Контрольна робота №2 з біології у 7 класі

Про матеріал

Контрольна робота з біології в 7 класі містить різнорівневі завдання, які дають змогу перевірити рівень знань та навиків учнів із біології тварин. Учням запропоновано різноформатні завдання: з вибором однієї правильної відповіді, з вибором множинних відповідей, завдання на встановлення відповідності, а також завдання із відкритою відповіддю.

Перегляд файлу

Біологі 7 клас

Контрольна робота № 2  Варіант 1

І. рівень (виберіть одну правильну відповідь; правильна відповідь – 0,5 бала) 1.Укажіть назву тварин, які вловлюють, вбивають і споживають інших       тварин: 

  а) фітофаги; б) паразити; в) хижаки; г) кровосисні види.

2. Укажіть тварин з незамкненою кровоносною системою:

    а) комахи;    б)рептилії;  в) амфібії;   г) риби.

3.Укажіть прізвище вченого, якого вважають одним із засновників етології:

    а) Н. Тінберген; б) Ч. Дарвін; в) І. Павлов; г) К. Лінней.

4.Визначте, прикладом чого є реакція слідування у птахів: 

    а) безумовного рефлексу; б) таксису; в) імпринтингу; г) хомінгу.

5.Укажіть групу екологічних чинників, до якої належить господарська     діяльність людини: 

    а) абіотичні; б) біотичні; в) антропогенні; г) оптимальні.

6.Зазначте, що собою становить фотоперіодизм:

   а) реакція організмів на інтенсивність освітлення;

   б) реакція організмів на чергування світлового та темнового періодів доби;      

    в) реакція організмів на надлишок світла; 

    г) реакція організмів на недостатню кількість світла.

ІІ рівень (виберіть дві правильні відповіді; правильна відповідь – 0,5 бала)

8. Укажіть тварин, які належать до теплокровних: 

     а) жаби; б) акули;  в) крокодили;  г) голуби; д)дельфіни.

 9.Укажіть тварин, яким притаманна радіальна симетрія тіла: 

     а) страуси; б) дельфіни; в) актинії; г) жаби; д) медузи.

10. Укажіть тварин, у яких півкулі великого мозку не вкриті сірою            речовиною:  

        а) ссавці;б)птахи; в) рептилії; г) амфібії; д)риби.

 

11.Укажіть хребетних тварин, яким притаманний непрямий розвиток: 

     а) хрящові риби; б) амфібії; в) рептилії; г) птахи; д) кісткові риби.

12.Укажіть тварин, у життєвому циклі яких чергуються статеве й нестатеве         покоління: 

      а) аскарида людська; б) дощовий черв'як; в) річковий рак; г) аурелія;        д) котячий сисун.

ІІІ рівень  (правильна відповідь -1 бал)

13.     Встановіть відповідність між елементами скелета та відділами, до яких вони належать:     

 

   а) велика гомілкова кістка;                          1. задня кінцівка;

 

   б) хвостова кістка;                                        2. хребет;

 

   в) лопатка;                                                     3. передня кінцівка;

 

   г)ліктьова кістка;                                          4. пояс передніх.

 

А

 

Б

 

В

 

Г

14.     Встановіть відповідність між особливостями будови кровоносної системи та класами тварин, яким вони належать:

             1.ссавці        2. амфібії 3.риби         4.плазуни

15.     Встановіть послідовність стадій метаморфозу при непрямому        розвитку тварин із повним перетворенням:

     а) імаго;      б) яйце;        в) лялечка; г) личинка.

ІV рівень (Виберіть одне із запропонованих запитань і дайте на нього відповідь; правильна відповідь – 3 бали )

16.     Як ускладнювалась дихальна система у безхребетних тварин у процесі історичного розвитку?

17.     Рептилії краще пристосовані до існування в посушливих умовах, ніж теплокровні ссавці. Як це пов’язано з необхідністю витрачати вологу для зниження температури власного тіла ?

18.     Які переваги має соціальний спосіб життя тварин ?

 

 

Варіант 2

І. рівень (виберіть одну правильну відповідь; правильна відповідь – 0,5 бала)

1.Укажіть, як називають тварин, які споживають рослини:

     а) паразити;   б) симбіотрофи;   в) фітофаги; г) мікофаги.

2.     Укажіть тварину, якій притаманне позакишкове травлення:

   а) беззубка; б) річковий рак; в) печінковий сисун; г) павук-хрестовик.

3.     Укажіть, що із зазначеного є научінням:

   а) пошук партнера;  б) будування гнізда;  в) годування дитинчат; 

   г) використання палички для добування їж.

4.     Укажіть як називається переміщення вугра  європейського з прісних        водойм в Саргасове море на нерест :

а) міграція ;  б) хомінг;  в)  ритуал;  г) адаптація.

5.     Виберіть, до якої групи організмів належить кролик:

    а)автотрофи;  б) консументи;  в)  продуценти; г) редуценти.

6.     Визначіть, який тип взаємовідносин між совою та мишею ?

    а) паразитизм ; б) мутуалізм;   в) конкуренція;  г) хижацтво.

ІІ.рівень (виберіть дві правильні відповіді; правильна відповідь – 0,5 бала)

7.     Укажіть тварин, у яких відсутня грудна клітка: 

    а) амфібії; б) рептилії; в) птахи; г) ссавці; д) риби.

8.Укажіть тварину-сапротрофа: 

    а) гепард; б) стьожак широкий; в) скарабей священний; 

    г) колорадський жук; д) жук-гнойовик.

9.       Укажіть тварин, яким притаманна ехолокація: 

      а) окунь;  б) кажан;  в) морська свинка;  г) дельфін;  д) їжак. 

10.   Назвіть тварин, які ведуть поодинокий спосіб життя: 

  а) медоносна бджола; б) зозуля звичайна; в) кенгуру гігантський; 

  г) шимпанзе звичайний;  д) тигр.

11.   Укажіть заповідники, які функціонують в Україні: 

  а)  природні; б) біосферні; в) регіональні; г) місцеві; д) ландшафтні.

12.   Укажіть заповідники України, які належить до біосферних:

    а) Канівський;   б) Рівненський;   в) Карпатський;

    г) Поліський;  д) Асканія Нова.

 

ІІІ рівень  (правильна відповідь -1 бал)

13.   Установіть відповідність між організмами та харчовими рівнями, які вони        займають:  ; 1. редуценти; а) травянисті рослини    ; 2. консументи 1-го порядку; б) вовк  ) бактерії гниття;                                   3. консументи 2-го порядку;

в

     ; 4. продуцент. г) корова

  

 

 

14.   Установіть відповідність між будовою легенів та  хребетними тваринами яким вони належать

1. ящірка 2. голуб   3.  кіт    4. жаба

А

 

Б

 

В

 

Г

 

 

15.   Встановіть послідовність  розміщення органів травної системи ссавців

а) стравохід ;  б) тонкий кишечник ;  в) шлунок;  г)  товстий кишечник. ІV рівень (Виберіть одне із запропонованих запитань і дайте на нього відповідь; правильна відповідь – 3 бали )

16.   Як ускладнювалась нервова система тварин у процесі історичного        розвитку ?

17.   Яке явище називають хомінгом ? Чим він зумовлений ?

18.Які різні форми поведінки допомагають тваринам пристосуватись до умов       середовища?

 

Варіант 3

І. рівень (виберіть одну правильну відповідь; правильна відповідь – 0,5 бала) 1.Укажіть відділ шлунка жуйних тварин, у якому виділяється шлунковий сік:     

      а) рубець; б) сітка; в) книжка; г) сичуг.

2.Укажіть тварин, яким властивий механізм подвійного дихання:

   а) комахи; б) амфібії; в) птахи; г) ссавці.

3.Визначте назву поведінки, яка формується на основі індивідуального     досвіду тварини: 

   а) умовна; б) соціальна; в) спадкова; г) набута.

4.Визначте, як дослідники називають особину, що не узгоджує свої дії з     діями інших членів угруповання: 

   а) домінантом; б) омега-особиною; в) бета-особиною; г) асоціальною     особиною.

5. Укажіть документ, до якого заносять види тварин, які зникли з нашої       планети:

   а) Міжнародна Червона книга;  б) Міжнародна Зелена книга;  в) Чорний       список ; г)Червона книга України.

6.Зазначте, як називають тип зв'язків між організмами різних видів, за яких     один з них отримує користь, не завдаючи іншому шкоди, але й не     приносячи йому користі:

   а) коменсалізм; б) конкуренція; в) мутуалізм; г) паразитизм.

ІІ рівень (виберіть дві правильні відповіді; правильна відповідь – 0,5 бала)

7.Укажіть тварин, які належать до теплокровних:

   а) тритон;   б) черепаха;   в) крокодили;   г) горобець;  д) слон.

8.Укажіть тварин, яким притаманна двобічна симетрія тіла: 

   а) страус ; б) дельфін ; в) актинія; г) аурелія д) гідра.

9. Укажіть хребетних тварин, яким притаманний непрямий розвиток:

  а) хрящові риби;  б) амфібії; в) рептилії; г) птахи;  д) кісткові риби.

10.Виберіть, які із зазначених дій тварин є інстинктом:

   а) повторення дій дорослих;   б) будування гнізда;  в) спостереження за     іншими особинами;  г)  продовження роду ; д) імпринтинг.

11.Укажіть  види тварин, які занесені до Червоної Книги України:

    а) ластівка сільська;  б) лелека чорний;  в) виноградний слимак; 

    г) дельфін-білобочка;  д) рак річковий.

12. Укажіть у яких із поданих тварин спосіб взаємовідносин  належить до       хижацтва:

   а) собака –кліщ;   б) лисиця-заєць;   в) корова-ґедзь;  г) сонечко-попелиця;        д) рак-самітник – актинія.

ІІ  рівень (виберіть дві правильні відповіді; правильна відповідь – 0,5 бала) 13.Установіть відповідність між складовими вродженої та набутої поведінки і прикладами, що їх ілюструють:

 а) безумовний рефлекс;          1. ластівка будує гніздо;

 

б) умовний рефлекс ; 2. собака біжить до годівнички почувши шурхіт                                                            пакету з кормом; 

 в) інстинкт;                              3. дитинча вовка спостерігає за дорослими                                                        особинами;

 г) научіння;                               4. кошеня відсмикує лапку від води  в калюжі.

 

14. Установіть відповідність між відділами головного мозку ссавців та  цифрами, якими вони позначені:

                      

а) передній мозок;        б) довгастий мозок;

в) мозочок;                    г) середній мозок.

15. Встановіть послідовність  органів  дихальної системи ссавців через які повітря потрапляє до організму:

А) гортань ; б)  трахея ;  в) легені; г) бронхи.                                                                     

ІV рівень (Виберіть одне із запропонованих запитань і дайте на нього відповідь; правильна відповідь – 3 бали )

16. Як ускладнювалась система кровообігу у хребетних тварин у процесі історичного розвитку?

17.Порівняйте особливості розмноження амфібій та рептилій.  Які особливості рептилій дозволили їм розмножуватись виключно на  суходолі ?

18.Які причини міграції у тварин?

 

 

Варіант 4

І  рівень (виберіть одну правильну відповідь; правильна відповідь – 0,5 бала) 1.Укажіть органи дихання водних комах: 

    а) легені;   б) трахеї;  в) легеневі мішки ; г)органи дихання в них відсутні.

2.Укажіть тварин, слина яких не містить травних ферментів:

   а) амфібії;     б) рептилії;   в)птахи;   г) ссавці.

3.Укажіть який з органів видільної системи притаманний птахам:

  а) зелені залози;      б) сечовий міхур;  в) нирки;  г) мальпігієві судини.

4. Укажіть тварин, нервова система яких не поділяється на центральну та      периферичну: 

     а) кишковопорожнинні;  б) молюски; в) комахи; г) кільчасті черви.

5.Укажіть тварин, у яких шкіра практично позбавлена залоз: 

    а) риби; б) амфібії; в) рептилії; г) ссавці.

6.Укажіть тварину, забарвлення якої є прикладом мімікрії:

    а) тарантул; б) муха-дзюрчалка;  в) саламандра плямиста; г) жук сонечко.

ІІ рівень (виберіть дві правильні відповіді; правильна відповідь – 0,5 бала)

7.   Укажіть тварин, у яких півкулі великого мозку не вкриті сірою речовиною:   

    а) ссавці; б)птахи; в) рептилії; г) амфібії д)кісткові риби

8.   Укажіть безхребетних тварин, яким притаманний прямий розвиток:

    а) комахи; б) павуки;  в)кільчасті черви;  г) круглі черви; 

    д) двостулкові молюски.

9.Укажіть тварин із складним циклом розвитку:

   а) гідра;  б)  річковий рак;  в) аурелія;  г) махаон ; д) котячий сисун.

10.        Укажіть перелітних птахів:

  а) сойка;  б) ластівка;  в) грак;  г) зозуля;  д) снігур.                                                        

11.        Укажіть  тварин, які занесені до Чорного списку:

   а) дельфін-білобочка;  б) сумчастий вовк;  в) сумчаста білка;  г) фронт;      д) хохуля.

12.        Укажіть заповідники України, які належать до природних:

   а) Асканія Нова;  б) Карпатський ;  в)Канівський;  г) Поліський;    д) Рівненський.

 

 

 

 

 

 

ІІІ рівень  (правильна відповідь -1 бал)

13.Установіть відповідність між складовими вродженої та набутої поведінки і прикладами, що їх ілюструють:

 а) інстинкт;                                     1. дитинча  леопарда намагається піймати                                                               здобич під пильним контролем матері;

 б) безумовний рефлекс;                2. оса приносить їжу в нору для майбутньої личинки;

 в) умовний рефлекс;                      3. мавпа відсмикує   кінцівку від гарячого предмет;

 г) научіння;                                     4. акваріумні рибки підпливають до поверхні 

                                                                  води, якщо постукати по стінці                              

 

 

14.   Встановіть відповідність між тваринами та способом їх живлення

       1.  хижак;   2. паразит;    3. фітофаг;  4. сапротроф.

15.   Встановіть послідовність розміщення особин у ієрархії угрупування          тварин: 

    а) гамма ; б) бета;   в)  альфа ;  г) омега. 

ІV рівень (Виберіть одне із запропонованих запитань і дайте на нього відповідь; правильна відповідь – 3 бали )

16 .Схарактеризуйте типи будови нервових систем у безхребетних тварин.

17.Які функції притаманні статевому й нестатевому поколінню в життєвому         циклі аурелії ?

18.Чим можна пояснити, що в хижих ссавців  шлунок часто однокамерний , а       у тих, які живляться рослинною їжею, він може складатися з кількох різних       за функціями відділів ?

pdf
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
9066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку