Контроль знань з теми: "Спадковість і мінливість"

Про матеріал
Матеріал містить тести з однією вірною відповіддю, завдання на встановлення відповідності, на вибір кількох правильних відповідей
Перегляд файлу

КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ : «СПАДКОВІСТЬ І МІНЛИВІСТЬ»

1.Виберіть вірні твердження, за яких справджується закон Харді-Вайнберга:

1 відбувається вільне схрещування особин,

2 не відбувається вільне схрещування особин,

3 відсутній вплив будь-якого зовнішнього фактора,

4 не виникають нові мутації,

5 виникають нові мутації, 

6 не відбувається обмін генетичною інформацією з іншими популяціями,

7  відбувається обмін генетичною інформацією з іншими популяціями

2.Запишіть формулу за якою визначається розподіл генотипів у популяції.

3. Які методи не застосовують в генетиці людини: А гібридологічний; Б генеалогічний;

В метод гібридизації соматичних клітин; Г метод молекулярної цитогенетики;

4.Виберіть особливості людини як генетичного об’єкта :

1 неможливість експериментальних схрещувань,  2 можливість експериментальних схрещувань,

3 пізня статева зрілість,      4 рання статева зрілість,

5 велика кількість нащадків,     6 невелика кількість нащадків,

7 відсутність чистих ліній,     8 можливість створення чистих ліній

9 велика кількість хромосом і груп зчеплення

5. Встановіть відповідність між типами успадкування ознак та їх характеристиками:

1 аутосомно-домінантний  А певний стан ознаки проявляється майже виключно в чоловіків;

2. аутосомно-рецесивний  Б певний стан ознаки спостерігають в кожному поколінні,

вертикальне успадкування;

3. Х-зчеплений рецесивний В є одне чи кілька поколінь, у яких прояв певного стану ознаки не 

спостерігають;

4. Х-зчеплений домінантний      Г ознака проявляється  виключно в чоловіків;

Д відсутність передачі ознаки від батька до сина, серед жінок ознака

трапляється частіше.

6. Які групи крові можуть бути у дітей, якщо у батька ІІ, у матері – ІІІ групи крові, якщо обоє гетерозиготні?

7. Встановіть відповідність між назвами спадкових хвороб та порушеннями, що їх викликають

 1 Синдром Дауна   А 47 хромосом, зайва у 13-й парі

 2 Синдром Патау   Б 47 хромосом, зайва у 21-й парі

 3 Синдром Клайнфельтера  В 47 хромосом, зайва статева хромосома ХХY

      Г 47 хромосом, зайва хромосома у 1-й парі

8. Назвіть основні джерела комбінативної мінливості:

1. кросинговер під час профази І мейозу

2. кон’югація хромосом під час мітозу

3. незалежне розходження хромосом під час анафази І мейозу

4. злиття гамет під час запліднення

5. кон’югація як одна із форм статевого процесу, під час якої відбувається обмін спадковою інформацією

 9. За рахунок додаткової 18-ї хромосоми в зародку людини виявився каріотип 45А + ХХ. Дитина якої статі та з якою вадою народиться? А дівчинка із синдромом Едвардса;  Б хлопчик із синдромом Едвардса;

В дівчинка із синдромом Шерешевського-Тернера; Г здоровий хлопчик;

10. Встановіть відповідність між типами мутацій та їх характеристиками:

1. Летальні   А виникають в соматичних клітинах

2.Генеративні   Б спричиняють загибель організмів

3. Геномні   В поліплоідія

4.Хромосомні

11. На рисунку зображено хромосомний набір

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/20/2030/bio-2013_10_2030.jpg

А жінки, хворої на синдром Дауна

Б чоловіка, хворого на синдром Дауна

В здорової жінки

Г здорового чоловіка

 

 

 

12. Клітина людини з набором хромосом 44А+ХХ – це  А запліднена яйцеклітина

Б сперматозоїд  В незапліднена яйцеклітина Г гамета

13. Встановлено, що частина особин АА в популяції зустрічається з частотою 0,09. Визначте, яка частина популяції гетерозиготна за геном А.

14.  Визначте типи успадкування ознак.

А Б В

 

15. Встановіть відповідність між хромосомними хворобами та їх каріотипами

1

2

3

4

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/51/5118/bio-prob-2014_8_5118.jpg

Картинки по запросу трисомия 18 фото

 

А жінка, хвора на синдром Дауна

Б здоровий чоловік

В чоловік, хворий на синдром Дауна

Г чоловік, хворий на синдром Едвардса

Д чоловік, хворий на синдром Патау

 

 

Використані джерела:

  1. Біологія та екологія (рівень стандарту): підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти / Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, Т.А.Компанець, С.Р. Рушковський. – Київ: Генеза, 2018. – 192 с.
  2. Збірник задач і розв’язків з біології. Навчальний посібник у 4-х частинах. Тернопіль; Мандрівець, 1997. – Ч. ІІІ

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 квітня 2019
Переглядів
3695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку