Контрольна робота охоплює тему "Середньовічна література": поезія Лі Бо, Ду Фу, О.Хайяма, французький епос "Пісня про Роланда" та поезія Рудакі, обрана в межах теми на урок позакласного читання. Вона складається з чотирьох блоків: I блок - "Встановіть відповідність" за змістом біографічних довідок вище згаданих поетів репродуктивного характеру; II блок з теорії літератури теж репродуктивного характеру; III блок - "Ілюстративно- асоціативний ланцюжок", завдання репродуктивного-аналітичного характеру, що вимагає не тільки знання фактичного матеріалу, але і навичок аналізу художнього тексту; IV блок - "Міні- аналіз", завдання, що демонструє рівень навичок аналізу та інтерпретації художнього тектсу; систематизує знання з теми та об'єктивно виявляє рівень знань учнів.
Контрольна робота №3
«Середньовіччя», 8 клас
І Варіант
І.Встановіть відповідність (3б.) :
1. Лі Бо Флоренція
2. Данте Аліг᾽єрі Багдад
3. Ду Фу «струмок»
4. Омар Хайям місяць
5. Рудакі «женьсе»
ІІ. Розтлумачте літературні поняття: рубаї, жеста (2б.).
ІІІ. Ілюстративно-асоціативний ланцюжок (4 б.) :
Які предмети зображені? До кого з
героїв вони мають відношення? Чому?
ІV. Міні-аналіз: визначте тему, ідею, художні засоби рубаї (3 б.).
Шукай людину скрізь: на бідному постої,
У закутку нужди і пишному покої.
Одна душа жива за сто Кааб дорожча !
Чому ж ідеш по них? Шукай душі живої !
ІІ Варіант
І.Встановіть відповідність ( 3б.) :
1. Лі Бо Верона
2. Данте Аліг’єрі Нішапур
3. Ду Фу Саманіди
4. Омар Хайям Конфуцій
5. Рудакі човен
ІІ. Розтлумачте літературні поняття квазіісторизм, рубаї (2б.).
ІІІ. Ілюстративно-асоціативний ланцюжок (4 б.) :
Які предмети зображені? До кого з
героїв вони мають відношення? Чому?
ІV. Міні-аналіз: визначте тему, ідею, художні засоби рубаї (3б.).
Як жаль, що молодість безслідно протекла,
Що в ступі Неба нас потовчено до тла!
О горе, горенько! I оком не змигнувши,
У прах вернулися, покинувши діла!