Урок № 52
Тема. Контрольна робота №2 за темою «Процеси життєдіяльності тварин»
Мета: визначити рівень набутих вмінь, навичок учнв, узагальнити, систематизувати й виявити навчальні досягнення учнів за темою «Процеси життєдіяльності тварин»; розвивати навички самостійної роботи, формувати навички самооцінки.
Тип уроку: контролю та корекції знань.
Хід уроку.
І. Організаційний етап
Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх.
ІІ. Повідомлення теми, мети завдань уроку.
ІІІ. Контрольна робота
1.Вставити пропущені слова:
- орган – це частина організму, яка має ……………..
- ………….. - послідовність органів, які забезпечують всі прояви
життєдіяльності;
- у тварин розрізняють такі системи органів: …………….
- залози – це органи, що виробляють необхідні для організму
речовини - …………..
- у тварин симетрія тіла ………….
2. Виберіть правильні судження.
3.. Складіть порівняльну характеристику будови скелета та внутрішніх органів птахів і плазунів.
Порівняльна характеристика внутрішньої будови плазунів і птахів
4.Як відбулася еволюція система органів дихання ?
5. Встановіть відповідність:
1. Чоловіча статева клітина
2. Статеві клітини
3. Конюгація й копуляція
4. Жіноча статева клітина
5. Організм, здатний виробляти й жіночі, і чоловічі статеві клітини
6. Розвиток із незаплідненої яйцеклітини.
А)Сперматозоїд, б)яйцеклітина, в) гамети, г) партеногенез,
д) гермафродити, е) форма статевого розмноження, є)
6. . Установіть відповідність між стадіями розвитку риб, зображеними на рисунку, та їх назвами.
1. Мальок; 2. ікринка; 3. личинка; 4. передличинка; 5. пуголовок;
7. Визначте послідовність подій під час надходження повітря до легень ссавців.
А – надходження повітря до бронх;
Б – надходження повітря до альвеол;
В – надходження повітря до трахеї;
Г – скорочення міжреберних м’язів та діафрагми;
Д – збагачення крові киснем.
8. . Установіть послідовність руху крові в організмі риб, починаючи з передсердя
A) Черевна аорта; Б) шлуночок; B) вени; Г) передсердя; Д) зябра.
9.Дати визначення понять «подразливість, рефлекс». Яке значення мають рефлекси для живих організмів?
10. Навести приклади турботи про потомство серед тварин.
11.Назвати основні способи розмноження характерні для тварин. Навести приклади тварин-гермафродитів.
12. Поясніть, які особливості зовнішньої та внутрішньої будови, розмноження риб забезпечують і пристосування до життя у водному середовищі.
ІУ. Підсумок уроку.
У. Завдання додому. Підготувати повідомлення – роз’яснення «Що вивичає наука етологія?»