Консультація "Використання масажу в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами"

Про матеріал
Запропоновані види масажу, які можна використовувати в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, а також надавати як косультацію для батьків, вихователів. Цікава інформація по точковому масажу вушок, стоп ніг, пальчиків рук, епізодичному самомасажу. Надано два комплекса дотикового масажа і вузликова гімнастика для розвитку дрібної моторики рук.
Перегляд файлу

Використання  масажу  в  корекційній роботі  з дітьми  з  особливими  освітніми потребами.

Пропонуємо  різні види  масажу, які  можна  використовувати в корекційній  роботі з дітьми з особливими  освітніми  потребами.

Людина  створена  мудро. В  ній  закладена  здатність  до  самовідновлення  та  самозцілення.  Треба  лише  вміти  відшукати  в  собі  ці  життєдайні  джерела. Радимо  почати  з  елементарного, а  саме-з масажу.  Масаж – це засіб терморегуляції, тактильний подразник, а також заспокійливий засіб для зняття втоми. Він  допоможе  підтримати  бадьорий настрій,  втамувати  головний  біль,  зняти  втому  очей…

Дитячий  масаж  дітям надає сил, покращує координацію рухів і підвищує впевненість в собі.  Також  дітям  з  особливими освітніми потребами рекомендуємий масаж розслабляючого характеру перед сном на постійній  основі. Ми  використовуємо  в  повсякденному   житті,  при  проведенні  режимних  моментів,  на ранкових зустрічах,  корекційних  заняттях  з  логоритміки  такі  види  масажу:

  •                 Точковий  масаж   біологічно  активних   зон  організму    використовуємо  у  всіх  вікових  групах. Цей  метод   дозволений  у   будь – якому  віці, починаючи  з  раннього. Допомагає  стимулюванню і розвитку  нервової системи, пам’яті, покращуючи кровообіг з диханням і травленням, створюючи  для дитини  відчуття  комфорту.

 

  • Масаж  вушних  раковин  використовуємо  для  загартування  горла  та  порожнини  рота,  бо  на  вушних  раковинах  знаходяться  рефлекторні  зони  мигдаликів  і  порожнини  рота.

 

  • Епізодичний  самомасаж

Мало  хто  з  нас  має  змогу  систематично  відвідувати  кабінет  масажиста,хоча  всім   добре  відомо,  який  корисний  для  організму  масаж. Проте  не варто   засмучуватися,  бо  кожний  може  зробити  собі  міні – масаж самостійно.  Епізодичний  самомасаж  для   поліпшення  носового  дихання, масаж  очей, великих  м’язів  очей,  масаж  потилиці,  обличчя   допомагає  у  роботі  з  дітьми . Точковий  масаж,  як  і  самомасаж,  діє  однаково  заспокійливо  і  збуджувально. З  поліпшенням  кровообігу,  обмінних  процесів  підвищується  реактивність  і  стійкість  всього  організму до зовнішніх  впливів.

 

  • Масаж  стоп  ніг

На  стопі  людини  зосереджено  дуже  багато  нервових  закінчень, впливаючи  на  які, можна  поліпшити  функціонування  різних  внутрішніх  органів, зняти  біль. Використовуємо  різні  прийоми  масажу: прогладжування, розминання, розтирання  стопи  ніг, згинання та  розгинання  стопи, виконання  колових  рухів.

 

  • Пальчиковий  масаж

Починаючи з мізинця  правої  руки  й  закінчуючи  мізинцем  лівої  руки  робимо  масаж   кінчикам  пальців  навколо  нігтів. Для  цього  кілька  разів  легенько  стискаємо  кожний  з  пальчиків  по  черзі  обертаними  рухами.

Секрет  у  тому  що  на  кожний  з  пальців  йдуть  нервові  закінчення  практично  від  усіх  внутрішніх  органів  і  структур  організму. Тому, подразнюючи  ці  місця, проводимо  дуже  корисний  для  організму  сеанс  рефлексотерапії,  підвищуємо  тонус  організму  і  так  ми  допомагаємо  йому  успішно  долати  навантаження.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Массаж

Великий – щоб  голівка  думала  і  не  боліла,

Вказівний – щоб  шлуночок  здоровим  був,

Середній – хребет  щоб  гнучким  був,

Безіменний – щоб  печінка   не  хворіла

Мізинчик – щоб   серце  гарно  працювало.

 

Дотиковий  масаж

    

Дотиковий  масаж  « Гарні  вушка»

1.Візьмемось  двома  пальцями  за  мочки

   І  потягнемо  їх  трошки.

   (5 – 6р.  потягнути  вниз)

 

2.Покрутим  пальцями  горбочок, верх – вниз,  верх – вниз,

   Зробимо  це  охоче, верх – вниз, верх – вниз.

  (вказівним і  великим  пальцями  покрутити  привушну  кісточку

   5 – 6р.  у  кожен  бік).

 

3.Мізинчиками  вуха  ми  прикриваємо –

   І  танцюємо, і  гуляємо.

   (вібрація  пальцями  у  вушних  отворах  10 – 20 сек.)

 

4.Знову  вушка  ми  затулимо.

   Добре  чуємо  і  не  чуємо.

  (закрити – відкрити  вушка).

 

5. «Щоб  у  нас  голівка  не  боліла 

    Й заспокоїтись  ми  вміли

   Ми  за  вушками  потремо  й  до  тепла  там  розітремо.

 

6.З  вушками  ми  граємо

  По  вушкам  ми  плескаємо.

  ( 7 – 10р. плескаємо  долонями  по  вухах).

 

7. Хто  це  до  лівого  вуха  добирається?

  Це  пальчики  з  вухом  прощаються.

  Хто  до  правого  вуха  добирається?

  Це  пальчики  з  вухом  прощаються.

 

 

 

 

 

 

Дотиковий  масаж  « Добрі  пальчики »

1. « Намалюємо  брови»

    Вказівними  пальцями  провести  по  лінії  брів  у  напрямку  від  носа  до  вух , легко  натискуючи.

    Повторити  5  разів.

 

2. « Вузькі  очі»

     Натискуючи  вказівними  пальцями  на  зовнішні  куточки  повік, трохи  звузити  їх.

     Повторити  5  разів.

 

3. «Великі  вушка». Вказівним  і  великим  пальцями  кожної  руки  відтягнути   мочки  вух.

      Повторити   5  разів.

 

4. «Козацькі  вуса». Вказівними  пальцями  кожної  руки  , легко  натиснути,  провести  над  лінією верхньої  губи, починаючи  від  носа. Повторити  5  разів.

 

5. «Зробити  браслети». Потерти  великим  і  вказівним  пальцями  правої  руки  зап’ястя    лівої   руки. 

      Те саме – правої  руки . Повторити  5  разів.

 

6. «Знімемо  рукавички». Вказівним, великим  та  середнім  пальцями  правої  руки  міцно  провести  по кожному  пальцю  лівої  руки. І  навпаки.

     По  3  рази  кожною  рукою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вузликова  гімнастика

Для  розвитку  і  зміцнення  дрібної  моторики  пальців  використовуємо  також  вузликову  гімнастику.

Вузликова  гімнастика  сприяє  розвитку  таких  властивостей  уваги  як  концентрація, переключення, стійкість, диференційоване  сприйняття. У процесі  оволодіння  практичними  вміннями  розвивається  наочно–дійове  мислення.  Вузликова  гімнастика  виховує  терпіння і наполегливість, сприяє активізації  творчих  здібностей.

Починаємо  вчити  в'язати  вузли  на  рівній  горизонтальній  площині  мотузкою  діаметром  5-8 мм  і  довжиною  50-60 см. Для  цього  використовуємо  площинні  зображення  черевиків, сукні, ляльки.

Інтерес   дітей  підсилюється  й  тим, що  кожен  прагне  навчитися  зав’язувати  шнурки  своїх  черевиків. Хитромудрі  переплетіння  мотузки  полонять  увагу  дітей, викликають  бажання  спробувати  самому  в'язати  вузлики.

Завдяки   вузликовій гімнастиці  здійснюється  баланс  правої  і  лівої  півкуль  головного  мозку, що  сприяє  психотерапевтичному  ефекту  у  дітей  з порушеннями психічного розвитку.

                          

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. li nata
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Маслова Оксана
Пов’язані теми
Логопедія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
8 грудня 2022
Переглядів
612
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку