Навчання у формі гри – гарна творча можливість для педагога- дошкільника цікаво та оригінально організувати життя своїх вихованців. Такою цікавою, нестандартною, захоплюючою формою є квест-технологія. Квест-ігри в дитячому садку дозволяють розширити рамки освітнього простору. Вони вимагають добре продуманого розвиваючого предметно- просторового середовища, оскільки цей простір надає можливість експериментувати, фантазувати, творити. Квести дозволяють дітям відправитися у захоплюючу подорож до Країни знань, опинитися в таємничому світі загадок та пригод, уявити себе не тільки детективами і дослідниками, але й піратами, розвідниками, подорожуючими, казковими героями, рятувальниками тощо.
Такий спосіб організації ігрової пригоди додатково стимулює пошукову активність маленьких учасників. Основною вимогою до сценарію квесту є те, що перше завдання не повинно бути занадто складним, його мета - захопити, заохотити в гру, вселити оптимізм і віру в свої сили.
Про що необхідно пам’ятати при підготовці квеста: - діти мають чітко розуміти кінцеву мету гри;
- матеріали та дидактичні ігри, костюми, атрибути мають
підпорядковуватися сценарію та тематиці квесту;
- враховувати особисті та поведінкові особливості дітей команди;
- естетична привабливість та позитивний емоційний фон декорацій, атрибутів, музики, костюмів, приладдя тощо;
- чергування видів діяльності та активності дітей з фазами відпочинку;
- ігрові завдання відповідати віку вихованців, бути послідовними та логічними, не викликати почуття перевтоми;
- в кінці подорожі – чекає винагорода (приз), який розподіляється на всіхучасників команди.
КВЕСТ – це ігрова технологія, де діти відчувають насолоду від творчого напруження інтелектуальних та фізичних сил. А задоволення приносить не лише результат, але і сам процес.
(старший дошкільний вік)
Мета: узагальнити знання дітей про складові здорового способу життя (рух, здорове харчування, злагода в родині, екологія, гігієна) та чинники загрози життю, уміння групувати предмети за певною ознакою; закріпити знання про номери допомоги 101, 102, 103, познайомити з телефоном рятувальної служби – 112; вправляти в умінні ділити слова на склади, визначати наголошений склад; удосконалювати пояснювальне мовлення; уміння домовлятися і працювати в парах (команді). Розвивати логічне мислення, увагу. Виховувати екологічну свідомість. Дати можливість відчути успішність від спільного процесу.
Матеріал: карта маршруту, схеми-підказки, дидактичні ігри «Обери корисне», «Посортуй сміття», судоку, «Номери порятунку».
Попередня робота: знайомство із квест-іграми, іграми-судоку; створення схем-маршрутів; бесіди по безпеці життєдіяльності; про збереження природи; участь у акціях по відновленню екології (збір та сортування паперу, пластику, батарейок); дидактичні ігри «Корисне – некорисне», «Планета радіє – планета сумує».
Вітанка. Ви сьогодні рано встали, У садочок поспішали.
Одне одному всміхніться, Тепер на мене подивіться.
Доброго ранку, доброго дня, Бажаю я вам, моя дітвора.
1. Як ви думаєте, чому я тримаю нашу скриньку для сюрпризів?
(Відповіді.)
Так сьогодні я приготувала сюрприз для вас. (Вихователь дістає схемипідказки для гри квест).
Що це на вашу думку? (Схеми, де знаходяться схованки) Отже, мій сюрприз це - гра КВЕСТ. Що це за гра?(Відповіді.) А що можна шукати?
(тварин, людей, скарби, речі.)
Ми з вами теж сьогодні будемо шукати скарб. Скарб, який потрібен не тільки нам, а всім людям на світі. Назву скарбу ми дізнаємось, коли відшукаємо ключі-підказки. Як ви думаєте, що нам допоможе у наших пошуках?(Відповіді). Ну що ж готові до пошуків! Тоді розглянемо нашу карту маршруту. (Вивішується карта маршруту).
Наш рух розпочинається від мольберта з картою маршруту. На нас чекає шість зупинок-схованок, де і знаходяться ключі-підказки. Але отримати їх можна лише тоді, коли ми виконаємо завдання.
Знайомимося:
• Зупинка «Смаколики»
• Зупинка «Екологічна»
• Зупинка «Спортивна» (Фізкультхвилинка)
• Зупинка «Родинна»
• Зупинка «Безпеки»
(Вихователь дістає перший фрагмент схеми, за яким діти шукають перше завдання).
(Завдання в коробці з ЛЕГО башточками) Д/в «Обери корисне».
Завдання: обрати корисний продукт чи страву, поділити слово на склади за допомогою ЛЕГО-цеглинок, визначити наголошений склад. (Діти отримують ключ-підказку та наступний фрагмент карти)
№ 2 Зупинка «Екологічна»
(Нам потрібно посортувати відходи)
Мета: залучати дітей до збереження природи, навчати сортувати сміття, виховувати екологічну свідомість, бажання раціонально розпоряджатися ресурсами планети; розвивати увагу, пам’ять, мовлення.
Що ти сортував? Для чого це потрібно робити? Як ти можеш допомогти природі? А чи тільки в природі потрібно дотримуватися чистоти і порядку? (В будинках, в одязі, в особистій гігієні.) (Діти отримують ключ-підказку та наступний фрагмент карти)
№ 3 Зупинка «Спортивна» Фізкультхвилинка
1, 2, 3, 4- Хто крокує дружно в ряд!
Ми – команда дошкільнят!
З фізкультурою ми дружим. Фізкультуру любим дуже!
Ми не хочемо хворіти, Бо цілком здорові діти.
Руки вже за головою,
Подивилися вперед, Виправляємо хребет.
Вгору руки піднімайте, Все – тихенько опускайте.
Нахиліться, розігніться, Станьте прямо й усміхніться.
Будем спортом ми займатись, Будем сили набиратись.
Завдання: Діти отримують картки з членами родини (тато, мама, братик, сестричка). Їм потрібно розкласти картки так, щоб відновити родину. Члени родини не повинні повторюватися по горизонталі та по вертикалі) (Діти отримують ключ-підказку та наступний фрагмент карти).
№5 Зупинка «Безпеки» Д/Г «Номери порятунку».
Як врятувати себе від небезпеки. За яким номером потрібно зателефонувати?
Мета: закріпити знання дітей про номери допомоги: 101, 102, 103 та дати знання про номер екстреної служби 112; формувати вміння аналізувати ситуацію та звертатися за допомогою до відповідної служби; виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я та життя і безпеки інших людей, відповідальність за свої вчинки. Розвивати пам’ять, увагу, пояснювальне мовлення.
Вихователь: Безкоштовний номер 112 відомий кожному європейцю, адже набравши на телефоні цю комбінацію цифр, людина потрапляє до диспетчерського центру служби екстреної допомоги, яка координує дії поліції, пожежної охорони, швидкої медичної допомоги, аварійної газової служби, рятувальних служб. Отже, опинившись у безвиході, людині не потрібно визначатись, кому телефонувати, а лише сповістити про проблему на 112. (Діти отримують останній ключ-підказку).
Рефлексія:
2.Ось ми з вами отримали всі ключі-підказки. (Діти сідають перед мольбертом). Як ви гадаєте чи успішними були наші пошуки сьогодні? Що нам допомагало? Що заважало? Що здивувало? Порадувало? На яких зупинках ми зупинялися?
Прошу розкласти на мольберті по порядку ключі-підказки та прочитати слово-назву найголовнішого скарбу людства:
Це – З Д О Р О В ’Є.
А чи пов’язані усі наші зупинки із найденим скарбом? Отже, наші пошуки закінчилися. Ви працювали наполегливо, старанно, що дуже порадувало мене. Я вам дякую за роботу.
Діти отримують винагороду. (Кошик з фруктами для збереження свого здоров’я).