19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

план уроку з української літератури для учнів 11 класу

Про матеріал

Конспект містить погляд на проведення уроку вивчення нової теми за допомогою технології змішаного навчання, а саме перевернутий клас. Застосовано методи: тестування, робота з інтелектуальною картою, власне висловлювання, робота в групах.

Перегляд файлу

Тема. Остап Вишня (Павло Губенко). Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки. «Моя автобіографія»

 

Мета: ознайомити учнів із життєвою та творчою біографією Остапа Вишні, показати його місце в літературі 1920-х років, традиції та новаторство у творчості; поглибити знання про гумор і сатиру;

         розвивати навички роботи з додатковими джерелами, вміння виділяти головне, вислов­лювати власну думку з приводу порушених проблем; формувати вміння ставити навчальні завдання, здатність до моделювання, аналізу, роботи в групі,  застосовувати набуті знання практично; 

        розширювати кругозір,   ви­ховувати патріотичні почуття, інтерес до літератури,  колективізм, відповідальность.

Учні повинні знати: основні події з життєвої та творчої біографії Остапа Вишні;   зміст і стильові особливості твору «Моя автобіо­графія»; що таке усмішка.

Учні повинні вміти: робити висновки щодо місця О.Вишні у літературному процесі 20-30х років ХХ століття та значення його діяльності в українській літературі; аналізувати усмішку “Моя автобіографія”, висловлювати власні думки щодо особистості О.Вишні.

Тип уроку: розвиток умінь та навичок на основі самостійно опрацьованого

                   навчального матеріалу.

Форма проведення: урок змішаного навчання (модель «Перевернутий клас»)

Обладнання і ТЗН:   проектор, комп'ютер,  презентація до уроку,  дидактичний 

                                  матеріал , телефони із доступом до мережі Інтернет.

 

ТЛ: усмішка.

Хід уроку

І. Організація класу.

Учитель. Однією з провідних рис ук­раїнської ментальності завжди була здатність із гу­мором сприймати життєві негаразди, сатирично ви­кривати суспільні вади. Невже в 1920-ті роки не знайшлося продовжувачів традицій Степана Руданського, Леоніда Глібова, Івана Нечуя-Левицького, Івана Карпенка-Карого? Звичайно, що це не так, і колективний портрет українських літераторів не можна уявити без іскрометного гумору та дошкуль­ної сатири Павла Губенка, що творив під псев­донімом Остап Вишня.

Домашнім завданням вам було опрацювати інформацію про  життя і творчість Остапа Вишні, переглянути відео «Остап Вишня. Влада таланту» та «Поборники незалежності» ,  прочитати гумористичне оповідання «Моя автобіографія». Я сподіваюсь, що готувались до уроку із задоволенням, тому що читали про людину веселої мудрості, слави України – Остапа Вишню.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми і мети уроку.

Учитель. Сьогодні на уроці ми узагальнимо усе опрацьоване вами самостійно,   щоб зрозуміти неповторність творчої спадщини Остапа Вишні.  Визначимо місце О.Вишні в українській літературі. 

 

Епіграфом до уроку стануть слова:

                                                                      " Судилося бути мені спадкоємцем

                                                     Котляревського... Одного хочу: щоб, не дай Бог, не принизити своєю роботою Котляревського». 

 

Остап Вишня)      

 

А девізом уроку і, сподіваюсь усього життя:

                            Я вважаю за українця не того, хто вміє добре співати "Реве

                          та стогне" та садити гопака, і не того, в кого прізвище на "ко", — а

            того, хто бажає добра українському народові, хто сприяє його матеріальному і духовному розвиткові, бо ото і є справжні українці.

О.Вишня

     Адже  ці слова є дуже актуальними   в наш час!

   Письменник обрав своєю зброєю в боротьбі за людину сміх ,  який завжди супроводжував наш народ у його багатостраждальній історії. На поневолення й зневагу українці часто відповідали в'їдливим висміюванням (згадаймо хоча б знаменитий лист запорожців турецькому султану). Сам Остап Вишня замислювався: «Оце я собі ду­маю: що треба, щоб мати право з людини посміятися, покепкувати?..» І сам відповідав: «Треба — любити людину. Більше ніж самого себе...» .

    Давайте і ми візьмемо приклад із О.Вишні та  озброївшись любовю до літератури , попрацюватимемо на нашому уроці. Та візьмемо з собою ще на озброєння цитату про літературу.

         IIІ. Актуалізація опорних знань.

               Бесіда з учнями за meid map (біографія О.Вишні)

ІV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.

       (об'єднання учнів у групи)

І група. Дослідити творчість О.Вишні, відповівши на запитання:

               Робота із кросвордом.

 

ІІ  група. Створити картки “доміно”, опрацьовуючи усмішку “Моя

              автобіографія”: поєднати факти із життєвої біографії, знайшовши до них

             відповідники із тексту усмішки “Моя автобіографія”. Крім того, визначити тему та ідею

            гуморески.

 

 

ІІІ група  Визначте засоби творення комічного усмішки «Моя автобіографія», встановивши відповідність  між прикладом із твору та назвою засобу.

              

ІV. Закріплення знань, умінь та навичок

 

 

Коло думок: обрати висловлювання про О.Вишню, прокоментувати його, визначивши місце О.Вишні в українські літературі. 

 

1.   «Його знали всі,  розповідав відо­мий артист Юрій Шумський.  Йому іноді кланялися на вулиці незнайомі люди, на зустріч із ним приходили з навколишніх сіл за десятки кілометрів. Коли де-небудь створювалася якась нестерпна ситуація і її важко було подолати, просили: «Пришліть нам Вишню!» Коли хотіли вплинути на того, хто чинив що-небудь недопустиме, казали: «Ми поскаржимо­ся Вишні». І це впливало більше за всі погрози».

3. «Усмішки» Остапа Вишні я полюбив. Полюбив їх за те, що вони запашні, за те, що вони ніжні, за те, що вони жорстокі, за те, що вони смішні, за те, що вони часто глибоко трагічні, за те, що вони злободенні. за те, що вони близькі робітничо-селянським масам, за те, що на них виховувалась і виховується наша письменницька молодь. (М. Хвильовий)

4 . Сміливо кажемо: Остап Вишня — найвизначніша зоря, що так барвисто засвітилася на обрії українського… гумористичного неба. Найвизначніша і найясніша. (О. Ковінька, письменник-гуморист)

  1. Треба сказати одверто, що творчість Остапа Вишні не є багатство, не є досягнення української літератури. Остап Вишня є наша бідність, бо в його творчості знайшли найповніше виявлення хуторянство, некультурність і провінціоналізм»;   Гео Шкурупій.»
  2. Тестування ( за допомогою «Viber»)

 

 

 VІ. Підведення підсумків уроку . Оцінювання діяльності учнів.

 

      Завдання додому. 

Зміст та аналіз усмішки «Сом»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Остап Вишня (Павло Губенко). Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки. «Моя автобіографія»

Мета: ознайомити учнів із життєвою та творчою біографією Остапа Вишні,

           показати його місце в літературі 1920-х років, традиції та новаторство у

            творчості; поглибити знання про гумор і сатиру ( самостійне

            опрацювання)

         розвивати навички роботи з додатковими джерелами, вміння виділяти головне, вислов­лювати власну думку з приводу порушених проблем; формувати вміння ставити навчальні завдання, здатність до моделювання, аналізу, роботи в групі,  застосовувати набуті знання практично; 

        ви­ховувати патріотичні почуття, інтерес до літератури,  колективізм, відповідальність, розширювати кругозір;

Учні повинні знати: основні події з життєвої та творчої біографії Остапа Вишні;   зміст і стильові особливості твору «Моя автобіо­графія»; що таке усмішка.

Учні повинні вміти: робити висновки щодо місця О.Вишні у літературному процесі 20-30х років ХХ століття та значення його діяльності в українській літературі; аналізувати усмішку “Моя автобіографія”, висловлювати власні думки щодо особистості О.Вишні.

Тип уроку: розвиток умінь та навичок на основі самостійно опрацьованого

                   навчального матеріалу.

Форма проведення: урок змішаного навчання (модель «Перевернутий клас»)

Обладнання   і  ТЗН:    проектор, комп'ютер,  презентація до уроку,  дидактичний 

                                  матеріал , телефони із доступом до мережі Інтернет.

  ТЛ: усмішка.

Хід уроку

І. Організація класу.   Вступне слово

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми і мети уроку.

         Робота з епіграфом та девізом уроку

 

 IIІ. Актуалізація опорних знань.

               Бесіда з учнями за meid map (біографія О.Вишні)

ІV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.

       (об'єднання учнів у групи)

І група. Дослідити творчість О.Вишні, відповівши на запитання:

               Робота із кросвордом.

ІІ  група. Створити картки “доміно”, опрацьовуючи усмішку “Моя

              автобіографія”: поєднати факти із життєвої біографії, знайшовши до них

             відповідники із тексту усмішки “Моя автобіографія”.

            Крім того, визначити тему та ідею гуморески.

 ІІІ група  Визначте засоби творення комічного усмішки «Моя автобіографія», встановивши відповідність  між прикладом із твору та назвою засобу.

 

 V. Закріплення знань, умінь та навичок

 1. Коло думок: 

  2.Тестування ( за допомогою «Viber»)

VІ. Підведення підсумків уроку. Оцінювання діяльності учнів.

     Завдання додому.    Зміст та аналіз усмішки «Сом»

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
1158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку