Контроль з письма рівня B1 включає оцінку наступних навичок:
1. Граматика і орфографія:
Здатність правильно використовувати граматичні конструкції та уникати орфографічних помилок.
2. Словниковий запас:
Вміння використовувати різноманітні слова та вирази для вираження ідей.
3. Структура тексту:
Здатність будувати логічні структури текстів, включаючи вступ, розвиток і висновок.
4.Зв’язність, цілісність тексту:
Здатність забезпечити логічну зв’язність між реченнями та абзацами.
5. Розуміння завдання:
Вміння чітко розуміти та відповідати на поставлене завдання або питання.
6. Ефективність вираження ідей:
Здатність передати свої думки чітко та виразно.
Ці елементи допомагають визначити загальний рівень володіння мовою B1 у писемному виконанні завдань.
WRITING B1 (9 form)
Use of English
Прочитайте текст с пропусками, позначеними 1–8. Ці номери відповідають завданням 1–8, в яких надані можливі варіанти відповідей (A, B. C. D). Встановіть відповідні літери номеру в реченні.
Your Future World
What will you be doing in 2040? Will you be living in an undersea research station? Will you be the chief engineer 1 ______ a bridge across the Atlantic Ocean? Will you be leading an 2 ______ to the planet Mars? Will you be …?
You can daydream, of course, but nobody knows exactly what the world will be 3 ______. But scientists have made some guesses.
Based on the advances made, they believe people will be healthier. Diphtheria, malaria, tuberculosis, polio and many other killers are under control now. These diseases are on the way out, 4 ______ to germ-killing chemicals, new ways of finding out about our bodies, and new ways of providing clean, safe 5 ______ and water.
Healthier people live longer, so we can expect the world’s population to 6 ______ sharply. It may double in the next forty years! This brings up a serious problem: how will we find food, water, and minerals for such a huge population?
Scientists are at work on some 7 ______. From the ocean they hope to get new fertilizers to increase the yield of the soil; new chemicals to kill crop-destroying insects without 8______ other animals, new sources of water or supplies of food.
1. A) inventing; B) designing; C) scheming; D) doing
2. A) exploration; B) expenditure; C) expedition; D) exhibit
3. A) like; B) alike; C) likely; D) likable
4. A) as a result; B) because; C) on account; D) thanks
5. A) eat; B) feed; C) food; D) cooking
6. A) decrease; B) distract; C) dissolve; D) increase
7. A) solutions; B) alternatives; C) preferences; D) questions
8. A) hurting; B harming; C) injuring; D) wounding
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Write an essay for and against. Choose one of the tasks
I. You have to do this task.
Comment on the following statement.
Some people think that to get a good education one should go abroad. What is your opinion? Do you agree with this statement?
Use the following plan:
− make an introduction (state the problem)
− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion
‑ express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion
− explain why you don’t agree with the opposing opinion
− make a conclusion restating your position
II. You have to do this task.
Comment on the following statement.
Some people think that young people should follow in their parents' footsteps when choosing a profession. What is your opinion? Do you agree with this statement?
Use the following plan:
−make an introduction (state the problem)
−express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion
−express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion
−explain why you don’t agree with the opposing opinion
−make a conclusion restating your position
Ключі
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
B) designing; |
C expedition |
A like; |
D thanks |
C food |
D increase |
A solutions |
B harming |