Комплексне заняття з розвитку мовлення та художньої літератури для дітей раннього віку.
Тема:Заучування вірша Т. Карпенко « Кульбабки»
Мета: Сприяти розвитку мовлення, дитячої пам’яті, мислення, застосовуючи прийоми мнемотехніки. Виховувати старанність,доброзичливість. Продовжувати знайомити дітей з літературними творами. Учити запам’ятовувати і повторювати за допомогою мнемотаблиць невеличкий вірш, дотримуючись відповідного темпу, дикції, сили голосу.
Матеріал: квіти кульбабки, мнемо таблиці.
Хід заняття
- Вчора травка зеленіла,
А кульбабок не було…
А сьогодні – гляньте скільки
Їх, жовтеньких, розцвіло!
- Діти, як називаються ці квіти? ( кульбабки)
- Скільки їх? ( багато)
- Які вони?( жовті, маленькі, гарні)
- На що вони схожі? ( на сонечко)
- Діти, хочете віршик про кульбабки почути? Тоді сідайте усі зручненько і слухайте гарненько.
- Наче жовтенькі курчатка
Заховались у траві.
Це малесенькі кульбабки
Усміхаються мені.
- Діти, про які квіти віршик? (про кульбабки)
- На кого вони схожі?( на курчатка)
- Де заховалися кульбабки? ( у траві)
- Які кульбабки великі чи маленькі? ( маленькі)
- Що роблять? ( посміхаються)
- Кому посміхаються? ( мені)
- А тепер давайте присядемо і уявимо, що ви маленькі кульбабки і трішки пограємо.
Фізкультхвилинка
Сонечко в траві зійшло
Посміхнулось, розцвіло.
Потім стало біло- біло
І за вітром полетіло.
- Діти, давайте разом подмухаємо на кульбабку.
Вправа на дихання
- А зараз пропоную вам послухати ще раз вірш.
Повторне читання вірша
- Давайте спробуємо разом розказати вірш. Я буду починати, а ви закінчувати. В цьому нам допоможе ось така картка.
Д/г « Продовжи віршик» ( мнемотаблиця)
- Наче жовтенькі…. ( курчатка)
- Заховались … ( у траві)
- Це малесенькі курчатка… ( кульбабки)
- Усміхаються… ( мені)
- Молодці, діти. А може хтось сам спробує розказати цей вірш?
Читання дітьми
- Сподобався вам вірш? Про яку квітку він? Кому б ви хотіли розказати його? Дякую вам. Ви – молодці.