Контрольна робота №4 з фізики для 11 класу (рівень стандарту) на тему "Геометрична та хвильова оптика"

Про матеріал
Контрольна робота №4 містить чотири варіанти різних типів завдань для 11 класу на тему "Геометрична та хвильова оптика".
Перегляд файлу

ГЕОМЕТРИЧНА ТА ХВИЛЬОВА ОПТИКА

Варіант 1

 

Завдання 1. Промінь переходить з повітря у скло. Визначте співвідношення між кутами падіння, відбивання і заломлення:

а) кут відбивання найбільший, кут падіння найменший;

б) кут відбивання найменший, кут заломлення найбільший;

в) кут відбивання дорівнює куту падіння, кут заломлення менший;

г) кут відбивання дорівнює куту падіння, кут заломлення більший.

Завдання 2. Установіть відповідність спостережуваних фізичних явищ та причин їх виникнення:

1)райдужне забарвлення мильної бульбашки

 

А

розсіювання цих променів як більш коротких

2) білий колір снігу

Б

поглинання всіх довжин хвиль

3)чорний колір сажі

В

поглинання всіх довжин хвиль, крім хвиль певного кольору

4)зелений колір трави

Г

відбивання практично всіх довжин хвиль

 

Д

інтерференція на тонкій плівці

 

Завдання 3. Швидкість світла у середовищі 120000 км/с. Визначте абсолютний показник заломлення даного середовища.

Завдання 4. Різниця ходу двох когерентних хвиль до точки на екрані дорівнює 900 нм. Довжина хвиль 0,6 мкм. Визначте, посилиться чи ослабне світло в цій точці.

 Завдання 5. Предмет знаходиться на відстані 10 см від збиральної лінзи, фокусна відстань якої 15 см. Визначте відстань від зображення до лінзи. Оберіть зручний масштаб і виконайте побудову. Охарактеризуйте зображення.

Завдання 6. Дифракційну ґратку, в якої 1000 штрихів на 1 мм, освітлюють монохроматичним світлом. Відстань до екрана дорівнює 1 м. Визначте довжину хвилі світла, якщо відстань на екрані між нульовим максимумом і максимумом другого порядку дорівнює 94,2 см.

ГЕОМЕТРИЧНА ТА ХВИЛЬОВА ОПТИКА

Варіант 2

Завдання 1. Вкажіть, де знаходиться  предмет  відносно збиральної лінзи, якщо зображення пряме, збільшене, уявне:

а) у фокусі;

б) між фокусом і лінзою;

в) у подвійному фокусі;

г) за подвійним фокусом.

Завдання 2. Установіть відповідність між фізичними поняттями і їхніми властивостями.

1)  повне внутрішнє відбивання

 

А

точка, у якій сходяться після заломлення промені, що падають на лінзу паралельно головній оптичній осі

2)  зображення точки в лінзі

Б

світлові хвилі, у яких коливання відбуваються в певній площині

3)  поляризовані хвилі

 

В

точка, у якій перетинаються промені (або продовження променів), що йдуть із цієї точки після заломлення в лінзі

4)  когерентні хвилі

Г

хвилі, що мають однакову частоту й незмінний зсув фаз

 

Д

відбивання світла віл середовища з меншою оптичною густиною, коли заломлення відсутнє

 

Завдання 3. У сонячний день довжина тіні від вертикального стовпа заввишки 8 м дорівнює 3,2 м. Визначте висоту будинку, довжина тіні якого дорівнює 12 м.

Завдання 4. Визначте довжину хвиль фіолетового світла, частота якого 7,5∙1014 Гц у склі, де їх швидкість 2,5∙108 м/с.

Завдання 5. Предмет заввишки 40 см знаходиться на відстані 10 см від лінзи. Визначте оптичну силу лінзи, якщо розмір зображення 10 см. Охарактеризуйте зображення.

 Завдання 6. На відстані 4 м від екрана знаходиться дифракційна ґратка, на якій нанесено 50 штрихів на 1 мм. На ґратку падає світло, довжина хвилі якого 700 нм. Визначте відстань максимуму другого порядку від нульового максимуму.

ГЕОМЕТРИЧНА ТА ХВИЛЬОВА ОПТИКА

Варіант 3

Завдання 1. Закінчіть речення: «Граничним кутом повного відбивання називають...»

а) величину, яка визначається відношенням синуса кута падіння до синуса кута заломлення;

б) величину, яка визначається відношенням синуса кута падіння до синуса кута відбивання;

в) кут падіння, при перевищенні якого не відбувається заломлення світла;

г) кут падіння, при перевищенні якого не відбувається відбивання світла.

 

Завдання 2. Установіть відповідність спостережуваних фізичних явищ та причин їх виникнення:

1)   райдуга

 

А

розсіювання світла

2)   місячна доріжка на воді

Б

дисперсія світла

3)  сонячне затемнення

В

відбивання світла

4) райдужні розводи бензину на воді

Г

прямолінійне поширення світла

 

Д

інтерференція світла

 

 

Завдання 3. Розмір зображення будинку на фотоплівці вийшов 1,5 см. Визначте збільшення лінзи, якщо висота будинку 4,5 м.

 Завдання 4. Довжина хвилі червоного світла в повітрі 745 нм. Обчисліть довжину хвилі у воді.

Завдання 5. Відстань від предмета до збиральної лінзи 50 см, а відстань від лінзи до зображення 1 м. Визначте оптичну силу лінзи. Оберіть зручний масштаб і виконайте побудову. Охарактеризуйте зображення.

Завдання 6. Відстань від дифракційної ґратки до екрана 2 м. При освіт- ленні ґратки світлом, довжина хвилі якого 500 нм, відстань між центральним і першим максимумами дорівнює 1 см. Визначте кількість штрихів на 1 мм ґратки .

 

ГЕОМЕТРИЧНА ТА ХВИЛЬОВА ОПТИКА

Варіант 4

Завдання 1. Закінчіть речення: «Збільшенням лінзи називають величину, що визначається відношенням розмірів...»

 

а)  предмета до розмірів лінзи;

б)  зображення до розмірів лінзи;

в)  предмета до розмірів зображення;

г)  зображення до розмірів предмета.

 

Завдання 2. Установіть відповідність між назвою пристроїв та їх основним принципом роботи:

1)  поляроїд

 

А

розкладання світла у спектр

2) дифракційна гратка

Б

коригування далекозорості

3)окуляри з розсіювальними лінзами

В

пропускання світлових хвиль в певній площині коливань електричного поля

4) спектроскоп

Г

обгинання хвилями перешкод

 

Д

коригування короткозорості

 

Завдання 3. Кут падіння променя з повітря на поверхню скла 60°, кут заломлення 30°.  Визначте показник заломлення скла.

Завдання 4 . Найменша частота електромагнітної хвилі, яку сприймає око, у багатьох людей складає 4∙1014 Гц. Чому дорівнює довжина хвилі  у повітрі?

Завдання 5. Предмет висотою 20 см розміщений на відстані 40 см від збиральної лінзи. Визначте фокусну відстань лінзи, якщо висота зображення 30 см. Охарактеризуйте зображення.

 Завдання 6. Дифракційна ґратка, в якої 100 штрихів на 1 мм, освітлюється світлом з довжиною хвилі 600 нм. Визначте відстань між максимумами нульового і другого порядку на екрані, що віддалений від ґратки на 3 м.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. ЗОШ Жовтянська
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
4386
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку