Контрольна робота №3 ТВОРЧІСТЬ ВОЛОДИМИРА СОСЮРИ, ВОЛОДИМИРА ПІДПАЛОГО, ВАСИЛЯ ГОЛОБОРОДЬКА

Про матеріал
Контрольна робота №3 ТВОРЧІСТЬ ВОЛОДИМИРА СОСЮРИ, ВОЛОДИМИРА ПІДПАЛОГО, ВАСИЛЯ ГОЛОБОРОДЬКА
Перегляд файлу

Контрольна робота №3

ТВОРЧІСТЬ ВОЛОДИМИРА СОСЮРИ, ВОЛОДИМИРА ПІДПАЛОГО, ВАСИЛЯ ГОЛОБОРОДЬКА

Варіант 1

                                             Початковий рівень (0,5 б за правильну відповідь)

Завдання 1─ 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь.

1. Вірш, який став причиною найгостріших звинувачень поета в націоналізмі:

А  В. Сосюра «Осінь»

Б  В. Сосюра «Любіть Україну»

В  В. Підпалий «Зимовий етюд»

Г  В. Голобородько «Наша мова»

2.До інтимної лірики належить поезія

А  В. Сосюра «Любіть Україну!»   Б  В. Сосюра «Васильки»

В  В. Сосюра «Осінь»     Г  В. Підпалий «Зимовий етюд»

3. Ліричний герой вірша «Теплі слова» В.Голобородька закликає Гуляймо весілля своїм дітям, щоб не вмерло слово

А Дунай  Б коровай  В Змій Г всесвіт

 4.Дощ у вірші В Голобородька «З дитинства: дощ» має 

А синій капелюх    Б зелене волосся

В прозорий плащ    Г чорну парасольку

5. Образ неопалимої купини, «що горить – не згора», є в поезії

А  «Любіть Україну»   Б  «Наша мова»

В  «...Бачиш: між трав зелених…»  Г  «Із янголом на плечі»

6. «Заслухалась» і «не спить» у вірші «Зимовий етюд» Володимира Підпалого

А казка   Б тополя   В Україна   Г льодинка

 

Середній рівень ( по 1 балу за кожне правильно  виконане завдання)

1.Установіть відповідність.

Вид лірики

Визначення

1 громадянська лірика

2 філософська лірика

3 пейзажна лірика

4 особиста (інтимна) лірика

А твори, у яких настрій ліричного героя викликаний особистими переживаннями, спогадами про рідний край

Б твори, у яких настрій ліричного героя суголосний із природою, переживання й відчуття виникають від споглядання природи

В  твори, у яких думки й переживання викликані суспільно-політичними подіями

Г твори, у яких передано думки й почуття, викликані складними проблемами буття: життя і смерті, розвитку суспільства, природи та ін.

 

 

2.Установіть відповідність.

Назва твору

Ідея твору

1 В.Голобородько «Наша мова»

2  В.Сосюра «Васильки»

3 В.Сосюра «Любіть Україну» 

4 В. Голобородько «З дитинства: дощ»

А Утвердження любові до життя, рідного дому, батьків, рідного краю; радості життя в єднанні з природою

Б Возвеличення кохання — смисл життя кожної людини

В Уславлення ролі мови, її значимості у житті нашого народу; гордості українців за свою мову

Г Возвеличення любові українців до рідного краю, заклик любити рідну землю

Д Возвеличення материнської любові

3.Установіть відповідність.

Художній засіб

Приклад

1 епітети

2 порівняння

3 інверсія

4 метафори

5 фразеологізм

6 анафора

А невеличка (річка), рудобокі (корови)

Б  як птах, як річка, як гніздо

В  вплетена річка невеличка

Г  зелена волосся дощу небо вплетене і плете

Д  весь до нитки

Е  хто пасеться, хто набігається, хто нахитається

Достатній рівень (по 1 балу за кожне правильно  виконане завдання)

1. Чому долю вірша «Любіть Україну» названо тернистим шляхом?

2.  Хто серед українських поетів писав вільні вірші? Напишіть визначення вільного вірша.

3. Чи складно в житті бути уважним до природи? Чи важко любити навколишній світ? Що заважає сучасним людям бережно ставитися до довкілля (за творами Володимира Підпалого)?

Високий рівень

Виконайте одне із завдань (3 бали)

  1. Напишіть міні-твір (5-7 речень) на тему «Любіть Україну всім серцем своїм і всіми своїми ділами».
  2. Напишіть міні-твір (5-7 речень), який починається словами: «Поезії  Василя Голобородька не звичайні тим, що …» Розкажіть про особливості лексики, будови вірша, фольклорні джерела, символи, лаконізм.
  3. Чи згодні ви з твердженням ліричного героя (В. Підпалий «Бачиш: між трав зелених…»), що бути байдужим – це гріх? Аргументуйте свою думку.

