Контроль рівня навчальних досягнень з теми. Біорізноманіття
Варіант 1
Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 бала)
1. Критерій виду, який передбачає виділення та опис зовнішніх ознак у особин одного виду це:А) фізіологічний; Б) морфологічний; В) генетичний.
2. Укажіть захворювання людини, яке спричиняють віруси.
А губчаста енцефалопатія, Б ендемічний зоб, В туберкульоз,Г поліомієліт
3. Стадія життєвого циклу вірусу, коли відбувається впорскування віріону:
А) збирання віріонів; Б) адсорбція;В) проникнення в клітину
4. Укажіть поміж зображених гетеротрофний організм, який пересувається задопомогою війок.
5. Автотрофні організми, у клітинах яких відбувається фотосинтез, – це
А залізобактерії, Б бактерії бродіння, В пурпурові бактерії, Г нітрифікувальні бактерії
6. Можливим способом попередження пріонного захворювання може бути
А профілактичне щеплення, Б використання антибіотиків, В введення лікувальної сироватки,
Г не вживання в їжу зараженого м’яса
Тестові завдання з однією правильною відповіддю (1 бал)
7. Проаналізуйте твердження щодо вірусів.
І. Плазматична мембрана вірусів складається з ліпідів та білків.
ІІ. Існують віруси, у яких носієм спадкової інформації є молекула РНК.Чи є поміж них правильні?
А правильне лише І, Б правильне лише ІІ, В обидва правильні, Г немає правильних
8. Учень та учениця обговорювали значення прокаріотів у житті людини. Ученьвисловив думку, що поміж прокаріотів багато хвороботворних. Учениця зауважила, що вчені навчилися використовувати бактерії для отримання антибіотиків, гормонів, ферментів. Хто має рацію?
А лише учень, Б лише учениця, В обоє мають рацію, Г обоє помиляються
9. Під час лабораторної роботи учні та учениці спостерігали за рухом хламідомонади в напрямку до джерела світла. Така поведінка є виявом А рефлексу, Б інстинкту, В позитивного таксису, Г негативного таксису
Тестові завдання з коротким описом (1,5 бала)
10. Прочитайте опис: «Це одноклітинні або колоніальні організми, які не маютьмембранних органел. Поміж них є як автотрофні, так і гетеротрофні організми». Продовжте опис за наведеними ознаками.
Клітина
містить
1 ядро
2 рибосоми
3 клітинну стінку
з целюлози
Паразитичні види є
причиною виникнення в
людини
1 туберкульозу та холери
2 грипу та герпесу
3 цинги та рахіту
Унаслідок
життєдіяльності певних
видів утворилися поклади
1 торфу
2 залізної руди
3 кам’яного вугілля
11. Укажіть правильні твердження щодо зображеного організму.
До складу
клітинної
стінки
входить
1 муреїн
2 целюлоза
3 крохмаль
За способом
живлення є
1 фототрофом
2 хемотрофом
3 міксотрофом
В екосистемах
належить до
функціональної групи
1 продуцентів
2 консументів
3 редуцентів
Виконайте завдання в письмовій формі (3 бали)
1.Перелічить особливості клітин Грибів.
2.Поясніть значення біологічних досліджень для розв’язання проблем людства.
Контроль рівня навчальних досягнень з теми:Вступ. Біорізноманіття
Варіант 2
Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 бала)
1. Ці форми життя не мають клітинної організації, є білком і здатні викликатиінфекційні захворювання людини та тварин. Укажіть їх.А віруси, Б віро їди, В вібріони, Г пріони
2. Укажіть прокаріотичний організм.
А інфузорія-туфелька, Б хламідомонада, В ціанобактерія, Г амеба протей
3. Критерій виду, який пов'язаний із неможливістю схрещування особин різних видів через їх відмінності:А) фізіологічний; Б) репродуктивний;В) морфологічний.
4. Укажіть поміж зображених гетеротрофний організм, який пересувається задопомогою війок.
5. Автотрофні організми, у клітинах яких відбувається хемосинтез – це
А залізобактерії, Б бактерії бродіння, В пурпурові бактерії, Г нітрифікувальні бактерії
6. Критерій виду, який пов'язаний з тим, що кожен вид займає певну територію або акваторію:
А) репродуктивний; Б) екологічний;В) географічний.
Тестові завдання з однією правильною відповіддю (1 бал)
7. Проаналізуйте твердження щодо вірусів.
І. Плазматична мембрана вірусів складається з ліпідів та білків.
ІІ. Існують віруси, у яких носієм спадкової інформації є молекула РНК.Чи є поміж них правильні?
А правильне лише І, Б правильне лише ІІ, В обидва правильні, Г немає правильних
8. Учень та учениця обговорювали значення прокаріотів у житті людини. Ученьвисловив думку, що поміж прокаріотів багато хвороботворних. Учениця зауважила, що вчені навчилися використовувати бактерії для отримання антибіотиків, гормонів, ферментів. Хто має рацію?
А лише учень, Б лише учениця, В обоє мають рацію, Г обоє помиляються
9. Під час лабораторної роботи учні та учениці спостерігали за рухом хламідомонади в напрямку до джерела світла. Така поведінка є виявомА рефлексу, Б інстинкту, В позитивного таксису, Г негативного таксису
Тестові завдання з коротким описом (1,5 бала)
10. Прочитайте опис: «Це одноклітинні або колоніальні організми, які не маютьмембранних органел. Поміж них є як автотрофні, так і гетеротрофні організми». Продовжте опис за наведеними ознаками.
Клітина
містить
1 ядро
2 рибосоми
3 клітинну стінку
з целюлози
Паразитичні види є
причиною виникнення в
людини
1 туберкульозу та холери
2 грипу та герпесу
3 цинги та рахіту
Унаслідок
життєдіяльності певних
видів утворилися поклади
1 торфу
2 залізної руди
3 кам’яного вугілля
11. Укажіть правильні твердження щодо зображеного організму.
До складу
клітинної
стінки
входить
1 муреїн
2 целюлоза
3 крохмаль
За способом
живлення є
1 фототрофом
2 хемотрофом
3 міксотрофом
В екосистемах
належить до
функціональної групи
1 продуцентів
2 консументів
3 редуцентів
Виконайте завдання в письмовій формі (3 бали)
Доведіть, що одноклітинний організм є біологічною системою.
Перелічить особливості клітин Рослин.