Контрольна робота з біології в 7 класі містить різнорівневі завдання, які дають змогу перевірити рівень знань та навиків учнів із біології тварин. Учням запропоновано різноформатні завдання: з вибором однієї правильної відповіді, з вибором множинних відповідей, завдання на встановлення відповідності, а також завдання із відкритою відповіддю.
Біологі 7 клас
Контрольна робота № 2 Варіант 1
І. рівень (виберіть одну правильну відповідь; правильна відповідь – 0,5 бала) 1.Укажіть назву тварин, які вловлюють, вбивають і споживають інших тварин:
а) фітофаги; б) паразити; в) хижаки; г) кровосисні види.
2. Укажіть тварин з незамкненою кровоносною системою:
а) комахи; б)рептилії; в) амфібії; г) риби.
3.Укажіть прізвище вченого, якого вважають одним із засновників етології:
а) Н. Тінберген; б) Ч. Дарвін; в) І. Павлов; г) К. Лінней.
4.Визначте, прикладом чого є реакція слідування у птахів:
а) безумовного рефлексу; б) таксису; в) імпринтингу; г) хомінгу.
5.Укажіть групу екологічних чинників, до якої належить господарська діяльність людини:
а) абіотичні; б) біотичні; в) антропогенні; г) оптимальні.
6.Зазначте, що собою становить фотоперіодизм:
а) реакція організмів на інтенсивність освітлення;
б) реакція організмів на чергування світлового та темнового періодів доби;
в) реакція організмів на надлишок світла;
г) реакція організмів на недостатню кількість світла.
ІІ рівень (виберіть дві правильні відповіді; правильна відповідь – 0,5 бала)
8. Укажіть тварин, які належать до теплокровних:
а) жаби; б) акули; в) крокодили; г) голуби; д)дельфіни.
9.Укажіть тварин, яким притаманна радіальна симетрія тіла:
а) страуси; б) дельфіни; в) актинії; г) жаби; д) медузи.
10. Укажіть тварин, у яких півкулі великого мозку не вкриті сірою речовиною:
а) ссавці;б)птахи; в) рептилії; г) амфібії; д)риби.
11.Укажіть хребетних тварин, яким притаманний непрямий розвиток:
а) хрящові риби; б) амфібії; в) рептилії; г) птахи; д) кісткові риби.
12.Укажіть тварин, у життєвому циклі яких чергуються статеве й нестатеве покоління:
а) аскарида людська; б) дощовий черв'як; в) річковий рак; г) аурелія; д) котячий сисун.
ІІІ рівень (правильна відповідь -1 бал)
13. Встановіть відповідність між елементами скелета та відділами, до яких вони належать:
а) велика гомілкова кістка; 1. задня кінцівка;
б) хвостова кістка; 2. хребет;
в) лопатка; 3. передня кінцівка;
г)ліктьова кістка; 4. пояс передніх.
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
14. Встановіть відповідність між особливостями будови кровоносної системи та класами тварин, яким вони належать:
1.ссавці 2. амфібії 3.риби 4.плазуни
15. Встановіть послідовність стадій метаморфозу при непрямому розвитку тварин із повним перетворенням:
а) імаго; б) яйце; в) лялечка; г) личинка.
ІV рівень (Виберіть одне із запропонованих запитань і дайте на нього відповідь; правильна відповідь – 3 бали )
16. Як ускладнювалась дихальна система у безхребетних тварин у процесі історичного розвитку?
17. Рептилії краще пристосовані до існування в посушливих умовах, ніж теплокровні ссавці. Як це пов’язано з необхідністю витрачати вологу для зниження температури власного тіла ?
18. Які переваги має соціальний спосіб життя тварин ?
І. рівень (виберіть одну правильну відповідь; правильна відповідь – 0,5 бала)
1.Укажіть, як називають тварин, які споживають рослини:
а) паразити; б) симбіотрофи; в) фітофаги; г) мікофаги.
2. Укажіть тварину, якій притаманне позакишкове травлення:
а) беззубка; б) річковий рак; в) печінковий сисун; г) павук-хрестовик.
3. Укажіть, що із зазначеного є научінням:
а) пошук партнера; б) будування гнізда; в) годування дитинчат;
г) використання палички для добування їж.
4. Укажіть як називається переміщення вугра європейського з прісних водойм в Саргасове море на нерест :
а) міграція ; б) хомінг; в) ритуал; г) адаптація.
5. Виберіть, до якої групи організмів належить кролик:
а)автотрофи; б) консументи; в) продуценти; г) редуценти.
6. Визначіть, який тип взаємовідносин між совою та мишею ?
а) паразитизм ; б) мутуалізм; в) конкуренція; г) хижацтво.
ІІ.рівень (виберіть дві правильні відповіді; правильна відповідь – 0,5 бала)
7. Укажіть тварин, у яких відсутня грудна клітка:
а) амфібії; б) рептилії; в) птахи; г) ссавці; д) риби.
8.Укажіть тварину-сапротрофа:
а) гепард; б) стьожак широкий; в) скарабей священний;
г) колорадський жук; д) жук-гнойовик.
9. Укажіть тварин, яким притаманна ехолокація:
а) окунь; б) кажан; в) морська свинка; г) дельфін; д) їжак.
10. Назвіть тварин, які ведуть поодинокий спосіб життя:
а) медоносна бджола; б) зозуля звичайна; в) кенгуру гігантський;
г) шимпанзе звичайний; д) тигр.
11. Укажіть заповідники, які функціонують в Україні:
а) природні; б) біосферні; в) регіональні; г) місцеві; д) ландшафтні.
12. Укажіть заповідники України, які належить до біосферних:
а) Канівський; б) Рівненський; в) Карпатський;
г) Поліський; д) Асканія Нова.
ІІІ рівень (правильна відповідь -1 бал)
13. Установіть відповідність між організмами та харчовими рівнями, які вони займають: ; 1. редуценти; а) травянисті рослини ; 2. консументи 1-го порядку; б) вовк ) бактерії гниття; 3. консументи 2-го порядку;
в
; 4. продуцент. г) корова
14. Установіть відповідність між будовою легенів та хребетними тваринами яким вони належать
1. ящірка 2. голуб 3. кіт 4. жаба
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
15. Встановіть послідовність розміщення органів травної системи ссавців
а) стравохід ; б) тонкий кишечник ; в) шлунок; г) товстий кишечник. ІV рівень (Виберіть одне із запропонованих запитань і дайте на нього відповідь; правильна відповідь – 3 бали )
16. Як ускладнювалась нервова система тварин у процесі історичного розвитку ?
17. Яке явище називають хомінгом ? Чим він зумовлений ?
18.Які різні форми поведінки допомагають тваринам пристосуватись до умов середовища?
І. рівень (виберіть одну правильну відповідь; правильна відповідь – 0,5 бала) 1.Укажіть відділ шлунка жуйних тварин, у якому виділяється шлунковий сік:
а) рубець; б) сітка; в) книжка; г) сичуг.
2.Укажіть тварин, яким властивий механізм подвійного дихання:
а) комахи; б) амфібії; в) птахи; г) ссавці.
3.Визначте назву поведінки, яка формується на основі індивідуального досвіду тварини:
а) умовна; б) соціальна; в) спадкова; г) набута.
4.Визначте, як дослідники називають особину, що не узгоджує свої дії з діями інших членів угруповання:
а) домінантом; б) омега-особиною; в) бета-особиною; г) асоціальною особиною.
5. Укажіть документ, до якого заносять види тварин, які зникли з нашої планети:
а) Міжнародна Червона книга; б) Міжнародна Зелена книга; в) Чорний список ; г)Червона книга України.
6.Зазначте, як називають тип зв'язків між організмами різних видів, за яких один з них отримує користь, не завдаючи іншому шкоди, але й не приносячи йому користі:
а) коменсалізм; б) конкуренція; в) мутуалізм; г) паразитизм.
ІІ рівень (виберіть дві правильні відповіді; правильна відповідь – 0,5 бала)
7.Укажіть тварин, які належать до теплокровних:
а) тритон; б) черепаха; в) крокодили; г) горобець; д) слон.
8.Укажіть тварин, яким притаманна двобічна симетрія тіла:
а) страус ; б) дельфін ; в) актинія; г) аурелія д) гідра.
9. Укажіть хребетних тварин, яким притаманний непрямий розвиток:
а) хрящові риби; б) амфібії; в) рептилії; г) птахи; д) кісткові риби.
10.Виберіть, які із зазначених дій тварин є інстинктом:
а) повторення дій дорослих; б) будування гнізда; в) спостереження за іншими особинами; г) продовження роду ; д) імпринтинг.
11.Укажіть види тварин, які занесені до Червоної Книги України:
а) ластівка сільська; б) лелека чорний; в) виноградний слимак;
г) дельфін-білобочка; д) рак річковий.
12. Укажіть у яких із поданих тварин спосіб взаємовідносин належить до хижацтва:
а) собака –кліщ; б) лисиця-заєць; в) корова-ґедзь; г) сонечко-попелиця; д) рак-самітник – актинія.
ІІ рівень (виберіть дві правильні відповіді; правильна відповідь – 0,5 бала) 13.Установіть відповідність між складовими вродженої та набутої поведінки і прикладами, що їх ілюструють:
а) безумовний рефлекс; 1. ластівка будує гніздо;
б) умовний рефлекс ; 2. собака біжить до годівнички почувши шурхіт пакету з кормом;
в) інстинкт; 3. дитинча вовка спостерігає за дорослими особинами;
г) научіння; 4. кошеня відсмикує лапку від води в калюжі.
14. Установіть відповідність між відділами головного мозку ссавців та цифрами, якими вони позначені:
а) передній мозок; б) довгастий мозок;
в) мозочок; г) середній мозок.
15. Встановіть послідовність органів дихальної системи ссавців через які повітря потрапляє до організму:
А) гортань ; б) трахея ; в) легені; г) бронхи.
ІV рівень (Виберіть одне із запропонованих запитань і дайте на нього відповідь; правильна відповідь – 3 бали )
16. Як ускладнювалась система кровообігу у хребетних тварин у процесі історичного розвитку?
17.Порівняйте особливості розмноження амфібій та рептилій. Які особливості рептилій дозволили їм розмножуватись виключно на суходолі ?
18.Які причини міграції у тварин?
І рівень (виберіть одну правильну відповідь; правильна відповідь – 0,5 бала) 1.Укажіть органи дихання водних комах:
а) легені; б) трахеї; в) легеневі мішки ; г)органи дихання в них відсутні.
2.Укажіть тварин, слина яких не містить травних ферментів:
а) амфібії; б) рептилії; в)птахи; г) ссавці.
3.Укажіть який з органів видільної системи притаманний птахам:
а) зелені залози; б) сечовий міхур; в) нирки; г) мальпігієві судини.
4. Укажіть тварин, нервова система яких не поділяється на центральну та периферичну:
а) кишковопорожнинні; б) молюски; в) комахи; г) кільчасті черви.
5.Укажіть тварин, у яких шкіра практично позбавлена залоз:
а) риби; б) амфібії; в) рептилії; г) ссавці.
6.Укажіть тварину, забарвлення якої є прикладом мімікрії:
а) тарантул; б) муха-дзюрчалка; в) саламандра плямиста; г) жук сонечко.
ІІ рівень (виберіть дві правильні відповіді; правильна відповідь – 0,5 бала)
7. Укажіть тварин, у яких півкулі великого мозку не вкриті сірою речовиною:
а) ссавці; б)птахи; в) рептилії; г) амфібії д)кісткові риби
8. Укажіть безхребетних тварин, яким притаманний прямий розвиток:
а) комахи; б) павуки; в)кільчасті черви; г) круглі черви;
д) двостулкові молюски.
9.Укажіть тварин із складним циклом розвитку:
а) гідра; б) річковий рак; в) аурелія; г) махаон ; д) котячий сисун.
10. Укажіть перелітних птахів:
а) сойка; б) ластівка; в) грак; г) зозуля; д) снігур.
11. Укажіть тварин, які занесені до Чорного списку:
а) дельфін-білобочка; б) сумчастий вовк; в) сумчаста білка; г) фронт; д) хохуля.
12. Укажіть заповідники України, які належать до природних:
а) Асканія Нова; б) Карпатський ; в)Канівський; г) Поліський; д) Рівненський.
ІІІ рівень (правильна відповідь -1 бал)
13.Установіть відповідність між складовими вродженої та набутої поведінки і прикладами, що їх ілюструють:
а) інстинкт; 1. дитинча леопарда намагається піймати здобич під пильним контролем матері;
б) безумовний рефлекс; 2. оса приносить їжу в нору для майбутньої личинки;
в) умовний рефлекс; 3. мавпа відсмикує кінцівку від гарячого предмет;
г) научіння; 4. акваріумні рибки підпливають до поверхні
води, якщо постукати по стінці
14. Встановіть відповідність між тваринами та способом їх живлення
1. хижак; 2. паразит; 3. фітофаг; 4. сапротроф.
15. Встановіть послідовність розміщення особин у ієрархії угрупування тварин:
а) гамма ; б) бета; в) альфа ; г) омега.
ІV рівень (Виберіть одне із запропонованих запитань і дайте на нього відповідь; правильна відповідь – 3 бали )
16 .Схарактеризуйте типи будови нервових систем у безхребетних тварин.
17.Які функції притаманні статевому й нестатевому поколінню в життєвому циклі аурелії ?
18.Чим можна пояснити, що в хижих ссавців шлунок часто однокамерний , а у тих, які живляться рослинною їжею, він може складатися з кількох різних за функціями відділів ?