 

 

 

Контрольна робота №3

ТВОРЧІСТЬ ВОЛОДИМИРА СОСЮРИ, ВОЛОДИМИРА ПІДПАЛОГО, ВАСИЛЯ ГОЛОБОРОДЬКА

Варіант 2

Початковий рівень (0,5 б за правильну відповідь)

1.Неопалима купина у вірші В. Сосюри «Любіть Україну» символізує 

А вогонь забуття   Б ворожу силу

В безсмертя     Г розлуку з рідним краєм

2.  Визначте за цитатою назву твору і його автора: «з побратимами у товаристві розмовляємо...»

А  В.Сосюра «Любіть Україну»

Б  В. Підпалий «Зимовий етюд»

В   В. Голобородько «Наша мова»

Г  В. Сосюра «Осінь»

3. За жанром поезія «... Бачиш: між трав зелених...», «Зимовий етюд» Володимира Підпалого — це лірика:

А філософська

Б інтимна

В громадянська

Г пейзажна

4. Ліричний герой вірша «Теплі слова» В.Голобородька закликає Співаймо пісні про кохання, щоб не вмерло слово

А Дунай  Б коровай  В Змій  Г всесвіт

5. Визначте за цитатою назву твору і його автора: «Так же буде поле, як тепер, синіти, і хмарки летіти в невідомий час, і другий, далекий, сповнений привіту, з рідними очима порівняє нас».

А В. Сосюра «Осінь»

Б  В. Голобородько «Теплі слова»

В В. Підпалий «Зимовий етюд»

Г В. Сосюра «Васильки»

6. Хто сховався « між між трав зелених, як грудочки…»  у вірші Володимира Підпалого «Бачиш, між між трав зелених, як грудочки, ... Станьмо ось тут навшпиньки спокій їх берегти.

А камінчики    Б пташата     В мурашки   Г коники

 

Середній рівень ( по 1 балу за кожне правильно  виконане завдання)

1.Установіть відповідність.

Вид лірики

Назва твору

1 громадянська лірика

2 філософська лірика

3 пейзажна лірика

4 особиста (інтимна) лірика

А В. Сосюра «Осінь»

Б В. Сосюра «Любіть Україну»

В В. Сосюра «Васильки»

Г Т.Шевченко «Мені однаково…»

 

 

 

2.Установіть відповідність.

Художній засіб

Приклад

1 епітет

2 анафора

3 порівняння

4 персоніфікація

А а хто прийде додому

у хату, наповнену теплом, як гніздо.

Б хто набігається,

хто нахитається,

хто насидиться на горі…

В Я уплетений весь до нитки

у зелене волосся дощу…

Г Там, за тополями, за огорожами,

де місто тікає на ніч в степи

3. Установіть відповідність.

Назва твору

Уривок

1 «Осінь» В.Сосюра

2 «Васильки» В.Сосюра

3 «Наша мова» В.Голобородько

4 «Зимовий етюд» В.Підпалий

А тож хай знають вороги
якими словами
на самоті мовчимо

Б Трішки туману і трішки інею,
неба льодинку холодну —
на шлях…

В розповідаймо казки своїм онукам,
щоб не вмерло слово "Змій" —

Г… і гаї синіють ген на видноколі,
і синіє щастя у душі моїй.

Д  В'яне все навколо, де пройдуть копита,
золоті копита чорного коня.

     Достатній рівень (по 1 балу за кожне правильно  виконане завдання)

  1. «Такий я різний…», - зізнавався в одному з віршів Володимир Сосюра. Чи переконалися ви в цьому, ознайомившись із трьома віршами поета? Обґрунтуйте.
  2. Чому, на вашу думку, мову вважають скарбом кожної нації? Власні міркування аргументуйте.
  3. Чого навчає вірш В.Підпалого «Бачиш:між трав зелених…» ?

Високий рівень

Виконайте одне із завдань (3 бали)

  1. Напишіть міні-твір (5-7 речень) на тему «Любіть Україну всім серцем своїм і всіми своїми ділами».
  2. Напишіть міні-твір (5-7 речень), який починається словами: «Поезії  Василя Голобородька не звичайні тим, що …» Розкажіть про особливості лексики, будови вірша, фольклорні джерела, символи, лаконізм.
  3. Чи згодні ви з твердженням ліричного героя (В. Підпалий «Бачиш: між трав зелених…»), що бути байдужим – це гріх? Аргументуйте свою думку.

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 грудня 2020
Переглядів
3334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку