Завдання з теми "Віруси"

Про матеріал
Завдання до теми "Віруси" розділ Біорізноманіття творчого типу, у тому числі ТІ, ЯКІ ФОРМУЮТЬ STEAM-КОМПЕТЕНЦІЇ ТА ПРИЗНАЧЕНІ ДЛЯ НАВЧАННЯ ЗА МОДЕЛЛЮ «ПЕРЕВЕРНУТИЙ КЛАС»
Перегляд файлу

РОЗДІЛ БІОРІЗНОМАНІТНІСТЬ.

Тема: НЕКЛІТИННІ ФОРМИ ЖИТТЯ

Завдання: знання якої інформації з теми «Віруси» потрібні для виконання професійної діяльності повару, манікюрниці, екскурсоводу, терапевту, продавцю?

Завдання: складіть кластер «Вірусні хвороби» з 12-24 слів в якому б були слова: 

1 група: людина, тварина, рослина

2 група: крапельно-повітряний, грунтовий, фекально-оральний

3 група: прихована, гостра, хронічна

4 група: провітрювати, мити руки, вакцинуватися

 Завдання: створити власні знаки небезпеки для захворювань з різними шляхами передачі.

 image304

Добре відомими є знаки небезпеки. Який з цих знаків є знаком біологічної небезпеки?

Пропоную вам створити власні знаки небезпеки для захворювань з різними шляхами передачі

• водний і харчовий (аліментарний або фекально-оральний) шляхи при гострих інфекційних кишкових хворобах, гепатит А, ротавірусній інфекції;

• крапельно-повітряний  — при вірусних хворобах дихальних шляхів;

• контагіозний — захворювання, що передаються при контакті: герпес, ВІЛ

• трансмісивний (захворювання, що передаються переносниками: жовта лихоманка). Завдання: в темі багато нових понять, запишіть їх за абеткою

Завдання: складіть 6 біологічних термінів з літер і складів та поясніть їх, найдіть зайвий: бак, ін, ві, фаг, терія, ція, ріон, фек, рус, теріо, вазія

Завдання: оберіть ілюстрацію, яка за ознаками відповідає опису: простий; у назві є склад, який з грец.  («їсти», «пожирати», «поглинати»); ДНК- вмістний, має кути.

Завдання: заповнити таблицю «Діагностика гострих вірусних хвороб»

Ознака

Грип

Гепатит А

Кір

Герпес

Зовнішній вигляд людини

 

 

 

 

Головний біль

 

 

 

 

Лихоманка

 

 

 

 

Біль у м'язах

 

 

 

 

Кашель

 

 

 

 

Нудота, блювання

 

 

 

 

Слабкість

 

 

 

 

Температура

 

 

 

 

 

Завдання: Після лекційної частини уроку або самостійного опрацювання матеріалу наданого для перевернутого уроку. 

А. Заповнити пропущені місця у конспекті.

Б. Зробити заголовки розділів 1.1., 1.3., 1.6.; висловити основну думку розділів 1.2., 1.4., 1.7., 1.9. однією фразою.

В. Знайдіть в тексті такі розділи, які заслуговують на особливу увагу й гідні обговорення, складіть питання для обговорення.

Г. Підписати, як називаються віруси зображені на малюнку, прості вони чи складні, обгрунтуйте відповідь, вкажіть шлях проникнення до клітини,  описати симптоми хвороб, які вони викликають.

  1.              2.                      3.                                 4.

                

 

І. Віруси. 1. 1. Віруси – це __________________________форми життя, які вивчає наука - _________________________, посередники між живою та неживою природою.

 Ві́рус (від лат. virus —________________) —це дрібні неклітинні частки, що складаються з нуклеїнової кислоти (ДНК або РНК) і білкової оболонки та нездатні до самостійного існування поза організмом.  Відкрив їх у 1892р. ___________________________, вивчаючи захворювання  ________________________ і маючи їх за бактерії.

Першим зробив щеплення проти вірусу____________анг.  лікар___________________, потім_________________проти ____________. Розміри  більшості вірусів коливаються від 10 до 300 нм. У середньому віруси в 50 разів менші за бактерій. Їх неможливо побачити у _________________ мікроскоп, тому що їх розмір менший за довжину світлової хвилі.

Об’єднуються у царство _____, є ___________________ паразитами. 

1.2. Класифікуються на 

  • Ті що містять ДНК (вірус простого герпесу) і ті, що містять РНК (СНІД)
  • За структурою капсомерів. Ізометричні (кубічні), спіральні, змішані.
  • За наявністю або відсутністю додаткової ліпопротеїдної оболонки
  • За клітинами-хазяїнами

1.3. Віріон- зріла, цілком сформована інфекційна вірусна частка. Будова:

  1.Прості – мають РНК чи ДНК, яку оточує білкова оболонка-__________________

  2.Складні – мають додаткову оболонку-пеплос, яка складається з ____________________

Життєвий цикл складається з __ фаз _____________________________-та внутрішньоклітинної.

1.4. Проникнення до клітини: ____________________________

До тварини чи рослини –    1.Злиття з мембраною клітин

    2. Фаго- та піноцитозом

    3. Через пошкодження мембран до бактерій                                             4. Впорскнення вірусної ДНК через прокол у

    мембрані.

 Утворюється _______________________.

1.5. Походження вірусів: 1.Вони виникли від бактерій шляхом регресивної еволюції

                  2.Віруси – це “заблудні” органели

                  3.Це первобитна форма матерії

1.6.Інфекція – це __________________________________________________

Інфекція буває: 1.Гостра – клітина при цьому _______. ( кір, віспа, ________________________)

2.Хронічна – утворюються у клітині протягом тривалого часу (____________________)

3.Прихована (носії) – віруси частинки з інфікованих клітин у довкілля __________________________

4. Повільна-латентний період декількі років –(__________________-)

 Інвазія – це_______________________________________________________

1.7. Шляхи проникнення вірусів: (записати приклади)

1. Повітряно-крапельний-________________,________________, __________.

2. З їжею, водою (аліментарний або фекально-оральний) -______________, __________________.

3.Через шкіру, статевим шляхом (контагіозний)  -_____________,__________,_______.

4.Через кров -____________, _____________, __________________.

5. За допомогою збудників-переносників (трансмісивний) -____________,___________.

1.8. Захисні реакції організму:

 1. Клітини – з допомогою лейкоцитів та Т- лімфоцитів шляхом  фагоцитозу, дослідив Мечников.

 2. Гуморальні – виробляються захисні білки___________________________або __________________-білки, які пригнічують розмноження вірусів, дослідив Ерліх

1.9. Значення вірусів в природі та житті людини

В природі: 1. Регулюють чисельність хазяїв

          2. Еволюція  прокаріот шляхом зміни їх генотипу

В житті людини: 1.Хвороби рослин –______________________, __________________ 2. Хвороби тварин –     _______________________,_______________________

4. Лікування бактеріальних захворювань________________, _____________________за допомогою________________

5. Біологічний шлях боротьби з шкідниками (винищення кролів у Австралії)- _____________

6.Чудове забарвлення тюльпанів внаслідок дії____________________________

7. Є біологічними мутагенами, переносять генетичну інформацію

 

docx
Додав(-ла)
Тітова Інна
Додано
6 березня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку