Інноваційні форми роботи з батьками з патріотичного виховання
в дошкільному закладі
Гра зі слухачами
Вправа «Колос»(роздаються площинні зображення зерняток і на кожному треба написати вид роботи з батьками)
Вихователь: Які форми роботи з батьками ви проводите в дошкільному закладі з патріотичного нарямку?
Варіанти відповідей:
Ідея створення умов для книгооберту в дошкільному навчальному закладі належить вихователю
Буккросинг – це процес звільнення книг.
Буккросинг – (англ.. Bookcrossing) – хобі та громадський рух, що діє за принципом соціальних мереж і близький до флешмобу.
Людина, прочитавши книгу, залишає її у громадському місці для того, щоб інша, випадкова, людина могла цю книгу знайти та прочитати; та у свою чергу повторити процес.
Ідея цього процесу, щоб люди читали книги та обмінювались інформацією.
В нашому випадку метою створення цього соціального руху було привернення уваги батьків до української дитячої літератури (українських казок, малих фольклорних форм тощо)
Але батьки не тільки беруть запропоновану нами літературу, а й залишають свою. Таки діє... Треба тільки розхитувати процес!!!
Кейс-метод (кейс-стаді)
Метод кейс-стаді (від англ. case study – "вивчення ситуації), відомий у вітчизняній освіті як кейс-метод або метод ситуацій (чи навчання на конкретних прикладах). Цей метод є дуже поширеним педагогічним інструментом в університетах США. Найбільш широко кейс -метод застосовується під час вивчення економіки та бізнес-наук. Використання кейс-методу також здобуло широке поширення у педагогіці, медицині, юриспруденції, математиці, культурології та політології.
Таким чином, ситуаційна вправа або кейс – це опис конкретної ситуації, який використовують як педагогічний інструмент.
Ситуаційні вправи виконують ряд важливих функцій. Вони допомагають учням:
• глибше зрозуміти тему, розвинути уявлення;
• отримати грунт для перевірки теорії, дослідження ідей, виявлення закономірностей, взаємозв’язків, формулювання гіпотез;
• пробудити інтерес, підігріти цікавість, заохотити мислення та дискусію;
• отримати додаткову інформацію, поглибити знання;
• переконатися у поглядах;
• розвинути і застосувати аналітичне і стратегічне мислення, вміння вирішувати проблеми і робити раціональні висновки;
• розвинути комунікаційні навички,
• але, що особливо важливо – поєднати теоретичні знання з реаліями життя, перетворити абстрактні знання у цінності і вміння учня.
Основними елементами кейсу є:
• Анатомія кейсу
• Середовище: де відбуваються події в кейсі.
• Тема: про що йде мова у кейсі.
• Питання: які піднімаються питання у кейсі.
• Дані: яка інформація подається у кейсі.
• Розв’язок кейса: який вимагається стиль мислення (дедуктивний – застосування теорії, індуктивний – створення теорії, конвергентний – аналітичний, дивергентний – творчий).
• Аналіз кейса: результат, який необхідно досягнути (закритий кейс – єдина відповідь, відкритий – кілька можливих відповідей).
• Час, необхідний для обговорення (мало часу, багато часу).
Існує декілька типів кейсів. Найбільш поширеними з них є: кейс-випадок, кейс-вправа і кейс-ситуація.
Кейс-випадок.
Це короткий кейс, який розповідає про окремий випадок. Його можна використовувати під час лекції для того, щоб проілюструвати певну ідею або підняти питання для обговорення. Даний кейс можна прочитати дуже швидко і тому учням не треба готуватися вдома.
Кейс-вправа
Надає учневі можливість застосувати на практиці здобуті навички. Найчастіше використовується там, де необхідно провести кількісний аналіз.
Кейс-ситуація
Класичний кейс, що вимагає від учня аналізу ситуації. В ньому найчастіше ставиться запитання: "Чому ситуація набула такого розвитку і як становище можна виправити?”.
Кейс-ситуація, як правило, вимагає чимало часу для ознайомлення, тому з метою економії часу бажана попередня підготовка вдома.
Схема роботи над таким кейсом наступна:
1. Аналіз – пошук причин появи симптомів
2. Виявлення справжньої причини
3. Пошук варіантів рішення
4. Вибір оптимального рішення
5. Реалізація
6. Контроль
Із цих шести елементів у навчальному процесі найчастіше викори- стовуються тільки перші чотири, але і вони допомагають учневі набути практичний досвід.