КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4 за творчістю С.Чернілевського, І.Жиленко, І.Калинця, Е.Андієвської (6 клас)

Про матеріал
МЕТА: виявити рівень знань, умінь і навичок учнів з метою їх корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне й образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати кращі людські риси характеру.
Перегляд файлу

УРОК № 39

ДАТА :

Тема:

Тематична  контрольна  робота №4.

Мета:

виявити рівень знань, умінь і навичок учнів з метою їх корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне й образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати кращі людські риси характеру.

Терія літератури:

притча, пригодницька повість.

Тип уроку:

контроль і корекція знань, умінь і навичок учнів.

Обладнання:

тестові завдання у 2-ох варіантах.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

IV. Пояснення вчителя стосовно виконання контрольної роботи

V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання

Повторити теоретичний матеріал. Знати зміст вивчених творів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4

 ЗА ТВОРЧІСТЮ   С. ЧЕРНІЛЕВСЬКОГО, І.ЖИЛЕНКО, І.КАЛИНЦЯ, Е.АНДІЄВСЬКОЇ

І варіант

1. Що трапилося із Жар-птицею, героїнею вірша І.Жиленко?

 А) Вона померла.  

Б) Простудилась.  

В) Загубилась.  

Г) Її викрали.

2. Означеннями «зелений», «голубий», «ніжно-фіалковий»  лірична героїня вірша І.Жиленко «Підкова» характеризує

А) сніг;        

Б) літаки;      

В) кригу;        

Г) небо.

3.  Підкова, яку загубив Дід Мороз, була (за твором «Підкова»)

а) Золота;            

б) Срібна;        

в) Смарагдова;           

г) Бурштинова.

4. Кого І.Калинець у циклі «Дивосвіт» назвав «королевою темряви»?
  А) Стежечку;   

Б) Блискавку;     

В) Веселку;      

Г) Криничку.

5.  До кого звертається у своїй поезії І. Калинець словами «обережно
не зачепися за камінець, переступи соломку»?

А) Веселки.    

Б) Блискавки.    

В) Кринички.    

Г) Стежечки.

6.  У рядках із вірша С. Чернілевського «Теплота родинного інтиму …»

                                           Весело і з ляском серед печі

                                           полум’я гуляє по гіллю

 основним художнім засобом є:                                                                                                                                                                                А   персоніфікація           

Б   порівняння             

В   епітет                 

Г   анафора 

7. У що перетворився дідусь у «Казці про яян»?

А) У діаманти.       

Б) У самоцвіти.       

В) У перлини.       

Г) У золоті злитки.

8. Говорюща риба та рибалка  з казки Е.Андієвської товаришували, тому що

А) обоє любили рибалити;

Б) кожному з них не вистачало співбесідника й друга;

В) так наказала зробити рибалці жінка;

Г) це був хитрий план рибалки.

9. Установіть відповідність між художнім засобом, ужитим в поезії, та уривком:

1 порівняння

А «Зійшлися і роззявили роти / сімсот роззяв. Стоять вони і досі...»

2 персоніфікація

Б  «Попливла б я на схід сонця, / А від сходу до заходу...»

3 епітет

В «Івийшли в небо зорі-жаровички...»

4 гіпербола

Г «Сніг зробився жовтий і брудний, / а лід на річці такий, як намочений сахар».

 

Д «Круг них світився то зелений сніг, / то голубий, то ніжно-фіалковий».

 10. Установіть послідовність подій, що відбуваються у творі Е. Андієвської «Говорюща риба».

А «...щоразу, повертаючись з моря, рибалки розповідали, як замість їхати з ними на ловитву, рибалка ходить по березі й гукає свого приятеля...»

Б «...Спочатку, коли риба була маленькою, засмучені батьки сподівалися, що з віком, як їхня дитина вбиратиметься в луску, це мине...»

В «...Невдовзі риба знала не тільки ймення й уподобання усіх його дітей і жінки, а й як виглядає у рибалки в хаті й на подвір’ї, чим він журиться і що думає...»

Г «...3 цих пір риба стала жити на березі...»

 1____; 2 _____; 3_____; 4______.

  1. Визначте віршовий розмір поезії С. Чернілевського «Забула внучка в баби черевички...».

Забула внучка в баби черевички...

Дитячим сміхом бризнувши в зело,

За повелінням вікової звички

Перекотилось літо за село.

12. Визначте, у чому полягає притчевість твору  Е. Андієвської «Казка про яян».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4

 ЗА ТВОРЧІСТЮ   С. ЧЕРНІЛЕВСЬКОГО, І.ЖИЛЕНКО, І.КАЛИНЦЯ, Е.АНДІЄВСЬКОЇ

ІІ варіант

1. У поезії І.Жиленко «Підкова» йдеться про підкову, яку:

 А) загубив Дід Мороз;                          

Б) загубили три білих коня;

 В) намалювала дівчинка;                     

Г) почепили над дверима як оберіг.

2. Як, захворівши,  лікується  Жар-птиця ( за однойменною поезією І.Жиленко:

А) п’є мінералку і їсть цукерки;           

Б) п’є молоко, клює родзинки;     

В) п’є гаряче молоко з медом;              

Г) п’є ліки, мікстури.

3.  Золотій підкові в однойменному вірші І.Жиленко найбільше дивувалися:

А) Сімсот роззяв;                          

Б) сімсот ґав;      

В) вісімсот диваків;                     

Г) сто малюків.

4. Веселка в однойменному вірші  І.Калинця побралася

А) з Котигорошком;                    

Б) із Сонцем;     

В) із Соняшником;                      

Г) з Місяченьком.

5.  Зворушлива поезія С.Чернілевського «Забула внучка в баби черевички» закликає:

А) бережіть батьків, не ображайте необачним словом!

Б) турбуйтеся про свої речі, не залишайте без нагляду!

В) любіть своїх рідних, не забувайте стареньких!

Г) Повертайтеся до рідного дому!

6. За якої умови герої твору  «Казка про яян» Е. Андієвської могли вийти з міста?

А) коли заплатять гроші;                          

Б) коли скажуть «ти»                                        

В) коли чимось пожертвують;                 

Г) коли скажуть чарівне слово.

7. Балакуча риба з казки Е. Андієвської «Говорюща риба» покинула свій табун:

А) Тому, що їй хотілося помандрувати;

Б) Тому, що її вигнали інші риби;

В) Тому, що їй не хотілося соромити батьків;

Г) Тому, що вирішила шукати собі пару.

8. Говорюща риба з казки Е.Андієвської потрапила на сковорідку, тому що

А) була необережною й послизнулася;

Б) жінка розсердилася, що хтось може її перебалакати;

В) рибалка не попередив жінку, що його приятель - риба;

Г) рибалка навмисне підманув говорющу рибу.

9. Установіть відповідність між художнім засобом, ужитим в поезії, та уривком:

 

1 порівняння

А Я була малою горда, —/ Щоб не плакать, я сміялась».

2 метафора

Б  «Встала мати. Мотузочком диму / Хату прив’язала до небес».

3 епітет

В «Осінь холодная, осінь вільготна / Панує у нас.».

4 антитеза

Г «Лягла собі. І світло не світила. / Торкнулась черевичків перед сном ».

 

Д Хай джерелом кров поллється,/ Згину я від згуби крові»

10. Установіть послідовність подій, що відбуваються у творі Е. Андієвської «Казка про яян».

А «...Ніхто не може догодити яянинові, бо тільки він сам усе знає і вміє, і то найкраще...»

Б «...І брама вперше за все своє існування навстіж відчинилася, адже ніхто до • неї так не промовляв...»

В «...Коли він розплющив очі, то побачив, що лежить на площі великого міста, яке складається з вузьких довгих веж, Що їх кожен будує на свій лад, бо ці вежі весь час завалюються...»

Г «...Ходімо разом, бо я тобі дуже вдячний за пораду, в мене померли батьки, і я хотів би подбати про тебе...»

 1____; 2 _____; 3_____; 4______.

11. Визначте віршовий розмір поезії С. Чернілевського «Теплота родинного інтиму».

Теплота родинного інтиму.

Ще на шибах досвіток не скрес.

Встала мати. Мотузочком диму

Хату прив’язала до небес...

12. Визначте, у чому полягає притчевість твору Е. Андієвської «Говорюща риба».

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

doc
Додано
31 березня 2020
Переглядів
4532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку