Конспекту уроку інформатики «Алгоритми з розгалуженням» в 4 класі.
Мета роботи:
формувати предметні компетентності: розуміння сутності поняття розгалуження; Розуміння відмінностей між повним та неповним розгалуженнями; уміння складати, виконувати, змінювати алгоритми з розгалуженнями;
розвивати ключові компетентності:
Очікувані результати: учні повинні уміти складати, налагоджувати, тестувати програми з розгалуженням.
Обладнання: комп’ютер зі встановленим середовищем програмування Scratch 2, презентація до уроку, проектор та екран, картки із самостійною роботою, чисті аркуші паперу.
Хід уроку.
І. Організаційний етап.
Повторення правил поведінки в кабінеті інформатики.
IІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа « Лабіринт» (діти сидять у колі на стільцях, вчитель дає команди «Встаньте», «Зробіть 2 кроки вперед», « Поверніться кругом» і т. д.)
Гра «Істине-хибне»
- яблука ростуть на груші;
- ви навчаєтесь у 8-му класі;
- підручник є джерелом інформації;
- число 889 більше за число 988;
- Харків – це столиця України;
- зайці живуть на деревах;
- Дніпро впадає в Чорне море;
- у Дніпрі є дельфіни.
За кожну правильну відповідь з′являється буква
- Що таке команда?
- Що таке алгоритм?
- Слово складається з букв, а з чого тоді складається алгоритм?
- Хто може бути виконавцем алгоритму?
- Складіть алгоритм приготування вареного яйця.
IІІ. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації .
Сьогодні ми познайомимось з новим типом алгоритмів – алгоритм з розгалуженням.
Розгалужених алгоритм - це алгоритм, в якому є розгалуження. Розгалуження в алгоритмі – таке місце в алгоритмі, де потрібно зупинитися і вирішити, яку команду виконувати далі.
При побудові таких алгоритмів використовують алгоритмічну структуру розгалуження.
Структура розгалуження повної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо — то — інакше», у якому після «то» та «інакше» записують не висловлювання, а команди, які необхідно виконати залежно від істинності висловлювання, записаного в умові.
Для складання алгоритмів із розгалуженням у середовищі Scratch використовуються блоки з групи Датчики. Ці блоки можуть бути складовими відповідних команд, що передбачають виконання певних дій після перевірки висловлювання на істинність чи хибність.
Складені умови, які використовують сполучники І, АБО, НЕ можна описати за допомогою блоків із групи Оператори.
ІV. Усвідомлення набутих знань
Робота в групах. Подумайте і схематично зобразіть програму за допомогою алгоритму з розгалуженням, в якій виконавець буде запитувати температуру води і після відповіді, визначатиме її стан.
Пригадаємо: якщо температура води < 0 або = 0, то це лід,
якщо температура води > 100 або = 100, то це пар,
якщо температура води > 0 або < 100, то це рідкий стан води.
V. Фізкультхвилинка
Сильний вітер до землі
Гне дерева молоді.
А вони ростуть, міцніють,
Вгору тягнуться, радіють.
Вітер віє нам в лице;
Захиталось деревце.
Вітерець все тихше, тихше,
Деревце все вище, вище!
VІ. Формування вмінь та навичок.
Створення алгоритму з розгалуженням в середовищі Scratch за складеним алгоритмом..
VІІ. Рефлексія навчальної діяльності.
По завершенню роботи діти здійснюють самооцінку навчальної діяльності за чек-листом.
Чек- лист
№ з/п |
|
Так |
Ні |
1. |
Мені вдалось самостійно створити алгоритм з розгалуженням |
|
|
2. |
Мені вдалось створити алгоритм з розгалуженням з допомогою вчителя |
|
|
3. |
Мені було важко працювати з програмою |
|
|