Семінар-практикум для вихователів ЗДО
«Комп'ютерна грамота дошкільнят»
Мета: активізувати знання педагогів з питань комп'ютерної грамотності; вчити критично аналізувати доцільність використання ІКТ і електронних освітніх ресурсів в освітньому процесі; сприяти підвищенню рівня професійної майстерності педагогів.
Обладнання:
- проектор, демонстраційна дошка;
- ноутбуки;
- картки із зображенням складових частин ПК;
- картки із зображенням знаків інтерфейсу.
Методи: міні-лекції з презентаціями, ігрові вправи, практична робота в ноутбуках.
Вихователь-методист: Ми живемо в столітті інформації, в часи, коли відбувається комп’ютерна революція і є свідками того, що комп’ютери вже зайняли міцні позиції в багатьох галузях сучасного життя. В сучасних умовах України комп’ютер є своєрідним “інтелектуальним знаряддям” і дозволяє людині вийти на новий інформаційний рівень.
Комп’ютер, як інструмент для обробки інформації, може служити і потужним технічним засобом навчання і відігравати роль незамінного помічника у вихованні дошкільників.
Психологи відзначають: чим раніше дитина познайомиться з комп’ютером, тим меншим буде психологічний бар’єр між нею і машиною, тому що в дитини практично немає страху перед технікою. Чому? Тому що комп’ютер приваблює дітей, як будь-яка нова іграшка, і саме так у більшості випадків вони на нього дивляться.
У варіативній частині Базового компонента дошкільної освіти, а саме в освітньому напрямі "Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп'ютерна грамота" передбачена цифрова компетентність дошкільника - здатність використовувати інформаційно-комунікаційні та цифрові технології для задоволення власних індивідуальних потреб.
У закладах дошкільної освіти комп’ютерні програми для ігор і занять використовуються з п’яти років, так як у дошкільників цього віку вже розвинута символічна функція мислення. В нашому закладі дошкільної освіти функціонує гурток "Комп'ютерна грамота для дошкільників". Керівники цього гуртка Кісіль Галина Вікторівна та Пелипишин Ірина Миколаївна поділяться своїм досвідом роботи з розвитку цифрової компетентності дошкільників.
Основні завдання ознайомлення дітей з комп'ютером
(Доповідач Кісіль Г.В., вихователь ЗДО № 9)
Основними завданнями для педагогів є: формування у дітей елементарних уявлень про комп’ютер, як сучасний технічний засіб, можливостями його використання в різних сферах життя; озброєння початковими знаннями, уміннями та навичками самостійного володіння комп’ютером для ознайомлення з довкіллям, конструювання, малювання, експериментування тощо; сприяння розвитку передумов теоретичного мислення та інтересу до дій з комп’ютерною технікою.
Використання інформаційних технологій активізує пізнавальну активність та розвиває самостійність, створює умови для продуктивної діяльності дитини, сприяє розвитку наочно-образного мислення дитини старшого дошкільного віку. Практика використання комп’ютера в закладі дошкільної освіти показує, що у дитини, яка оволоділа елементарною комп’ютерною грамотою добре розвинуті уява, пам’ять, мислення.
https://vseosvita.ua/library/osnovni-zavdannia-oznaiomlennia-ditei-doshkilnoh-viku-z-kompiuterom-738386.html
Вправа для педагогів "Склади комп'ютер"
Ведучий пропонує учасникам за столом розглянути картинки різних пристроїв, та скласти персональний комп'ютер. Учасники протягом 1 хв. підбирають картинки. Хто перший склав, той презентує "свій персональний комп'ютер".
Вимоги до організації занять дітей з комп’ютером
(Доповідач Пелипишин І.М., вихователь ЗДО № 9)
Згідно санітарно-гігієнічних норм, дитячі комп’ютерні столи, розміщуються за 80 см – від опалювальної системи. Дитячі меблі підбираються з урахуванням росту дітей. Під столом повинно вистачити місця для вільного розташування ніг. Ноги не повинні згинатися понад 90 градусів. Стілець обов’язково повинен мати спинку. Поверхня стільця має легко піддаватися дезинфекції.
Дитині має бути зручно за робочим столом. Руки, при роботі, повинні опиратися на стіл або на підлокітники крісла. Спину потрібно тримати прямою
Відстань від очей дитини до екрана має бути від 50 до 80 см. Дитина повинна сидіти за комп’ютером так, щоб лінія погляду (від ока до екрана) була перпендикулярна екрану і спрямована на його центральну частину. За одним комп’тером неприпустимо одночасно займатися двом і більше дітям.
Для зменшення зорової напруги важливо, щоб природне світло падало з боку, а загальне – зверху. Штучне освітлення має забезпечуватись системою загального освітлення люмінесцентними світильниками білого (ЛВ) чи теплого білого світла (ЛТБ), обрамлених спеціальною розсіюючою арматурою.
Важливо щоб зображення на моніторі було чітким і контрастним, не мало відблисків стороннього світла (лампочки, сонця) і відображення поруч розташованих предметів, тому що це провокує постійні рухи дитини головою з метою роздивитися зображення на різних ділянках монітору. Для захисту від світла використовуються легкі штори або жалюзі.
Враховуючи те, що комп’ютер є досить потужним засобом в організації розвитку дітей, необхідно пам’ятати, що його використання в освітніх цілях у закладах дошкільної освіти вимагає дотримання вимог щодо організації як самих занять, так і всього режиму в цілому.
https://vseosvita.ua/library/vymohy-do-orhanizatsii-zaniat-z-kompiuterom-v-zdo-738397.html
Комп'ютерні ігри для дошкільнят та їх місце в педпроцесі
На сьогоднішній день комп'ютерні програми, ігри, завдання у своїй роботі можуть застосовувати всі педагогічні працівники: вихователі, музичні керівники, практичний психолог, фізінструктор, вихователь-методист.
Застосування комп'ютерів, мультимедіа та інформаційних технологій у якості дидактичних засобів використовується для підвищення мотивації та індивідуалізації навчання, розвитку творчих здібностей дітей та для створення благополучного емоційного фону.
Використання мультимедіа у навчанні не тільки збільшує швидкість передачі інформації дітям та підвищує рівень її засвоєння, а й сприяє розвитку таких процесів як увага, пам'ять, мислення, уява, мовлення, розвиває почуття кольору, композиції, бере участь у інтелектуальному, емоційному та моральному розвитку дітей.
Для дітей дошкільного віку існує чимало навчальних комп’ютерних програм для навчання читання, рахування, формування математичного мислення та для загального розвитку дітей.
До вашої уваги, ми сьогодні познайомимось із дитячим порталом "Пустунчик" - де цікаво, корисно, пізнавально і захоплююче.
Пропоную ознайомитись з ком'ютерною грою пазли "Весела ферма"
https://pustunchik.ua/ua/games/puzzles/pazly-vesela-ferma
Це гра головоломка, що виглядає як мозаїка, яку потрібно скласти з 6, 12, 24 фрагментів малюнка різної форми. Розвиває логічне мислення, увагу, пам'ять, уяву та пізнавальні здібності дитини.
До вашої уваги розмальовка "Лісові звірята"
https://pustunchik.ua/ua/games/coloring/lisni-zviriatka
Розмальовки полюбляють діти, адже вони розвивають моторику рук. В комп'ютерних розмальовках розвивається і володіння мишкою. Коли ви починаєте рухати мишу по поверхні стола, на екрані монітора починає рухатися спеціальна стрілка. Це вказівник миші, який повторює її рухи. Діти вчаться вибрати відповідний колір з палітри та перетягнути на той фрагмент, який потрібно розмалювати. Вже готові розфарбовані картинки можна й видрукувати.
Ігри бродилки - цікаві, веселі лабіринти, де з ріхних фігур треба заповнити екран. Розвивають логічне мислення, увагу, пам'ять, уяву. До вашої уваги комп'ютерна гра "Убі, вгору!"
https://pustunchik.ua/ua/games/onlain-igry-dlia-divchat/brodylky-dlia-divchat/ubi-vgoru
Комп’ютерні ігри та вправи необхідно розглядати як особливий засіб, що стимулює творчу активність дітей. Вони цікаві та доступні, а закладені в них ігрові завдання містять не тільки навчальний матеріал, способи та засоби для його вирішення, а ще мотив та мету, які стимулюють дитину. Дитина, працюючи за комп’ютером, має реальну можливість бачити на екрані результат своєї роботи.
Комп’ютерні ігри:
- допомагають дітям краще засвоювати матеріал, виявляють прогалини у знаннях та усувають їх, забезпечують досягнення дітьми певного рівня інтелектуального розвитку;
- під час комп’ютерних ігор у дітей розвиваються позитивні емоційні реакції, що сприяє корекції і розвитку психічних процесів;
- заняття з використанням комп’ютерних програм, розвивальних ігор стимулюють у дітей цікавість і прагнення досягати поставленої мети.
Разом з тим необхідно пам’ятати, що дитина граючись потрапляє в різні уявні ситуації, однак її емоції – реальні. Далеко не всі комп’ютерні ігри спроможні вирішити освітні завдання. Візьмемо, наприклад ігри, де головним завданням є швидке натискання клавіш, такі ігри дають розвиток сенсорики та деяких параметрів уваги, але разом з тим стимулюють підвищення у дитини рівня тривожності, бажання сховатися від дійсності в уявному світі. Тому дуже важливо підбирати ігри, які б за змістом розвивали дитину.
Вправа для педагогів "Абетка педагога"
(Організатор Дмитрук Н.В., вихователь-методист ЗДО № 9)
Ви щодня стикаєтесь з безліччю знаків інтерфейсу (або іконок) це невеликі зображення, що репрезентують застосунки, програми, додатки, файли та інше.
Ведучий пропонує учасникам розглянути подані знаки інтерфейсу персонального комп'ютера, телефона та друковані підписи англійською мовою. Учасники протягом 3-5 хв. мають відповідно поставити назву інтерфейса. Хто перший склав, той презентує "назви значків інтерфейсу".
Ви розгадали всі іконки, які вам були запропоновані. Щодня ми з ними стикаємось, вони прості, лаконічні, виразні. Якщо вам зустрілись, якісь не знайомі, будете мати змогу познайомитись, і дізнатись більше.
Отже, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес ЗДО забезпечує поступовий перехід освіти на новий, якісний рівень. Адже завдяки використанню ІКТ ми співпрацюємо з дошкільними закладами інших міст України; створили бази даних працівників закладу, дітей та батьків в Курс "Дошкілля"; Єдину атестаційну систему; Управління підвищення кваліфікації вчителів України. Ми працюємо з документацією в електронному виді; беремо участь у форумах, чатах, конференціях, вебінарах; опрацьовуємо нормативно-правову документацію шляхом використання Інтернет; створюємо презентації досвіду педагогічних працівників; оформлюємо внутрішній контроль в електронному вигляді (Google форми); використовуємо ІКТ у методичній роботі ЗДО; використовуємо мультимедійний супровід в роботі з дітьми на заняттях, під час проведення свят та розваг, режимних моментів; у роботі з батьками (під час проведення консультацій, батьківських зборів, Днів відкритих дверей тощо); здійснюємо обмін досвідом роботи з іншими педагогічними колективами, ведем сайт закладу та сторінку у соцмережі facebook, що дає змогу отримувати інформацію про якість роботи закладу, відстежувати розвиток наших вихованців.
Примітка: Якщо сподобався матеріал, не забудьте залишити відгук.