далекий край помчу!»» діти шикуються у колону і прямують до І-ї зупинки.
Стрілка дороговказу задає напрям рухатися направо.
Зупинка №1. Загадкова планета.
Діти зупиняються біля ящика з піском.
Вихователь. – Що це, діти? Правильно, це пісок. Подивіться на нього, візьміть у долоньки, потріть між долоньками, між пальчиками. Що ви бачите? Це маленькі піщинки. Пісочок утворюється із каміння, яке знаходиться у горах. Водичка і повітря руйнують його на маленькі піщинки, так і утворюється пісочок.
Дидактична гра «З якого матеріалу виготовлений предмет?»
Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти види матеріалів з яких можуть бути виготовлені предмети навколо, називати їх.
Зразок. У мене в руках машинка. Вона виготовлена із пластмаси. Машинка – пластмасова.
Вихователь. – Молодці, малята. Усі матеріали, з яких виготовлені ці предмети легкі або важкі. Пропоную вам перевірити це за допомогою води. Якщо предмет потоне – то виготовлений він із важкого матеріалу, якщо попливе – то з легкого.
Пошуково-дослідницька діяльність. «Легкі та важкі матеріали»
Мета: ознайомити дітей із поняттями ваги (легкий-важкий)
Гудок паровоза. Стрілка задає напрям рухатися наліво.
Зупинка №2 «Таємничі фігури» (На столах лежать тарілочки для кожної дитини із різними геометричними фігурами різних розмірів та різного кольору)
Вихователь. – Ми прибули з вами на другу зупинку, яка називається «Таємничі фігури». Що у вас на тарілочках? Що можна з ними робити? Візьміть фігуру, яка вам подобається. Опишіть її. (Вихователь дає змогу 2-3 дітям описати фігуру, інші діти називають фігуру та її колір)
Дидактична гра «Склади друга для Зайчика»
Мета: закріпити уміння використовувати геометричні фігури як матеріал для конструювання.
Діти складають звірят із геометричних фігур за власним задумом.
Фізхвилинка «Я твій друг»
Я твій друг, і ти мій друг.
Друзі ми навколо.
В мене ніс, і в тебе ніс.
В нас носи чудові.
В мене щічки, в тебе щічки.
Гарні та м’якенькі.
Я твій друг, і ти мій друг.
Друзі ми раденькі.
Гудок паровоза. Стрілка задає напрям рухатися направо.
Зупинка №3 «Секретна комора»
Вихователь. Діти, як ви думаєте, що запасав Зайчик на зиму? Що ще полюбляє їсти Зайчик?
Подивіться уважно на картинку. Як ви думаєте, чи є у Зайчика в коморі такі продукти?
Дидактична гра «Чого немає у заячій коморі?»
Мета: вправляти дітей у вживанні іменників чоловічого роду у Родовому відмінку.
Зразок. – У заячій коморі немає меду.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вихователь. – Діти, це було останнє завдання, а ось і пудказка, де сховав Зайчик ключа від комори. Вихователь показує картинку, на якій зображений вулик.
Дидактична гра «Телефонуємо Зайчику»
Мета: закріпити назви та зображення вивчених цифр.
Вихователь називає число, а діти натискають відповідну цифру на телефоні.
Гудок паровоза. Стрілка задає напрям рухатися наліво.
Вихователь. Вам сподобалося допомагати Зайчику? Бути таємними агентами? Як ви думаєте, чому ми так швидко впоралися із завданнями і змогли їх вирішити? Правильно! Бо ми діяли дружно!
Чути стукіт у двері. За дверима вихователь знаходить кошик із гостинцями та листівкою від Зайчика: «Дякую, любі малята за допомогу. Тепер нам не страшно зимувати! У народі говорять : «Дружба – то велика сила». Запам’ятайте ці слова і ви зможете долати будь які труднощі. Надсилаю вам лісових гостинців»
Вихователь. – Що сказав Зайчик про дружбу? Як ви розумієте ці слова? Молодці. Ви були справжніми агентами. Час агентам підкріпитися і поласувати гостинцями. Візьміть собі у руки по 2 горішки. Смачного!
Діти ласують горішками і обмінюються враженнями від заняття.