Тема: «Створення колажу із зображень»
Цілі:
• навчальна: навчити дітей створювати колаж в програмі;
• розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
• виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати, співпрацювати; виховувати повагу до думки інших.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Обладнання: комп’ютери, інструкційні картки, картки із завданнями, ребуси, галявина.
Програмне забезпечення: OOo4Kids 1.3
Література:
1. http://vsimppt.com.ua/lessons/4klas/urok7
2. Сходинки до інформатики: робочий зошит для 4 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/Г.В. Ламаковська, Г.О. Проценко, Й.А. Ривкінд-К:.Видавничий дім «Освіта», 2014р.
Хід уроку
І. Організація початку уроку.
1. Привітання.
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Тож і ми часу не гаймо -
І урок розпочинаймо.
Спочатку сідає краса, за нею сідає сила.
2.Створення емоційного настрою.
Діти, сьогодні у нас незвичайний урок – ми з вами протягом уроку повинні прикрасити інформаційну галявину. А чим саме ви дізнаєтесь відгадавши загадку.
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (комп’ютер )
Здобувати комп’ютери ми будемо виконувавши завдання.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
А девіз, з яким ми будемо іти протягом уроку, буде такий:
Думати – швидко,
Відповідати – чітко,
Працювати – дружно,
Запам’ятовувати – міцно.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
І перше завдання, після якого ми отримаємо комп’ютер – це розгадування Метаграми – це загадки з двома відповідями. Почнемо:
Мене ти здавна звик любити,
І завжди ситий ти за це.
Та тільки У на І змінити,-
Залізу я на деревце. (булка – білка)
Якщо із З це візьмеш слово –
То сильний дощ впаде раптово.
Коли ти З на С заміниш,
То у садку мене зустрінеш. (злива – слива)
І ось наша галявина поповнюється першим комп’ютером.
IV. Оголошення теми та мети уроку.
Ми з вами трохи розім’ялися, а тепер час дізнатися тему нашого уроку. Розгадайте ребус
(створення)
(колаж)
(зображення)
Отже тема нашого уроку «Створення колажу із зображень».
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Гра «Правила поведінки у комп’ютерному класі».
Але перед тим, як ми вивчимо, що ж таке «Колаж», ми повинні повторити правила поведінки у комп’ютерному класі.
У вас на партах є червоні та зелені квадратики, якщо я кажу правило, яке потрібно дотримуватись – ви піднімаєте зелений квадратик, якщо ж це хибне правило – то ви піднімаєте червоний квадратик.
• Дозволяється пересуватись по класу без дозволу вчителя (червоний)
• Забороняється приходити на урок у верхньому одязі (зелений)
• Дозволяється їсти під час уроку (червоний)
• Забороняється приносити сторонні речі у клас інформатики (зелений)
• Дозволяється галасувати. (червоний)
• Забороняється Класти одяг і сумки на столи; (зелений)
Молодці! Наша комп’ютерна галявина продовжує розквітати.
2.Розповідь вчителя.
- Діти, скажіть мені будь-ласка, що таке фото колаж? (це зображення, яке складається з інших зображень)
- Діти, скажіть будь-ласка, як ви гадаєте, для чого використовують колажі?(їх можна використовувати для подарунку наприклад: у ваших друзів день народження і ви хочете зробити якийсь незвичайний подарунок, то один із варіантів зробити красивий колаж)
- Хтось з вас робив коли-небудь колажі?(думка дітей)
- Зараз я вам покажу які колажі створила я, готовлячись прийти до вас на урок. (показ колажів)
- Діти, сьогодні ми теж з вами будемо створювати колаж і ці малюнки вам допоможуть. Ви можете розташувати рисунки також красиво, як це зробила я або ви можете це зробити так, як бажаєте ви.
3.Фізкультхвилинка.
Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П'ять! Шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли
Ніжками затупотіли.
Дев'ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли.
VI. Усвідомлення набутих знань.
- Діти, зараз ми з вами спробуємо створити колаж власноруч, тобто своїми руками. У вас на партах лежить один великий рисунок, а інші маленьки. Покладіть перед собою великий малюнок та наклейте у будь-якому порядку маленькі рисунки. У вас позаду маленьких рисунків є двусторонній скотч, обережно відриваємо його і робимо наш колаж. Подивіться як це роблю я.
VII. Практична робота.
1. Повторення безпечної роботи за комп’ютером
- Діти, давайте пригадаємо що не можна робити за комп’ютером? (Не шуміти, не ходити, тихо говорити, руки чистими тримати, не знайомі кнопки не натискати, слухати вчителя уважно).
2. Інструктаж до практичної роботи
- А тепер ви закріпите свої знання, виконавши практичну роботу за комп’ютерами. Ви отримали інструкційні картки, які лежать у вас на столах за комп’ютером. Будь-ласка, уважно читайте кожне завдання так виконуйте послідовно. Увага! Звертаю вашу увагу на 4 пункт інструкційної картки. На вашому робочому столі є папка під назвою «Рисунки_Осінь», рисунки для створення колажу знаходяться у цій папці. Якщо у вас виникнуть труднощі, то підіймайте руку, я до вас буду підходити і допомагати.
3. Робота за комп’ютером
Інструкційна картка
1. Запускаємо файл зі «OOo4Kids»
2. Натискаємо «Створити малюнок»
3. На верхній робочій панелі натискаємо «Відкрити»
4. Знаходимо нашу папку натискаючи «Робочий стіл», обираємо папку «Рисунки_Осінь», в якій у нас знаходяться наші рисунки, які ми будем
використовувати для нашого фото колажу.
5. Обираємо малюнок, який нам більше подобається для фону і розтягуємо його по
контуру.
6. Далі таким чином обираємо наступний малюнок. Натискаємо на «Із файла» ,
і обираємо наступний малюнок, який вам подобається. Далі зменшуємо малюнок до
маленького розміру та натискаємо «Ефекти» і повертаємо малюнок так, як
нам потрібно.
7. Далі працюємо за таким самим принципом. І створюємо наш колаж за тим же алгоритмом.
Ви маєте отримати результат як на рисунку нижче.
4. Офтальмологічна хвилинка
- Діти, подивіться на дошку. Це кольорові кульки. Я буду швидко називати кольори, а ви повинні уважно стежити за кольорами на дошці.
-Діти, наша галявина все розквітає і розквітає.
VIII. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Діти, скажіть мені будь-ласка що таке фото колаж?
- Яка інформація сьогодні для вас була новою?
- Чи була для вас практична робота складною?
- Діти,скажіть мені будь-ласка, що ви дізналися соьгодні на уроці?
- Що для вас вже було відомим?
1. Завдання за картками.
Діти, зараз я вам роздам картки з завданням. Вам необхідно знайти заховані слова.
2.Гра «Закінчи речення»
«Сьогодні я дізнався …».
«На уроці я навчився …».
«Мені сподобалося …».
«Важко було зрозуміти …»
Додаткове завдання.