ЗАТВЕРДЖЕНО
Керівник ШМК
вчителів природничо-математичних наук
___________________
Вчитель біології
______________
Контрольна робота з біології № 1
з теми «СТРУКТУРА КЛІТИНИ»
за першу половину І семестру 2022-2023н.р.
для учнів 9 класів
(сімейна форма навчання)
|
І. Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, в яких лише один правильний. (0,5 бала)
|
||||||||
а) бактерій; |
б) рослин; |
в) вірусів; |
г) тварин. |
|||||
|
||||||||
а) глікокалікс; |
б) муреїн; |
в) целюлозу; |
г) хітин. |
|||||
|
||||||||
а) хлоропласти; |
б) рибосоми; |
в)мітохондрії; |
г) ендоплазматична сітка.
|
|||||
4. Якою літерою позначено схематичне зображення розташування двох шарів фосфоліпідів у біологічних мембранах?
5. У статті про лауреатів Нобелівської премії 2012 року йдеться: «Професор Оксфордського університету Джон Гердон унаслідок численних дослідів з видалення (Х) з яйцеклітин жаб і перенесення в них (Х) з уже спеціалізованих клітин продемонстрував розвиток яйцеклітин з чужим (Х) до пізньої стадії, аж до перетворення пуголовків на дорослих тварин. У такий спосіб ученим зроблено ще один крок з вивчення клонування тварин». Укажіть, що позначено в тексті символом Х.
А комплекс Гольджі
Б сперматозоїд
В глікокалікс
Г ядро
6. У матріксі органели відсутні:
А. рибосоми
Б. білки
В. ДНК
Г. лізосоми
ІІ. Завдання 7 – 9 на відповідність (1 бал)
7. До кожного з трьох рядків інформації, позначених буквами, добери один правильний, позначений цифрою (1-5).
А. Одномембранні органели |
1. Мітоходрія |
Б. Двомембранні органели В. Немеммбранні органели
|
2. Комплекс Гольджі 3. Вакуоля 4. Клітинний центр 5. Лізосома
|
8. Увідповідніть зображення структур клітини (А-Г) з їх назвами (1-5) та функціями (1-5).
Назва |
|
|
|
|
|
Функція |
|
|
|
4.Синтез білків з амінокислот |
5.Утворення ферментів |
А. |
Б. |
В. |
Г. |
9. Приведіть у відповідність поняття і пояснення:
1. дифузія А) транспортування речовин за градієнтом концентрації
2. осмос Б) переміщення води у мембранних упаковках
3. фагоцитоз В) транспортування води за різницею концентрації сполук
4. піноцитоз Г) переміщення часток у мембранних упаковках
ІІІ. Завдання 10 на послідовність (1 бал)
10. Визначте послідовність стадій фагоцитозу:
А наближення об’єкта фагоцитозу до клітини-фагоцита
Б розташування об’єкта на поверхні фагоцитуючої клітини
В обволікання і втягування об’єкта в клітину
Г перетравлення об’єкта
IV Завдання 11, 12 – на аналіз таблиць і малюнків ( 1 б)
11. Учень та учениця на уроці біології аналізували таблицю вмісту основних компонентів у мембранах різних клітин. Учень дійшов висновку, що білки й ліпіди є обов’язковими компонентами мембран усіх клітин, склад яких наведено в таблиці. Учениця зауважила, що відносний уміст білків у клітинних мембранах одноклітинних організмів переважає над усіма іншими компонентами. Хто має рацію?
Алише учень
Блише учениця
Вобоє мають рацію
Гобоє помиляються
12. Два учні на уроці біології, розглядаючи рисунок, вивчали роботу натрій-калієвого насосу.
Перший учень дійшов висновку, що наслідком роботи натрій-калієвого насосу є зниження концентрації йонів Натрію й збільшення концентрації йонів Калію в цитоплазмі. Другий учень зауважив, що натрій-калієвий насос є одним із механізмів активного мембранного транспорту. Хто з них помиляється?
Аперший учень
Б другий учень
Вобоє мають рацію
Гобоє помиляються
IV Завдання 13, 14– завдання з відкритою відповіддю ( 1,5 б)
13. Схарактеризуйте види пасивного транспорту речовин через мембрану.
А Б В Г
(План відповіді:
14. Зробіть порівняльний аналіз будови клітин різних царств
(План відповіді: