Контрольна робота на тему: "Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності"

Про матеріал
Контрольна робота з біології 6 клас по темі: «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності».
Перегляд файлу

Контрольна робота з біології 6 клас потемі: «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності».

1 варіант.

I      рівень. Завдання з виборомоднієї правильної відповіді.

1.      Укажіть організм, який належитьдо одноклітинних:

А) шапинковий гриб; Б) вольвокс; В) губка бодяга; Г) інфузорія.

2.      Представником гетеротрофних протистів є:

А) вольвокс; Б) хлорела; В) хламідомонада; Г) інфузорія.

3.      Представником автотрофних протистів є:

А) евглена зелена; Б) амеба звичайна; В) амебадизентерійна; Г) інфузорія.

4.      Вкажіть, до якоговідділу належить багатоклітинна водорість ульва:

А) зелені водорості; Б) буріводорості; В) червоні водорості; Г) діатомові водорості.

5.      Укажіть функцію червоноговічка хламідомонади:

А) світлосприйняття; Б) фотосинтез; В) рух клітини; Г) регулювання внутрішньоклітинноготиску.

6.      Зазначте органели руху в амеби протей:

А) скоротливі вакуолі; Б) війки; В) джгутики; Г) псевдоподії.

II    рівень. Завдання з виборомкількох правильних відповідей.

1.      Назвіть хвороби, якіспричиняються бактерії:

А) малярія; Б) амебадизентерійна; В) туберкульоз; Г) ангіна.

2.      Вкажіть представників одноклітинних твариноподібних організмів: А) губкабодяга; Б) дріжджі; В) інфузорія; Г) евглена зелена.

3.      Вкажіть ознаки, за якимиевглена зелена відрізняється від інфузорії:

А) стала форма клітини; Б) рух за допомогою джгутика; В) наявність світлочутливого вічка; Г) рух за допомогоюпсевдоподій.

III  рівень. Завдання на встановленнявідповідності.

1.    Установіть відповідність між органеламихламідомонади та їх функціями:

А) синтез і нагромадження поживних речовин;          1. Світлочутливе вічко;

Б) реакція на змінуосвітлення;                                        2. Чашоподібний хлоропласт;

В) органела руху;                                                                  3. Ядро;

Г) збереження спадкової інформації;                             4.кулястий піреноїд.

Д) містить пігменти, зокрема хлорофіл.

2.Установіть послідовність дій прилікуванні інфекційного захворювання:

А) лікування за допомогоюантибіотиків та інших лікарськихзасобів;

Б) звернутися до лікаря;

В) ізолювати хворого відздорових до моменту одужання;

Г) поміряти температуру.

IV – рівень. Завдання відкритого типу.

1.      Яку роль відіграютьодноклітинні організми в екосистемахта житті людини?

2.      Значення колоніальних організмів в еволюціїорганічного світу.

2 варіант.

I – рівень. Завдання з виборомоднієї правильної відповіді.

1.      До одноклітинних водоростей належить:

А) евглена зелена; Б) дріжджі; В) губка; Г) амеба.

2.      До прокаріотів належать:

А) бактерії; Б) дріжджі; В) губки; Г) хламідомонада.

3.      Хламідомонада розмножується:

А) брунькуванням; Б) нестатево; В) статево; Г) статевоі нестатево.

4.      Міксотрофний (змішаний) тип живленняхарактерний для: А) дріжджів; Б) евглени зеленої; В) губки; Г) ульви.

5.      Спікули в губоквиконують функцію:

А) захисту; Б) рухову; В) опорну; Г) видільну.

6.      До бактеріальних захворювань не належить: А) тиф; Б) дифтерія; В) холера; Г) грип.

II- рівень. Завдання з виборомкількох правильних відповідей.

1.      Вкажіть, чим можебути представлене тіло водоростей:

А) однією клітиною; Б) колонією; В) коренем та пагоном; Г) сланню.

2.      Зазначте способи запобіганняінфекційним хворобам:

А) вчасні профілактичні щеплення; Б) дотриманняправил особистої гігієни; В) вживання вітамінів; Г) вживаннявеликої кількості їжі.

3.      Вкажіть, які організминалежать до паразитичних:

А) амеба протей; Б) дизентерійна амеба; В) малярійнийплазмодій; Г) туберкульозна паличка.

III  рівень. Завдання на встановленнявідповідності.

1.      Знайдіть відповідність між визначеннямита поняттями, що відображають будовуевглени зеленої:

А) забезпечує рух у водномусередовищі;              1. Вічко;

Б) виділяє воду і неперетравленірештки;              2. Скоротлива вакуоля;

В) забезпечує процес фотосинтезу;                          3. Ядро; Г) передаєспадкову інформацію;                             4. Жгутик.

Д) забезпечує реакцію на світло.

2.      Установіть послідовність етапів живленняамеби:

А) надходження поживних речовин доцитоплазми клітини;

Б) захоплення їжі задопомогою псевдоподій;

В) видалення неперетравлених решток;

Г) виникнення травної вакуолі.

IV  рівень. Завдання відкритого типу.

1.      Яка роль у природі та значеннягубок?

2.      Доведіть, що одноклітинна водорість є окремиморганізмом.

pdf
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку