Підсумкова контрольна робота з біології для 10 класу
І. Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну ( по 0,5балів за правильну відповідь)
1. До неклітинних форм життя належать:
А) тварини; В) віруси;
В) рослини; Г) гриби.
2. Які речовини потрібні для автотрофного живлення картоплі?
А) білки й олії; Б) кисень й вода;
В) вода та вуглекислий газ; Г) вуглеводи і мінеральні солі .
3.Захворювання на цингу виникає при нестачі в організмі вітаміну:
А) С ; Б) В 12; В) В 1; Г) D.
4. Перевищення йонів фтору у воді призводить до захворювання:
А) холера; Б) гельмінтоз;
В) флюороз; Г) рахіт.
5. Який тип успадкування такої ознаки як гемофілія людини:
А) аутосомно-домінантний;
Б) Х-зчеплений домінантний;
В) аутосомно-рецесивний;
Г) Х-зчеплений рецесивний.
6. Оберіть основне джерело комбінаційної мінливості:
А) реплікація; Б) модифікація; В) кросинговер; Г) мутації.
7. Як називаються мутації, що виникають в статевих клітинах:
А) соматичні; Б) генеративні; В) домінантні; Г) рецесивні.
8. Які із біологічних мутагенів найнебезпечніші для організму людини:
А)віруси грипу; Б) соланін;
В) отрута гадюки ; Г) стафілококи.
9. Як називається лікування захворювань шляхом заміни дефектних генів:
А) хіміотерапія ; Б) аромотерапія; В) гірудотерапія; Г) генотерапія.
10. Яким буде співвідношення за генотипом серед нащадків за моногібридного схрещування гетерозиготних батьківських особин у разі неповного домінування
А) 1:1 Б)3:1 В) 1:2:1 Г) 9:3:3:1.
ІІ. ( По 1 балу за повністю правильну відповідь на запитання).
11. Установіть відповідність між функціональним процесом і рівнем організації живої матерії:
1. догляд зграї за потомством, А) екосистемний,
2. мейоз, Б) популяційно – видовий,
3. нервова регуляція функцій, В) організмів,
4. кругообіг речовин й енергії, Г) клітинний,
Д )молекулярний.
12. Установіть відповідність між відділами рослин і представниками.
А) Мохоподібні, 1. ламінарія, саргасум,
Б) Покритонасінні, 2. сфагнум, зозулин льон,
В) Голонасінні, 3. кипарис, ялиця,
Г) Папороті , 4. шипшина, ромашка,
5. щитник чоловічий, орляк
13. Установіть відповідність між процесами ембріогенезу людини та їхнім значенням
1. Дроблення; А. Формування дитячого місця,
2. Гаструляція; Б. Утворення бластомерів,
3. Плацентація; В. Прикріплення зародка до стінок матки,
4. Імплантація; Г. Утворення тканин й органів,
Д. Формування двошарового зародка.
ІІІ. Завдання з вибором правильної комбінації відповідей (1,5 балів)
14. Виберіть ознаки, що характеризують орла степового.
А. Рівень: Б. Належність до класу: В. Спосіб живлення:
1. екосистемний, 1. Амфібії, 1. Сапрофаг,
2. клітинний, 2. Ссавці, 2. Паразит,
3. молекулярний, 3. Птахи, 3. Фітофаг,
4. організмовий, 4. Хрящові риби, 4. Хижак.
ІV. Дайте відповідь на запитання (1,5 бали)
15. Що є спільного і відмінного між вірусами, пріонами й віроїдами?