Заняття – квест з математики «Секрети чарівної скриньки»
МЕТА: продовжувати вчити дітей оперувати цифрами, розв’язувати логічні задачі, ; закріплювати знання дітей про геометричні фігури, дні тижня; формувати вміння орієнтуватися у просторі; розвивати у дітей логічне мислення, пам’ять, мовлення; виховувати стриманість, колективізм та інтерес до математики. розташування предметів з опорою на цифри і літери; формувати кмітливість, розвивати допитливість, інтелект.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь. Доброго ранку , доброго дня!
Хай плещуть долоньки ,
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки.
Усім я бажаю здоров'я й добра!
Вихователь: Діти, подивіться, щось у нашій групі відбувалося незвичайне, мабуть тут побували гості. Вони залишили ось це. (Демонструє чарівну скриньку), але вона відчиниться тільки тоді, коли ми виконаємо всі завдання. Отже час чекати на сюрприз.
Але спочатку, щоб добре ми впоралися з усіма завданнями, зробимо тренувальну вправу.
1. ВПРАВА З ЦИФРАМИ.
( Вихователь показує 4 цифри, 2-3 сек. Діти дивляться на них, потім цифри прибирає, а діти відтворюють цифровий ряд по пам’яті.)
Вихователь: Тренувальну вправу ми закінчили, підготували свій мозок до праці.
1 ЗАВДАННЯ. ГРА „СКЛАДЕМО КАРТИНКУ”.
Зірочки, діти, дуже хотіли, щоб ви із місяця, сонечка, хмаринок та зірочок виклали незвичайну картину. Для цього вони залишили картки, на яких з лівої сторони є три літери (А, О, У), а внизу цифри від 1 до 8. Слухайте уважно завдання і ви зрозумієте, де саме треба покласти предметне зображення.
1. Сонечко покладіть напроти літери А, над цифрою, яка знаходиться між 1
2. Місяць покладіть напроти літери О, над цифрою, яка більше за цифру 7 на один.
3. Зірочку покладіть напроти літери У, над цифрою, яка позначає кількість сонечок на небі.
4. Хмаринку покладіть напроти літери О, над цифрою, яка позначає кількість пальців на одній руці.
5. Ще одну зірочку покладіть напроти літери А, над цифрою, яка менша за цифру 7 на один.
6. Другу хмаринку покладіть напроти літери У, над цифрою, яка позначає кількість кольорів у світлофора.
7. І останню зірочку покладіть напроти літери У, над цифрою, яка менша за цифру 8 на один.
Вихователь: Ось і отрималась у нас чудова картинка. А давайте разом з вами придумаємо їй назву. („Зоряне небо”, „Сонечко і Місяць”, „Всесвіт”)
А зараз виконаємо слідуюче завдання.
2 ЗАВДАННЯ Місто «Кмітливих»
– А це моє улюблене місто, в якому живуть кмітливі веселі люди, і навіть завдання у них не звичайні. Я пропоную вам їх вирішити (Гра «Мовчанка» - вихователь задає питання, діти відповідь показують цифрою)
Вихователь:Молодці діти! Ми виконали вже друге завдання.
3. ЗАВДАННЯ; Гра « Хто знає, той далі називає»
- Скільки днів має тиждень?
- Скільки днів вихідних?
- Скільки днів робочих? Яких більше?
- Назвіть вихідні дні, робочі.
- Що допомагає нам визначити, який сьогодні день? (календар)
Вихователь: нам потрібно вже трішечки відпочити
Фізкультхвилинка
Раз, два! Пострибали!
Три, чотири! Знову стали!
Лапки вліво, лапки вправо,
Лапки вгору підняли.
Всі тихесенько присіли,
Потім знову підвелись.
Покрутились, звеселились,
Усміхнулись!
Й за науку знов взялись!
4. ЗАВДАННЯ: Гра «Зберемо квіти»
На пелюстках записані приклади, діти їх вирішують і кладуть цифру-відповідь у серединку.
Вихователь. - А це хто до нас прибіг:
Куций хвостик, довгі вушка,
Шерсть м'якенька, як подушка.
Скаче вгору, наче м'ячик.
Хто це, діти? Сірий...(Зайчик). -
Вихователь; І наш зайчик пропонує завдання на кмітливість
5.ЗАВДАННЯ; «Гра для кмітливих»
На дереві сидять 4 птиці: 2 горобця, інші ворони.Скільки ворон на дереві?
5 лисенят пісок копають,3 засмагають на сонці,2 купаються в золі. Скільки всіх, скажіть мені?
У бабусі Даші внучка Маша, кіт Пушок і собака Дружок. Скільки всього онуків у бабусі?
На клені 5 гілок. На кожній гілці по 2 яблука. Скільки яблук на клені?
Скільки вух у трьох мишей?
Скільки лап у двох ведмежат?
Вихователь; А нам залишилося виконати останнє завдання
6. ЗАВДАННЯ Місто «Геометричних фігур»
(Орієнтування на аркуші паперу)
Вихователь: Та, хто ж це? Так, це – Птахи. Подякуємо їм за цікаві ігри.