Консультація для батьків
“Як організувати заняття
з художньої праці вдома?”
Спершу необхідно виділити куток для праці, де б дитина могла зберігати різноманітні матеріали, інструменти, власні вироби. Він повинен розташовуватися у добре освітленому місці кімнати.
Дошкільнята, які відвідують дитячий садок, уже мають сформовані деякі елементарні уміння і навички, певні знання про якості, властивості та конструктивні можливості різних матеріалів, їх використання й виготовлення з них найпростіших виробів. З метою розширення діапазону знань про навколишній світ і предмети, які в ньому є, доцільно продовжити вдома досліди та експерименти. Вони сприятимуть пізнанню дитиною властивостей і якостей різних матеріалав. Треба звернути увагу на художнє оздоблення готових виробів, розглянути фрагменти візерунків, запропонувати знайти знайомі рослинні елементи, геометричні форми (що нагадують ці ягоди? Чиї це листочки? Яку квіточку в природі нагадує ця вишита (намальована)? Яка геометрична фігура подібна до цього елемента візерунка? Така робота сприятиме закріпленню знань дітей, розвиватиме їхні творчість і фантазію.
Гуляючи з дитиною у парку або лісі, збирайте різноманітний природний матеріал (жолуді, шишки, гілочки, насіння трав, корінці, мох тощо). Довгими осінніми та зимовими вечорами запропонуйте дитині самій придумати сюжети та персонажів виробів. При необхідності допоможіть у реалізації задуманого.
Вдома завжди знайдеться різноманітний картон, шпульки від ниток, коробки від сірників, кришечки від пляшок (металеві чи з фольги) та ін. Навіть свого малюка виготовляти невеликі предмети з пап”є-маше, карбувати на фользі (для цього на кришку від молока або сметани нанесіть візерунок, який потім треба витиснути, провівши за контурами кілька разів використаним стержнем від кулькової ручки), робити візочки зі шпульок та ін.
Багато цікавого можна виготовити з ниток і клаптиків тканини. Дайте можливість дитині пофантазувати, запропонуйте ескізи композицій.
У процесі занять з художньої праці ви згодом помітите, що ваші діти стали уважніші, охайніші, більш посидючі та врівноважені, зросла їхня вправність, розвинулися творча уява і фантазія.