П.І. ________________________________ Оцінка______ 10 клас
Контрольна робота №2
І рівень (по 0,25 б)
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1. Хто запропонував термін «генетика»?
А) Ч. Дарвін б) Г. Мендель в) Е. Геккель г) В. Бетсон
2. Співвідношення за фенотипом серед нащадків 9:3:3:1. Якими будуть генотипи батьків?
а) ААВВ х ааbb б) AABB х AAbb в) AaBb х aabb г) AaBb х AaBb
3. Який набір хромосом у гаметах?
а) диплоїдний б) гаплоїдний в) поліплоїдний г) триплоїдний
4. Сукупність внутрішніх і зовнішніх ознак та властивостей організму – це:
а) фен б) фенотип в) генотип г) геном
5. Обмін ділянками гомологічних хромосом називається:
а) кон’югація б) кросинговер в) реплікацією г) редукцією
6. Виберіть хворобу, що виникає внаслідок мутації:
а) гемофілія б) рахіт в) грип г) ангіна
7. Генетично запрограмована загибель клітини, в якій провідну роль виконують внутрішньоклітинні механізми: а) некроз; б)мейоз; в) апоптоз; г) амітоз.
8. Як називається спосіб розмноження при якому новий організм розвивається із незаплідненої яйцеклітини:
а) гермафродитизм; б) роздільностатевість; в) вегетативне розмноження; г)партеногенез.
9. Занурення зародка в слизову оболонку матки і прикріплення до неї, має назву:
а) запліднення; б) імплантація; в) гаметогенез; г)онтогенез.
10. Трансплантація штучних органів для тимчасової або постійної заміни ураженого органа людини:
а) ксенотрансплантація; б) алотрансплантація; в) автотрансплантація; г) імплантація.
11. Бластомери утворюються:
а) при заплідненні; б) в процесі гаструляції;
в) в період дроблення; г) в процесі органогенезу.
12. Процес закономірного виникнення вікових змін, які поступово призводять до скорочення пристосувальних можливостей організму:
а) ембріогенез; б) постембріогенез в) старіння г) некроз
ІІ рівень (по 1 б)
13. Для кожного типу регенерації виберіть відповідні їм приклади:
А) репаративна регенерація; Б) фізіологічна регенерація
1) відновлення втраченої кінцівки;
2) відновлення еритроцитів кожні 120 діб;
3) відновлення епітелію слизових оболонок;
4) процес відновлення зламаної гілки деревом;
5) відновлення гепатоцитів;
6) відновлення хвоста ящіркою.
14. Зіставте спадкові хвороби ( 1-4) з їхніми визначеннями (А-Д).
1. альбінізм А. спадкова кольорова сліпота
2. гемофілія Б. багатопалість
3. дальтонізм В. спадкове порушення зсідання крові
4. полідактилія Г. спадкове порушення обміну амінокислот
Д. спадкова відсутність меланіну в епідермісі
15. Для кожного типу клітин виберіть відповідні характеристики:
А — зигота Б — гамета
1 - має гаплоїдний набір хромосом;
2 — утворюється в результаті мейозу;
3 — містить спадковий матеріал 2-х особин;
4 — має диплоїдний набір хромосом;
5 — статева клітина;
6 — кількість хромосом у молекулі ДНК позначається 1n;
7 — утворюється в результаті запліднення;
8 — містить спадковий матеріал однієї особини;
9 — кількість хромосом в молекулі ДНК дорівнює 2n;
10 — запліднена яйцеклітина
ІІІ рівень (по 1,5 б)
16. Проаналізуйте зображений на малюнку каріотип людини. Визначте його особливості (мутації, зміни, захворювання), вкажіть стать особи.
17. Розв’яжіть задачу:
У людини вміння володіти переважно правою рукою – домінантна ознака, лівою – рецесивна. Чоловік – правша , мати якого була лівшею, одружився з жінкою – правшею, батько якої лівша. Яка ймовірність народження дитини – лівші?
ІV рівень (3 б)
18. Поясніть, як впливає спосіб життя на формування людського організму, репродуктивне здоров’я. Складіть переліки факторів, які позитивно і негативно впливають на них.