Консультація для батьків « Дослідно - експериментальна діяльність на музичних заняттях з дітьми дошкільного віку»

Про матеріал
Дитинство - це не тільки найщасливіша і безтурботна пора життя людини. Це період найбільш інтенсивного формування особистості. Діти дошкільного віку вже за своєю природою дослідники. Невтомна жага нових вражень, допитливість, постійно проявляється бажання експериментувати, самостійно шукати істину, поширюється на сфери діяльності.
Перегляд файлу

Консультація для батьків

« Дослідно - експериментальна діяльність на музичних заняттях з дітьми

 дошкільного віку»

   Дитинство - це не тільки найщасливіша і безтурботна пора життя людини. Це період найбільш інтенсивного формування особистості. Діти дошкільного віку вже за своєю природою дослідники. Невтомна жага нових вражень, допитливість, постійно проявляється бажання експериментувати, самостійно шукати істину, поширюється на сфери діяльності.

   З давніх часів у багатьох країнах маленьким дітям батьки клали в колиски різноманітні яскраві іграшки, які неодмінно мали свій голос. Їх зараз називають - брязкальцями. Немовлята, крім хапання цієї іграшки руками, обмацування і випробування на смак, прислухаються до звуків, які вона видає. Так дитина за допомогою експериментування зі звучними предметами починає пізнавати світ.

   Діти одного, двох років часто експериментують зі звуками: стукають паличкою по поверхні столу або стільця, по залізної кришці каструлі або скляній гуртку. Так вони намагаються почути «голос» предмета. Але іноді стукіт палички по поверхні будь-якого предмета повторюється дитиною в певній ритмічній послідовності. І деякі діти самостійно приходять до виконання не тільки якогось музичного ритму, але невигадливій мелодії дитячої пісеньки. Біографами відомих музикантів описувалися факти, коли композитори, будучи дітьми, стукали по різних предметів, витягуючи ту музику, яка звучала у них в голові. П. І. Чайковський, наприклад, вистукував мелодію на віконному склі, в результаті чого вікно було розбите, а сам маленький Петя весь був поранений. М. І. Глінка любив стукати по великим мідним тазам, імітуючи звук дзвонів і виконуючи свою власну музику.

   Самі діти часто роблять собі невигадливі музичні інструменти: дудочки, свистульки з стебел і плодів рослин, за допомогою дорослих роблять свистульки з глини. У дитини розвивається великий інтерес до світу звуків - в тому числі і прикладної. Адже саме саморобні музичні інструменти будять творчу думку, допомагають зрозуміти дітям, звідки і як народжуються звуки.

   Наведені вище приклади і дослідження психологів А. В. Запорожця, Х. Вагнера, Ж. Піаже та інших дозволили встановити важливу особливість дитини-дошкільника в прагненні пізнавати, експериментувати, отримувати нові знання, вміння і навички.

   Визначальним завданням педагога повинно стати створення умов для вільного експериментування дитини. Необхідно підштовхнути дитину до пошуку вирішення тієї, чи іншої задачі, пробудити в ньому інтерес до пізнання, прагненню самостійно задавати питання, узагальнювати отримані уявлення, робити висновки. Педагог-музикант повинен допомогти дитині розглянути звичайний предмет, явище з різних сторін, а не тільки з точки зору його безпосереднього використання, виявити його не зовсім звичні особливостей. (Наприклад: папір каже, має здатність передавати нам звичні і впізнаванні на слух звуки навколишнього світу, буває «паперова музика», осіннє листя розповідають, подорож веселою бурульки.)

   Чим же цікаві такі експерименти для педагогів-музикантів? Тим, що дозволяють дітям самим досліджувати властивості і можливості певного предмета і явища, чому в звичному і побутовому світі відкривається для них нова музична звучить країна.

   У чому складність таких занять? У тому, що необхідний комплексний стиль піднесення теми, при якому мова, поезія, музика, музикування, рух спліталося б воєдино, пронизуючи музикальністю кожну гру.

   Мабуть головне, щоб творча і дослідницька діяльність не перетворювалася для дітей в нудне заучування, а приносили дітям радість, задоволення, нові відкриття. В процесі музичної дослідницької діяльності дошкільнята вчаться розуміти, що їх оточує світ звуків, а при виконанні творчих завдань у них розвиваються уважність, вміння зіставляти і аналізувати, комбінувати, знаходити зв'язки і залежності - все те, що сприяє розвитку творчих здібностей.

docx
Додано
28 жовтня 2023
Переглядів
118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку