Консультація для батьків

Про матеріал
Матеріал містить інформацію для батьків дошкільнят про важливість розвитку пізнавальних психічних процесів, а саме - пам'яті, за допомогою заучування віршів. Матеріал консультації можна використовувати на батьківських зборах ЗДО.
Перегляд файлу

Розвиток пам’яті: вчимо вірші з дошкільнятами

Консультація для батьків

Всі ми знаємо, що одна з важливих якостей, що сприяють успішному навчанню – це пам'ять. Кожен із нас зі свого шкільного досвіду знає, що тим дітям, які добре та швидко запам'ятовували матеріал, вчитися було легше.

Пам'ять розвивається з дитинства, що раніше, то краще. І один із способів розвитку пам'яті, це заучування віршів. Дитяча пам'ять дуже сприйнятлива, все завчене в дитинстві пам'ятаємо до глибокої старості. Коли малюк вчить вірші, він удосконалює своє мовлення, розширюється його світогляд і словниковий запас. Не варто вимагати, щоб дитина відразу повторювала і запам'ятовувала. Просто читайте самі кілька разів один вірш, повторюйте його частіше і так ненав'язливо завчіть його. Головне, не змушуйте – вчіть тоді, коли дитина в настрої. У дитячому колективі не всі діти у групі однаково добре слухають та запам'ятовують вірші. Тому краще вчити вірші й вдома, тоді Ви точно знатимете, як заучує вірші Ваша дитина і допоможете їй у разі труднощів.

Скільки віршів треба вивчити? Відповідь проста: чим більше, тим краще. Заучуйте невеликі вірші частіше, поступово збільшуючи та ускладнюючи, цим Ви збільшуєте обсяг пам'яті. Повторюйте періодично вірші, які вивчили давно, не забувайте їх. Це тренує та розвиває довготривалу пам'ять. Діти люблять і із задоволенням заучують вірші дитячих письменників, невеликі жартівливі вірші легко запам'ятовуються дітьми та розвивають їхню пам'ять.

Діти легко запам'ятовують динамічні вірші, з простими конкретними словами, тому що так їм легко створити образ предмета. Дуже добре, коли у вірші багато іменників та дієслів. Це створює відчуття дії. Дітям важко вивчати вірші з абстрактними словами, образними висловлюваннями, важкими прикметниками. Наше завдання не стільки показати красу рідної мови, скільки розширити словник дитини та розвинути її пам'ять. Хороша пам'ять – необхідна якість для успіху. Доведено, що між мовною функцією та загальною руховою системою існує тісний зв'язок. Сукупність рухів тіла та мовних органів сприяє зняття напруги, дотримання мовних пауз, формуванню правильної вимови, а підключення тактильних відчуттів до роботи, покращить та прискорить запам'ятовування віршованого тексту. Це допомагає швидше, легше заучувати вірші та емоційного розповідати їх, тому що в роботу включається не лише слуховий, а й зоровий та руховий аналізатори. Таким шляхом ми перетворюємо заучування віршів на цікаву та корисну для розвитку емоційної сфери дитини гру.

Навчання розповіді віршів буде гарною підготовкою до театралізованої діяльності. Діти – чудові актори: варто комусь із них надіти хоча б частину якогось костюма, як він одразу ж входить у образ. Наше завдання - захопити дитину грати якнайдовше, разом повести в грі за собою, даючи можливість зробити щось по-своєму, дати свободу вибору, тобто. виявляти партнерську позицію, коли дорослий грає разом із дітьми на рівних, щиро, по-справжньому.

Підготувала Анастасія Хасієва, практичний психолог Маріупольського НРЦ «Сонечко»

 

 

 

docx
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку