Контрольна робота
з теми «Будова генеративних органів рослини»
Рівень І
Вибрати правильну відповідь (кожне питання по 0,5 бала):
1. Стеблова частина квітки, якою вона прикріплюється до стебла пагона: а) пелюстка;
б) оцвітина;
в) квітконіжка;
г) квітколоже.
2. Частина рослини, яка розвивається із квітки при достиганні насінин:
а) приймочка;
б) зав'язь;
в) ендосперм;
г) плід.
3. Плід яблуко має рослина:
а) горобина;
б) черемха;
в) слива;
г) калина.
4. Запас поживних речовин у насінині міститься в:
а) зародковому корінці;
б) ендоспермі;
в) шкірочці;
г) рубчику.
5. Вкажіть соковитий однонасінний плід:
а) кістянка;
б) ягода;
в) яблуко;
г) гарбузина.
6. Вкажіть рослину, у якої квітка має просту оцвітину:
а) троянда;
б) тюльпан;
в) вишня;
г) полуниця.
7. Вкажіть малюнок, на якому зображено вітрозапильну рослину:
8. Вкажіть тип суцвіття :
а) китиця;
б) кошик;
в) волоть;
г) колос.
Рівень ІІ
Вибрати кілька правильних відповідей (кожне питання – 1 бал):
9. Укажіть дводомні рослини:
а) кропива;
б) обліпиха;
в) диня;
г) ліщина.
10. Назвіть рослини, у яких плід – біб:
а) квасоля;
б) редька;
в) соя;
г) капуста.
11) Установіть відповідність між схемою суцвіття і його назвою:
1) китиця;
2) колос;
3) кошик;4) зонтик;
5) початок.
12. Розгляньте малюнок та виберіть його характерні ознаки:
Тип плоду |
Рослина, яка зображена на малюнку, має квітки |
Для якої ще рослини характерні такі плоди |
1. кістянка |
1. одностатеві |
1. смородина |
2. яблуко |
2. двостатеві |
2. вишня |
3. ягода |
3.нестатеві |
3. кавун |
Рівень ІІІ
Установити відповідність (кожне питання – 1,5 бали):
13. Укажіть частини квітки:
14. Укажіть назву плоду, зображеного на малюнку, і спосіб йогопоширення. Обґрунтуйте свою думку.
Рівень ІV
Дати відповідь на запитання (2 бали):
15. Яке значення має квітка у рослинному організмі? Чи впливає спосібзапилення на будову квітки? Відповідь пояснити.