Контрольна робота для 11 класу (рівень стандарту, академічний рівень) містить тестові завдання (з вибором однієї правильної відповіді, кількох правильних відповідей, встановлення відповідності) з теми "Українська література 1940-1950 рр. Українська література другої половини ХХ - ХХІ ст.". Відповідає вимогам програми з української літератури.
11клас. Контрольна робота №5
Українська література 1940-1950 рр. Українська література другої половини ХХ - ХХІ ст.
Завдання з вибором однієї правильної відповіді (6б)
Двори стоять у хуртовині айстр.
Яка рожева й синя хуртовина!
Але чому я думаю про Вас?
Я Вас давно забути вже повинна.
1. Віршовий розмір поезії –
а) ямб; б) анапест; в) хорей; г) дактиль.
2. Римування у творі –
а) паралельне; б) кільцеве; в) перехресне; г) неримований вірш.
3. Рима -
а) чоловіча; б) дактилічна; в) жіноча, г) поєднання чоловічої і жіночої.
4. У вірші Ліни Костенко «Українське альфреско» порушено проблему:
а) екології; б) збереження мови; в) батьків і дітей; г) самотності.
5. Хто з героїв рману Ліни Костенко «Маруся Чурай» так характеризує Марусю: «Ця дівчина – не просто так Маруся. Це –голос наш. Це – пісня. Це – душа»?
а) Гриць Бобренко; б) Іван Іскра; в) Лесько Черкес; г) Яким Шибилист.
6. Засудження Марусі до страти в романі Ліни Костенко «Маруся Чурай» - це
а) експозиція; б) розвиток дії; в) зав’язка;
г) кульмінація, д)розв’язка.
7.Кого(що) представлено в алегоричних образах сонця і соняшника в «Баладі про соняшник» І.Драча?
а) Україну і українців; б) матір і дитину;
в) поета і поезію; г) «материкових» українців і емігрантів.
8. Укажіть літературознавчий термін за його визначенням: вірш без рими і розміру з довільним чергуванням рядків різної довжини?
а) білий вірш; б) сонет; в) верлібр; г) олександрійський вірш.
9. Форма поезії В.Симоненка «Я..» -
а) сонет; б) ліричний вірш; в) монолог-звернення; г) уявний діалог.
10. Поезії «Два кольори» Д.Павличка і «Лебеді материнства» В.Симоненка єднає :
а) вони є колисковими; б) образ лебедів;
в) мотив дороги; г) тема твору.
11. М.Вінграновський зіграв головну роль у фільмі:
а) О.Довженка «Україна в огні»; б) О.Довженка «Поема про море»;
в) О.Довженка «Повість полум’яних літ; г) О. Довженка «Аероград».
12. Продовжте цитату із повісті «Зачарована Десна» О.Довженка: «Коли б спитав мене хто-небудь, яку музику я любив у ранньому дитинстві, який інструмент, яких музик, я б сказав, що більш за все я любив слухати…»:
а) фортепіано; б) гармошку; в) спів жайворонка; г) клепання коси.
Завдання з кількома правильними відповідями (2б)
13.Укажіть проблеми, порушені О.Довженком у повісті «Зачарована Десна»:
а) єдність митця і народу; б) формування народу;
в) природа і людина; г) виховання працею;
д) історична пам’ять народу.
Завдання на встановлення відповідності (4б)
14. Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем твору
1.Мати Сашка (О.Довженко «Зачарована Десна»)
|
а) «Їй можна було по три дні не давати їсти. Але без прокльонів вона не могла прожити й дня. Вони були її духовною їжею» |
2. Дід Семен(О.Довженко «Зачарована Десна»)
|
б) «Тиха, без єдиної хмаринки на чолі, майстриня квітів, чарівних вишивок і пісень». |
3. Олеся Запорожець(О.Довженко «Україна в огні»)
|
в) « З нього можна було писати лицарів, богів, апостолів, великих учених чи сіячів - він годився на все» |
4.Прабаба Марусина (О.Довженко «Зачарована Десна») |
г) Любила «саджати в землю що-небудь, щоб проізростало» |
5. Батько Сашка ( О.Довженко «Зачарована Десна») |
|
15. Установіть відповідність між рядками творів та засобами образності, ужитими в них
1. «Мене водило в безвісті життя» (Д.Павличко «Два кольори») |
а) риторичне питання |
2. «Люблю до оніміння, до стогону, до сліз»(Л.Костенко «Недумано, негадано») |
б) персоніфікація |
3. «Навшпиньки виглядають жоржини через тин» (Л.Костенко « Українське альфреско») |
в)метафора |
4. «Сеньйорито, колюче щастя, Хто воно за таке любов?» (М.Вінграновський «Сеньйорито акаціє, добрий вечір») |
г) фразеологізм |
5. «Хай не розбудить смутку телефон» (Л.Костенко. «Хай буде легко. Дотиком пера…») |
|