Консультація "Ейдетична дидактична гра як засіб розвитку логічного та асоціативного мислення дошкільника"

Про матеріал
Ейдетика – це система методів, які дозволяють швидко і ефективно розвинути пам’ять . Метод ейдетики має одну дуже важливу перевагу – інформація запам’ятовується без будь-яких зусиль. Це схоже на веселу гру. Як батькам цікаво провести ча по дорозі у садочок і разом з цим розвивати свою дитину? У нагоді стануть короткі поради і рекомендації, що подані у даній розробці. Головне дотримуватися основних принципів і правил ейдетики.
Перегляд файлу

 

Поради та рекомендації для батьків

Ейдетичний розвиток дитини – це важливий і значущий процес для гармонійного розвитку дитини.

Займатися з дитиною можна у будь – який час, під час прогулянки, за обідом або навіть перед сном. Не слід робити ці заняття обов’язковими, просто пограйтеся з маленьким дослідником.

     Повертаючись додому, пройдіть із дитиною незнайомими вулицями, запропонуйте їй новий маршрут від садочка додому. Нехай малюк звертає увагу на всі предмети та вивіски, що трапляться на вашому шляху. Удома, за картою міста, можна простежити весь шлях; нехай дитина згадає, що вона бачила на кожному перехресті, вулиці, біля певних будинків.

     Якщо дитина не хоче засинати, покажіть їй зоряне небо, розкажіть про сузір’я, а краще нехай вона сама з’єднає найяскравіші зірки у фігурки і вигадає для них назви. Уранці малюк може самостійно намалювати зоряне небо, а ввечері ви разом перевірите, чи правильно він запам’ятав розташування зірок.

     На прогулянці в парку зверніть увагу дитини на те, що дерево схоже на одиничку, а обрис лавки – на четвірку; запропонуйте їй позмагатися , хто знайде в парку більше цифр або літер. Якщо малюкові важко виконувати це завдання він може вам спробувати відтворити обриси цифр і літер, приймаючи різні положення тіла й користуючись будь – якими предметами.

     Запропонуйте малюку пошукати цифри в рисах вашого обличчя, у лініях руки, на картинах, розповісти, яку тварину нагадують, наприклад, двійка або трійка. За участю цих тварин можна скласти цікаву розповідь, за якою дитина зможе вивчити номер домашнього телефону.

     Дітям подобаються нестандартні порівняння. Запропонуйте малюкові намалювати вірш або яку –небуть дію, дієслово йде. Якщо він намалює людину, яка йде, спитайте, як іде дощ або годинник.

     Із метою розвитку уяви та образного мислення корисно давати дитині роздивитися малюнки з багатьма деталями, а після цього просити її уявити зображення та з пам’яті описати його.

     Коли дитина йде мити руки, спитайте її, які в неї зараз руки і якими вони стануть потім. Намагайтесь, щоб дитина використовувала у мовленні «сухий», «мокрий».

 

Гра «Саморобні пазли »

 Розріжте на 3 (потім – більше) частини будь – яку предметну картину, листівку. Спочатку запропонуйте дитині зібрати її за зразком, а згодом – самостійно.

 

Гра « Заклей дірки»

Візьміть будь – яку картинку, листівку, світлину з журналу або газети (зображення повинно бути зрозумілим для малюка) та виріжте з неї квадрати, круги, трикутники. Наклейте цю картинку з прорізами на аркуш білого паперу і запропонуйте дитині закрити на зображенні порожні місця відповідними фігурами, які було вирізано.

 

Гра «Відгадай, що я роблю» Запропонуйте дитині здогадатись, які дії ви імітуєте (мовчки): умивання, чищення зубів, тощо. Після кількаразового проведення гри поміняйтеся ролями.

 

Гра «Помалюємо»

 Наклейте на чистий аркуш паперу зображення різноманітних предметів. Тварин і попросіть дитину з’єднати їх лініями. Під час виконання цього завдання обговорюйте з малюком , чому він з’єднує зображення саме таким чином, які асоціації в нього виникають між тваринами і предметами.

Гра «Що це»

 На прогулянці, після рухливих ігор, присядьте з малюком на лавку і спробуйте пограти в таку гру. Оберіть будь – які три предмети  в полі зору, наприклад травинку, камінець і листок. Нехай малюк обере один із цих об’єктів і водить ним угору і вниз по вашій руці доти, доки ви із заплющеними очима не визначите на дотик, який це предмет. Після того, як дитина засвоїть гру, потрібно помінятися з нею ролями.

Дорогою до дошкільного закладу зверніть увагу дитини на колір неба, форму хмаринок; роздивіться листя на деревах, виблискування снігу на сонці тощо. Прищепіть малюкові звичку помічати навколо себе нове, прекрасне, цікаве і досліджувати його за допомогою органів чуття.

 

 

 

 

Такі ігри потребують від дошкільника значних розумових зусиль і сприяють розвитку ейдетичних здібностей.

 

 

 

 

 

 

Ейдетична дидактична гра, як засіб розвитку логічного та асоціативного мислення дошкільника

 

Поради та рекомендації для батьків

 

Підготувала вихователь-методист

 

docx
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку