Контроль письма з англійської мови 11 клас

Про матеріал
Семестрова контрольна робота з англійської мови для учнів 11 класу. Матеріал містить завдання на перевірку навичок письма, граматичного та лексичного матеріалу для учнів 11 класів. . Лексичні та граматичні вправи сприяють активізації лексичного та граматичного матеріалу, необхідних для успішного написання творчих робіт.
Перегляд файлу

 

   NAME_____________________________________________________

                                 WRITING COMPREHENSION FORM-11

1.Match the words and their definitions.

  1. encourage
  2. inspiration
  3. frustrated
  4. workout
  5. misunderstanding
  6. adolescence

a)….means a slight disagreement or argument.
b)…means to give somebody the desire, confidence and enthusiasm to do somethingwell.
c)… is a time in a person’s life when he or she develops from a child into an adult.
d)… a period of physical exercises, especially as training for a sport.
e)… means feeling annoyed and impatient because you cannot do or achieve something.
f)… means an excellent idea about what you should do, write or say, especially when it comes to you suddenly.

2. Choose the right variant.

  1. Look at the sky! It (will be raining/is going to rain).
  2. By the beginning of the next month this shop (will have worked/ will have been working) for ten years.
  3. I (will become/will have become) a famous person one day.
  4. At this time tomorrow I (will have been cruising/will be cruising) round the islands.
  5. He (will sell/will have sold) all the newspapers by 9 o’clock.
  6. We ( use to spent/used to spend)  summer in the country.
  7. When I was a child I (didn’t used to read/didn’t use read)
  1.  Turn the following sentences into the Passive Voice.
  1.          The committee is discussing the issue at the moment.

____________________________________________________

  1.          People have seen some unusual wild birds this winter.

____________________________________________________

  1.          Someone has to address and post these letters before 5.30.

____________________________________________________

  1.          The teacher told George off because he was rude.

____________________________________________________

  1.          Someone sent the e-mail containing the virus last Friday.

____________________________________________________

  1.         They were watching the criminal when he tried to board the train.

 

____________________________________________________

 

 

  1.               Write a letter.

Listening to a radio programmer  you heard different people discussing the topic of friendship  between  teens.  You  have  decided  to  write  a  letter  to  the  editor  of  the programmer. In your letter:

• describe what kind of friend you prefer and why

• say what can cause a friendship to go wrong

• argue whether it is better to have a wide circle of friends or a few close friends

Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other personal information. Start your letter in an appropriate way.

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маршал Дима
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додав(-ла)
гурська юлія
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту) 11 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
26 січня 2022
Переглядів
8483
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку