КОНСТИТУЦІЯ РАДИ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ КЛАСУ

Про матеріал

Автор: Алла Шевченко


Головною запорукою процвітання держави є національно-патріотичне виховання молоді. Матеріали буклету спрямовані на реалізацїю мети:формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю; виховання у молодого покоління почуття патріотизму, відданості справі зміцнення державності, активної громадянської позиції .

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рада лідерів учнівського самоврядування 8-В класу

ЗОШ І-ІІІ №1  від імені всіх учнів класу,

висловлюючи їх волю та інтереси, спираючись на основні демократичні принципи учнівського самоврядування, дбаючи про більш повну реалізацію права учнів на освіту та розвиток внутрішнього світу, усвідомлюючи відповідальність перед власною совістю попередніми, нинішнім та прийдешніми поколіннями учнів школи,

приймає цю Конституцію –

Основний Закон учнівського самоврядування класу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

1.Розділ І.Загальні засади.

2.Розділ ІІ. Права,свободи та обов’язки

3.Розділ ІІІ. Рада учнівського самоврядування класу.

4.Розділ ІУ. Голова учнівської Ради учнівського самоврядування класу.

5. Розділ У. Заступник голови учнівської Ради самоврядування класу.

6. Розділ VІ. Центри Учнівської Ради самоврядування

7.Розділ УІІ. Класні збори.

8.Розділ УІІІ. Педагогічний колектив і Учнівська Рада самоврядування 8-В  класу.

9. Розділ ІХ. Прикінцеві положення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ І

ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ

Стаття 1. Рада самоврядування – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму. 

Стаття 2. Рада самоврядування має двоступеневу  структуру: загальношкільну і класну, з чітким взаємозв’язком органів учнівського самоврядування класів із загальношкільними, тобто перші підпорядковуються останнім, а педагогічний колектив школи здійснює консультативне педагогічне керівництво органами учнівського самоврядування обох рівнів.

Стаття 3. Положення Конституції повинні виконуватись як у стінах школи так і за її межами, якщо це не суперечить українському законодавству та нормативним документам школи.

Стаття 4. Учень, його освіта, здоров'я, честь і гідність, безпека визнаються в школі найвищою соціальною цінністю.

Стаття 5.  Конституція учнівського самоврядування має найвищу силу серед актів учнівського самоврядування. Всі нормативні акти приймаються на основі Конституції і повинні відповідати їй.

Стаття 6. Символами учнівського самоврядування є символи  школи – прапор, герб, гімн.

 

 

 

Розділ ІІ

Права, свободи та обов'язки

 Стаття 7. Усі учні є вільні і рівні у своїй гідності та правах.

Стаття 8.Права і свободи учня, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Стаття 9. Кожний учень має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права і свободи інших учнів, та має обов'язки перед громадськістю школи.

Стаття 10. Учні мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

Стаття 11. Кожен має право на повагу до його гідності. Ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню.

Стаття 12.  Кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань.

Стаття 13. Кожен має право на свободу світогляду і віросповідання.

 

Стаття 14. Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів учнівського самоврядування, та посадових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь.

Стаття 15. Кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу.

Стаття 16. Учням гарантується свобода літературної, художньої, наукової і технічної творчості, моральних інтересів, що виникають у зв'язку з різними видами інтелектуальної діяльності.

Стаття 17. Права і свободи учня захищаються. Кожному гарантується право на оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів учнівського самоврядування у шкільної адміністрації.

Стаття 18. Кожному гарантується право знати свої права і обов'язки. Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки учнів, мають бути доведені до відома всіх учнів. Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки учнів, не доведені до їх відома у порядку, встановленому законом, є не чинними.

Стаття 19. Ніхто не зобов'язаний виконувати нечесні розпорядження чи накази.

Стаття 20. Кожен учень зобов'язаний:

-  додержуватися Конституції та нормативних актів, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших учнів.

 

-   любити Україну, свій край, добром і турботою оточувати їх;

-   до батьків ставитися з повагою, слухати їхні поради;

-   для людей бути корисним;

-   бути вірним товаришем, допомагати в біді;

-   створювати красу, охороняти природу.

 

Розділ ІІІ

Рада самоврядування класу

Стаття 21. Рада самоврядування класу  – найвищий виконавчий орган учнівського самоврядування, робота якого спрямована на розвиток учнівської ініціативи, дисципліни  та особливостей у відповідності до задоволення своїх потреб та інтересів.

Стаття 22. Рада самоврядування класу обирається на загальних зборах і підзвітна їм один навчальний рік.

Стаття 23. Рада самоврядування класу складається з представників (голів) центрів класу.

Стаття 24. До членів учнівської Ради входять голова, заступник, голови центрів.

Стаття 25. Засідання учнівської Ради проводиться не рідше два рази на місяць.

Стаття 26. При виникненні проблем, які потребують негайного вирішення, учнівська рада засідає частіше.

 

 

 

 

 

Стаття 27. Час, місце проведення і повістка засідання учнівської Ради оголошуються головою як мінімум за 3 дні до його проведення.

Стаття 28. Учнівська Рада є дієздатною, якщо на засіданні присутні не менше 50%+1 член її повного складу.

Стаття 29. Рішення учнівської Ради ухвалюються відкритим голосуванням простою більшістю голосів.

Стаття 30. Рішення учнівської ради заслуховуються на зборах. На збори виносяться питання: звіти , повідомлення про діяльність класу,ліцею, застосування методів заохочення та покарання, що до конкретних вчинків, проведення підсумків, щодо справ, які відбувалися в класі,ліцеї.

 

Розділ ІV

Голова Ради самоврядування

Стаття 31.  Голова учнівської Ради є гарантом прав учнів, визначених законами.

Стаття 32.  Кандидати на Голову учнівської Ради висуваються як групою учнів, так і шляхом самовисування;

Стаття 33.  Голова учнівської Ради обирається таємним голосуванням у визначений парламентом день в присутності класного керівника;

 

 

Стаття 34.  Голова учнівської Ради обирається простою більшістю голосів учнів класів школи шляхом таємного голосування, терміном на один рік;

Стаття 35.  Право бути обраним має кожен учень класу;

Стаття 36.  Голова учнівської Ради приступає до своїх обов’язків на наступний день  після відкритого оголошення результатів виборів.

Стаття 37.  Голова уповноважений:

-  здійснювати загальний контроль за виконавською дисципліною;

- координувати роботу комітетів;

-  проводити засідання  Ради;

-  формувати ініціативні групи для вирішення певних завдань;

-  представляти Раду самоврядування на вищих рівнях;

-  призначати керівників проектів;

-    у будь-який момент узяти під особистий контроль будь-який з проектів, що проводяться членами центрів Ради;

-  зажадати від членів Ради звіт про виконану роботу;

- нести звіт про роботу Ради класу перед класним керівником та батьками;

- призначати час засідань Ради ;

-  бути ініціатором обговорення якого-небудь питання.

Стаття 38.  Голова має право

 

 

 

-   вирішального голосу (у разі розділення голосів «за і проти» порівну) на голосуванні  Ради  самоврядування;

-  бути присутнім на засіданні педагогічної Ради школи, виступати на захист учнів школи.

 

 

 

Розділ V

Заступник голови учнівської Ради

Учнівського самоврядування

Стаття 39.  Заступник голови  Ради учнівського самоврядування здійснює роботу по активізації діяльності центрів, контролює виконання  рішень засідань  Ради, є керівником класного інформаційного агентства, планує його роботу, здійснює оформлення матеріалів.

Стаття 40. У відсутності голови Ради учнівського самоврядування, володіє всіма повноваженнями останнього.

Стаття 41.  Рішення, прийняті заступником під час відсутності голови, можуть бути змінені останнім протягом 7 календарних днів.

 

Розділ VІ

Центри Учнівської Ради

 

 

 

 

Стаття 42. Кількість та перелік центрів встановлюється Радою учнівського самоврядування в залежності від потреб самоуправління.

Стаття 43. Кожен центр складається з 4-5 чоловік: радник центру, його заступник та члени.

Стаття 44. Радник комітету звітує на засіданні  Ради учнівського самоврядування. Систематично проводить роботу і подає заступникові голови  Ради учнівського самоврядування інформацію про її виконання. 

Стаття 45. До основних центрів  Ради учнівського самоврядування входять:

Центр «Феміда» внутрішніх справ та юстиції

Центр охорони здоров’я та спорту

Центр «Мистецька вітальня»

Центр «МаХсімум»

Центр екології та праці 

Центр освіти «Знання» 

Центр зовнішніх відносин Милосердя»

Стаття 46.  Центр «Феміда» внутрішніх справ та юстиції :

- пропаганда правових знань;

- збереження майна;

- сприяння підвищенню рівня культури поведінки;

- виховання в школярів свідомої дисципліни;

- підтримання порядку в класі, школі;

 

 

-  здійснення контролю за відвідуванням  школи учнів з неблагонадійних родин та учнів схильних до правопорушень;

- контроль чергування по школі та висвітлення результатів чергування;

- пропагує норм і правил культурної  поведінки в громадських місцях .

Стаття 47. Центр екології, праці та краєзнавства :

-  залучення учнів до участі в екологічних акціях;

- садіння дерев, кущів і квітів, робота по розбивці садів, парків; посадка дерев на честь видатних випускників.

-  робота з виявлення джерел забруднення навколишнього середовища;

-  пропаганда серед учнів господарності та економності;

 

Стаття 48.  Центр зовнішніх відносин «Милосердя»:

- встановлення дружніх стосунків з колективами сусідніх шкіл;

- допомога адміністрації школи у встановленню стосунків з підприємствами, фірмами щодо благодійної діяльності на користь школи.

Стаття 49.  Центр культури «Мистецька вітальня»:

-  проведення культурно-масових справ, організація шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіл між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;

-

 

 встановлення зв’язків з Будинком культури, Будинком дитячо-юнацької творчості, музеями;

-  вивчення побажань учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, проведення запису в гуртки.

- організація проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.

Стаття 50.  Центр освіти «Знання» :

- організація допомоги учням, які мають незадовільні оцінки;

- залучення учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;

-  допомога вчителям в організації тематичних вечорів;

-  участь в обладнанні навчальних кабінетів, організації виготовлення посібників, дидактичного і роздаткового матеріалу, облік і збереження обладнання;

- проведення  заходів, направлених на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників). 

Стаття 51.  Центр охорони здоров’я та спорту:

-  проведення спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів;

-  пропаганда здорового способу життя;

-  здійснення нагляду за фізичною формою учнів та станом здоров’я.

Стаття 52. Центр  «МаХсимум» :

- забезпечення необхідною інформацією;

 

 

- висвітлення роботи учнівського самоврядування та життя класного колективу у засобах масової інформації та на сторінках Інтернету;

- налагодження шляхів отримання інформації про оголошені конкурси, семінари і конференції, фестивалі, свята, місце та умови їх проведення;

- налагодження зв’язків та співпраці з редакціями газет, жур­налів, радіо- та телепрограм для дітей і учнівської молоді . 

 

Розділ VІІ

Класні збори

Стаття 53. Класні  збори – найвищий виконавчий орган, який збирається в міру потреби, але не рідше одного разу на місяць .

Стаття 54.  На зборах розглядаються питання, що стосуються життя класу: планування роботи , заохочення і покарання

окремих учнів, обговорення діяльності класу, шляхи покращання роботи та інше .

Стаття 55. На класні збори можуть бути запрошені  батьки, вчителі, інші члени учнівської ради .

Стаття 56. Класні збори можуть вносити пропозиції, які повинні розглядатися на засіданнях учнівської ради, з повідомленням про своє рішення  на лінійці.

Стаття 57. Головою зборів є староста класу.

 

 

Стаття 58. Староста класу – це учень, що слідкує за дотриманням учнями, викладачами та працівниками школи законів в межах класу, сприяє організації життя класного колективу.

Стаття 59. Старосту обирає класний колектив або призначає класний керівник.

Стаття 60. Староста звітується перед класним колективом, класним керівником, адміністрацією школи.

Розділ VІІІ

Педагогічний колектив і Учнівська Рада

8-В класу

Стаття 61. Педагогічний колектив надає допомогу Раді учнівського самоврядування у згуртуванні  класного колективу, розвитку активної громадської позиції та ініціативи учнів, їхніх творчих здібностей.

Стаття 62. Класний керівник всебічно сприяє роботі Ради учнівського самоврядування, надає допомогу у плануванні, аналізі, корекції та підбитті підсумків роботи.

Стаття 63.  Голова методичного об’єднання класних керівників та кожен вчитель - предметник координує роботу Ради учнівського самоврядування класу та її лідера, дає рекомендації щодо поліпшення роботи, надає допомогу у плануванні, аналізі, корекції та підбитті підсумків.

 

 

Стаття 64. Класний керівник здійснює педагогічне керування центром розвитку учнів і координує роботу центру та його

лідера, дає рекомендації щодо поліпшення роботи, надає допомогу в плануванні, аналізі, корекції та підбитті підсумків.

 

Розділ ІХ

Прикінцеві положення

Стаття 65. Конституція не може бути змінена, якщо зміни передбачають скасування чи обмеження прав і свобод учнів або якщо вони протирічать Законам України та внутрішнім нормативним актам школи.

Стаття 66.  Конституція набуває чинності з дня її прийняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Про нас пишуть…………

Наприкінці червня 2016р. з ініціативи благодійного фонду «ОВЕС» стартувала Всеукраїнська акція зі збору пластикових кришечок для подальшої переробки на протези для воїнів, постраждалих на сході України. 

З ініціативи 8-В класу ЗОШ І-ІІІ ст.. №1. ( кл.керівник А.В.Шевченко) у закладі організовано збір кришок з-під пластикових пляшок. До цієї акції активно підключилися всі учні даної школи. Адже навіть кілограм – це посильний вклад у добру справу. До речі, одна кришечка важить близько трьох грамів. Щоб назбирати на один протез, потрібно не менш як тонна кришечок, або ж- 80 тисяч пляшок з кришками. На протез руки потрібно 500 тисяч кришечок, ноги – 850 тисяч кришечок, на 1 інвалідний візок - 400 кг кришечок.

Попри цілком справедливий скепсис щодо реальності допомоги із протезуванням, вважаємо,що акція водночас розв’язує дві проблеми – екологічну та соціальну. Збираючи і здаючи пластикові кришечки на переробку для повторного використання, робимо подвійну добру справу. По-перше, зменшується обсяг отруйного сміття, яке століттями розкладається в рідній землі. По-друге, допомагаємо мужнім воїнам, які за нашу землю постраждали, повернутися до повноцінного життя. 

Звертаючись до всіх освітніх закладів міста, управління освіти просить підтримати ініціативу учнів ЗОШ І-ІІІ ст. № 1 та організувати збір кришечок . Факти, які вам цікаво буде дізнатися, якщо ви теж збираєте кришечки:

1. Протези з кришечок ніхто не робить. Сировина, отримана після їхньої переробки, йде тільки для виготовлення дрібних частин суглобової частини протеза. 

2. Зібрані кришечки здають на вторинну сировину , а виручені гроші планується витратити на оплату імпортних протезів для бійців АТО. 

3. Саме кришечки вирішили збирати, тому що матеріал, з якого вони зроблені, найбільш придатний. 

4. Кришечки мають бути чистими. 

Поширюймо цю інформацію для друзів, сусідів, родичів, знайомих.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тренінг професійного самовизначення

Дружня зустріч із директором школи О.А.Іваненко

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. ІРИНА ЯРОШИНСЬКА
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
786
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку