Заняття молодшої групи зі сталого розвитку
" Бережемо папір - бережемо ліс"
Мета: формувати первинні поняття про те , що природу потрібно берегти; уявлення
про папір;
вчити встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;
розвивати дослідницькі дії;
виховувати дбайливе ставлення до паперу, лісу, дерев; допитливість,
ощадливість, інтерес до паперу.
Атрибути: дерева, ялинки, пеньки, дрова, речі виготовлені з паперу; картинки -
посмішка, сердечко, повітряний поцілунок; кошики; макет маленького
деревця чи гілочки; мелодії., макулатура.
Активізувати словник: папір, ліс, дерева, ялинки, пеньок, макулатура.
( Звучить тиха мелодія діти стоять у колі)
- У нас сьогодні ніби свято. До нас завітали гості у групу. А поки на мене подивіться. Мені весело посміхніться. І до гостей поверніться....
Давайте привітаємося з ними користуючись картинками-підказками.
( вихователь показує картинки:
- посміхаємося гостям
- з рук складаємо сердечко
Повітряний поцілунок - відправляємо гостям повітряний поцілунок)
- Молодці привіталися, а тепер відправляємося у подорож.
( звучить мелодія лісу, вітру)
- Закривайте оченята й уявіть, що подув вітерець й переніс нас до лісу.
( 1- локація: декорації стоять або намальовані та вирізані дерев, ялинки- створити
ілюзію лісу).
- Відкривайте оченята, озерніться навкруги ( діти озираються)
- Що ви бачите? Але відповідає той, до кого торкнеться чарівна гілочка (можна використати листочок)
( відповіді дітей)
- А як Ви гадаєте, навіщо нам потрібні дерева? ( відповіді дітей)
( звучить мелодія лісу)
- Я прошу Вас закрити оченята і перетворитися на деревце.
Психогімнастика " Я- дерево"
1,2,3 - на дерево перетворись ( крутимося один раз навколо)
Я - дерево. ( стаємо як я, як деревце)
Мої ноги - це стовбур ( ноги на ширині плечей) ми міцно стоїмо на землі.
Мої руки стають гіллям ( руки в сторони і пальчики розведені)
Гілочки відчувають свіже повітря і тягнуться до неба ( руки в сторони вгору)
Наше гілля полюбляє бавитися з вітром ( руки - гілочки шевеляться)
Тихенько вітер повіває ( дітки дмухають на пальці рук, ніби шелестять листочки)
Він хмаринки розганяє ( гойдають руками)
Вітер сили набирає ( діти сильно хитають руками)
Він дерева нахиляє ( нахили тулуба вліво, вправо)
( звучить мелодія сильного вітру)
( вихователь поступово підводить дітей до тієї 2 локації : де зображено
мало дерев та дрова , висять картинки : серветок, книг, зошитів, все що
виготовлене з паперу. Під цими деревами стоїть корзина в якій паперовий кораблик, туалетний папір, паперовий рушник, газета, пальто вирізане з паперу, стілець з паперу, штани з паперу, капелюх від сонця , ліжко з паперу)
- Дітки, присядьте на стільці ( вони стоять півколом)
( звучить тихо мелодія - шум дерев)
Дидактична гра " Буває - не буває"
- Зараз ми пограємо в гру. Той до кого я торкаюся "чарівною гілочкою"
( листочком) бере з корзинки одну річ та говорить чи буває така річ. Якщо цю річ дійсно виготовляють з паперу говорите - буває, якщо не виготовляють говорите - не буває.
(діти сидять на стільцях, вихователь проходить з корзинкою, діти розбирають пред-
мети і потім несуть свої предмети в дві різні корзинки : 1- буває, 2- не буває але
тільки тоді, коли вихователь торкнеться до них )
( під час гри проводиться індивідуальна робота за потребою)
- Які ж Ви молодці!
(звучить шум вітру)
- Давайте відпочиньмо.
Фізхвилинка
* Працювали, потомились ( ходьба на місці)
* Відпочити захотілось ( руки до голови ніби сплять)
* Захиталися дерева ( нахили тулуба)
* Гнулись віти до землі ( нахили вперед до підлоги )
* Під сонечком зросли ( на носочки і до неба ручки )
* Височенькі стали ( руки на пояс )
* Від тепла і від водиці ( обійняти себе)
* Ростемо гарненькі ми.
- А тепер ми з Вами крокуємо далі. Ідіть за мною.
( вихователь підводить дітей до 3 локації. навколо зображені пеньки, дрова, лежать
книги, зошити, туалетний папір).
- Ой, а що ми чуємо? ( відповіді за допомогою листочка )
- Так, це шумить вітер. Але погляньте що трапилося з деревами? Погляньте, скільки всього лежить? А що це? ( папір)
- Так, ці всі речі виготовлені з паперу, з дерев. Щоб зробити 10 таких альбомів
( показати їх) довелося зрубати одне деревце. Чим більше виготовляють паперу,
тим менше залишається дерев. Якщо Ви будете берегти папір, то збережете багато
дерев. І якщо зникнуть дерева, все загине навколо ( тварини, птахи, рослини).
А ось, щоб зберегти ліс, дерева то люди навчилися виготовляти папір з макулатури. ( вихователь показує корзинку, в якій зібрана макулатура)
- Але про макулатуру ми поговоримо на наступному занятті.
Підсумок заняття
Відповідає той, кого торкнеться чарівний листочок.
- А зараз давайте пригадаємо чи можемо даремно витрачати папір?
- Для чого нам потрібен папір? А дерева?
- Ось і закінчується наше заняття ( шум дерев - музика стає голосніше )
- Дерева хочуть від нас щось почути. (мелодія )
- Вони просять нас берегти папір і дбайливо ставитися до речей, які зроблені з
паперу. Обіцяємо? ( обіцяємо)
( вихователь підводить дітей до 1 локації - зеленого лісу і звучить тиха гарна
мелодія)
- Отже, ми будемо берегти ліс, дерева, папір. А погляньте, що в нас тут під
деревцем в кошику? ( діти дивляться з вихователем)
- За те, що ми обіцяли берегти ліс, то нам за це дарунок - смаколики.
Пригощатися будемо пізніше, а спочатку попрощаємося з гостями повітряним
поцілунком. До побачення.
(Діти йдуть за помічником вихователя)
1