Контрольна робота з біології 6 клас потемі: «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності».
1 варіант.
I – рівень. Завдання з виборомоднієї правильної відповіді.
1. Укажіть організм, який належитьдо одноклітинних:
А) шапинковий гриб; Б) вольвокс; В) губка бодяга; Г) інфузорія.
2. Представником гетеротрофних протистів є:
А) вольвокс; Б) хлорела; В) хламідомонада; Г) інфузорія.
3. Представником автотрофних протистів є:
А) евглена зелена; Б) амеба звичайна; В) амебадизентерійна; Г) інфузорія.
4. Вкажіть, до якоговідділу належить багатоклітинна водорість ульва:
А) зелені водорості; Б) буріводорості; В) червоні водорості; Г) діатомові водорості.
5. Укажіть функцію червоноговічка хламідомонади:
А) світлосприйняття; Б) фотосинтез; В) рух клітини; Г) регулювання внутрішньоклітинноготиску.
6. Зазначте органели руху в амеби протей:
А) скоротливі вакуолі; Б) війки; В) джгутики; Г) псевдоподії.
II – рівень. Завдання з виборомкількох правильних відповідей.
1. Назвіть хвороби, якіспричиняються бактерії:
А) малярія; Б) амебадизентерійна; В) туберкульоз; Г) ангіна.
2. Вкажіть представників одноклітинних твариноподібних організмів: А) губкабодяга; Б) дріжджі; В) інфузорія; Г) евглена зелена.
3. Вкажіть ознаки, за якимиевглена зелена відрізняється від інфузорії:
А) стала форма клітини; Б) рух за допомогою джгутика; В) наявність світлочутливого вічка; Г) рух за допомогоюпсевдоподій.
III - рівень. Завдання на встановленнявідповідності.
1. Установіть відповідність між органеламихламідомонади та їх функціями:
А) синтез і нагромадження поживних речовин; 1. Світлочутливе вічко;
Б) реакція на змінуосвітлення; 2. Чашоподібний хлоропласт;
В) органела руху; 3. Ядро;
Г) збереження спадкової інформації; 4.кулястий піреноїд.
Д) містить пігменти, зокрема хлорофіл.
2.Установіть послідовність дій прилікуванні інфекційного захворювання:
А) лікування за допомогоюантибіотиків та інших лікарськихзасобів;
Б) звернутися до лікаря;
В) ізолювати хворого відздорових до моменту одужання;
Г) поміряти температуру.
IV – рівень. Завдання відкритого типу.
1. Яку роль відіграютьодноклітинні організми в екосистемахта житті людини?
2. Значення колоніальних організмів в еволюціїорганічного світу.
2 варіант.
I – рівень. Завдання з виборомоднієї правильної відповіді.
1. До одноклітинних водоростей належить:
А) евглена зелена; Б) дріжджі; В) губка; Г) амеба.
2. До прокаріотів належать:
А) бактерії; Б) дріжджі; В) губки; Г) хламідомонада.
3. Хламідомонада розмножується:
А) брунькуванням; Б) нестатево; В) статево; Г) статевоі нестатево.
4. Міксотрофний (змішаний) тип живленняхарактерний для: А) дріжджів; Б) евглени зеленої; В) губки; Г) ульви.
5. Спікули в губоквиконують функцію:
А) захисту; Б) рухову; В) опорну; Г) видільну.
6. До бактеріальних захворювань не належить: А) тиф; Б) дифтерія; В) холера; Г) грип.
II- рівень. Завдання з виборомкількох правильних відповідей.
1. Вкажіть, чим можебути представлене тіло водоростей:
А) однією клітиною; Б) колонією; В) коренем та пагоном; Г) сланню.
2. Зазначте способи запобіганняінфекційним хворобам:
А) вчасні профілактичні щеплення; Б) дотриманняправил особистої гігієни; В) вживання вітамінів; Г) вживаннявеликої кількості їжі.
3. Вкажіть, які організминалежать до паразитичних:
А) амеба протей; Б) дизентерійна амеба; В) малярійнийплазмодій; Г) туберкульозна паличка.
III – рівень. Завдання на встановленнявідповідності.
1. Знайдіть відповідність між визначеннямита поняттями, що відображають будовуевглени зеленої:
А) забезпечує рух у водномусередовищі; 1. Вічко;
Б) виділяє воду і неперетравленірештки; 2. Скоротлива вакуоля;
В) забезпечує процес фотосинтезу; 3. Ядро; Г) передаєспадкову інформацію; 4. Жгутик.
Д) забезпечує реакцію на світло.
2. Установіть послідовність етапів живленняамеби:
А) надходження поживних речовин доцитоплазми клітини;
Б) захоплення їжі задопомогою псевдоподій;
В) видалення неперетравлених решток;
Г) виникнення травної вакуолі.
IV – рівень. Завдання відкритого типу.
1. Яка роль у природі та значеннягубок?
2. Доведіть, що одноклітинна водорість є окремиморганізмом.