Контрольна робота з біології 9 клас ( ІІ семестр)
Варіант І
І рівень
1.Гетегозиготамиєособини з генотипом :
А. Аа Б.аа В. Вb Г. АаВb
2.Схема що відображає еволюційні зв’язки між таксонами, для яких вона будується, - це
А .Генеалогічне дерево В. Філогенетичне дерево
Б. Схема схрещування Г. Філогенія
3.Зміна ознаки, яка зумовлена зміною структур, перебудовою генетичного апарату – це:
А. Репарація В.Кросинговер
Б. Мутація Г. Модифікація
4. Морською екосистемою є:
А. Естуарій В. Болото
Б. Риф Г. Пелагіаль
5. В екосистемі лісу продуцентом є:
А. Мухомор В. Липа
Б. Миша Г. Лисиця
6. Центром походження картоплі є :
А.Індійський В. Центральноамериканський
Б. Південноамериканський Г. Середньоазіатський
ІІ рівень
7. Доповніть речення та дайте визначення.
Селекція – це наука про методи створення нових ……. і гібридів рослин, …. ….. тварин і ……… мікроо6.
8. Харчовий ланцюг - це….
9. Складіть схеми ланцюгів живлення, розставивши їх компоненти у правильному порядку. Запропонуйте свій ланцюг живлення будь – якої екосистеми.
Пшениця, миша, гадюка, їжак, лисиця.
ІІІ рівень
10. Назвіть компоненти біосфери та їх приклади.
11. Дайте визначення, що таке адаптація та назвіть способи адаптації живих організмів до умов існування.
ІV рівень
12. Складіть схему схрещування та запишіть розв`язання задачі.
У квасолі алель чорного забарвлення насінин (А) домінує над алелем білого забарвлення (а). Визначте генотип і фенотип нащадків у схрещуванні Аа х Аа.
Контрольна робота з біології 9 клас ( ІІ семестр)
Варіант ІІ
І рівень
1. Особина з генотипом АаВb може утворювати гамети:
А. АВ В. аВ
Б. Аb Г. АА
2. На території африки жили:
А. Неандертальці В. Ардіпітеки
Б.Австралопітеки Г. Сахельантропи
3.. Біотичними факторами які впливають на популяцію козуль у лісах Поліссяє:
А. Річний рівень опадів В. Вовки
Б. Кліщі Г. Паразитичні черви
ІІ рівень
4. Доповніть речення та дайте визначення.
Генетичне консультування використовується для профілактики ………. Захворювань. У генетичних консультаціях можна розрахувати …….. народження дитини зі спадковими захворюваннями.
5. Установіть відповідність між еволюційними факторами та прикладами їх дії.
1. Ізоляці А. Періодичне масове розмноження непарного шовкопряда
2. Популяційні хвилі Б. Завезення подорожника на американський континент
3. Міграція В. Винектення гіганських варанів на островах Індонезії
ІІІ рівень
6. Дайте визначення що таке мутації та назвіть фактори які їх викликають?
7. Складіть схему розмістивши в ній наведені поняття: гідра, глива, гриби, еукаріоти , мукор, рослини, тварини, ряска, сарана, хамелеон.
ІV рівень
12. Складіть схему схрещування та запишіть розв`язання задачі.
Складіть схему схрещування і запишіть розв’язання задачі. У рослин один ген визначає висоту рослини ( домінантний алель А – висока рослина, рецисивний алель а – карликова рослина ), а другий ген забарвлення плодів ( домінантний алель В – червоні плоди, рецесивний алель b – жовті плоди ). В обох випадках домінування повне. Схрестили рослин з генотипами АаВb і ааВb. Визначте генотипи і фенотипи нащадків першого покоління.